Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk mes?


bjo1998

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een mes is maar gereedschap hè ;)

Als je naar een risicobestemming gaat en je kan 't niet af met de handen, dan gaat het met een mes 9 van de 10 keer ook niet lukken.

Kan je beter een busje pepperspray bij u steken ;)

 

Dat behoort in België tot de verboden wapens waarbij je een gevangenisstraf van 5j en een geldboete van 25000€ riskeert. Dan toch maar een mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh? ..... dacht dat in België net zo makkelijk was als in Duitsland .... maar 't is bij jullie op dat gebied dus net zo erg als hiero.

 

Tijdens m'n werk ben ik trouwens een boel agenten tegen gekomen die dat belachelijk vinden en eigenlijk vinden dat elke vrouw er een in de handtas hoort te hebben ..... maar 't is de wet hé :\

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh? ..... dacht dat in België net zo makkelijk was als in Duitsland .... maar 't is bij jullie op dat gebied dus net zo erg als hiero.

 

Tijdens m'n werk ben ik trouwens een boel agenten tegen gekomen die dat belachelijk vinden en eigenlijk vinden dat elke vrouw er een in de handtas hoort te hebben ..... maar 't is de wet hé :\

 

Jarv. Sinds een accident in 2008? is de Belgische wapenwet één van de strengste ter wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo rolt de roverheid.

Men misbruikt op zichzelf staande incidenten voor het maken van wetgeving die de rechten van onschuldigen steeds verder uitholt, en tegelijkertijd kans ziet om het werkelijke probleem volstrekt ongemoeid te laten.

 

Exact zo is het in Nederland gegaan met het complete verbod op vlindermessen en (half-) automatische messen per 1 mei 2012.

Met name in de Randstad had (en heeft) men last van niet nader omschreven lichtgetinte figuren voorzien van uitermate korte lontjes die met enige regelmaat mensen bedreigden en in een aantal gevallen neerstaken, blijkbaar nogal eens met behulp van een vlindermes of eerder genoemd (half-) automatisch mes.

 

De reactie van Den Haag was zoals je zou verwachten niet het opsporen, oppakken en publiekelijk radbraken & vervolgens ophangen van genoemde figuren voor de ogen van hun verplicht toekijkende familie, maar het compleet verbieden van enkele specifiek omschreven modellen messen voor alle Nederlanders.

Niet alleen mag je die specifieke messen als goedwillende burger niet meer op straat bij je dragen, zelfs het thuis in de kast hebben liggen is verboden.

 

En weer zijn we een stukje vrijheid kwijt terwijl het werkelijke probleem gewoon doorettert, maar Den Haag heeft in elk geval weer een fraai staaltje politiek voor de bühne laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo rolt de roverheid.

Men misbruikt op zichzelf staande incidenten voor het maken van wetgeving die de rechten van onschuldigen steeds verder uitholt, en tegelijkertijd kans ziet om het werkelijke probleem volstrekt ongemoeid te laten.

 

Exact zo is het in Nederland gegaan met het complete verbod op vlindermessen en (half-) automatische messen per 1 mei 2012.

Met name in de Randstad had (en heeft) men last van niet nader omschreven lichtgetinte figuren voorzien van uitermate korte lontjes die met enige regelmaat mensen bedreigden en in een aantal gevallen neerstaken, blijkbaar nogal eens met behulp van een vlindermes of eerder genoemd (half-) automatisch mes.

 

De reactie van Den Haag was zoals je zou verwachten niet het opsporen, oppakken en publiekelijk radbraken & vervolgens ophangen van genoemde figuren voor de ogen van hun verplicht toekijkende familie, maar het compleet verbieden van enkele specifiek omschreven modellen messen voor alle Nederlanders.

Niet alleen mag je die specifieke messen als goedwillende burger niet meer op straat bij je dragen, zelfs het thuis in de kast hebben liggen is verboden.

 

En weer zijn we een stukje vrijheid kwijt terwijl het werkelijke probleem gewoon doorettert, maar Den Haag heeft in elk geval weer een fraai staaltje politiek voor de bühne laten zien.

ik vind het vreselijk en vraag me af hoelang het duurt voor alles verboden is . messen als gereedschap hoort bij mensen al eeuwen hoe dan ook den haag kan doen wat ze willen maar ik hou mijn messen

ik bekijk het als volgend : ieder mens is vrij om te doen wat hij wil maar als hij iets doet wat anderen niet willen bestaat de kans dat die mensen iets doen wat hij niet wil

en hoe meer macht je hebt hoe meer mensen doen wat jij wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze cultuur en leefwereld is veranderd. Pas je aan. Heb je een bureaujob, neem dan een cuttermes mee. Je had dat stukje handig materiaal nodig voor op kantoor en nam het mee of het zat per ongeluk in je jaszak. En vlijmscherp. In plaats van te steken moet je snijden. Een ex-collega vertelde hierover dat het een truckje is wat travestie prostitués in bois de Boulogne in Parijs gebruiken. Hij werd ermee bedreigd ... . Heb je een ander soort job, dan kan een tapijtsnijder dienen ... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijpen moet je toch leren... geen enkel mes blijft scherp als je hem gebruikt, ondanks de verhaaltjes van Tell Sell op TV./QUOTE]

