Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heelei poeder


Aanbevolen berichten

Elke webshop met dieeteten heeft het, de glutenvrije webshop, de veggiewebshop, noem maar op..en bijna elke natuurwinkel, De Tuinen,

 

Eipoeder heet dan No-egg. Dat zoekt makkelijker denk ik.

 

noegg.jpg

 

Ei kan je in baksels en pannenkoeken ook vervangen door lijnzaad. Een lepel lijnzaad en wat water laten weken vervangt één ei.

Ik ga geen review maken met foto's, omdat ik geen fototoestel heb, ik kan je wel vertellen dat het werkt omdat ik dit zelf zo doe/gedaan heb. Ooit een "bijna honderd manieren om pannenkoeken anders te maken"-test gedaan. Zonder gluten, zonder ei, zonder melk, vegan, met water, met diverse melen, en zelfs alleen met banaan en ei. Allemaal goede en eetbare pannenkoeken geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Elke webshop met dieeteten heeft het, de glutenvrije webshop, de veggiewebshop, noem maar op..en bijna elke natuurwinkel, De Tuinen,

 

Eipoeder heet dan No-egg. Dat zoekt makkelijker denk ik.

 

noegg.jpg

 

Ei kan je in baksels en pannenkoeken ook vervangen door lijnzaad. Een lepel lijnzaad en wat water laten weken vervangt één ei.

Ik ga geen review maken met foto's, omdat ik geen fototoestel heb, ik kan je wel vertellen dat het werkt omdat ik dit zelf zo doe/gedaan heb. Ooit een "bijna honderd manieren om pannenkoeken anders te maken"-test gedaan. Zonder gluten, zonder ei, zonder melk, vegan, met water, met diverse melen, en zelfs alleen met banaan en ei. Allemaal goede en eetbare pannenkoeken geworden.

 

Dat No-Egg is geen eipoeder maar een ei vervanger ;-)

 

Ingrediënten:

Aardappel zetmeel, tapioca meel, plantaardig gom: methylcellulose, calcium carbonate, citric zuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje dank je. Van dat lijnzaad had ik al eens vernomen. Deze no egg eipoedervervanger kende ik nog niet. Ga eens kijken hoe dat werkt.

 

Mocht er nog iemand een winkel weten voor heel ei poeder...Jammer dat dit niet gewoon bij de supermarkt te koop is. Of overschat ik dit product? Toch best veel gerechten waar ei in gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje dank je. Van dat lijnzaad had ik al eens vernomen. Deze no egg eipoedervervanger kende ik nog niet. Ga eens kijken hoe dat werkt.

 

Mocht er nog iemand een winkel weten voor heel ei poeder...Jammer dat dit niet gewoon bij de supermarkt te koop is. Of overschat ik dit product? Toch best veel gerechten waar ei in gaat?

 

-. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -.

heb ik het goed?? NIET OF.....MAAR WANNEER, WEES VOORBEREID

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@Floshtf Ook ik ben op zoek geweest naar heeleipoeder en...

 

Gevonden op de website van http://www.de-zuidmolen.nl

Deze webwinkel verkoopt echt heel veel bakkersproducten waar je als prepper blij van wordt :-)

 

Het heeleipoeder moet gemengd worden in de verhouding 1:3 met water.

 

Zojuist een paar zakjes van 100 gram besteld (2,56 euro p/st) (1kg = 18,67 euro). Ben benieuwd hoe het smaakt en wat de houdbaarheidsdatum is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floshtf Ook ik ben op zoek geweest naar heeleipoeder en...

 

Gevonden op de website van http://www.de-zuidmolen.nl

Deze webwinkel verkoopt echt heel veel bakkersproducten waar je als prepper blij van wordt :-)

 

Het heeleipoeder moet gemengd worden in de verhouding 1:3 met water.

 

Zojuist een paar zakjes van 100 gram besteld (2,56 euro p/st) (1kg = 18,67 euro). Ben benieuwd hoe het smaakt en wat de houdbaarheidsdatum is.

 

Ik heb ze maar even gemaild voordat ik wat bestel:

 

testtest.png.e2ea3e223d2df662883b0e0c970cf7f1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
@Floshtf Ook ik ben op zoek geweest naar heeleipoeder en...

 

Gevonden op de website van http://www.de-zuidmolen.nl

 

Het heeleipoeder moet gemengd worden in de verhouding 1:3 met water.

 

Zojuist een paar zakjes van 100 gram besteld (2,56 euro p/st) (1kg = 18,67 euro). Ben benieuwd hoe het smaakt en wat de houdbaarheidsdatum is.

 

Het is alweer enige tijd geleden, maar hierbij mijn review:

 

Ik heb het heeleipoeder gebruikt om pannenkoeken mee te bakken. Beslagmix, melk en eipoeder gebruikt. De pannenkoeken smaakten prima, had alleen het idee dat ze iets sneller 'scheurden' tijdens het bakken. Wil ze ook nog een keer maken met melkpoeder ipv verse melk.

 

Binnenkort ga ik het ook nog uitproberen voor een eitje door de nasi of bami.

 

Conclusie: Goed te eten en wat mij betreft prima om op voorraad te hebben voor als tshtf!

@Floshtf: bedankt voor je reminder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Binnenkort ga ik het ook nog uitproberen voor een eitje door de nasi of bami.

 

Geen eitje door de nasi of bami gemaakt, maar vanmorgen vanwege een gebrek aan verse eieren geprobeerd om er een heerlijk omeletje van te maken.

 

Het lijkt in de aangegeven mengverhouding 1:3 iets te waterig te zijn om goed mee te kunnen bakken. Om de stolling te bevorderen heb ik er maar een roerei van gemaakt. Uiteindelijk zag het er iets minder smakelijk uit dan dat ik had gehoopt, maar goed genoeg om te serveren.

 

Waarschijnlijk komt daarna de beoordeling van mijn 7 jaar oude dochter nog het meest in de buurt van de waarheid: 'het smaakt naar oude sokken waar iemand met schimmelvoeten een jaar lang in heeft gelopen'. Geen succes dus als "zelfstandig eiproduct" :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

hallo hallo,

 

ik heb deze week dit besteld. http://www.basboilieshop.nl/ei-poeder

 

lekker goedkoop dacht ik.

je weet wel...ff google..shit wat duur....ow... deze is goedkoop...klik klik....bestelling gedaan en hoppa in huis.

 

maar toen.....NIET VOOR MENSELIJKE CONSUMPTIE stond erop....huh wattuh ? ?

ikke weer terug naar die site.....boilieshop...ow voor het maken van vis(lok)voer...pfff

het is dus cat 3 diervoeding.

wat ik nu dus heb is dus afgekeurd in de fabriek door een productiefout en/of niet door de controle kwam door wat dan ook.

 

nu is mijn vraag

a..absoluut niet eten

b..eten...en kijken of ik er ziek van word of juist niet

 

heb al wat gelezen hiero over voedsel van over de datum wat dan maar "getest" moest worden

dus ben bang dat ik me maar voor het groter belang moet inzetten...haha

houdbaarheidsdatum staat er natuurlijk niet op.

 

prijsverschil is toch aanzienlijk,maar is het het risico waard ??

 

graag advies.

 

grtz ouwe

 

wees voorbereid,al is het maar geestelijk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...