Ga naar inhoud
GENEGEERD

Risico verdieping NL bankencrisis vanwege SNS Reaal?

Jester
 Share

Recommended Posts

Las vandaag op FD.nl dat het aandeel SNS Reaal onder de 1 euro is gekomen, wat het absolute dieptepunt is na de introductiekoers van 17 euro 6 jaar geleden. Nu is SNS bank een Top 5 bank in Nederland, en SNS Bank is op haar beurt weer een onderdeel van SNS Reaal.

Dus ik vraag mij af: Zit hier niet een Fortis-scenario als in 2008 aan te komen?

Zijn hier mensen op het forum met een rekening of hypotheek ofzo bij SNS?

Zo ja, hoe kijken SNS klanten hier tegenaan?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het sentiment is heel erg slecht op de beurs en voornamelijk voor de financials. SNS is het slechtste jongetje in de klas en wordt het grootst afgestraft. Stel je eens voor als de ING de volgende zou zijn, deze is niet te redden met een balans van meer dan 1000 miljard. Zelf heb ik nog best een klein beetje vertrouwen dat SNS zo opgeslokt gaat worden door een andere partij en zo het gevoel van falen kan verdoezelen. De aandeelhouders zijn behoorlijk de pineut, een aantal jaar geleden gingen ze nog voor 17e naar de beurs en als je nu naar de koers kijkt moet je daar toch behoorlijk om huilen. Zelf handel ik regelmatig in de daghandel in SNS, gisteren nog een order ingelegd van 0.97e (niet uitgevoerd) en zit er boven op.

Het grote gevaar zit er nu in en lees ik ook op diverse fora dat mensen de bank misschien niet meer vertrouwen omdat de beurskoers zo laag staat en rare dingen gaan doen. Het eigen vermogen van SNS is nog ruim 5 miljard euro en de beurs waarde hangt net boven de 300 miljoen dus eigenlijk een koopje :)

Link naar reactie

Mijn visie is redelijk simpel.

Banken mogen best omvallen, lijkt me zelfs gezond als een slechte bank gewoon omvalt.

Juist het feit dat banken niet mogen vallen en we dus rotte banken moeten helpen maakt het gevaarlijk, waarom goed je financiele zaken op orde als er onbeperkt vangnetten zijn nee dan neem je maximaal risico als het goed gaat dan is je absurde bonus binnen als het fout gaat dan springt de overheid bij en krijg je slechts een paar miljoen ipv je absurde bonus..

Dus het draaid om ons vertrouwen zodra dat weg is, en wees eerlijk wij zijn daar overheen maar 99 procent van de bevolking absoluut niet, dan is hrt gedaan. Er is minder dan10 procent van al het geld dat uitstaat fysiek beschibaar dus als 1 op de 10 zijn geld van de bank haalt is het einde huidige monetaire stelsel. Dit kan door een land getriggert worden en als een virus om zich heen slaan dus heel snel. Dat is waar iedereen zich zorgen om zou, moeten, maken.

Link naar reactie

Nou ik zit er weer in (SNS) voor 0.94 euro cent per aandeel. Als dit mis gaat kunnen we sowieso onze BOL gaan bezoeken :)

Nou vandaag maar eruit gedaan voor 1,00e en toch ruim 6% gepakt. Van het weekend de verkiezingen in Griekenland en ben erg benieuwd hoe de beurs gaat reageren op de verkiezingsuitslag als (extreem) links aan de macht komt en niks meer met de EU te maken wilt hebben.

De SNS is opzich een prima bank alleen met hun vastgoed portefeuille gaat het waarschijnlijk niet meer goed komen en dat geeft erg veel onzekerheid en dat zien we ook in de prijs. Denk absoluut dat de overheid of andere banken ingrijpen net voordat het mis zou gaan met de SNS en de man met de pet er niet zo heel veel last van heeft (aandeelhouders des te meer).

Link naar reactie

Van het weekend de verkiezingen in Griekenland en ben erg benieuwd hoe de beurs gaat reageren op de verkiezingsuitslag als (extreem) links aan de macht komt en niks meer met de EU te maken wilt hebben.

De ECB en Japan staan al klaar om geld bij te drukken dus geen probleem, zegt men.... Direct veerden alle beurzen op, het zou mij werkelijk niets verbazen als die 'winst' maandag weer ingeleverd wordt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...