Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO trommel vullen


Aanbevolen berichten

@Lindaja wat ik altijd in mijn EHBO-setje heb zitten is tattooplaatjes die je op de huid kan plakken. Neemt bijna geen ruimte in en voor kinderen die gewond zijn is het een goede afleiding...én het is een goede beloning als ze "dapper" hun behandeling hebben ondergaan. Werkt super.

Ook heb ik pepermuntjes, per stuk verpakt, meegenomen uit restaurant. Want ook voor oudere mensen werkt het beloning en afleidingssysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Lindaja wat ik altijd in mijn EHBO-setje heb zitten is tattooplaatjes die je op de huid kan plakken. Neemt bijna geen ruimte in en voor kinderen die gewond zijn is het een goede afleiding...én het is een goede beloning als ze "dapper" hun behandeling hebben ondergaan. Werkt super.

Ook heb ik pepermuntjes, per stuk verpakt, meegenomen uit restaurant. Want ook voor oudere mensen werkt het beloning en afleidingssysteem.

Voor mijn dochter heb ik nu hello kitty pleisters die vind ze leuker ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn dochter heb ik nu hello kitty pleisters die vind ze leuker ;-)

Ow, ja kan ook...zelf had ik dochters voor wie pleisters vaak niet genoeg waren. Enorme wonden en verband enzo. Of coolen en naar ziekenhuis. Dan werkte een tattoo super.

 

Ooit wel ooit super gelachen met pleisters. Mijn toen vijfjarige was aangevallen door muggen. Ze zat echt helemaal onder de muggenbulten. Maar is er ook allergisch voor dus grote nare plekken en veel last ervan. Wij fietsten mee met een toertocht en tijdens een pauze liep zij naar de dienstdoende EHBO-er en kwam terug met wel twintig met hippe pleisters afgeplakte plekken. De EHBO-dame had niks te doen en vond het wel leuk om even te spelen met haar spullen en dochter dacht dat afplakken misschien minder last zou geven. De rest van de toertocht fietste ik met een kind achterop dat eruitzag of ze zwaar ongeluk gehad had. Aan aandacht ontbrak het haar in elk geval niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb laatste tijd wat meer haast gemaakt met spullen kopen, met name medische spullen.

- Heb mijn BOB EHBO doos klaar

- Heb een EHBO tas light klaar (voor bv korte verkenning trips in een apocalyptische wereld).

- Heb bijna een soort van operatie EHBO doos klaar (voornamelijk naalden en wat groot wond verband), hier moet ik nog naar kijken wat ik kan toevoegen

- Heb een voorraadje reserve spullen om de bovenste 2 aan te kunnen vullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Bedankt @WafelsDaarnaast ben ik me in wat scheikunde aan het verdiepen. Vitamine C is namelijk ascorbinezuur. Als ik het goed begrijp dan wordt jodium na toevoeging van ascorbinezuur omgezet in citroenzuur. vitamine C toevoegen is dus niet bedoeld voor de smaak maar voor de omzetting van jodium naar citroenzuur.

 

Nope, de vitamine C (ascorbinezuur) wordt geoxideerd door het jodium (I2) of jodium-complex (I3- in lugol of nog complexere jodium complexen in povidone-jodium) tot dehydroascorbinezuur. De jodium wordt dan gereduceerd tot het I- (jodide) ion. Citroenzuur heeft hier niets mee te zien.

 

Jodide heeft een betere smaak dan jodium en dat is waarom het toevoegen van vitamine C de smaak verbeterd. Echter vitamine C veranderd niets aan het feit dat het water "jodium" bevat en dus niet bruikbaar is voor mensen met een te actieve schildklier (hyperthyreoïdie).

 

Een andere manier om de smaak te verbeteren en tevens de hoeveelheid "jodium" in het water is de toevoeging van actieve kool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een flesje Corsodyl heb ik zelf ook in de medicijnkast en heb ik veel baat bij, en zou ik zelf meenemen.

Het is gewoon te koop bij de drogist. Het is een mondspoeling die gebruikt kan worden na chirurgische ingrepen in de mond. Het wordt ook gebruikt bij mensen die door omstandigheden hun tanden een tijd niet kunnen poetsen.

