Ga naar inhoud
GENEGEERD

Handige tip voor het geval de watervoorziening wegvalt


Angel-Lion

Aanbevolen berichten

Stel dat je ineens geen water meer hebt, wat dan?

Ik en mijn man zijn op het idee gekomen om melkkannen te vullen met water en dat op te gaan slaan.

Stel dat je onverhoopt in de situatie komt dat er tijdelijk of voor langere tijd geen watervoorziening is, heb je een voorraad water voor allerlei gebruiken.

 

2liter-melk.jpg.1081e9058d3858aa27876bff0fab2ec4.jpg

 

Neem bijvoorbeeld de melkkan van de aldi of een andere supermarkt.

Op de foto is toevallig een 2 liter kan van de aldi, maar zulke kannen zijn ook bij andere supermarkten te vinden.

Uiteraard kan je dat ook eventueel met lege frisdrank flessen doen.

 

Hopelijk kunnen wij mensen helpen met deze tip.

 

Groetjes Angel-Lion en ancestral-viking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja, als te te horen krijgt dat het water "er voor langere tijd afgaat" moet je alles wat je hebt met water vullen -zolang het kan! Melkflessen, pannen, de badkuip, alles!

 

Lastiger is het als je er achter komt "dat je geen water meer hebt!"

 

Je kunt dergelijke kannen trouwens ook gebruiken om een schep, hoosvat, of trechter van te maken.

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdt er rekening mee dat je water maar beperkt houdbaar is ;) en ja, van "muf" water kan n mens aardig ziek worden (lees: diarree= nog meer vocht nodig!)

 

Wij hebben die 2 liter pakker gevuld met rijst en suiker trouwens!

 

Naar ik begreep gaat het hier om water opslaan als "het water er af gaat" Dan kan je voor de korte termijn, of eventueel om je handen mee te wassen, zo'n beetje elke vorm van container gebruiken. Tot je schoonmaakemmer aan toe!

 

Voor rijstopslag lijken me ze ook wel handig, maar het idee dat er melk in heeft gezeten maakt me toch een beetje huiverig.

 

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar ik begreep gaat het hier om water opslaan als "het water er af gaat" Dan kan je voor de korte termijn, of eventueel om je handen mee te wassen, zo'n beetje elke vorm van container gebruiken. Tot je schoonmaakemmer aan toe!

 

Voor rijstopslag lijken me ze ook wel handig, maar het idee dat er melk in heeft gezeten maakt me toch een beetje huiverig.

 

 

:cool:

 

Goed uitspoelen, steriliseren in de magnetron, nachtje laten drogen, is al 2 jaar "oude" rijst en niks mis mee. ;)

 

Schoonmaken met chloor kan ook, maar dat vond ik dan weer n akelig idee, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed uitspoelen, steriliseren in de magnetron, nachtje laten drogen, is al 2 jaar "oude" rijst en niks mis mee. ;)

 

Schoonmaken met chloor kan ook, maar dat vond ik dan weer n akelig idee, haha!

 

Nee, chloor lijk me ook niet zo lekker bij je rijst! Zelf heb ik geen magnetron, en die komt er ook niet in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nare hiervan is dat je het weekelijks moet verversen om bacterie groei te voorkomen.

Dat is het nadeel van water opslaan. Een tip is wel om meer manieren te hebben om het schoon te maken en het water opslaan en dan filteren

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

Als je je containers goed schoonmaakt/steriliseert, is het ongeveer een jaar houdbaar. Voor de zekerheid ververs ik twee keer per jaar.

 

Ikzelf vul m'n schoongemaakte (foodgrade!!!) jerrycans met kraanwater. De doppen leg ik in een bakje water met flinke scheut bleek erin. Even afschudden die dop, erop draaien en je voorkomt besmetting via de schroefdraad.

Donker wegzetten...... petflessen werken ook goed, maar ben ik van afgestapt omdat het zoveel werk is om te verversen. (80 petflessen schoonmaken en vullen is een klote werk, 6 x 20l jerrycans is zo gebeurd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedacht me van de week dat n papiercontainer een perfecte opslag is voor water als je tenminste vooraf een waarschuwing krijgt. De twee liter melkfles ga ik zeker nog proberen. Zijn ook makkelijk te stapelen dan petflessen. Maar petflessen hoef je alleen ff om te spoelen die melkflessen is veel werk om steriel te krijgen......weet niet of het t extra werk waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedacht me van de week dat n papiercontainer een perfecte opslag is voor water als je tenminste vooraf een waarschuwing krijgt. De twee liter melkfles ga ik zeker nog proberen. Zijn ook makkelijk te stapelen dan petflessen. Maar petflessen hoef je alleen ff om te spoelen die melkflessen is veel werk om steriel te krijgen......weet niet of het t extra werk waard is.

 

Ik zou toch gaan voor Foodgrade plastic om je water in op te slaan. Ok, voor nood zal je er niet meteen aan overlijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schoonmaken van die pakken kost wel flink wat water en energie. Misschien beter een paar lege jerrycans kopen met wat meer liters inhoud en deze uitsluitend voor water gebruiken. Donker en koel bewaren. Een keer per jaar verversen en eerst uitspoelen met kokend water.

