Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gebruik je hond als kompas


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Maf wetenschappelijk nieuws weer.

 

Het blijkt dat honden gevoelig zijn voor het aardmagnetisch veld en netjes noord-zuid gaan staan bij het poepen en plassen.

Kun je je hond als globaal kompas gebruiken? 'k Ga toch eens opletten als ik zo'n schijterd in de buurt zie. ;)

 

http://www.nu.nl/wetenschap/3667245/honden-poepen-in-lijn-met-aardmagnetisch-veld.html

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wanneer het magnetisme van de aarde wordt verstoord, bijvoorbeeld door een zonnestorm, breken de dieren met dat gedrag.(Uit bron)

 

Dus als de stroom ineens uitvalt of je mobieltje houdt er mee op en je hond staat niet inde gebruikelijke richting te schijten...: The Shit Has Hit The Fan XD...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit de afgelopen paar dagen gecheckt bij onze honden. Ze zitten alle kanten op maar altijd met hun kop naar het zuiden gedraaid. Soms linksom, soms rechtsom, soms direct naar het zuiden. Maar nooit met de kop naar het noorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij bakt er ook niks van, Inmiddels sta ik al bijna bekend als de dorpsgek omdat ik met mijn compas naast mijn schijtende hond sta.

Nou kan het er aan liggen dat het een neefje is, het is immers bekend dat mannen een beter richtingsgevoel hebben.

 

 

Wat me na grondig onderzoek wel is opgevallen is dat als ikzelf plas ik altijd met mijn neus naar het noorden sta en als ik de grote behoeft doe met de neus naar het zuiden zit.

Bij mijn vrouw staat de neus altijd naar het zuiden onafhankelijk of ze nou plast of poept.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Maf wetenschappelijk nieuws weer.

 

Het blijkt dat honden gevoelig zijn voor het aardmagnetisch veld en netjes noord-zuid gaan staan bij het poepen en plassen.

Kun je je hond als globaal kompas gebruiken? 'k Ga toch eens opletten als ik zo'n schijterd in de buurt zie. ;)

 

http://www.nu.nl/wetenschap/3667245/honden-poepen-in-lijn-met-aardmagnetisch-veld.html

 

Ze hebben kennelijk een hondenweek bij nu.nl

 

http://www.nu.nl/wetenschap/3968856/honden-migreerden-later-noord-amerika-dan-mensen-.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n rasbeest dat maar wat doet. Een zwarte. Iemand interesse om 'm over te nemen. Je mag m gratis afhalen want de kompasfunctie werkt niet meer. Er is maar één voorwaarde. De hond heeft veel en grote wandelingen nodig, bij voorkeur aan zee.

 

Een beeldje van onze sloeber.

 

[ATTACH=CONFIG]15740[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...