Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV week 1 - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Gisteren zat ik rond 00:30 am te kijken en gingen ze naar bed. Het was natuurlijk hartstikke donker maar de camera's zien haar scherp. Een van de dames wilde een kusje van de heren en hop daar ging het kusje. Toen kwam dame 2 en die wilde ook wel een kusje en gaf de jongeman een knuffel maar hield hem strak tegen haar aan en fluisterde even lekker met mijn borsten tegen je aan, lekker he. Kijk zo maak je nou televisie waar ik van hou :cool:

 

Daar houden we bijna allemaal van haha

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 173
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik durf te weden dat ze volgende aflevering al aan elkaar gaan ergeren en de 3e afl ruzie wordt gemaakt 4e afl gaant iemand huilen door iemand anders in die groep

 

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

 

Huilen deed die aannemer gisteren al, want hij mist zijn vrouw en kindertjes zo erg.

Gisterochtend op de radio gehoord dat diezelfde aannemer al na 5 dagen vreemd ging met 1 van de dames in het huis.

 

Een zwerver in nieuwe kleding op blote (schone) voetjes, die iets teveel dual survival heeft gekeken in zijn schoenendoos op straat maakt het geheel er ook niet echt veel beter op.

 

Stond ook in volle verbazing dat water en stroom even zo makkelijk geregeld werdt. Niks survival. Alle aansluitpunten waren er al. Koppelingen en pijpjes voor het water en stoppenkast voor het stroom aansluiten en klaar was de aannemerd!

 

Tja wat moet ik ervan zeggen. Een hoop kijkcijferig gehalte van heb ik jou daar. Leuk voor het gemiddelde schaap met het iq van een garnaal.

Gamble haakt af in ieder geval....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit programma een voorbode is van de groepen die we na SHTF tegen het lijf gaan lopen ga ik toch wat meer drank inslaan.;)

Ik had wat meer uitdaging verwacht, maar de combinatie JdM en SBS staat natuurlijk garant voor kijkplezier.

 

Nu maar kijken of dit meer verkeer op deze site gaat opleveren.

Bereid je maar voor op vragen als :Preppen jullie ook kraantjes en meterkasten? en: Hoe maak je die kist een beetje fatsoenlijk op je rug vast als je naar je BOL moet gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huilen deed die aannemer gisteren al, want hij mist zijn vrouw en kindertjes zo erg.

Gisterochtend op de radio gehoord dat diezelfde aannemer al na 5 dagen vreemd ging met 1 van de dames in het huis.

 

Een zwerver in nieuwe kleding op blote (schone) voetjes, die iets teveel dual survival heeft gekeken in zijn schoenendoos op straat maakt het geheel er ook niet echt veel beter op.

 

Stond ook in volle verbazing dat water en stroom even zo makkelijk geregeld werdt. Niks survival. Alle aansluitpunten waren er al. Koppelingen en pijpjes voor het water en stoppenkast voor het stroom aansluiten en klaar was de aannemerd!

 

Tja wat moet ik ervan zeggen. Een hoop kijkcijferig gehalte van heb ik jou daar. Leuk voor het gemiddelde schaap met het iq van een garnaal.

Gamble haakt af in ieder geval....

 

 

Ja ik dacht ook al dat het wel bijzonder was dat aansluitpunten daar zo in de natuur groeien. Had ik in mijn bol ook wel gewild. En dan zet je er een toeevallig passend aansluitstuk op en dan komt er ook nog water uit. Fijn wel maar dat zie je weinig in de wildernis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huilen deed die aannemer gisteren al, want hij mist zijn vrouw en kindertjes zo erg.

Gisterochtend op de radio gehoord dat diezelfde aannemer al na 5 dagen vreemd ging met 1 van de dames in het huis.

 

Een zwerver in nieuwe kleding op blote (schone) voetjes, die iets teveel dual survival heeft gekeken in zijn schoenendoos op straat maakt het geheel er ook niet echt veel beter op.

 

Stond ook in volle verbazing dat water en stroom even zo makkelijk geregeld werdt. Niks survival. Alle aansluitpunten waren er al. Koppelingen en pijpjes voor het water en stoppenkast voor het stroom aansluiten en klaar was de aannemerd!

