Ga naar inhoud
GENEGEERD

Houtkachel op CV (niet te duur)


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb een vraag; we hebben een groot huis/bedrijfspand, met circa 8 ruimtes varierend van klein tot groot , we hebben een grote centrale nefit excellent econline HR 60 CV ketel.

We hebben ongeveer 25 radiatoren + vloerverwarming + nefit boiler van 40 kw. Wij willen graag met 2 extra houtkachels (welke we op het verschillende plekken in het pand zetten) de CV en de boiler voorzien van warm water zodat we minder gas hoeven te verstoken en het wel overal warm is.

Onze vraag: welke kachels worden hiervoor aanbevolen? En wat heb je nodig om dit tussen het bestaande CV net te zetten aan pompen e.d en wat kost het ongeveer?

Wij zijn op dit gebied volledige leken.

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo @kachel2014, ik heb contact met onderstaand bedrijf gehad en heel veel advies gekregen. Hun kachels zijn ook nog eens betaalbaar en gemaakt naar hun eigen specificaties. Bijv. als je meer dan 10 radiatoren wilt koppelen dan adviseren ze een extra pomp (naast de pomp die al bij de kachel zit). Ik ga zelf voor de Lotus Max met CV en Oven, omdat ik er ook mee wil koken.

 

http://www.houtencvkachel.nl/cv.php

 

Mijn keuze:

 

http://www.houtencvkachel.nl/oven_cv.php?state=detail&model=Lotos%20Max%20FTB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat indertijd zelf bebouwd . Ik had een inbouw cassette zelf gemaakt . Dit wil zeggen van twee oude en een nieuwe waar een rol asfalt papier was of gevallen een nieuwe gemaakt . De voorkant van een oude de achterkant van de nieuwe en de zijkanten en dubbele mantel van de andere oude . Daar had ik een gietijzeren radiator in gebouwd die aangesloten was op de cv . Als mijn kachel niet brander had ik de mogelijkheid warme lucht te blazen door de warmte van de cv . Als mijn kachel brander warmde hij de cv ketel op via de radiator . Dit heeft 21 jaar gewerkt tot in verbouwd heb . Zo bespaarde ik een paar centen aan gas haar had een alternatief als er geen gas was . Ik kon niet mijn hele huis er mee op sauna temperatuur brengen maar het gaf warmte .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb lange tijd ook gekeken en gezocht naar een goede en niet te dure oplossing en heb helaas niks gevonden.

Het probleem is niet alleen de kachel, ook de overdruk ventielen, buffer vaten, sensoren met pomp besturing om er voor te zorgen dat het water dat door de kachel stroomt niet te koud is ivm cresot aanslag door te groot temperatuur verschil.

 

Ik heb geen oplossing gevonden die past in mijn kelder, geen vocht probleem veroorzaakt (open circuit) en binnen mijn budget viel van rond de 4000 euro.

 

Het enigste wat ik je wel wil meegeven is spaar niet op de veiligheid! Je wilt niet dat er een leiding knapt door de druk met daarin kokend water, wat gebeuren kan als jij stookt maar de pomp niet meer loopt.

 

Kijk ook eens op het ecologie forum, daar zitten veel mensen met kennis over dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb lange tijd ook gekeken en gezocht naar een goede en niet te dure oplossing en heb helaas niks gevonden.

Het probleem is niet alleen de kachel, ook de overdruk ventielen, buffer vaten, sensoren met pomp besturing om er voor te zorgen dat het water dat door de kachel stroomt niet te koud is ivm cresot aanslag door te groot temperatuur verschil.

 

Ik heb geen oplossing gevonden die past in mijn kelder, geen vocht probleem veroorzaakt (open circuit) en binnen mijn budget viel van rond de 4000 euro.

 

Het enigste wat ik je wel wil meegeven is spaar niet op de veiligheid! Je wilt niet dat er een leiding knapt door de druk met daarin kokend water, wat gebeuren kan als jij stookt maar de pomp niet meer loopt.

 

Kijk ook eens op het ecologie forum, daar zitten veel mensen met kennis over dit topic.

 

In die kachel die ik wil aanschaffen zit de hele reutemeteut aan ventielen pomp e.d. al op. Omdat ik een aantal radiatoren wil aansluiten heeft men een extra pomp aanbevolen. Dat loopt net even wat makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt dit?

 

Dit bedrijf heeft een hele reut aan ketels op houtstook...

 

http://www.cvophout.nl/?gclid=CK6Xr-Xs7rsCFernwgodPF4A1g

 

Jazeker, maar dit zijn wel hele dure professionele kachels. Dan zou ik er altijd voor kiezen om er één te nemen die ook pellets stookt. Ik heb die capaciteit niet nodig, want dan stook je ook veel meer per seizoen. Voor mij dus een lowbudget kachel met CV en oven met een redelijke capaciteit is voldoende. Dan ben ik met alles compleet ongeveer 1500€ kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...