Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk SAS survivalboek moet ik nou hebben??


Lovetea

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

AWOL het is zeker een aanrader maar de vaardigheden die erin staat niet alleen oefenen maar ook doen.

Niet alles natuurlijk anders mist iemand misschien een arm of been:p

 

Gast, ik maak mij sterk dat 80% van de forumleden het SAS handboek kennen en waarschijnlijk heeft >50% het reeds in bezit.

Maar dat neemt niet weg dat je gelijk hebt, het is een zeer aan te bevelen boekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet veel uit.

Ikzelf heb de grote versie en dat gaat ook prima in de BOB.

Maar de kleine is toch iets compacter.

Ik denk wel dat de grote meer inhoud heeft dus daar zou ik toch voor gaan en let goed of het in het Nederlands is geschreven ,want er zijn ook veel Engelse op de markt.

Ga naar een grote boekenwinkel ,daar zullen ze hem wel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze twee in m'n rugzak ..... staat het niet in de een dan wel in de ander ....of dubbel en dan weet je het zeker :p

 

Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Järv.

 

Die van Gem Collins is groot genoeg en staat ook alles in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Hmmm ik heb er geen een in de rugzak, de kennis on mm hoofd weegt minder.

skills trainen, trainen, trainen dan hoef je Waneer het er op aan komt niet eerst naar hoofdstuk 3 pagina 5 alinea 8 terwijl het regent en hoofdstuk 3 al gebruikt is als aanmaak materiaal voor je vuurtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik heb er geen een in de rugzak, de kennis on mm hoofd weegt minder.

skills trainen, trainen, trainen dan hoef je Waneer het er op aan komt niet eerst naar hoofdstuk 3 pagina 5 alinea 8 terwijl het regent en hoofdstuk 3 al gebruikt is als aanmaak materiaal voor je vuurtje.

 

Mee eens. Er gaat niets boven praktijkervaring. Het boek is bedoeld als ondersteuning bij de opbouw van bepaalde kennis en vaardigheden. Als je tijdens een noodsituatie nog moet beginnen met lezen ben je te laat. Ik adviseer iedereen om meerdere survival- en prepperhandboeken te lezen want geen enkel boek is nameljk compleet en soms is de insteek heel anders. Informatie over het overleven in de bergen is in Nederland van beperkte waarde. Voor velen zal urban survival nuttiger zijn dan gewone survival omdat ze in een sterk verstedelijkt gebied wonen. Preppen is voor iedereen belangrijk maar staat eigenlijk los van het survivalverhaal. Dat is eigenlijk juist bedoeld om te voorkomen dat je in een echte overlevingssituatie terecht komt.

 

Dat geschreven hebbende realiseer ik mij dat ik zelf een groentje ben. De theoretische kennis is gedeeltelijk aanwezig, met dank aan de handboeken en de handige filmpjes op youtube, maar het echte werk moet nog beginnen. Verder dan kamperen, fikkie stoken en veel in het bos wandelen ben ik nog niet gekomen. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt leuk dat "het zit in m'n hoofd en dat weegt niets" en dat is ook wel makkelijk....... maar als je in de verkeerde tijd met methanol en formaldehyde hebt gewerkt gaat dat niet helemaal op.

Ik hou er wel van als ik op m'n gemakkie iets op kan zoeken als ik het niet helemaal meer weet of niet helemaal zeker van ben.

en met die 2 boekjes als extra erin weegt mijn rugtas maar 10kg (ook tot mijn verbazing)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, survival boeken. Als kind was ik daar al gek op.

Nu heb ik de SAS pocket en dat vierkante (stads)survivalboek.

 

Natuurlijk heb ik ook een berg op mijn iPad en eReader staan, maar er gaat niks boven een boek. Als je spanningsproblemen krijgt heb je namelijk weinig meer aan al die elektronica.

 

Overigens, misschien kunnen jullie mie hier mee helpen.

Vroeger (+/-20 jaar geleden) leende ik bij de bibliotheek een survival boek. Het boek was in het Nederlands en had een rode harde kaft. Met getekende illustraties.

Vager kan niet, dat besef ik. Maar hekent een van jullie dit boek? Puur uit nostalgische redenen zou ik het graag op de plank hebben staan. Ik heb er een hoop uit geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...