Ga naar inhoud
GENEGEERD

Human Rewilding


IndigoPixie

Aanbevolen berichten

https://www.youtube.com/watch?v=t5EdOQmZOMI

 

Steeds meer mensen verlaten het systeem en stappen uit de matrix van angst en schaarste.

Vrij bekend zijn de Preppers, mensen die zich op alle mogelijke manieren voorbereiden op een economische crash of verwoestende natuurrampen (stockeren van droogvoeding, zelfvoorziening bereiken, skills leren,...). In de U.S. alleen al zijn er 3 miljoen preppers en tal van websites actief.

Een andere groep zijn de Survivalists, die nog een stuk verder gaan en zich vaak terugtrekken op afgelegen locaties en volledig off-the-grid leven.

Een nieuwste beweging heet Human Rewilding, mensen die terug intens contact willen met de natuur en in harmonie met haar willen leven.

Mike Dodge is ondertussen een legende in de wereld van Human Rewilding. Voor veel mensen wat extreem, maar de vrijheid en levensvreugde spreken boekdelen.

Dit is ECHT leven!

Zelf zou ik eerder kiezen voor een evenwicht tussen het ethisch gebruik van duurzame technologie (om zelfvoorzienend te worden) en respectvolle samenwerking

met de natuur (via permacultuur).

 

Website: http://rewildu.com/what-is-rewilding/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is mike dodge echt een legende in de rewild wereld? Of is hij een legende gemaakt door natio g?

Een beetje googlen kwam eigenlijk alleen uit op jouw topic hier op prep.nl.

Nergens vind ik bij de rewilders de naam mike dodge.

Of komt dat doordat hij zo geisoleerd leeft?

Heb wel vaker vraagtekens bij programma's op NG namelijk.

 

Moonshiners die maar niet gepakt worden ook al is al het belastende materiaal op tv te zien. Om nog maar niet te spreken over een makkelijk heterdaadje als je deze mensen gewoon volgt?

 

Godsdienstige boeren (kom ff niet op de naam) die in 1x hun eigen maffia hebben. Ja want natuurlijk dat is toch logisch???

En vooral op tv laten zien. Zal goed zijn voor je aanzien in de gemeenschap.

 

Een biker bende die geen vijand heeft, dus wordt de president maar afgezet zodat deze zijn eigen nieuwe groep kan beginnen.

Natuurlijk in de kleuren van de oude groep zodat we gelijk een vijand hebben.

 

Ligt het aan mij, of lijken steeds meer programma's ongeloofwaardiger enkel en alleen voor de kijkcijfers???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mike dodge echt een legende in de rewild wereld? Of is hij een legende gemaakt door natio g?

Een beetje googlen kwam eigenlijk alleen uit op jouw topic hier op prep.nl.

Nergens vind ik bij de rewilders de naam mike dodge.

Of komt dat doordat hij zo geisoleerd leeft?

Heb wel vaker vraagtekens bij programma's op NG namelijk.

 

Moonshiners die maar niet gepakt worden ook al is al het belastende materiaal op tv te zien. Om nog maar niet te spreken over een makkelijk heterdaadje als je deze mensen gewoon volgt?

 

Godsdienstige boeren (kom ff niet op de naam) die in 1x hun eigen maffia hebben. Ja want natuurlijk dat is toch logisch???

En vooral op tv laten zien. Zal goed zijn voor je aanzien in de gemeenschap.

 

Een biker bende die geen vijand heeft, dus wordt de president maar afgezet zodat deze zijn eigen nieuwe groep kan beginnen.

Natuurlijk in de kleuren van de oude groep zodat we gelijk een vijand hebben.

 

Ligt het aan mij, of lijken steeds meer programma's ongeloofwaardiger enkel en alleen voor de kijkcijfers???

@Gamble, bedoel je Amish?

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mike dodge echt een legende in de rewild wereld? Of is hij een legende gemaakt door natio g?

Een beetje googlen kwam eigenlijk alleen uit op jouw topic hier op prep.nl.

Nergens vind ik bij de rewilders de naam mike dodge.

Of komt dat doordat hij zo geisoleerd leeft?

Heb wel vaker vraagtekens bij programma's op NG namelijk.

 

Moonshiners die maar niet gepakt worden ook al is al het belastende materiaal op tv te zien. Om nog maar niet te spreken over een makkelijk heterdaadje als je deze mensen gewoon volgt?

 

Godsdienstige boeren (kom ff niet op de naam) die in 1x hun eigen maffia hebben. Ja want natuurlijk dat is toch logisch???

En vooral op tv laten zien. Zal goed zijn voor je aanzien in de gemeenschap.

 

Een biker bende die geen vijand heeft, dus wordt de president maar afgezet zodat deze zijn eigen nieuwe groep kan beginnen.

Natuurlijk in de kleuren van de oude groep zodat we gelijk een vijand hebben.