 

Tja wat moet ik ervan zeggen. Een hoop kijkcijferig gehalte van heb ik jou daar. Leuk voor het gemiddelde schaap met het iq van een garnaal.

Gamble haakt af in ieder geval....

 

Het is natuurlijk allemaal om de kijkcijfers te doen en de exploratie van big brother in het kwadraat naar het buitenland.

 

Van die aannemer zag ik al snel dat hij het niet gaat halen om een jaar weg te blijven van zijn vrouw en 4 kids. Ik zou er eerlijk gezegd niet eens aan beginnen. Als ik een paar weken in Spanje ben om er te werken, dan vind ik het al lastig (en dan heb ik nog dagelijks contact met het thuisfront). Die aannemer (of anusnemert) vind ik een beetje overdreven doen in zijn gedrag. En waarschijnlijk hebben ze hem alleen in de serie gedaan om de eerste verbouwingen op te zetten.

 

Die zwerver vond ik wel grappig. Hij doet en bedenkt dingen op zijn manier en dit soort gasten moet je in hun waarde laten. Van de anderen heb ik nog niet veel meegekregen, waarschijnlijk gaan zij zich verder ontwikkelen positief of negatief naarmate ze langer in het huis zijn.

 

Ik verwachtte er niet veel van, maar vond het best vermakelijke TV. Ik ga best nog wel eens kijken maar zal er niet voor thuisblijven.

 

Het belangrijkste was eigenlijk de kist die iedereen mocht vullen en daarbij ging iedereen al in de fout. Er zat kennelijk geen enkele prepper bij die zijn BOB klaar had staan. Veel mensen dachten aan domme dingen zoals drank, sigaretten en tampons. Ik denk dat 90% van de kisten met dezelfde spullen is gevuld. Verbaasd me overigens wel dat mensen drank en sigaretten mogen meenemen en gebruiken. Kennelijk hebben veel mensen dit nodig om gelukkig te lijken.

 

Verder heeft dit ongetwijfelde succes van J. de Mol niets te maken met echt overleven, dus eigen water filteren, jagen\verzamelen, eigen tools maken en dergelijke. Het is kamperen 3.0 met een hoop camera's een veel mensen met weinig levenservaring.:cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet hoe ze aan die mensen komen;Ok,als je net afgestudeerd bent is het wel leuk om eens een jaartje wat anders te doen maar als je van middelbare leeftijd bent en niet zoiets als een baan,gezin en/of zaak hebt opgebouwd waardoor je gerust een jaar gemist kan worden,is er toch iets mis met je.

Zie het al voor me dat je als aannemer zomaar een jaartje met vakantie kan,die vent zal wel failliet zijn en anders is hij het wel als hij weer vrij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar verlies voor Utopia's Andrea

 

Voor deelneemster Andrea is 'Utopia' nu even ver te zoeken. Ze krijgt al op de zesde dag van haar verblijf een zwaar verlies voor haar kiezen.

 

De zeer gelovige massagetherapeute Andrea (52) kreeg vandaag tot haar grote schrik te horen dat haar stiefdochter, de dochter van haar partner Anton, is overleden aan borstkanker. Niet alleen het verlies grijpt haar zeer aan. Ook het feit dat ze haar partner het komende, moeilijke jaar níet bij kan staan, valt haar zwaar. "Hij is zelf al vier keer klinisch dood geweest. Hij is heel bang voor de dood. Ik vind het heel moeilijk dat ik hem, nu zijn dochter is gestorven, niet kan troosten.

Andrea legt uit dat zij en haar partner ver voor haar beslissing om mee te doen aan Utopia al wisten dat het niet goed ging met hun dochter. Vandaag koos ze voor euthanasie wegens ondragelijk lijden. Andrea weet dus zeker dat Anton het haar niet kwalijk zal nemen dat ze er niet echt voor hem kan zijn. "Het is diepe, diepe liefde tussen ons. Hij begreep dat ik naar Utopia moest gaan."

