Ga naar inhoud
GENEGEERD

Food grade emmers


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar voedselemmers. Ik wil witte rijst, bonen, granen en dergelijk in mylarbags verpakken en vervolgens in van die voedselemmers bewaren.

Er wordt aangeraden om hiervoor HDPE emmers te gebruiken met als kwaliteit: "geschikt voor levensmiddelen".

Aantal bakkers afgebeld en de enige bakker die ze heeft gebruikt deze voor zichzelf. FEBO heeft alleen kleine emmertjes 5 tot 10 liter.

Optie is om ze te importeren en heb onderstaande winkel gevonden.

 

http://www.bayteccontainers.com/5-gallon-white-plastic-bucket-case.html

 

Het is een heel gedoe en een groot risico dat de douane nog een flinke aanslag geeft.

 

Wel heb ik PP (polypropyleen) emmers gevonden voor een mooie prijs.

http://www.brouwmarkt.nl/emmer-deksel-metalen-hengsel-liter-p-1034.html

 

Ik weet alleen niet of PP emmers ook geschikt zijn voor langdurig voedselopslag. Ze zijn dun en de deksel lijkt me niet luchtdicht af te sluiten.

 

Heeft iemand anders nog ideeen, tips waar ik de HDPE emmers vandaan kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Polypropyleen is in ieder geval een erg sterk materiaal. En aangezien de emmers die je laat zien voor gisting worden gebruikt zijn ze ook luchtdicht. Maar omdat je toch met mylar bags werkt, moet een emmer slechts beschermd zijn tegen insecten e.d. het maakt m.a.w. minder uit of deze luchtdicht afsluit of foodgrade is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De emmers die je koopt bij brouwmarkt zijn luchtdicht inderdaad. MAAR pas op, vaak worden deze geleverd met een klein gaatje in het deksel met een rubber ringetje daarin. Dit om een waterslot te plaatsen voor de gisting van het bier. Daar ikzelf bier brouw,kan ik je vertellen dat de emmers steviger zijn dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen voor de snelle reacties :) Inderdaad dacht ik ook al wat maakt het uit of het materiaal van PP is, aangezien ik het eten in mylar bags doe.

Bedankt voor de links ik ga eens kijken wat ik daar kan vinden. Ik heb de emmer gezien bij brouwmarkt en de deksel heeft geen gaatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk gewoon op "voederton" of "blauwe ton" op marktplaats.

Daar kom je van die grote blauwe tonnen met een klem op het deksel tegen voor een habbekrats.

Hier kun je een heleboel in opslaan zonder dat er ongedierte bij kan komen.

Succes!

 

Inderdaad ik zie ze staan voor hele mooie prijzen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...