Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wim Hof, je warme vriend in koude momenten


Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor de liefhebbers van Wim Hof en zijn koude experimenten,deel ik deze mail over de COOL CHALLENGE.

 

Beste,

 

Ademhaling en hardlopen, dat zijn de onderwerpen waar ik over blog. Vandaag één keer een zijsprongetje: samen met het AMC en tijdschrift Quest werk ik samen aan een onderzoek.

We zoeken 1000 mensen: 250 mensen voor de controlegroep en 750 mensen gaan koud douchen. 30 dagen in januari. Wil jij de wetenschap een handje helpen én wil jij in januari 30 dagen koud douchen? KLIK HIER en laat je e-mailadres achter voor het onderzoek.

 

Wil je weten wat de voordelen kúnnen zijn van koud douchen? LEES deze BLOG.

 

Bram Bakker gaat de marathon lopen met het geheimzinnige schema

Bram Bakker liep al 50 marathons, maar de laatste ging niet volgens plan. Esther Vliege sprak met Bakker en hij weet het zeker: de volgende marathon gaat met het geheimzinnige schema. Klik hier voor het gesprek.

 

Loopse, adem rustig - ook als je al je gedichten nog moet schrijven.

 

Koen de Jong

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers van Wim Hof en zijn koude experimenten,deel ik deze mail over de COOL CHALLENGE.

 

Beste,

 

Ademhaling en hardlopen, dat zijn de onderwerpen waar ik over blog. Vandaag één keer een zijsprongetje: samen met het AMC en tijdschrift Quest werk ik samen aan een onderzoek.

We zoeken 1000 mensen: 250 mensen voor de controlegroep en 750 mensen gaan koud douchen. 30 dagen in januari. Wil jij de wetenschap een handje helpen én wil jij in januari 30 dagen koud douchen? KLIK HIER en laat je e-mailadres achter voor het onderzoek.

 

Wil je weten wat de voordelen kúnnen zijn van koud douchen? LEES deze BLOG.

 

Bram Bakker gaat de marathon lopen met het geheimzinnige schema

Bram Bakker liep al 50 marathons, maar de laatste ging niet volgens plan. Esther Vliege sprak met Bakker en hij weet het zeker: de volgende marathon gaat met het geheimzinnige schema. Klik hier voor het gesprek.

 

Loopse, adem rustig - ook als je al je gedichten nog moet schrijven.

 

Koen de Jong

 

 

Hahaha vandaag de proef op de som genomen (voor het eerst van mijn leven). Had er al heel veel over gehoord (ook in mijn eigen omgeving) en testen van Wim (vriendje van mij kent hem goed).

 

Wat een bizarre en indrukwekkende ervaring maar mijn hemel wat er na de douche is gebeurd is onbeschrijfelijk. Ik kom hier later nog even uitgebreider op terug!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag bevestigd gekregen dat ik met de Cool Challenge mee mag doen (60 seconden koud afdouchen) http://coolchallenge.nl/

 

Ben nu 8 dagen bezig met koud afdouchen en mentaal is het nu een eitje, het water wordt na een paar seconden al warm (althans dat denkt het lichaam). Echt een kick krijg ik ervan en ben de hele dag een stuk fitter (gevoel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh...dat ik deze post nu pas tegenkom? Ik ga met enige regelmaat sporten :D , ook in winterse omstandigheden, en kom dan vaak tot m'n nek in moddersloten/vaarten etc. De eerste keren dat ik dat deed kreeg m'n lijf echt een mega schok te verduren, nu loop/zwem ik er zonder problemen door. Ik ben nooit echt een koukleum geweest, maar bij -1C in een slootje springen was destijds echt even "wennen" op z'n zachts gezegd. Koud douchen is nooit bij me opgekomen.....ik ga er ook eens mee beginnen! :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soowww..... nou ik ben koud gaan douchen.....WTF....ik dacht dat ik wel wat kou kon hebben. Eerst maar eens met warm water gestart en extreem veel koud water, zodat het net dragelijk was....na 1min de warme maar uitgedraaid. AAHHH KOUD!!!....echt douchen kon je dat niet meer noemen. Meer een kwestie van doorzetten en volhouden....na zo'n 30-40sec begon het al enigzins te "wennen"....hierna had ik er genoeg van. Ik moet zeggen, de opluchting dat ik klaar was met douchen was al een opkikker op zich....:D