De andere bewoners proberen de gebroken Andrea zo goed mogelijk bij te staan en bidden voor haar stiefdochter, een gebaar dat de gelovige Andrea zeer op prijs stelt. Even later heeft ze troost gezocht bij medebewoonster Billy, samen bespreken ze het soms zo zware leven.

John de Mol zei eerder dat de bewoners Utopia even mogen verlaten voor belangrijke gebeurtenissen, zoals een begrafenis.

 

Sorry, maar dit vind ik bizar.

TV voor laten gaan, niet bij afscheid van stiefdochter zijn en er niet zijn om je partner te steunen. Bah. (maar goed, dat is mijn mening)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me vooral over verbaasde wat dat er overal en nergens kaarsen werden neergezet zonder bescherming ( bv op een houtenkist)

ik zou de neiging hebben de kaars in het zand te zetten, of op de kist maar dan met een aardenwerken schoteltje er onder of een windlicht er om heen oid.

nu snap ik wel dat ze niet zo veel spullen hebben maar in combinatie met het alcohol gebruik en het gebrek aan duidelijke afspraken heb je wel de potentie voor een brandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar verlies voor Utopia's Andrea

 

Voor deelneemster Andrea is 'Utopia' nu even ver te zoeken. Ze krijgt al op de zesde dag van haar verblijf een zwaar verlies voor haar kiezen.

 

De zeer gelovige massagetherapeute Andrea (52) kreeg vandaag tot haar grote schrik te horen dat haar stiefdochter, de dochter van haar partner Anton, is overleden aan borstkanker. Niet alleen het verlies grijpt haar zeer aan. Ook het feit dat ze haar partner het komende, moeilijke jaar níet bij kan staan, valt haar zwaar. "Hij is zelf al vier keer klinisch dood geweest. Hij is heel bang voor de dood. Ik vind het heel moeilijk dat ik hem, nu zijn dochter is gestorven, niet kan troosten.

Andrea legt uit dat zij en haar partner ver voor haar beslissing om mee te doen aan Utopia al wisten dat het niet goed ging met hun dochter. Vandaag koos ze voor euthanasie wegens ondragelijk lijden. Andrea weet dus zeker dat Anton het haar niet kwalijk zal nemen dat ze er niet echt voor hem kan zijn. "Het is diepe, diepe liefde tussen ons. Hij begreep dat ik naar Utopia moest gaan."

De andere bewoners proberen de gebroken Andrea zo goed mogelijk bij te staan en bidden voor haar stiefdochter, een gebaar dat de gelovige Andrea zeer op prijs stelt. Even later heeft ze troost gezocht bij medebewoonster Billy, samen bespreken ze het soms zo zware leven.

John de Mol zei eerder dat de bewoners Utopia even mogen verlaten voor belangrijke gebeurtenissen, zoals een begrafenis.

 

Sorry, maar dit vind ik bizar.

TV voor laten gaan, niet bij afscheid van stiefdochter zijn en er niet zijn om je partner te steunen. Bah. (maar goed, dat is mijn mening)

 

Wouw heftig, dan is niet van de één op andere dag gegaan, lijkt me. Nu zou ik daar sowieso niet een jaar gaan wonen zonder mijn gezin of er moet een heel vet bedrag tegenover staan waarmee je als gezin jaren verder kunt. Andrea, ja dat was die ene die al op Bonaire had gewoon en een tweelingzus heeft. Ik vond haar al een beetje egocentrisch ingesteld bij mijn eerste indruk. Ik moet nog zien hoe veel van die bewoners een jaar vol denken te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de aflevering bekeken via sbsgemist.nl.

 

Tja, jammer dat ze water, gas en electra hebben. Water kan ik me nog wel voorstellen, maar de rest is toch jammer, want dat zijn precies de dingen die in een SHTF situatie de grootste ontwrichting van de maatschappij veroorzaken.

 

Toch vind ik het interessant om te gaan blijven volgen, 'k verwacht vooral dat ze het zich zelf moeilijk gaan maken. De discussie over alcohol is moralistisch. 't Spul is toch zo op.

