Ga naar inhoud
GENEGEERD

[POLL] Utopia TV, you either love it, or hate it


SHTF

Love it or hate it  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Love it or hate it



Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Overschatting is een gevaar. Mee eens.

Neemt mijn punt niet weg, dat preppers meer kansen hebben, IMO. Hoef je het niet eens mee te zijn, maar ik blijf erbij. :)

 

Wat mij opvalt is dat er mensen lopen die totaal geen benul hebben. Let maar op dat gaat duidelijker worden. Ik ga zo 7 minuten kijken want two broke girls vind ik toch beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overschatting is een gevaar. Mee eens.

Neemt mijn punt niet weg, dat preppers meer kansen hebben, IMO. Hoef je het niet eens mee te zijn, maar ik blijf erbij. :)

 

Ik ben het ook met je eens dat er meer kansen zijn, maar weet men deze ook te benutten. Juist de tot in de puntjes voorbereide groepen gaan ten onder aan het psychologische aspect.

 

Als ze allemaal doorgewinterde survival/preppers waren, dan zou het programma niet representatief zijn. Het lijkt als of ze een prima selectie gemaakt hebben van de gemiddelde Nederlander. En ja dat maakt zeker interessante tv. Stukken beter dan mensen die weten wat ze doen moeten, in evenwicht zijn met zichzelf en hun naasten. Maar ja zou ook geen goede afspiegeling zijn van onze samenleving toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik ben het ook met je eens dat er meer kansen zijn, maar weet men deze ook te benutten. Juist de tot in de puntjes voorbereide groepen gaan ten onder aan het psychologische aspect.

 

Als ze allemaal doorgewinterde survival/preppers waren, dan zou het programma niet representatief zijn. Het lijkt als of ze een prima selectie gemaakt hebben van de gemiddelde Nederlander. En ja dat maakt zeker interessante tv. Stukken beter dan mensen die weten wat ze doen moeten, in evenwicht zijn met zichzelf en hun naasten. Maar ja zou ook geen goede afspiegeling zijn van onze samenleving toch?

 

Je onderste bewering ben ik het mee eens, maar ik had het even over de werkelijke werkelijkheid (vind ik wat interessanter, sorry, t.v. boeit me echt niet. :p).

En dan blijven alleen groepen 2. en 3. over.

Preppers hebben een grotere kans op overleven, dan een groep willekeurige mensen, IMO.

 

Bovenste bewering weet ik niet. Is dat zo? Heb je daar wat info over?

Dat experiment wat je eerder aanhaalde, is niet van toepassing, omdat daar mensen in "bewakers" en "gevangenen" worden verdeeld. Waar een beetje uit duidelijk werd, dat macht misbruikt wordt (leuke info, dat wel).

 

Maar met bovenstaande stelling, zou dat betekenen, dat alle preppers, die in principe goed voorbereid zijn, allemaal ten onder gaan, want bijna iedere prepper heeft wel een gezin/groep/familie/vrienden en een plan. Volgens die logica is het beter, om dan maar gewoon wat te doen. Lijkt me sterk.

Langs elkaar heen werken, geen afspraken maken, niet oefenen, noem maar op = meer kansen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik ben al afgehaakt toen ze 10.000 euro hadden , 1 een voodracht deed uit een bijbel,de volgende John Rambo wilde worden......

de volgende een cody lundin op blote poten is......tjeezus ..........nee dit werkt op mijn lachspieren mensen adios !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de standpunten van @Mark2, maar in mijn ogen heeft utopia werkelijk niets met preppen te maken... de mensen die daar zitten hebben zeer waarschijnlijk geen flauw benul wat preppen betekend. Dit is gewoon consumerend volk dat het zonder mobiele telefoon, 10.000 euro, gas, water en electra aansluiting niet eens zou redden! Dit programma is naar mijn mening voor 2 doelen opgezet, 1 kijkplezier en 2 aantonen dat "gewone" mensen niet in staat zijn een betere samenleving op te bouwen dan waarin wij leven... einddoel complete sbs chaos:s

 

Ik verwachte niet veel van john de mol en sbs6 en aan die minimale verwachting hebben ze voldaan met dit programma. Er zijn inderdaad niet veel intellectuele programma's op televisie, tegenlicht vind ik regelmatig interessant:)

 

Maar voor een leerzaam programma moet je in ieder geval niet bij john de mol zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Is er hier trouwens iemand bekend met Walden, de leefgemeenschap die Frederik van Eden opgezet had?