Ik gebruik het bij ontstoken tandvlees bv.

Hoewel het een spoeling is, stip ik zelf eea indien nodig aan met een wattenstaafje, aangezien de nasmaak heftig is. . Meestal zijn de problemen vrij snel over.

Doe je het met een wattenstaafje, dan kan je er echt heel lang mee doen.

Volgens mijn tandarts is dit een van de weinige spoelingen die ook echt helpen bij pijnlijke klachten (ontstekingen etc, geen gaatjes natuurlijk)..

 

Over de neusspray: niet lachen, maar dit schijnt ook te werken bij aambeien. Ik hoorde het van mijn kraamverzorgster na een heftige bevalling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor wie zijn EHBO trommel wil aanvullen met homeopathie maar er niet meer uitkomt omdat de beschrijvingen/toepassingen ontbreken, http://www.vereniginghomeopathie.nl/template/pdf/gezondgids_aug_14-homeopathische_middelen.pdf

dan is dit een handige site:

http://www.homeopathiewijzer.nl/home/

 

Vul bijv. in keelpijn en dan komt er een lijst met middelen die daarvoor geschikt 'zou kunnen zijn'. Op deze site komt bijv. bij keelpijn Tonsiotreen van VSM tevoorschijn. In de winkel kun je niet meer vinden waarvoor je het middel zou kunnen gebruiken.

 

Ik weet dat wetenschappelijk bewijs volgens onze medisch expert ontbreekt en wil onze @Keyser Suze absoluut niet op de kast jagen :-) , maar wanneer reguliere middelen mogelijk niet voorhanden zijn, dan wil men graag toch een alternatief hebben om de EHBO doos mee te vullen.

Ondanks de deskundigheid van ons Orakel zeker niet in twijfel te willen trekken: er blijven toch altijd mensen wel geloven in homeopathie of hebben ze zelf ervaren dat ze er baat bij hebben, vandaar toch deze tip.... @Loreen thnx voor de tip op dit bericht, zal me daar eens in verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen lopen nog altijd voorbij aan het grondbeginsel dat MEDICIJNEN nog altijd NIET in een ehbotas horen...

 

Ik zeg richt daar nou een appart pakketje voor in...

 

Al is het alleen maar omdat je ehbo-spul meestal onder handbereik ligt, en je kids dan ook bij de medicijnen kunnen, die je normaal ver buiten hun bereik houd... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen lopen nog altijd voorbij aan het grondbeginsel dat MEDICIJNEN nog altijd NIET in een ehbotas horen...

 

 

 

Ik zeg richt daar nou een appart pakketje voor in...

 

 

 

Al is het alleen maar omdat je ehbo-spul meestal onder handbereik ligt, en je kids dan ook bij de medicijnen kunnen, die je normaal ver buiten hun bereik houd... ;-)

 

 

mooie tip, die ga ik mee nemen en toepassen. ik heb op dit moment ook de medicijnen bij het ehbo spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens @Anvil... wij hebben geen medicijnen bij ons, tenzij je pijnstillers (paracetamol/ibuprofen) daar ook toe rekent. Alleen wanneer je last hebt van een terugkerend probleem waarvoor je van je arts altijd hetzelfde medicijn krijgt, dan kun je van dat medicijn eventueel wat inslaan.

Voor alle andere situaties zou ik zeggen... alleen een arts kan bepalen wat je precies mankeert, en alleen hij/zij kan je daarvoor de voor jou beste medicijnen voorschrijven.

Die mensen hebben er niet voor niets jaren en jaren voor moeten studeren. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle andere situaties zou ik zeggen... alleen een arts kan bepalen wat je precies mankeert, en alleen hij/zij kan je daarvoor de voor jou beste medicijnen voorschrijven.