 

Dat ze allerlei spullen mogen meenemen vind ik voor het realisme geen enkel probleem. In een echte SHTF situatie ga ik ook niet m'n eigen mes uit een stuk vuursteen kappen, maar maak je gebruik van de restanten van de samenleving, je BOB en preps. Ipv campingkookpotten zou ik toch echt m'n aller grootste pan meeslepen in de kist, voor zo'n grote groep mensen.

 

Leuk om te zien dat sommige van de deelnemers, ondanks dat ze ruim van te voren wisten dat ze hieraan mee gingen doen, zich nauwelijks voorbereid hebben. Ik zou in dat geval als een soort Michelin mannetje zijn verschenen met tools, zaden, handige dingen, noodzakelijkheden en drie lagen kleren. (nog niet wetende dat je die kist mocht vullen).

 

Grappig trouwens om te zien hoe een dierenartsassistente niet kan melken......:confused: Nu ja, ze zal de slag nog wel een keertje te pakken krijgen.

Zwerver neemt firesteel mee, nou, voor één jaar gooi ik wel een zak aanstekers in de kist!

 

Ben benieuwd of ze in die enorme loods nog een aparte ruimte gaan creëren waar ze wat warmte kunnen krijgen.

Ook nog niemand gehoord over iig een tijdelijke latrine, ergens aan de noord-oost kant van het terrein (ivm dominerende windrichting in NL), waarna een meer permanente oplossing voor dit probleem gemaakt kan worden.

 

Laat mij 15 preppers van deze site uitzoeken, allemaal met zo'n kist. Electra, water en gas al te regelen, nu dan komen we met die 10.000 euro het hele jaar wel rond! Nog zonder handel te drijven.

Wordt het een soort lange SC. :p

 

Die zwerver had trouwens wel een goed idee! Maak Utopia kunst, zat vraag naar met al die kijkcijfers, al is het complete rotzooi! :cool:

 

Hopelijk zien we in aflevering 2 een beetje structuur ontstaan. Eten, gereedschap en materialen op de grote groepshoop, hopelijk een latrine dus, taakverdeling

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te zien dat sommige van de deelnemers, ondanks dat ze ruim van te voren wisten dat ze hieraan mee gingen doen, zich nauwelijks voorbereid hebben. Ik zou in dat geval als een soort Michelin mannetje zijn verschenen met tools, zaden, handige dingen, noodzakelijkheden en drie lagen kleren. (nog niet wetende dat je die kist mocht vullen).

 

Tsja, dat weet je niet hè. Misschien was ze verteld dat ze niks mee mochten nemen behalve de kleren die ze aan hebben. Dat lijkt mij meest waarschijnlijk.

 

Eens @ kunstverkoop, vond ik ook hele goeie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dat weet je niet hè. Misschien was ze verteld dat ze niks mee mochten nemen behalve de kleren die ze aan hebben. Dat lijkt mij meest waarschijnlijk.

 

Eens @ kunstverkoop, vond ik ook hele goeie!

 

Dat zou inderdaad best kunnen.

 

Past zo'n LM Sidekick in je anus? Beetje smokkelen mag toch wel?

'k Zie ineens het enorme voordeel van een sawyer mini t.o.v. de squeeze, want die wordt echt squeezen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond ook gekeken. En ik vond het weerzinwekkend. Het kan niet anders dan dat SBS psychologisch een groepje gescreend heeft, waarvan ze weten dat het gaat knetteren. Het zegt al genoeg dat er na een dag al gekissebis en geroddel is over elkaar. Ik verwacht dat er binnen een paar weken grote spanningen en ruzies zullen zijn. Ik verwacht dat ze elkaar de tent gaan uitvechten.

 

Dit project is gedoemd te mislukken, omdat er mensen in een setting worden geplaatst die moet lijken of op een after-SHTF. Omdat er waarschijnlijk mensen rondlopen met een opdracht. Het moet drama opleveren, anders verflauwd de aandacht. Het moet af en toe spetteren, anders lopen de kijkcijfers terug.

 

De wereld buiten het Utopia terrein bestaat nog. Je weet als deelnemer dat er mensen thuis op je zitten te wachten en naar je zitten te kijken. Dat maakt dat je als deelnemer anders in de situatie staat dan wanneer je echt van huis en haard verdreven bent en alles en iedereen bent verloren. Als je beseft dat je het misschien wel voor jaren moet rooien met de mensen waarmee daar zit, dan denk ik dat je wel wat meer respect zult hebben en wat langer op je tong zal bijten voor je begint te zeiken over andere aanwezigen.