 

Yep. Walden. Mooie geschiedenis. Idealistisch. Mislukt door onderlinge afgunst en vreemde opzet. Gekke lokatie tussen de villa's. Gebaseerd op Thoreau.

Heb zelf nog steeds zo'n beeld van leuk: hutje op de hei met vriendelijke vrienden, maar ik ben wat, hoe zal ik het noemen... voorzichtiger. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je onderste bewering ben ik het mee eens, maar ik had het even over de werkelijke werkelijkheid (vind ik wat interessanter, sorry, t.v. boeit me echt niet. :p).

En dan blijven alleen groepen 2. en 3. over.

Preppers hebben een grotere kans op overleven, dan een groep willekeurige mensen, IMO.

 

Bovenste bewering weet ik niet. Is dat zo? Heb je daar wat info over?

Dat experiment wat je eerder aanhaalde, is niet van toepassing, omdat daar mensen in "bewakers" en "gevangenen" worden verdeeld. Waar een beetje uit duidelijk werd, dat macht misbruikt wordt (leuke info, dat wel).

 

Maar met bovenstaande stelling, zou dat betekenen, dat alle preppers, die in principe goed voorbereid zijn, allemaal ten onder gaan, want bijna iedere prepper heeft wel een gezin/groep/familie/vrienden en een plan. Volgens die logica is het beter, om dan maar gewoon wat te doen. Lijkt me sterk.

Langs elkaar heen werken, geen afspraken maken, niet oefenen, noem maar op = meer kansen? :)

 

Ik moet mijzelf nuanceren, ik bedoelde dat een goede gedegen voorbereiding niet ophoud bij het fysieke. Voorbeelden, komt uit een leven met interesse in expedities, reizen en de menselijke psyche, misschien wel uit de opleiding, maar precies moet ik je schuldig blijven. Vind het ook niet nodig om het te "bewijzen". De reden daarvoor is omdat ik je heel goed begrijp, de juiste instelling, middelen en mensen maakt dat een shtf dat nooit hoeft te zijn. Ik wil, hoop en werk daar zelf ook aan, maar ik realiseer me gewoon dat onderschatten de grootste (misschien wel alleen die van mij) valkuil is die iemand(ik) kan riskeren.

 

Misschien dus een projectie van mijzelf. Ik wil alleen waken dat we(hier op het forum) in dezelfde ongenuanceerde vooroordelen over mensen vallen als dat een hoop doen over preppen! (Excuus aan ieder die aanstoot neemt of die geen behoeft aan heeftaan deze gedachten) Zelf wil ik leven, handelen en met anderen omgaan hoe ik zelf ook behandel wens te worden: daar geloof "ik" in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik moet mijzelf nuanceren, ik bedoelde dat een goede gedegen voorbereiding niet ophoud bij het fysieke. Voorbeelden, komt uit een leven met interesse in expedities, reizen en de menselijke psyche, misschien wel uit de opleiding, maar precies moet ik je schuldig blijven. Vind het ook niet nodig om het te "bewijzen". De reden daarvoor is omdat ik je heel goed begrijp, de juiste instelling, middelen en mensen maakt dat een shtf dat nooit hoeft te zijn. Ik wil, hoop en werk daar zelf ook aan, maar ik realiseer me gewoon dat onderschatten de grootste (misschien wel alleen die van mij) valkuil is die iemand(ik) kan riskeren.

 

Misschien dus een projectie van mijzelf. Ik wil alleen waken dat we(hier op het forum) in dezelfde ongenuanceerde vooroordelen over mensen vallen als dat een hoop doen over preppen! (Excuus aan ieder die aanstoot neemt of die geen behoeft aan heeftaan deze gedachten) Zelf wil ik leven, handelen en met anderen omgaan hoe ik zelf ook behandel wens te worden: daar geloof "ik" in!

 

Kijk, nou zijn we het helemaal met elkaar eens. Goed dat je dat even nuanceert. Mooi geschreven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Inderdaad, gebaseerd op Thoreau. Leuk dat iemand dat kent/weet.

