Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review Fridael branders


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Hou je van koken? Woon je in het Zuiden van het land (regio Eindhoven) En ben je best wel "selfsupporting" Dan ben jij de ideale reviewer om 2 woodgas branders uitgebreid te testen en te reviewen voor ons forum. De 2 branders (een kleine en een grote) worden gebracht en uitgelegd door de leverancier van Frideal. Als dank voor het testen en reviewen mag de kleine brander blijven en wordt de grote weer opgehaald.

 

Voor meer informatie zie: http://www.fridaelwoodgasstove.com/het-fridaelhoutgasfornuis.html

 

E-C-6.jpg.04cafebda12c254a2d8d083208a5bcc1.jpg

 

C-18.jpg.410acdc182037093cd9c435522de72c8.jpg

 

E-2.jpg.654cec70a3716f2563c801c35f86a6d7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hele mooie actie van Friadael en bij het zien van de website begon ik al een beetje te kwijlen:o, wat een mooie branders om te zien :D

en ben zeer benieuwd hoe efficiënt en handig ze werken wanneer er tussentijds hout bij gevoegd moet worden.

Zou mezelf dan ook graag willen aanmelden als reviewer ;)

Weet alleen niet zo goed wat ze met omgeving Eindhoven bedoelen aangezien we meer in de richting van Breda zitten.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie brandertjes! Zoals @Keyser Suze al zegt zou een uitgebreide test op de SC natuurlijk helemaal de ultieme review opleveren. Lijkt me leuk om te kijken of we er koffiewater voor een hele horde diepgevroren preppers op kunnen koken tijdens SC Mei 2014. Vraag me ook af wat er ongeveer met zuidelijk wordt bedoeld [MENTION=@Mr. Gold [/MENTION] ( hoe ver mag het van Eindhoven zijn ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er leuk uit, maar ik denk dat de reviewer wel eerst goed moet oefenen. Dit vergt een andere manier van koken en ook moet e met verschillende grootte van hout werken. Ik denk dat je op een groot vuur zelfs kunt Wokken en als je kooltjes gebruikt lekker sudderen. Daarnaast moet je goede pannen gebruiken.

 

Ik woon helaas in Z-Holland, maar als ik het bedrijf was zou ik niet alleen naar iemands regio kijken maar ook naar iemands vakkennis om op open vuur te koken. Dat lijkt me ook beter voor de review. Zo kun je bijv. @Geert vragen of hij je tegemoet wilt rijden en dan is het vervoersprobleem ook opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Meld me gelijk als belangstellende!

Ik woon wel heel dicht in de buurt van Eindhoven :-) en kan hem zelfs makkelijk ophalen.

Verder heb ik nog hout en tijd over voor een uitgebreide Review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooiste is natuurlijk om deze 2 houtgasbranders ook met andere soorten (houtgas)branders te vergelijken. En ook met verschillende soorten brandbaar materiaal. Voorbeelden zoals houtkorrels voor de kattenbak, dennennaalden, dennenappels, takjes of bladeren en ook hoeveel van iets nodig is om een halve liter water aan de kook te brengen. (ter indicatie hoeveel brandbaar materiaal je in verhouding nodig hebt) Ook met pakvolume/gewicht ben ik zeer benieuwd aangezien de kleinere variant toch zeker ook in een rugzak mee genomen moet kunnen worden. Afgelopen jaar 3 weken alleen maar gekookt op een houtgasbrander en ben daar zeker over te spreken, het is veel zuiniger als dat je op open vuur moet koken. Op deze manier konden we 4 dagen koken met dezelfde hoeveelheid hout die we anders voor 1 dag gebruikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Ik zou hem testen en daarna een verslag schrijven van mijn bevindingen met foto's en wellicht een filmpje. Moet alleen ff kijken in hoeverre dat dit fatsoenlijk lukt met een go pro.

Verder zou ik kijken hoe hij zich laat bedienen, veiligheid, gebruiksgemak, duurzaamheid, snelheid, hoeveelheid rook, prijs/kwaliteit en met welke brandstoffen hij het beste gebruikt kan worden.

