Ga naar inhoud
GENEGEERD

De fysieke goud flow

Kans
 Share

Recommended Posts

2013 was een mooi jaar voor goud.

De uitdrukking is "goud gaat naar de handen die het goud het meeste waarderen" en "wie het goud heeft heeft de macht"

De goudstroom uit de SGE tov de wereldwijde productie 2009 - 2013:

image.jpg.7ea8a9564953a8132a842fa5fb01f0d7.jpg

Vergelijking uitstroom goud SGE tov inflow Comex en wereldwijde goud productie 2006 - 2013:

image.jpg.589a04a2de8281d102e37420c922aa39.jpg

Grafiek van de fysieke beschikbaarheid in GLD, let op grafiekbodem is 800 niet nul, periode 2013:

image.jpg.b81b97f2858e922a2536dc6c29b64474.jpg

De goud stroom van Zwitserland naar Hongkong 2003-2013:

image.jpg.241a9c65aabe3a21b545762da6ff6bc4.jpg

Goudstroom tussen Hongkong en China 2009 - 2013:

image.jpg.6e0518d1c748a67e37d5ca41ccd94155.jpg

Het is slechts lagereschool rekenwerk?

Goud kan in tegenstelling tot fiat niet bijgedrukt worden.

Je kunt zelf berekenen wanneer dit spel tot een harde stop komt.

Ik denk dat het wel even daarvoor wat spanningen in de markt zal opleveren, een spanning die geen papierhandel kan beteugelen.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@3th little Pig Niet lang, is iets waar ik ook heb moeten schakelen.

Waarvan wij denken maanden of dit jaar blijkt in praktijk dus gewoon een factor langer te kunnen duren.

Dit is ook meteen de valkuil, mensen, de meeste, hebben kortetermijn prikkels nodig om in beweging te komen.

En dit zijn langere termijn bewegingen, met dus het risico van de gekookte kikker effecten.

( en dus ook de reacties van mensen die het absoluut niet fout zien gaan, als je 100.000 euro kunt lenen waarom dan niet het dubbele enz enz)

De trend staat vast (maar kan denk ik nog omdraaien, kleine kans) maar kan nog jaren doorgaan, ik praat met mensen, die ik respecteer om hun kunde, die zelfs tientallen jaren denken.... voordat het echt tot een ploffen komt.

Maar de spanningen nemen toe, en dan kan een kleine fout de boel enorm versnellen.

Mesne zijn niet linear en daar wel op proberen te plannen is niet slim.

Achteraf zal het voor iedereen duidelijk zijn, maar wij proberen het onmogelijk, het vooraf in te schatten..

Ga ervan uit dat het voor je kinderen is, hou er rekening mee dat het morgen zover kan zijn, maar leef alsof er verder niks aan de hand is (blijf leven/genieten)!

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Helemaal mee eens @Kans. De termijn is heel moeilijk te voorspellen maar dat we op een doodlopende weg zitten is mij wel duidelijk.

Wat betreft het leengedrag van mensen; dat je in deze tijd van lage rentes en overheidssubsidie op lenen (hypotheekrente aftrek) hoge schulden op je neemt kan ik begrijpen als je daarnaast een soortgelijk bedrag ook in PM stopt. Als ik bijvoorbeeld 20.000 euro over zou hebben zou ik daar mijn hypotheekschuld een deel mee kunnen aflossen. Weet niet exact wat de huidige, gemiddelde rentestand is op een hypotheek maar netto zal het ergens tussen de 3 en 5% liggen. Ik verwacht met PM op de lange termijn een hoger 'rendement' dus steek ik het liever daar in ipv het aflossen van een hypotheekschuld. (Rendement heb ik tussen aanhalingstekens geplaatst omdat ik vooral en stijging van PM verwacht door inflatie). In de tussentijd is het natuurlijk wel de kunst je hypotheeklasten te kunnen dragen zodat je niet vroegtijdig genoodzaakt bent je metaal te verkopen.

Gerald Celente hoorde ik laatst in een interview ook zeggen dat hij enkele historische gebouwen had gekocht met geleend geld precies vanwege het hiervoor genoemde.

Maar goed, het blijft lastig spelletje.

Link naar reactie

Net als de koersen van valuta is het voorspellen van de koersen van PM uiterst lastig. En is met name interessant bij dreigende systeemrisico's en de meningen verschillen nogal wanneer daar sprake van is.

Ja dat klopt, er zijn er zellfs die vinden dat daar al sprake van IS....:rolleyes:

Ik baal trouwens wel enorm :p

Ben gisteren gaan vissen en toen viel verdomme al mijn PM overboord :mad:

Het zit soms niet mee in het leven......

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ja dat klopt, er zijn er zellfs die vinden dat daar al sprake van IS....:rolleyes:

Ik baal trouwens wel enorm :p

Ben gisteren gaan vissen en toen viel verdomme al mijn PM overboord :mad:

Het zit soms niet mee in het leven......

Prep ze,

K a n s

Waar slaat dat nu op ? Ga jij vissen met PM of heb je het in een vijver gegooid ? Dat vind ik alvast niet erg snugger.

Link naar reactie

Als je bedoelt de de spaarcenten uit het systeem werden gehaald en dat dit de uitleg is als er vragen komen, dan snap ik dat wel. Het kan veel eenvoudiger. Ik heb mijn vrouw uitgelegd dat ze moet zeggen dat ik er mee naar de hoeren geweest ben als er vragen komen. Vond ze een plausibele uitleg.

Link naar reactie

Tegen de tijd dat goud zo erg wordt bekeken is er al wat volatiliteit geweest en heb je 't dus verkocht, of geruild of wat dan ook.

Bewijs maar dat het niet zo is.

Dat is het mooie van goud.

En ook bitcoins. Daarvan kun je er zat hebben maar niemand weet het. Totdat je ze uitgeeft.

Link naar reactie

Tegen de tijd dat goud zo erg wordt bekeken is er al wat volatiliteit geweest en heb je 't dus verkocht, of geruild of wat dan ook.

Bewijs maar dat het niet zo is.

Dat is het mooie van goud.

En ook bitcoins. Daarvan kun je er zat hebben maar niemand weet het. Totdat je ze uitgeeft.

Ja zoiets ligt meer in de lijn. Maar los daarvan, denk je werkelijk dat ze in een dergelijk scenario naar een half tonnetje gaan zoeken (noem maar een bedrag, mag ook een ton meer zijn) dat uit beeld is geraakt? Begrijp me niet verkeerd, het zijn kapitalen maar in het "grote geheel" stelt het toch geen moer voor.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...