Ga naar inhoud
GENEGEERD

2014, waar gaan we heen ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Dit is weer zo'n stukje waarvan je denkt dat zou ik zo ook wel willen opschrijven.

Over de toestand waarin we, volgens sommige, zitten en waar dat ons naar toe kan brengen.

Vooral het statement dat we terug moeten, de aarde weer tijd moeten geven zichzelf te herstellen spreekt mij aan.

Al zal het herstellen van bv fukushima ons tijdsbesef ver overstijgen.

Natuurlijk zijn het slechts wat voorbeelden er is gewoon te veel shit om het nog in een behapbaar boek te kunnen beschrijven.

Maar ik kan er niet veel in vinden waar ik het niet mee eens ben.

http://www.silverbearcafe.com/private/01.14/burning.html

Prep ze vrienden,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een voorspelling?

2014 wordt een jaar met veel lastenverzwaringen, hogere werkloosheid, faillissementen, stijging armoede, overstromingen, twee astroïde inslagen, zware aardbeving in Japan(8,4), fukushima lekt weer, vulkaanuitbarsting op IJsland, aardbeving Italië(6,5), dollar verliest aan waarde, goudprijs stijgt weer, rumoerig beursjaar, spanningen tussen landen lopen verder op (US, China, Rusland), Nederland speelt tot de halve finale(voetbal), preppers.nl komt op tv.

Of wordt 2014 een positief jaar? Wie zal het zeggen.

Wat brengt 2014?

http://www.emerce.nl/nieuws/brengt-2014

Link naar reactie

Wat brengt 2014?

Mensen die verliefd op elkaar worden, een eerste baantje of weer een baan, tijd doorkomen met vrienden, nieuwe dingen leren, genieten van oude whisky, de glimlach van een kind, giegelen omdat je met natte voeten in het gras huppelt, mooie wolken, iemand de naar je knipoogt, keihard van de glijbaan afglijden, een ballon oplaten...en nog veel meer van dit alles.

• Leuk 1
Link naar reactie

Mensen die verliefd op elkaar worden, een eerste baantje of weer een baan, tijd doorkomen met vrienden, nieuwe dingen leren, genieten van oude whisky, de glimlach van een kind, giegelen omdat je met natte voeten in het gras huppelt, mooie wolken, iemand de naar je knipoogt, keihard van de glijbaan afglijden, een ballon oplaten...en nog veel meer van dit alles.

Kon heel het leven maar een feest zijn hé. De realiteit is vaak anders.

Mensen die verliefd op elkaar worden -> Mensen die ruzie maken

Een eerste baantje of weer een baan -> Je eerste ontslag

Genieten van oude whisky -> Dronken, alcoholvergiftiging

De glimlach van een kind -> De traan van een kind

Iemand de naar je knipoogt -> Iemand die je uitscheld

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

@Stuudje

inderdaad die kleine hele kleine dingen die de meeste niet eens zien , maken het waard te blijven ademen,

ik raakte in 2 maanden mijn ouders kwijt mijn baan ja zelfs mijn dak boven mijn hoofd ,en mijn lievelings kat , vaak heb ik rond gelopen met gekke gedachten echter net dat ene zonnestraaltje ,dat kleine kind wat onschuldig naar je lacht , die merel wat voor jou lijkt te zingen , maakt het de moeite waard , sterker nog ik heb eigenlijk bijna geen rijkdom maar dat maakt mijn leven des te rijker :p

+1 (als het weer gaat :p )

Link naar reactie

@Stuudje

inderdaad die kleine hele kleine dingen die de meeste niet eens zien , maken het waard te blijven ademen,

ik raakte in 2 maanden mijn ouders kwijt mijn baan ja zelfs mijn dak boven mijn hoofd ,en mijn lievelings kat , vaak heb ik rond gelopen met gekke gedachten echter net dat ene zonnestraaltje ,dat kleine kind wat onschuldig naar je lacht , die merel wat voor jou lijkt te zingen , maakt het de moeite waard , sterker nog ik heb eigenlijk bijna geen rijkdom maar dat maakt mijn leven des te rijker

Juist, jij snapt het...en het zijn juist die dingen die niet te koop zijn, die onbetaalbaar zijn, die zo kostbaar blijken te zijn.

Dan mag er SHTF zijn, of een economie instorten, of een poolverschuiving, aardbeving of wat dan ook voor doomscenario...dat zien van kleine onbetaalbaar kostbare dingen is een levenshouding die je leert in je eigen diepe dalen.