Gelijk een gelegenheid om mijn andere kooktoestel uit de kast (bob) te halen en na te kijken en hiermee te vergelijken.

Na 3 maanden zal ik nog een follow-up geven hoe het apparaat op de lange termijn bevalt. Ook andere weersomstandigheden zoals op wintersport. In Nederland kan hij vast wel in de regen getest worden ;-

Als mede-forumleden nog verzoeken hebben om na te zien zal ik dit ook in de review meenemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden @Vempain en @morningglory kunnen aangeven of ze in hun dagelijkse leven redelijk "self supportive" zijn.

 

Het volgende is ook belangrijk om te vermelden.

 

de branders zijn hoofdzakelijk bedoeld om het dagelijkse koken voor te bereiden op een houtgasfornuis. Dus om zoveel mogelijk los te zijn van het grit. Voor mij is dit belangrijk om te weten, hoe dit de kandidaat bevalt. Houtgasfornuizen voor backpakkers zijn er genoeg. Mijn fornuizen zijn daar niet echt geschikt voor, wel voor andere vormen van reizen( camper, camping, kamp).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zijn we nog niet self-supporting genoeg.

We wonen ook nog in een huis die van alle gemakken voorzien is.

Wel hebben we al afscheid genomen van diverse elektrische apparatuur.

 

Vanaf april vertrekken we definitief naar onze verplaatsbare BOL (Mongoolse Ger) waar we tevens ook permanent in gaan verblijven.

Waarbij de bedoeling voor de toekomst is dat ik blijf werken en @JamHard cursussen en workshops gaat geven om mensen bewuster te maken van de huidige situatie en wat ze er zelf aan kunnen doen om iets minder afhankelijk van het systeem te zijn.

Stroom gaan we alleen met zonnepanelen opvangen aangezien er dan alleen nog een telefoon of laptop is die stroom vraagt.

De enige bron van warmte en op te koken is voor ons een houtkachel, zowel bij zomer als winter.

In de zomer zullen we dus ook de kachel flink op moeten stoken om op te kunnen koken terwijl het eigenlijk voor de verwarming niet nodig is.

De Fridael zou denk ik daarom ook wel bij ons kunnen gaan passen als een dagelijkse routine om mee te koken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Op dit moment zijn we niet van plan om self supporting te gaan leven in NL. We zij te druk met plannen voor een emigratie en investeren daar tijd en geld in. Ik denk dat @Vempain er op korte termijn meer aan heeft en beter de stove kan testen. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zijn we nog niet self-supporting genoeg.

We wonen ook nog in een huis die van alle gemakken voorzien is.

Wel hebben we al afscheid genomen van diverse elektrische apparatuur.

 

Vanaf april vertrekken we definitief naar onze verplaatsbare BOL (Mongoolse Ger) waar we tevens ook permanent in gaan verblijven.

Waarbij de bedoeling voor de toekomst is dat ik blijf werken en @JamHard cursussen en workshops gaat geven om mensen bewuster te maken van de huidige situatie en wat ze er zelf aan kunnen doen om iets minder afhankelijk van het systeem te zijn.

Stroom gaan we alleen met zonnepanelen opvangen aangezien er dan alleen nog een telefoon of laptop is die stroom vraagt.

De enige bron van warmte en op te koken is voor ons een houtkachel, zowel bij zomer als winter.

In de zomer zullen we dus ook de kachel flink op moeten stoken om op te kunnen koken terwijl het eigenlijk voor de verwarming niet nodig is.

De Fridael zou denk ik daarom ook wel bij ons kunnen gaan passen als een dagelijkse routine om mee te koken.

 

En de review is gegund aan @Vempain Ik zal contact met je opnemen zodat je een afspraak kan maken met Bertus.

 

Ben erg benieuwd naar het resultaat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de review is gegund aan @Vempain Ik zal contact met je opnemen zodat je een afspraak kan maken met Bertus.

 

Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Hier zijn we echt heel erg blij mee en kan niet wachten totdat deze branders hier staan om getest te gaan worden.

Heb nu nog wat moeite om het te geloven dat ze echt binnenkort deze kant opkomen :o:D

En natuurlijk komt deze ook mee tijdens de shelter campings :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...