Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bijbouw aan het tuinhuis


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Het begon met naast mn origineel tuinhuis een ruimte bij te bouwen voor het opslaan van brandhout.

Zoals eerder vermeld heb ik ongeveer 100 paletten verzaagd in big bags ( ong 10 m³) ondergebracht in de kruipruimte.

Nu krijg ik heel veel hout van her en der en dat is allemaal beuk en eik en moet drogen. Samen een dik 15 m³ en gratis !!!!

Dus nog een ruimte erbij.

De linkerkant van het tuinhuis was dus dicht bebouwd en met de goedkeuring van mn gebuur dubbel zo lang.

Nu heb ik een groot tuinhuis maar met 4 kinderen (nieuw samengesteld gezin) zitten er veel fietsen in...dus de rechterkant van het tuinhuis met goedkeuring buurman een overdekte ruimte voor de fietsen...

Terug plaats in het tuinhuis.

MAAAAAAAR!!!!!!!!!! ik wil een stek hebben ,een plaats die aanzet tot nadenken om eens in terug te trekken met een gezellig vuur of om rustig met wat vrienden een onderons te hebben en gezellig te keuvelen tot in de vroege uurtjes. Maar ook een shelter tegen een veel te warme zon wanneer zich die aanbied (ik kan heel slecht tegen direct zonlicht....ooit zware operatie aan het hoofd gehad).

Maar ik wil ook de ruimte waar ik buiten kan koken of bakken wanneer een situatie zich voordoet.

 

Dus waarom de boel niet volledig overkappen. Dat heb ik dus gedaan. Gewoon mn tuinhuis verdubbeld maar met een open voorkant. Panelen hangen binnen de ruimte mooi aan de ''muur'' en die kunnen voor de opening gehangen worden om de zaak volledig te sluiten.

Degelijke roofing op het dak en een heel goede schouw door het dak (dubbelwandige gepoederlakte inox).

Binnenin komt een vuurton half ingegraven gemaakt uit een dikke gasfles (die heb ik maandag). Een neerlaatbare schouwbuis met kap vangt alle rook op wanneer het vuur wordt aangestoken...nadie gaat de kap door een simpel katrol systeem omhoog en dient deze als gewone rookafvoer.

Het volledige nieuw gebouwde dak en muren (platen ) zijn gespoten met verf die dient voor dekken van schepen te verven... (ik krijg die ketels van 50 liter gratis van een bedrijf omdat ze geblutst zijn ) en van het merk SIGMA MARINE COATING.

Nadien komt er nog een degelijke vloer in en het vertoeven wordt een waar plezier.

De structuur balken heb ik gratis kunnen verkrijgen van een oude boerderij. De zijlaten en planken ,roofing enz heb ik aangekocht ong 500 euro. Bouwtijd tot nu toe 2 weken met in de weekends volle dagen en in de week na het werk van 18u tot 23 u ong. Alles is nu gebouwd en geschildert ...het originele tuinhuis ook. Dit verbruikte ongeveer 20 liter verf (alles 2x gedaan ).

De steunpalen zijn gedrengd in vuile motorolie dus rotten zullen deze niet meer doen.

Het vuur wordt een soort middeleeuws afkooksel. De gasfles gaat een deel in de grond en daarrond wordt alles mooi opgemetst met kassei-stenen in dubbele rij. Dit zal resulteren in een heel mooi iets.

Tussen de vuurton en de stenen wordt een opening gelaten dat zal dienen als luchtkanaal. Gaten onderaan de fles worden uitgebrand...

Daarover later meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...