Hierna zoals verwacht begint je lichaam te tintelen en te "gloeien" en ja, je hebt een lekker "fris" en opgewekt gevoel....:D Binnenkort maar weer eens doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @prepass , mijn respect hoor! Zoals ik al eerder scheef zou ik het graag weer kunnen, maar die drempel is me toch hoog! Weetje , ik werk in ziekenhuizen waar de de verwarming ongeveer op de grill standen staan, dus mijn natuurlijke thermostaat is al volledig in de war geschopt. Zelfs mw Highway douched koud af... dus soms begin ik met een koude douche, als ze de knop laag heeft laten staan ;) maar dat is slechts 3 seconde's.

In de zomer maanden kan ik er wel veel beter tegen, maar in deze tijd? niet echt :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soowww..... nou ik ben koud gaan douchen.....WTF....ik dacht dat ik wel wat kou kon hebben. Eerst maar eens met warm water gestart en extreem veel koud water, zodat het net dragelijk was....na 1min de warme maar uitgedraaid. AAHHH KOUD!!!....echt douchen kon je dat niet meer noemen. Meer een kwestie van doorzetten en volhouden....na zo'n 30-40sec begon het al enigzins te "wennen"....hierna had ik er genoeg van. Ik moet zeggen, de opluchting dat ik klaar was met douchen was al een opkikker op zich....:D

Hierna zoals verwacht begint je lichaam te tintelen en te "gloeien" en ja, je hebt een lekker "fris" en opgewekt gevoel....:D Binnenkort maar weer eens doen....

 

knap van je! Ik neem het mij steeds voor.. Maar echt ik haat te veel kou, ben ooit onderkoeld geweest ook, nog steeds schrik voor. Toch wil ik ooit samen met @Highway een cursus doen bij Wim Hof:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

knap van je! Ik neem het mij steeds voor.. Maar echt ik haat te veel kou, ben ooit onderkoeld geweest ook, nog steeds schrik voor. Toch wil ik ooit samen met @Highway een cursus doen bij Wim Hof:o

 

Hm, ja echt... dat gaan we doen! :D maar wie gelooft ons nog? Als andere forummers al koude douches nemen en zelfs inschrijven voor dat geweldige experiment, wat een mietjes zijn wij dan Ronin :p

Maar laten we ook een begin maken: wanneer kom je eens langs? dan beginnen we eens met een ijs koud biertje ;) ... of vertoon ik nu vluchtgedrag :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ja echt... dat gaan we doen! :D maar wie gelooft ons nog? Als andere forummers al koude douches nemen en zelfs inschrijven voor dat geweldige experiment, wat een mietjes zijn wij dan Ronin :p

Maar laten we ook een begin maken: wanneer kom je eens langs? dan beginnen we eens met een ijs koud biertje ;) ... of vertoon ik nu vluchtgedrag :o

 

Haha, ok ijskoud biertje met een unox muts op na een nieuwjaarsduik! Deal? Andere kant, een opbouw in kou zal misschien fijner zijn, dus eerst maar eens in de tuin een koud biertje haha:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass had jij ook een lach kick erna? Ik hoor van diverse mensen in mijn omgeving die het nu ook proberen dat ze dit krijgen (ik ook ;-) voor mij nu dag 10 en systeem (geest) verzet zich niet meer. Mijn vrouw (dag 4) kon er vandaag zelfs beetje van genieten.

 

Inderdaad had ik een grijns op m'n bakkes.....:D Een lach kick kan ik het niet noemen (ben ik te nuchter voor?). Vanavond nog maar eens proberen. Dan meteen maar de koude straal erop....."cold turkey afkicken" krijgt zo wel een heel letterlijke betekenis....:D

@Highway en @Ronin Kogaratsu gewoon doen mannen. Niet teveel nadenken. Snel die kou opbouwen en boenen..... Kom, een beetje vent kan toch wel wat hebben? Je bent in een gecontroleerde omgeving, waar je ook nog zo in je warme huiskamertje kan stappen, als je er genoeg van hebt....mooie voorbereiding/test voor als er een dag komt dat er geen warm water meer beschikbaar is..? :D