Mislukt door wanbeheer...weet ik, maar vreemde dingen gebeurden er zeker.

Een beschrijving van die tijd daar kan je vinden in het boek 'Quia absurdum' van Nico van Suchtelen.

 

Ik heb deze beschrijving van Walden gelezen. Een mooi en leerzaam verhaal, met foto's e.d.:

 

http://www.frederikvaneeden.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=285238

 

Een stukje eruit:

 

-----

Het einde.

In zijn artikel ‘Binnenlandsche kolonisatie’ (1901) noemt Van Eeden enkele oorzaken van het falen van kolonisatieproefnemingen. Hij baseert zich daarbij op eigen ervaringen, maar ook op studie van zulke organisaties.

 

Ze mislukten doorgaans:

 

Omdat men communistische beginselen wilde invoeren eer de menschen daartoe door een voldoend langdurige opvoeding geschikt waren.

Omdat men niet, terwille van 't bestaan, wilde plooien, maar dweepsch en idealistisch, bleef vasthouden aan 't voorloopig onmogelijke.

Omdat men niet uitsluitend streefde naar een antikapitalistische bestaanswijze, maar te vroeg dacht aan allerlei schoone gevolgen, die eerst mettertijd uit de betere bestaanswijze zullen groeien. (Zooals: zachter zede, vegetariaat, zuivere kunst, broederlijke verdraagzaamheid enz.).

Omdat men niet zorg droeg, de door een betere voortbrengingswijze ontstaanden overvloed behoorlijk te doen wegvloeien, tot uitbreiding der zaak in de wereld, maar dat men de winst onderling ging deelen of opmaken, waardoor gemakzucht ontstond, zonder dat de zaak toenam.

Omdat men niet zich onmiddellijk trachtte te verbinden met andere kolonies, om aldus een groot. stoffelijk machtig organisme te vormen, dat in eigen behoefte voorziet en meer voortbrengt dan het gebruikt.’

-----

 

Dat boek van Nico is nogal taai. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hebben de mensen die geen mening hadden nu wel een mening over "Utopia"?

 

Net zoals politiek voor mij "Verdeel en Heers" is, valt televisie onder de noemer "Brood en Spelen".

 

Pas. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het was lastig om een keuze te maken voor deze poll. Ik heb het een week of 3 gevolgd nu en al heb ik veel kritiek, blijf ik het toch volgen. Het is te gemakkelijk het format helemaal af te branden ook al is het niet helemaal mijn smaak. Als er straks een of twee goede kandidaten inkomen die lekker hun ding gaan doen, dan kan het plots helemaal omdraaien.

 

Ik volg het min of meer al 3 weken, dus moet ik wel kiezen voor "I Love It" en me aansluiten bij deze kleine groep. Mocht ik afhaken om welke reden dan ook, dan mogen jullie me met pek en veren insmeren.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Weinig activiteit eigenlijk in dit onderdeel, hoewel het zo leuk begon.

 

Utopia..... ik volg het dagelijks..... had er ook meer van verwacht. SBS manipuleert de boel teveel (je bent afhankelijk van wat SBS doorlaat aan mail en post, denk dat de spelers eigenlijk meer gemanipuleerd worden dan de kijkers en dat vind ik wel sneu voor ze)

 

Favoriete speler: Rienk, hoewel hij ook gedwongen is in een groep mee te draaien, wat ik dan wel weer jammer vind. En dan denk ik toch... hoe zou utopia eruit gezien hebbben als er 15 preppers hadden gezeten.

 

Die vette prijs aan het eind stelt waarschijnlijk niks voor. Het bedrag wat ze weten op te sparen? lol dan wint de winnaar dalijk een schuld van een paar duizend euro.

 

Toch blijf ik kijken want regelmatig zijn er toch interessante dingen en dan zoek ik wel ergens een opgenomen livestream op. Wel jammer dat iets zonder regels en wetten, zoveel regels blijkt te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@sterredag

Met 15 preppers was de boel al bijna onafhankelijk geweest.

Zonnetje energie wat tenminste voldoende opleverde icm laag verbruik verlichting.

Eten vanaf de akker had al gekund.

Paar konijnen etc voor vlees.

 

Mijn moeder volgt het en het is rond koffie tijd dus helaas zie ik af en toe een stukje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...