Die mensen hebben er niet voor niets jaren en jaren voor moeten studeren. :p

 

Al neem je 100 kg medicijnen de man mee, maar ze horen niet in de ehbo kist/tas/koffer/doos thuis ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al neem je 100 kg medicijnen de man mee, maar ze horen niet in de ehbo kist/tas/koffer/doos thuis ;-)

 

Idd zelfs paracetemol niet trouwens. Officieel niet tenminste, ook op evenementen mogen de rondlopende mensen het niet bij zich nemen, alleen op de post worden deze uitgedeeld, en alleen onder toeziend oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd zelfs paracetemol niet trouwens. Officieel niet tenminste, ook op evenementen mogen de rondlopende mensen het niet bij zich nemen, alleen op de post worden deze uitgedeeld, en alleen onder toeziend oog.

 

Nou nou, zover laat ik me niet betuttelen... voor het gebruik van paracetamol heb ik geen arts nodig. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, zover laat ik me niet betuttelen... voor het gebruik van paracetamol heb ik geen arts nodig. :rolleyes:

 

Dat klopt en niemand zal zeggen dat je geen paracetamol erin moet doen, in jouw eigen EHBO koffer die je voor eigen doeleinde gebruikt. Officieel mag paracetamol niet in de EHBO-koffer. Lees: Een EHBO-er mag GEEN paracetamol aan iemand geven vanuit het oogpunt hulpverlenen. Sterker nog een EHBO-er mag helemaal NIKS geven wat ingenomen moet worden, op enkele uitzonderingssituaties na. Waarbij alleen water of water met suiker/zout toegediend mag worden. Zoals bepaalde gevallen van vergiftiging en bij onderkoeling en bij uitdroging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar we hebben het hier toch over de EHBO koffer voor thuis? Dan kun je toch prima alles in een bak/tas/koffertje doen? Wanneer je kleine kinderen hebt: die leggen zelf geen verbandje aan, dus is een doosje met pleisters binnen handbereik voldoende.

 

Ik heb toevallig zelf wel de verbandmiddelen apart van de medicijnen (op recept) en de homeopathie, antimuggenspray en hoestdrankjes e.d. die vrij verkrijgbaar zijn bij de drogist ook apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik pik dit draadje even voor mijn vraag.

 

Ik ben de auto edc´s weer winterklaar aan t maken en de EHBO artikelen aan het aanvullen. Nu hebben we thuis n redelijk uitgebreide ehbo koffer (maar oud!), en ik ben ehbo-er/bhv-er. Nu in de auto's ligt nu alleen prul, nagelschaartjes, pleisters en sterilon. Ik heb gekeken naar standaard tasjes, maar ofwel het is rommel, ofwel heeeeel duur. Dus ik heb het volgende lijstje gemaakt voor de auto ehbo tasjes. Eigen invulling, maar ik kan voor €45,- wel 2 auto's voorzien én heb dan eenzelfde hoeveelheid of meer extra thuis liggen. Wie kijkt even mee wat we nog missen?? (medicatie en scharen/pincetten/tekentang etc hebben we al)

 

per ehbo set:

5 x wondkompres steriel 10x10cm

3 x zalfkompres steriel 10x10cm

3 x Elastisch Hydrofiel 4mx6cm

2 x steunverband 5mx6cm

2 x snelverband 10x10cm

1 x leukoplast hechtpleister 5m

12 x hechtstrips

15 x alcoholdoekjes

1 x 30 ml sterilon

5 x veiligheidsspeld

1 x driekante doek katoen

1 x reddingsdeken

3 x bloedlanchet

1 x hansaplast flex pleisters (pak)

2 paar handschoenen (niet steriel)

 

Alvast bedankt voor t meekijken! :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eva, wat er voor je gezegt is (ik zat het zelf bij elkaar te sprokelen voor mijn eigen set, homeopathie weggelaten):

 