heb mer er vandaag mee bezig gehouden heb de botte opinel scheerscherp gekregen moet wel toegeven dat het slijpwerk geen schoonheidsprijs zal winnene200e61adeb3a864bcc32a5ef84f8772b8588296962946892f2e660efb50fe68.jpg.6feafd1687800b530c32e40043cf937d.jpg duidelijke foto nemen was niet echt mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijpen moet je toch leren... geen enkel mes blijft scherp als je hem gebruikt, ondanks de verhaaltjes van Tell Sell op TV./QUOTE]

heb mer er vandaag mee bezig gehouden heb de botte opinel scheerscherp gekregen moet wel toegeven dat het slijpwerk geen schoonheidsprijs zal winnene200e61adeb3a864bcc32a5ef84f8772b8588296962946892f2e660efb50fe68.jpg.6feafd1687800b530c32e40043cf937d.jpg duidelijke foto nemen was niet echt mogelijk

 

Een Opinel is een prima mes om op te leren slijpen. Of anders een Homeij wel vanwege het zachte staal :D

Zijn er slijpsporen op het lemmet ? Dan moet je je slijphoek groter maken. Een slijphoek van 20-25 graden is goed.

Zelf hou ik 15 aan voor mijn zakmessen en 10-15 voor mijn keukenmessen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een Opinel is een prima mes om op te leren slijpen. Of anders een Homeij wel vanwege het zachte staal :D

Zijn er slijpsporen op het lemmet ? Dan moet je je slijphoek groter maken. Een slijphoek van 20-25 graden is goed.

Zelf hou ik 15 aan voor mijn zakmessen en 10-15 voor mijn keukenmessen.

ik heb ook een hoek van (denk ik) 15° aangehouden en slijpsporen zijn er niet

morgen ga ik mijn kleine multitool slijpen en de homeji komt ook aan de beurt:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik zweerde altijd bij mijn coldsteel voyager. zeer wendbaar en licht mes, erg plat handig mee te nemen, blijft goed scherp.. Maar hij is overleden vanavond. ik train altijd veel met het mes dat ik draag, zo ook in gericht en hard uit mijn hand gooien dat ging tijden goed, maar vandaag was de max, en brak de punt..

 

Geen schande hoor, dat mes had ik sinds 2008 en overal voor gebruikt.

 

 

Volgende edc wordt een hissatsu folder! tot die tijd even een platte buck als edc

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik zweerde altijd bij mijn coldsteel voyager. zeer wendbaar en licht mes, erg plat handig mee te nemen, blijft goed scherp.. Maar hij is overleden vanavond. ik train altijd veel met het mes dat ik draag, zo ook in gericht en hard uit mijn hand gooien dat ging tijden goed, maar vandaag was de max, en brak de punt..

 

Geen schande hoor, dat mes had ik sinds 2008 en overal voor gebruikt.

 

 

Volgende edc wordt een hissatsu folder! tot die tijd even een platte buck als edc

 

Voyager!:-D

 

Words of wisdom from the fool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik zweerde altijd bij mijn coldsteel voyager. zeer wendbaar en licht mes, erg plat handig mee te nemen, blijft goed scherp.. Maar hij is overleden vanavond. ik train altijd veel met het mes dat ik draag, zo ook in gericht en hard uit mijn hand gooien dat ging tijden goed, maar vandaag was de max, en brak de punt..

 

Geen schande hoor, dat mes had ik sinds 2008 en overal voor gebruikt.

 

 

Volgende edc wordt een hissatsu folder! tot die tijd even een platte buck als edc

 

Die van mij (bovenste) hoef ik niet uit te klappen voor het gooien, erg zwaar ding. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik zweerde altijd bij mijn coldsteel voyager. zeer wendbaar en licht mes, erg plat handig mee te nemen, blijft goed scherp.. Maar hij is overleden vanavond. ik train altijd veel met het mes dat ik draag, zo ook in gericht en hard uit mijn hand gooien dat ging tijden goed, maar vandaag was de max, en brak de punt..

 

Geen schande hoor, dat mes had ik sinds 2008 en overal voor gebruikt.

 

 

Volgende edc wordt een hissatsu folder! tot die tijd even een platte buck als edc

 

Auw, altijd wel zonde dat een mes sneuvelt maar wel beter nu dan tijdens een shtf

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen geschikt als moordwapen idd. Voor de rest kun je er niet veel mee. :o

Nu ja, @Heksenboot heeft er nog wat mee lopen batonnen, snel stuk wil hij ook niet.

 

Ik had er achteraf spijt van dat ik hem op een 3-weekse trektocht in Canada aan mijn riem had hangen. Ik had meer aan een lichter zakmes gehad.

Oerdegelijk is hij wel.

 

Momenteel is mijn edc de SOG Pentagon Elite 1. De PE2 is mij te groot voor een zakmes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er achteraf spijt van dat ik hem op een 3-weekse trektocht in Canada aan mijn riem had hangen. Ik had meer aan een lichter zakmes gehad.

Oerdegelijk is hij wel.

 

Momenteel is mijn edc de SOG Pentagon Elite 1. De PE2 is mij te groot voor een zakmes.

 

Z'n opvolger is tien keer praktischer: http://preppers.nl/forum/threads/8299-Welk-mes?p=204877&viewfull=1#post204877 :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...