 

Ik ken de spelregels verder niet. Ik weet niet in hoeverre ze contact hebben met de buitenwereld en hoe of wat ze geleverd krijgen aan voedsel en brandstof. Ik weet niet of ze mogen vertrekken als ze het beu zijn of wat de consequenties zijn. Maar zoals ik het nu bekijk, wordt het 1 groot Big Brother drama.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond ook gekeken. En ik vond het weerzinwekkend. Het kan niet anders dan dat SBS psychologisch een groepje gescreend heeft, waarvan ze weten dat het gaat knetteren. Het zegt al genoeg dat er na een dag al gekissebis en geroddel is over elkaar. Ik verwacht dat er binnen een paar weken grote spanningen en ruzies zullen zijn. Ik verwacht dat ze elkaar de tent gaan uitvechten.

 

Dit project is gedoemd te mislukken, omdat er mensen in een setting worden geplaatst die moet lijken of op een after-SHTF. Omdat er waarschijnlijk mensen rondlopen met een opdracht. Het moet drama opleveren, anders verflauwd de aandacht. Het moet af en toe spetteren, anders lopen de kijkcijfers terug.

 

De wereld buiten het Utopia terrein bestaat nog. Je weet als deelnemer dat er mensen thuis op je zitten te wachten en naar je zitten te kijken. Dat maakt dat je als deelnemer anders in de situatie staat dan wanneer je echt van huis en haard verdreven bent en alles en iedereen bent verloren. Als je beseft dat je het misschien wel voor jaren moet rooien met de mensen waarmee daar zit, dan denk ik dat je wel wat meer respect zult hebben en wat langer op je tong zal bijten voor je begint te zeiken over andere aanwezigen.

 

Ik ken de spelregels verder niet. Ik weet niet in hoeverre ze contact hebben met de buitenwereld en hoe of wat ze geleverd krijgen aan voedsel en brandstof. Ik weet niet of ze mogen vertrekken als ze het beu zijn of wat de consequenties zijn. Maar zoals ik het nu bekijk, wordt het 1 groot Big Brother drama.

 

Met een "normale"groep mensen zou je de eerste dagen geen problemen verwachten. Je gaat eerst eens kijken wie wie is en wat de achtergronden zijn, motivaties en dan ben je de eerste tijd ook best geneigd om jezelf weg te cijferen om welwillend te zijn. Tot karakters komen bovendrijven.

 

Hier is gewoon gezegd tegen onze nepzwerver (meneer is al redelijk bekend buiten utopia want er zwerven nogal wat foto's van hem al op twitter) dat hij moeilijk moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, jammer hoor, slaat dus nergens op dit programma. Net aflevering twee gezien, en het heeft niets meer te maken met 'overleven in barre omstandigheden'. We bestellen even een toilletpot, beltegoed, matrassen, dekens, en oja, we laten ons vreten gewoon aan de poort bezorgen door de appie heijn. Ja hoor jongens. Doei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, jammer hoor, slaat dus nergens op dit programma. Net aflevering twee gezien, en het heeft niets meer te maken met 'overleven in barre omstandigheden'. We bestellen even een toilletpot, beltegoed, matrassen, dekens, en oja, we laten ons vreten gewoon aan de poort bezorgen door de appie heijn. Ja hoor jongens. Doei.

 

Dit ben ik met je eens. Dat vind ik namelijk ook jammer. Daarin tegen ben ik dan wel weer benieuwd wat er gebeurt als €10.000,- en het beetje gegenereerde geld op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even stukje Utopia gekeken, wat een onrealistische meuk zeg, ook voorstukje gezien van komende aflevering, ene wat stapeltje brood dik belegd in de handen heeft, is maar goed dat het geen realiteit is en ik daar niet bij zat, ik had hem dat brood achter in zijn strot geduwt, en zo ene voortaan op rantsoen gezet, die kreeg van mij niks meer te vreten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...