Ga naar inhoud
GENEGEERD

Meerdere BOBs of niet?


Aanbevolen berichten

Ik weet net of dit al ergens is besproken, maar ik wil er toch een nieuw draadje aan wijden. Ik vlieg binnenkort naar het buitenland en met het vliegtuig mag je sowieso bepaalde spullen niet meenemen. Omdat mijn BOL in het buitenland s, zou ik dus eigenlijk 2 BOBs moeten hebben. Zeker als de andere helft van het gezin in NL blijft.

 

Hebben jullie meerdere BOBs en hoe gaan jullie hiermee om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelf heb ik drie bobs en mijn bushcraft tas gereed staan.

Afhankelijk van hoe en wat, kan ik ten alle tijde een keus maken wat te pakken.

1 bob is voor de vrouw, 1 bob is voor schoonmoeders en 1 is een open optie. Mijn bushcraft tas is al een halve bob en zou op een shtf moment enkel met nog extra eten en drinken aangevuld kunnen worden.

Zelf zou ik nooit van 1 tas afhankelijk willen zijn. U weet immers nooit wat er gebeurd.

Wat als door omstandigheden mijn vrouw en ik van elkaar gescheiden raken?

Allebei behoren we dan een tas te hebben met noodvoorzieningen er in.

Daarom heb ik ook nog een ghb in de auto en een edc tasje in de werktas.

Less is more is mijn levenswijze, maar in dit geval beter teveel dan te weinig!

 

Overigens als jij naar spanje gaat, kun je altijd een zakmes in je tas in het onderruim mee laten vliegen. In je handbagage zou ik niet aanraden :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan zo wat 6 tassen en rugzakken klaar . Als je ze allemaal de naam BOB kunt geven weet ik nu niet . Er zijn 2 tassen bij waar enkel eten in zit en een water filter . Heb altijd een BOB in mijn auto . Ook in mijn bus ligt een BOB . Ik heb dan een klein tasje voorals ik met een ander mee reis . En natuurlijk zit ereen in mijn BOT die ook altijd geladen klaar staat . In iedere tas of rugzak zit er een of meerdere messen dus moest ik die mee nemen op het vliegtuig moeten die er uit . Laatst naar Berlijn gevlogen en dan heb ik in de tas waar mijn camera in zit wat spullen gestoken . Maar dat beschouwde ik niet als een volwaardige BOB want alle metalen spullen waren vervangen door kunststof .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert, dan had je alleen handbagage bij je zeker?

 

Toen ik afhelopen zomer naar Curacao vloog, durfde ik geen mes mee te nemen in het vliegtuig. Die kop van mij wordt altijd al extra bekeken, zeker in combinatie met mijn te Nederlandse naam en dus liet ik het mes thuis.

Aangekomen op Curacao, vond ik toch dat ik op zijn minst een mooi mes moes t scoren op het eiland. Altijd handig en een mooi souvenier ook nog!

Op de terug weg bij de bagage die het ruim in ging gedaan en nergens last van gehad.

Mag dus gewoon wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet net of dit al ergens is besproken, maar ik wil er toch een nieuw draadje aan wijden. Ik vlieg binnenkort naar het buitenland en met het vliegtuig mag je sowieso bepaalde spullen niet meenemen. Omdat mijn BOL in het buitenland s, zou ik dus eigenlijk 2 BOBs moeten hebben. Zeker als de andere helft van het gezin in NL blijft.

 

Hebben jullie meerdere BOBs en hoe gaan jullie hiermee om?

 

Als je hier bent en je hebt ene BOB nodig trek je maar aan de bel. Ik heb er meer dan ik kan dragen....just in case.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik afhelopen zomer naar Curacao vloog, durfde ik geen mes mee te nemen in het vliegtuig.

 

Die machete van coldsteel, die hier is besproken, is hier ook gewoon heen gevlogen met mijn ouders mee. Wel in de koffer uiteraard.

 

1 bob is voor schoonmoeders

 

Ik vraag me dan af wat er in de BOB van je schoonmoeder zit?

- arsenicum

- bedorven water

- bakstenen

- ??

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die machete van coldsteel, die hier is besproken, is hier ook gewoon heen gevlogen met mijn ouders mee. Wel in de

Ik vraag me dan af wat er in de BOB van je schoonmoeder zit?

- arsenicum

- bedorven water

- bakstenen

- ??

;)

Een bom die afgaat op het moment dat je de tas afdoet natuurlijk!!! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die machete van coldsteel, die hier is besproken, is hier ook gewoon heen gevlogen met mijn ouders mee. Wel in de koffer uiteraard.

 

 

 

Ik vraag me dan af wat er in de BOB van je schoonmoeder zit?

- arsenicum

- bedorven water

- bakstenen

- ??

;)

ik denk dat de BOB van schoonmoeders leeg is, zodat ze daar in kan na een SHTF (al dan niet in stukjes :rolleyes: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die machete van coldsteel, die hier is besproken, is hier ook gewoon heen gevlogen met mijn ouders mee. Wel in de koffer uiteraard.

 

 

 

Ik vraag me dan af wat er in de BOB van je schoonmoeder zit?

- arsenicum

- bedorven water

- bakstenen

- ??

;)

 

Nee, geen gif dan kan ze niet meer op de BBQ. Ik zou de BOB van mijn schoonmoeder het zwaarst maken. Nee hoor, dat lieg ik.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ff serieus, Ik had er nog niet over na gedacht omdat ik de meeste tijd nog in NL doorbreng. In Spanje heb ik uiteraard wel voorraad zat, maar niet echt een BOB die ik snel zou kunnen meenemen. En dat terwijl er zat kerncentrales in Spanje staan.:(

 

In mijn Spaanse auto heb ik wel altijd drinken en wat eten en een pech onderweg doos met van alles en nog wat aan gereedschappen, EHBO zooi, paar messen, deken etc. Minimaal hoort hier nog een waterfiltertje bij komen en misschien wat droogvoer.

 

Het loont ook weer niet om een halve BOB inhoud in je koffer te doen elke keer als je gaat vliegen, denk ik.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik weet net of dit al ergens is besproken, maar ik wil er toch een nieuw draadje aan wijden. Ik vlieg binnenkort naar het buitenland en met het vliegtuig mag je sowieso bepaalde spullen niet meenemen. Omdat mijn BOL in het buitenland s, zou ik dus eigenlijk 2 BOBs moeten hebben. Zeker als de andere helft van het gezin in NL blijft.

 

Hebben jullie meerdere BOBs en hoe gaan jullie hiermee om?

 

2 BOB's lijkt me het beste in jouw gevel. 1 hier en 1 daar.

 

Wij wonen in de BOL, dus BOB is nood backup, of als ik ergens heenga. Voldoende aanwezig in soorten en maten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb:

- Tools in broek en jas

- 1 EDC

- 1 GHB

- 1 BOB die uit te breiden is naar een INCH

- Auto-kist

 

En de belangrijkste spullen geprobeerd redundant te maken, die zitten dus in al die rugzakken.

 

Voor jouw specifieke geval zou ik ook 2 (of meer) BOBS nemen.

 

Veel meer spullen die niet mee mogen met de handbagage maar wel in het vrachtruim trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

wij hebben :

1 bob rugzak (karma prepshop) maurice

2 medium alicepacks waarvan 1 compleet als Bob 2de under construction als bushcraft gear.(beide in te richten als INCH,)

1 kleinere tas voor mijn vrouwtje als E.D.C

1 kleinere legerpukkel die ikzelf in ga richten als E.D.C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...