Ik heb altijd bellenblaas bij me. Soms ga ik gewoon op een bankje zitten of tegen een lantarenpaal leunen en dan blaas ik mijn bellen. Leuk effect heeft dat op de mensen om me heen. De een na de ander gaat lachen, wijzen, kleine kinderen proberen de bellen te pakken, soms zelfs puber, een bejaarde loopt nog wat langzamer om nog even te kijken.

Als ik verdrietig ben, blaas ik bellen. Zo vang ik glimlachjes, glimlachjes zijn onbetaalbaar, glimlachjes zijn de benzine voor mijn interne motor.

• Leuk 1
Link naar reactie

Een voorspelling?

2014 wordt een jaar met veel lastenverzwaringen, hogere werkloosheid, faillissementen, stijging armoede, overstromingen, twee astroïde inslagen, zware aardbeving in Japan(8,4), fukushima lekt weer, vulkaanuitbarsting op IJsland, aardbeving Italië(6,5), dollar verliest aan waarde, goudprijs stijgt weer, rumoerig beursjaar, spanningen tussen landen lopen verder op (US, China, Rusland), Nederland speelt tot de halve finale(voetbal), preppers.nl komt op tv.

Of wordt 2014 een positief jaar? Wie zal het zeggen.

Wat brengt 2014?

http://www.emerce.nl/nieuws/brengt-2014

Nederland de halve finale ????:D:D:D:D
Link naar reactie

Dit is weer zo'n stukje waarvan je denkt dat zou ik zo ook wel willen opschrijven.

Over de toestand waarin we, volgens sommige, zitten en waar dat ons naar toe kan brengen.

Vooral het statement dat we terug moeten, de aarde weer tijd moeten geven zichzelf te herstellen spreekt mij aan.

Al zal het herstellen van bv fukushima ons tijdsbesef ver overstijgen.

Natuurlijk zijn het slechts wat voorbeelden er is gewoon te veel shit om het nog in een behapbaar boek te kunnen beschrijven.

Prep ze vrienden,

K a n s

Wow @Kans, wat een geweldig artikel! Ik moest even slikken bij de lengte en de 1997 layout, maar vind het een van de beste observaties en pittig onderbouwde mening en inzichten die ik sinds de crisis heb gelezen. MUST READ!

Geweldig einde ook:

I'm sure that outcome seems laughably implausible to most readers, but I maintain that both the human race and the planet Earth need a "time out" from the ravages of "progress," and circumstances are going to force the issue anyway, so we might as well kick back and get with the program: go local, downscale, learn useful skills, cultivate our gardens, get to know our neighbors, learn how to play a musical instrument, work, dine, and dance with our friends.

9.5 out of 10 (halve strafpunt vanwege de opmaak) :p

• Leuk 1
Link naar reactie

inderdaad een artikel waar ik toch eigenlijk volledig in mee ga, een totale reset is bijna onvermijdelijk, 2014 zou zomaar eens het jaar kunnen worden. aan de andere kant zijn de elite ook misschien wel vindingrijk genoeg om nieuwe dingen te verzinnen om de boel nog even draaiende te houden, maar het moet een keer stoppen.

/offtopic: je zal maar in het ISS zitten als de wereld onder je instort en je je realiseert dat er voorlopig waarschijnlijk geen raketten meer richting je zwevende huis komen...

Link naar reactie

...op het einde naar 2015.

Tussendoor een reis bepaald door bewuste en onbewuste keuzes die we maar voor het gemak 'het lot' zullen noemen.

Ieder heeft z'n rugzak met bagage. (de mijne is meer dan 10 jaar chronische pijnen waardoor ik niet elk werk aankan)

De gedachte dat er mensen het nog slechter hebben en het met veel minder moeten doen, het lijkt misschien neerbuigend maar het is af en toe nodig om te beseffen dat wij het in België en Nederland het zo slecht nog niet hebben.

De vraag is of dat eind dit jaar zo zal blijven...

Link naar reactie

Gast ancestral-viking
2014, waar gaan we heen ? nou ik ga sjow naar een sollicitatie gesprek , was vacature voor horeca portier eens kijken wat er uit gaat komen :p

PFFFFF was een hoax ...kwam aan de deur naam en alles klopte alleen wisten ze helemaal van niks :(

dag 5 euro en 2,5 uur reistijd .......