 

Verder kun je ook in geval van nood het water uit je reservoir van je toilet gebruiken. Dat is meestal 6-9 liter en de meeste mensen hebben meerdere toiletten tegenwoordig. Of gedestilleerd water uit je auto, als je dat gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker @Geert, daar gaat het ook goed mee. De foto is helaas zo onscherp dat ik niet kan opmaken hoeveel mg er in 1 pil zit. Pillen zijn altijd veel duurder dan poeder. Ik heb 250 gram op het internet gekocht. Veelal verkrijgbaar onder de naam Ascorbinezuur.

 

De pilletje de ik toon zijn 50mg vitamine C dan moet ik er stuk of 4 in gooien .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij gebruiken deze ook voor het opslaan van muesli en dergelijke (staat in een donkere kast voor diegene die gaat zeggen lichte flessen die......)

Stel dat je ineens geen water meer hebt, wat dan?

Ik en mijn man zijn op het idee gekomen om melkkannen te vullen met water en dat op te gaan slaan.

Stel dat je onverhoopt in de situatie komt dat er tijdelijk of voor langere tijd geen watervoorziening is, heb je een voorraad water voor allerlei gebruiken.

 

2liter-melk.jpg.1081e9058d3858aa27876bff0fab2ec4.jpg

 

Neem bijvoorbeeld de melkkan van de aldi of een andere supermarkt.

Op de foto is toevallig een 2 liter kan van de aldi, maar zulke kannen zijn ook bij andere supermarkten te vinden.

Uiteraard kan je dat ook eventueel met lege frisdrank flessen doen.

 

Hopelijk kunnen wij mensen helpen met deze tip.

 

Groetjes Angel-Lion en ancestral-viking

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster @Angel-Lion de meeste plastic containers kun je prima hergebruiken ,

maar er staat me ergens iets van bij dat je met plastic containers waar melk in gezeten heeft dat je die niet mocht gebruiken

voor water ed want er blijven resten van de melk (vetten ??) in het oppervlak van het plastic achter

hier heb je zo'n artikel misschien dat @vheeswijk wat meer hierover weet ??

 

'' Also note, we have reaffirmed that milk jugs are designed for one-time use and water should NOT be stored in them. The Food & Drug Administration and the USDA Food Safety Inspection Service have jointly shared information that reveals that proteins and lipids (fats) are retained in the biodegradable plastic of milk jugs, and are not washed out easily. The residual milk proteins and lipids easily contaminate water stored in the jugs and provide "food" for bacteria, algae, and other harmful organisms to grow." ''

van deze site http://faculty.deanza.edu/donahuemary/Storewaterforafteranearthquake

maar ik heb dit al vaker gelezen

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo een zak in je badkuip of je kruiwagen legt heb je in een keer een flinke voorraad. Bovendien kan je met de kruiwagen dan een flinke hoeveelheid in één keer halen. Kost rond de 18€. Wordt gebruikt in de paardensport. Ik neem aan dat een racepaard ook niet vergiftigd mag worden.

 

[ATTACH=CONFIG]7527[/ATTACH]

http://www.ruitershopboxmeer.nl/product/304/h2o-waterbag/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja en roken is ook slecht voor je gezondheid maar snap je punt hoor het is niet zo dat ik ze alleen maar omspoel en dan gebruik er gaat een heel ritueel aan vooraf namelijk

en die is voor een ieder weer anders hier is zoals wij het doen:

 

melk opdrinken :p

omspoelen met koud water,

spoelen met warm water (er komt 85 C uit m'n boiler)

uitlaten lekken,

weer vullen met warm water en 10 druppels chloor (hadex)

 

 

 

Note: Hadex en werkt tegen protozoa, bacteriën en virussen. Hadex doseer je: 5 druppels in 1 liter water, de inwerktijd is ongeveer 30 minuten.

 

beantwoord dit je nieuwsgierigheid?

 

Hamster

 

 

@hamster @Angel-Lion de meeste plastic containers kun je prima hergebruiken ,

maar er staat me ergens iets van bij dat je met plastic containers waar melk in gezeten heeft dat je die niet mocht gebruiken

voor water ed want er blijven resten van de melk (vetten ??) in het oppervlak van het plastic achter

hier heb je zo'n artikel misschien dat @vheeswijk wat meer hierover weet ??

 

'' Also note, we have reaffirmed that milk jugs are designed for one-time use and water should NOT be stored in them. The Food & Drug Administration and the USDA Food Safety Inspection Service have jointly shared information that reveals that proteins and lipids (fats) are retained in the biodegradable plastic of milk jugs, and are not washed out easily. The residual milk proteins and lipids easily contaminate water stored in the jugs and provide "food" for bacteria, algae, and other harmful organisms to grow." ''

van deze site http://faculty.deanza.edu/donahuemary/Storewaterforafteranearthquake

maar ik heb dit al vaker gelezen

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster het oppervlak van plastic voelt glad , maar microscopisch is het niet zo glad en die vetten gaan in de porieen van het plastic zitten

en gaan bederven Je Hadex is zover als ik weet gewoon Natrium Hypochloriet en je kan het dan wel in je water doen maar werkt maar erg kort

http://preppers.nl/forum/threads/3930-Verhouding-chloor-tov-water-om-te-desinfecteren/page6?highlight=dunne+bleek

en het bedervingsproces van die melkvetten gaat gewoon door en je water is niet zuiver meer .

zoals je zegt roken is ook slecht :) maar ik zou niet graag ziek worden door mijn water bij een shtf (bewaar mijn norit liever voor anderen dingen ;) dus ik hou het wel bij een gewone pet fles :rolleyes:

(gewoon zekerheid voor alles :) )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...