Verbandgaas/kompressen, Verbandwindsel, Verbandwatten, Snelverband, Hechtpleisters, Wondpleisters, Driekante doek, Ontsmettingsdoekjes, Pincet, Verbandschaar, Handschoenen, Beademingsmasker, Coldpacks, Handverwarmers, Reddingsdeken, Vergrootglas, , Hoofdlamp, Ibuprofen, Paracetamol, Imodium, Waterzuivering tabletten, Extra pleisters, Alcohol 90%, Fluitje, 3 condooms, Rennie, Alcoholdoekjes, Betadine, Sporttape, Tea-Tree olie, Bachbloesem rescue, Leem, , Veiligheidsspeld, Allergie pillen, Molitiums, Sam Spalk, Otrivin Neusspray, Ether, Ors, Norrit, Watten, Pincet, Tekentang, Secondelijm, Vuilniszak, Ductape, Smeerwortelzalf, Calendula/goudsbloemzalf, Nestosyl, Spiegeltje, Naproxen, Corsodyl, Plakplaatjes/Nep tattoo's

 

Je hebt verder een goed complete set. Het ligt net aan het doel wat je hebt. Zelf zou ik er nog eventueel een tourniquet en een rolspalk bij doen, als je nog budget en ruimte in je kit hebt. Compeed pleisters kan ik ook altijd aanbevelen, altijd handig onderweg, zeker als je in een vervelende situatie komt en je moet ver lopen. Verder heb je een redelijk standaard lijst waar je de meeste dingen wel mee kunt oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik pik dit draadje even voor mijn vraag.

 

Ik ben de auto edc´s weer winterklaar aan t maken en de EHBO artikelen aan het aanvullen. Nu hebben we thuis n redelijk uitgebreide ehbo koffer (maar oud!), en ik ben ehbo-er/bhv-er. Nu in de auto's ligt nu alleen prul, nagelschaartjes, pleisters en sterilon. Ik heb gekeken naar standaard tasjes, maar ofwel het is rommel, ofwel heeeeel duur. Dus ik heb het volgende lijstje gemaakt voor de auto ehbo tasjes. Eigen invulling, maar ik kan voor €45,- wel 2 auto's voorzien én heb dan eenzelfde hoeveelheid of meer extra thuis liggen. Wie kijkt even mee wat we nog missen?? (medicatie en scharen/pincetten/tekentang etc hebben we al)

 

per ehbo set:

5 x wondkompres steriel 10x10cm

3 x zalfkompres steriel 10x10cm

3 x Elastisch Hydrofiel 4mx6cm

2 x steunverband 5mx6cm

2 x snelverband 10x10cm

1 x leukoplast hechtpleister 5m

12 x hechtstrips

15 x alcoholdoekjes

1 x 30 ml sterilon

5 x veiligheidsspeld

1 x driekante doek katoen

1 x reddingsdeken

3 x bloedlanchet

1 x hansaplast flex pleisters (pak)

2 paar handschoenen (niet steriel)

 

Alvast bedankt voor t meekijken! :o

 

Eva,

 

Je hebt het over een set voor de auto, nu zul je'm SHTF en kamperend ook gebruiken, maar goede kans dat je'm bij een auto ongeluk gebruikt... Dus iets minder ingericht op huis-tuin-keuken-ongemakken en wat meer op trauma!

 

ik suggereer de hydrofiel te dumpen voor ideaalwindsel en meer materiaal voor "wond-drukverbanden"

 

ofwel:

Meer snelverbanden in verschillende maten

meer rollen synthetische watten

meer ideaalwindsel

meer reddingsdekens (genoeg voor elke passagier + 2 extra)

 

de tourniquet en/of SamSplint zoals @hailbaal aanhaalt zijn ook nuttige toevoegingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJ&A

 

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJ&A Bekijk Berichten

Vitamine K kan levens redden, mijn vrouw is daar een groot voorbeeld van, ze werd uit het ziekenhuis ontslagen bloedend met HB 1.4, we hebben het zelf op moeten lossen met behulp van de vitamine K en lopen voor de brood nodige zuurstof toevoer voor organen en hersenen, bietensap voor het ijzer, wat sneller en beter werkt dan staal tabletten die bovendien nog eens schadelijk zijn.

 

Eis bij ernstige bloedingen in het ziekenhuis de vitamine K, zelf denken ze er niet aan, zelf altijd de vinger aan de pols houden, in de medische sector gebeuren meer ongelukken en fouten dan in het verkeer.