Link naar reactie

@Stuudje

ik raakte in 2 maanden mijn ouders kwijt mijn baan ja zelfs mijn dak boven mijn hoofd ,en mijn lievelings kat , vaak heb ik rond gelopen met gekke gedachten echter net dat ene zonnestraaltje ,dat kleine kind wat onschuldig naar je lacht , die merel wat voor jou lijkt te zingen , maakt het de moeite waard , sterker nog ik heb eigenlijk bijna geen rijkdom maar dat maakt mijn leven des te rijker :p

+1 (als het weer gaat :p )

Man, heftig en heel zwaar. Ik heb bewondering voor jouw veerkracht.

Link naar reactie

...op het einde naar 2015.

Tussendoor een reis bepaald door bewuste en onbewuste keuzes die we maar voor het gemak 'het lot' zullen noemen.

Ieder heeft z'n rugzak met bagage. (de mijne is meer dan 10 jaar chronische pijnen waardoor ik niet elk werk aankan)

De gedachte dat er mensen het nog slechter hebben en het met veel minder moeten doen, het lijkt misschien neerbuigend maar het is af en toe nodig om te beseffen dat wij het in België en Nederland het zo slecht nog niet hebben.

De vraag is of dat eind dit jaar zo zal blijven...

Mijn vader zei vroeger altijd "een ieder voelt zijn of haar eigen pijn het ergst". Soms baal ik van een hoop zaken die ik graag anders had gezien in mijn leven. Door jouw inbreng realiseer ik mij weer eens dat ik daar niet alleen in sta.

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

@Jacob

geloof me ik heb dagen gehad dat het voor mijn gevoel eeuwig nacht zou blijven , je gaat per dag leven dag na dag na dag , je blijft ademen en na een tijdje hoe zwaar het leven ook is ga je dingen toch op een of andere manier relativeren , en toch ook de mooiere dingen in het leven weer zien.

thanks iedergeval voor je antwoord. :)

Link naar reactie

Mijn vader zei vroeger altijd "een ieder voelt zijn of haar eigen pijn het ergst". Soms baal ik van een hoop zaken die ik graag anders had gezien in mijn leven. Door jouw inbreng realiseer ik mij weer eens dat ik daar niet alleen in sta.

Mij heeft het geholpen bepaalde dingen te relativeren maar aan de andere kant kan ik me dan weer sneller ergeren in dingen waar andere mensen niet direct problemen in zien.

Momenteel zit ik ook in een bijkomende medische situatie; indien ik bepaalde instructies qua medicijnen niet goed opvolg zouden de gevolgen ernstig kunnen zijn... maar daar ga ik niet verder op in.

Maar zoals ik al reeds eerder zei: er zullen altijd ergere gevallen zijn. Problemen zijn relatief indien het op vlak van gezondheid meezit...

Ik heb enkele vrienden gehad die ook een shitload pech hebben mogen ervaren (Arbeidsongeval of auto-ongeval waarbij de fout bij een ander lag, verzekering dat niet correct uitbetaalde, dokter dat verkeerde papieren had ingevuld zodat tijd verstreken was om de procedure aan te vragen en daardoor extra tegemoetkomingen verliezen, geen aangepast werk vinden, spaargeld kwijt door opstapelende ziekenkostenfacturen, diefstal door partner en nog een paar verhalen waarbij je gek van zou worden ) sommige van die vrienden zijn er nu niet meer, ze hebben voor de korte pijn gekozen.

Ik probeer nu te leven volgens mijn intuïtie en mijn logica, want er zijn al vele mensen die het met hun logica en persoonlijk oog op gewin al verschillende malen mij moeilijk hebben gemaakt... op momenten dat ik ik uit de put probeerde te kruipen en bijna op de rand stond, werd ik er frontaal terug in geduwd.

Daardoor vertrouw ik niet snel mensen, vraag ik zelden tot nooit om (financiële) hulp maar probeer wel een helpende hand te bieden indien het binnen mijn mogelijkheden ligt.

Gelukkig heb ook wel mensen rond me die me een luisterend oor bieden en af en toe helpen zonder dat ik iets vraag. Voor sommige van deze zal ik door vuur gaan...

• Leuk 2
Link naar reactie

Prep ze vrienden,

K a n s

Kans,

Dit is echt een mooie link. Ik denk dat ik haar ga vertalen, dan kunnen we die doorsturen aan iedereen en overal. Schitterende analyse, maar niet rooskleurig.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...