Vanavond gewoon weer en ja, omdat het KAN! :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wederom een koude douche gepakt. Ik was gisterenavond nogal moe na een drukke en lange dag. Dan is het niet de meest fijne gebeurtenis op een dag om een gruwelijk koude douche te pakken (tenminste zo voelde de eerste 20-30sec). Ik heb leukere vooruitzichten gehad na een drukke dag...:D Hierna toch maar doorgezet, ondanks dat de warme douche erg verleidelijk was. Na zo'n minuutje druk boenen begon het zowaar te wennen. Hierna nog 1 minuut doorstaan en toen had ik er genoeg van......:D Hierna weer de warme gloed na enige minuten. Toen met een beker hete anijsmelk nog even een stuk in m'n boek gelezen......:D eind goed al goed van de dag....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, na een weekje lekker "fris" douchen ben ik er wel achter dat koud douchen een optie is, als er geen warm water meer beschikbaar is. Maar eerlijk gezegd stond ik niet te trappelen om onder de douche te springen met het vooruitzicht dat het weer flink fris (fncking rete koud eigenlijk :D) zou zijn. Het enige dat me motiveerde de afgelopen dagen was dat ik het elke dag beter kon verdragen en als ik klaar was het een opgewekt gevoel gaf. Oja en achteraf zoiets van "YESSSS" toch maar weer gedaan.....omdat het kan....:D

Het enige is dat ik gewend ben om lekker warm te douchen. Dan is die overgang gewoon nogal wennen de eerste paar dagen....:D Maar OK, elke dag ging het beter en de laatste dag gewoon de warme kraan niet meer open gedraaid.....:D

Morgen weer lekker warm onder de douche.....experiment is voor mij geslaagd....:D Wie is de volgende? :D :D :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat me motiveerde de afgelopen dagen was dat ik het elke dag beter kon verdragen en als ik klaar was het een opgewekt gevoel gaf. Oja en achteraf zoiets van "YESSSS" toch maar weer gedaan.....omdat het kan....:D
Tja, jammer...ik had een uitgebreidere review verwacht met minstens spetterende en stomende seksverhalen...gewoon, omdat het kan.

Overigens in Catalunya ook vrij basic "gedoucht". Gewoon met een gietertje, soms met koud en soms met lauw water. Niet omdat het kon, maar omdat het moest omdat er geen warm water is. Maar ik kan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond npo3

20:25 - 21:20

 

24 uur met ...

 

Hij is naar eigen zeggen bespot, verguisd en voor clown en leugenaar uitgemaakt: Wim Hof (1959), wereldwijd beter bekend als 'The Iceman'. Hij zwom onder het poolijs, stond in ijsbakken en liep gekleed in enkel een zwembroek marathons in de sneeuw. Maar sinds mei 2014 wordt hij serieus genomen als onderzoeker. In die maand publiceerden wetenschappers dat het bewijs geleverd is dat het autonome zenuwstelsel en daarmee het immuunsysteem te beïnvloeden is. Emotioneel nam Hof de resultaten in ontvangst. Al jaren verkondigt hij de boodschap dat hij zijn afweerreactie kan sturen door concentratie en meditatie én dat iedereen dit aan te leren is. Maar ondanks de wetenschappelijke steun zijn tegenstanders gebleven en blijft hij 'die zonderling van de kouderecords'. De zoektocht naar bewijs en erkenning van zijn methode gaat hand in hand met een zoektocht naar persoonlijke verlichting. De queeste die Wim Hof onderneemt heeft namelijk wortels in een diep verdriet dat hem bijna twintig jaar geleden overviel. Wim Hof neemt Theo Maassen mee op een deel van zijn tocht en zal Theo onderwijzen in zijn methode. Maar ook wordt er in het etmaal gezocht naar de menselijke kanten én kwetsbaarheden van de ijzige superman.