 

Ligt het aan mij, of lijken steeds meer programma's ongeloofwaardiger enkel en alleen voor de kijkcijfers???

 

Natuurlijk ligt het aan jou, dat sowieso.:p

 

Maar je hebt helemaal gelijk, het draait om kijkcijfers en indirect dus het geld wat ermee wordt verdiend. Waar zijn de echte programmamakers gebleven die gewoon een goed programma willen maken, ondanks dat er dan misschien een paar honderdduizend minder naar kijken. Je zou verwachten dat de kwaliteitsprogramma's vooral bij de publieke omroep gemaakt worden, maar ze steken liever miljoenen in "Boer zoekt Hoer" en dat soort rotzooi voor de kijkcijfers. Nu zou het programma best passen bij een commerciële zender, maar om zoiets te maken van gemeenschapsgeld...:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ligt het aan jou, dat sowieso.:p

 

Maar je hebt helemaal gelijk, het draait om kijkcijfers en indirect dus het geld wat ermee wordt verdiend. Waar zijn de echte programmamakers gebleven die gewoon een goed programma willen maken, ondanks dat er dan misschien een paar honderdduizend minder naar kijken. Je zou verwachten dat de kwaliteitsprogramma's vooral bij de publieke omroep gemaakt worden, maar ze steken liever miljoenen in "Boer zoekt Hoer" en dat soort rotzooi voor de kijkcijfers. Nu zou het programma best passen bij een commerciële zender, maar om zoiets te maken van gemeenschapsgeld...:mad:

 

boer zoekt hoer kost bijna niks alleen een film ploeg want die lui laten zich maar al te graag filmen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

boer zoekt hoer kost bijna niks alleen een film ploeg want die lui laten zich maar al te graag filmen ;)

 

Ik heb het even uitgezocht en het programma zelf is inderdaad maar 3 cent per huishouden op basis van het programma in NL. Dan alleen nog 200k salaris van de presentatrice. En natuurlijk nu in het buitenland kost het ietsje meer.

 

On topic. Het gaat er mij om dat er bijna uitsluitend naar kijkcijfers wordt gekeken. Met name de BBC maakt hele mooie programma's en natuurlijk is er meer geld in Engeland, maar zij vullen de publieke rol perfect in.

 

Mijn buurman in Spanje lijkt wel wat op die wilde kerel. Hij is vooraanstaand archeoloog geweest en heeft de halve wereld gezien. Leeft al 11 jaar in een zelfgebouwd huis zonder elektra. Water wordt opgevangen door de regenopvang. Hij rijdt in een Landrover uit 1962 die niet kapot te krijgen is en zelfs

de airco werkt nog.:confused: Althans, je moet een klep openzetten zodat de buitenlucht naar binnen waait. Ik heb hem aangeraden een boek te schrijven over zijn avonturen en inmiddels is hij met een britse mediaman in contact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ligt het aan jou, dat sowieso.:p

 

Maar je hebt helemaal gelijk, het draait om kijkcijfers en indirect dus het geld wat ermee wordt verdiend. Waar zijn de echte programmamakers gebleven die gewoon een goed programma willen maken, ondanks dat er dan misschien een paar honderdduizend minder naar kijken. Je zou verwachten dat de kwaliteitsprogramma's vooral bij de publieke omroep gemaakt worden, maar ze steken liever miljoenen in "Boer zoekt Hoer" en dat soort rotzooi voor de kijkcijfers. Nu zou het programma best passen bij een commerciële zender, maar om zoiets te maken van gemeenschapsgeld...:mad:

Tuurlijk ligt het aan mij! Story of my life!!! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze beste man (heb 5 minuten gezien) heeft wel erg mooi onderhouden spullen.

De 'warmere' kleding die hij uit zijn stash trekt (in een mooie nieuwe northface duffle bag) zijn wel zeer mooi gemaakt en ook nog eens vrij recent gemaakt. bij 'gelikt' af.

 

ze zijn niet gebruikt maar gewoon goed onderhouden, neen, ze zijn (volgens mij) nieuw!

 

desalniettemin leuk kijkvoer, ik ga t zeker afkijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze beste man (heb 5 minuten gezien) heeft wel erg mooi onderhouden spullen.

De 'warmere' kleding die hij uit zijn stash trekt (in een mooie nieuwe northface duffle bag) zijn wel zeer mooi gemaakt en ook nog eens vrij recent gemaakt. bij 'gelikt' af.

 

ze zijn niet gebruikt maar gewoon goed onderhouden, neen, ze zijn (volgens mij) nieuw!

 

desalniettemin leuk kijkvoer, ik ga t zeker afkijken.

 

Eerste wat mij opviel inderdaad, zou eventueel kunnen dat hij als veteraan een pensioen krijgt waarvan hij eens in de zoveel tijd gear van kan gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...