 

Dus wat ik mis in de EHBO set is dus duidelijk de vitamine K we willen toch ook levens redden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mhg,

J.J

Ps, wij hebben de vitamine K (voor kinderen) van Dr Alfred Vogel gebruikt. het nu even geen tijd meer het op te zoeken.

http://www.avogel.nl/

 

http://www.apotheek.nl/Medische_info...10704&rId=1266

 

Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?

Vitamine K

De werkzame stof in Vitamine K is vitamine K.

 

Vitamine K (fytomenadion) is nodig voor de bloedstolling. Het komt van nature voor in verse groenten, lever, melk en olie.

Het wordt gebruikt bij een tekort aan vitamine K, bijvoorbeeld bij cystische fibrose.

 

 

 

 

Vitamine- en mineralengebrek

 

Een tekort aan vitamine K geeft meer kans op bloedingen. Een tekort kan voorkomen bij zeer jonge baby's, bij enkele ziektes en door gebruik van bepaalde medicijnen.

 

Vitamine K komt van nature voor in verse groenten, lever, melk en olie. Ook de bacteriën die bij de mens in de darm leven, produceren deze vitamine.

Bij jonge baby's

Borstvoeding bevat bijna geen vitamine K en in de darmen van baby's wordt pas na drie maanden voldoende vitamine K aangemaakt. Baby`s hebben in de eerste drie levensmaanden daarom extra vitamine K nodig.

Aan flesvoeding is vitamine K toegevoegd. Baby's die voornamelijk flesvoeding krijgen, hebben daarom geen extra vitamine K nodig.

 

Bij gebruik bloedverdunners

Soms worden grotere hoeveelheden vitamine K toegepast als mensen bloedverdunnende middelen gebruiken (zoals acenocoumarol, fenprocoumon) wanneer de bloedstolling is ontregeld. Een ontregeling kan ontstaan bij gebruik van te veel bloedverdunners, maar ook door bestanddelen uit voedsel, andere medicijnen, koorts of andere bijkomende kwalen. Ook worden een enkele keer grote hoeveelheden vitamine K gebruikt om een bloeding te stelpen of een bloeding te voorkomen als daar een grote kans toe is.

 

Door bepaalde ziekten

Door sommige aandoeningen, zoals bepaalde darmziekten, nemen de darmen te weinig vitamine K in het lichaam op, of wordt er te weinig in de darmen aangemaakt. Dan is soms een aanvulling van vitamine K nodig.

 

Bij medicijngebruik

Bepaalde medicijnen kunnen de hoeveelheid of het effect van vitamine K verminderen. Bijvoorbeeld bepaalde ontstekingsremmende pijnstillers, enkele middelen tegen epilepsie, sommige antibiotica als deze langdurig worden gebruikt, enkele middelen tegen een te hoog cholesterolgehalte (colestyramine en colestipol). Dan is soms een aanvulling van vitamine K nodig.

 

 

Effect

Een vitaminegebrek is binnen enkele dagen op peil. De bloedstolling verbetert na 6-12 uur. Na een injectie verbetert de bloedstolling binnen 2 uur. Stelpen van een bloeding begint pas na ongeveer 3 uur.

 

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJ&A Bekijk Berichten

 

Fouten? ja dat kan.

 

Bedankt Jeroen blijf uitzien naar jou tips, nog Sorry dat het even mis ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat ik aktijd in de eerste hulp tas heb is dikke mandverband en duck tape, je kun daar een goede druk verband van maken.de absorptie is beter dan de meeste verband.en het is goedkoop.ik gebruik mijn eerste hulp tas ook voor mijn dieren en doe dan een lapjes over de haren zo dat de duck tape Los laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vit K zou in moedermelk zitten als moeder natuur het nodig had geacht... Ik denk niet dat nutricia t beter weet!

 

Wist je dat de risico's op ernstige bijwerkingen van vit K vele malen groter zijn dan de kans dat n newborn een levensbedreigende bloeding krijgt @JJ&A ??

 

Ik geef al 15 mnd borstvoeding aan de oudste, er zijn zoveel fabels over... Helaas! Wat een baby nodig heeft, zit er in! (Zonder toegevoegde suikers! ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...