 

Iets om te kijken of op te nemen , en waarschijnlijk ook terug te kijken op internet @Highway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet echt problemen met kou, maar koud douchen vind ik alles behalve fijn. Ik spring nog liever in een rivier met koud ijswater, dan ben je na een klein minuutje op adem (cold turkey ff pissen en klaar). Of het gezond is weet ik ook niet omdat naast alle voordelen eerder in het draadje, gaat je hart behoorlijk snel werken dus een hart patiënt moet je in ieder geval niet zijn. Ik denk wel dat je het lichaam kunt trainen\harden tegen kou en dat ademhaling belangrijk is.

 

Als het moet douche ik koud, maar een beetje lauw vind ik toch lekkerder.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond npo3

20:25 - 21:20

 

24 uur met ...

 

Hij is naar eigen zeggen bespot, verguisd en voor clown en leugenaar uitgemaakt: Wim Hof (1959), wereldwijd beter bekend als 'The Iceman'. Hij zwom onder het poolijs, stond in ijsbakken en liep gekleed in enkel een zwembroek marathons in de sneeuw. Maar sinds mei 2014 wordt hij serieus genomen als onderzoeker. In die maand publiceerden wetenschappers dat het bewijs geleverd is dat het autonome zenuwstelsel en daarmee het immuunsysteem te beïnvloeden is. Emotioneel nam Hof de resultaten in ontvangst. Al jaren verkondigt hij de boodschap dat hij zijn afweerreactie kan sturen door concentratie en meditatie én dat iedereen dit aan te leren is. Maar ondanks de wetenschappelijke steun zijn tegenstanders gebleven en blijft hij 'die zonderling van de kouderecords'. De zoektocht naar bewijs en erkenning van zijn methode gaat hand in hand met een zoektocht naar persoonlijke verlichting. De queeste die Wim Hof onderneemt heeft namelijk wortels in een diep verdriet dat hem bijna twintig jaar geleden overviel. Wim Hof neemt Theo Maassen mee op een deel van zijn tocht en zal Theo onderwijzen in zijn methode. Maar ook wordt er in het etmaal gezocht naar de menselijke kanten én kwetsbaarheden van de ijzige superman.

 

Iets om te kijken of op te nemen , en waarschijnlijk ook terug te kijken op internet @Highway

 

Thx Stuudje :) ga ik doen als er een geschikt moment voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond het wel mooi toen Theo zei toen hij in het ijsbad stond......je moet eigenlijk bij de pijn blijven en niet terug naar je hoofd gaan. Dat is ook 1 van de dingen die ze me in het revalidatiecentrum leren. Vond dat wel apart. Ben hier hard mee bezig en gaat steeds beter maar bij heel erge pijn krijg ik het nog niet onder controle (en dus ook mijn ademhaling daardoor niet).

 

Wel een aparte man en vond dat Theo hem goed beschreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Vanavond npo3

20:25 - 21:20

 

24 uur met ...

 

Hij is naar eigen zeggen bespot, verguisd en voor clown en leugenaar uitgemaakt: Wim Hof (1959), wereldwijd beter bekend als 'The Iceman'. Hij zwom onder het poolijs, stond in ijsbakken en liep gekleed in enkel een zwembroek marathons in de sneeuw. Maar sinds mei 2014 wordt hij serieus genomen als onderzoeker. In die maand publiceerden wetenschappers dat het bewijs geleverd is dat het autonome zenuwstelsel en daarmee het immuunsysteem te beïnvloeden is. Emotioneel nam Hof de resultaten in ontvangst. Al jaren verkondigt hij de boodschap dat hij zijn afweerreactie kan sturen door concentratie en meditatie én dat iedereen dit aan te leren is. Maar ondanks de wetenschappelijke steun zijn tegenstanders gebleven en blijft hij 'die zonderling van de kouderecords'. De zoektocht naar bewijs en erkenning van zijn methode gaat hand in hand met een zoektocht naar persoonlijke verlichting. De queeste die Wim Hof onderneemt heeft namelijk wortels in een diep verdriet dat hem bijna twintig jaar geleden overviel. Wim Hof neemt Theo Maassen mee op een deel van zijn tocht en zal Theo onderwijzen in zijn methode. Maar ook wordt er in het etmaal gezocht naar de menselijke kanten én kwetsbaarheden van de ijzige superman.

 

Iets om te kijken of op te nemen , en waarschijnlijk ook terug te kijken op internet @Highway

Iemand die weet waar het op het internet te vinden is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...