Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brood versus Pap


Aanbevolen berichten

Ik zat even te denken als de pleuris uitbreekt om wat Brinta en Havermout in te slaan. Dit ter vervanging van een Brood maaltijd. In principe kun je pap lang bewaren en zodra ik een levende melkfabriek heb dan is het makkelijk te fabriceren. Daarnaast zitten er heel veel volkoren vezels in pap.

 

Zijn er meer preppers die pap op voorraad hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik eet mijn havermout met water, niet met melk. Op zijn Schots.

Met water en soms met wat kaneel en/of kardemom, soms met tuttifrutti erdoor. Melk is niet nodig.

Een pond havermout kost 41 cent. Goedkope, voedzaam ontbijt waar ik de ochtend prima mee doorkom zonder snacktrek te krijgen rond koffietijd.

Havermout is ook goed bij te hoog cholesterol en bij maagproblemen zoals last van maagzuur.

 

 

Als je melkpoeder gaat gebruiken, proef dan welk merk je het lekkerst vindt, of het handigst qua verpakking. Er is nogal verschil in smaak en porties. Meteen een liter moeten maken is voor mij niet handig als ik onderweg ben. Dat is ook de reden dat ik begon met water in de havermout. Nu vind ik het gewoon lekkerder, niet zo plakkerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eet mijn havermout met water, niet met melk. Op zijn Schots.

Met water en soms met wat kaneel en/of kardemom, soms met tuttifrutti erdoor. Melk is niet nodig.

Een pond havermout kost 41 cent. Goedkope, voedzaam ontbijt waar ik de ochtend prima mee doorkom zonder snacktrek te krijgen rond koffietijd.

Havermout is ook goed bij te hoog cholesterol en bij maagproblemen zoals last van maagzuur.

 

 

Als je melkpoeder gaat gebruiken, proef dan welk merk je het lekkerst vindt, of het handigst qua verpakking. Er is nogal verschil in smaak en porties. Meteen een liter moeten maken is voor mij niet handig als ik onderweg ben. Dat is ook de reden dat ik begon met water in de havermout. Nu vind ik het gewoon lekkerder, niet zo plakkerig.

 

Ik zat aan langhoudbare melk te denken en op langere termijn melkpoeder, maar het gaat er natuurlijk om dat je de voedingsmiddelen binnen krijgt en dan is het met water ook prima te doen. Daarnaast is havermout erg gezond.

 

http://www.salusi.nl/de-4-belangrijkste-redenen-waarom-havermout-zo-gezond-is/

 

Ik denk dat ik t.z.t. een flinke voorraad ga inslaan, want het is ook nog eens erg goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Voor magere melkpoeder kun je vaak bij de AH of Jumbo terecht. Wordt verkocht onder de naam Elk. Staat dan bij de houdbare melk. Niet ieder filiaal heeft het altijd staan, dus mss moet je meerdere winkels proberen. Voor volle melk zoek je naar Nido, verkrijgbaar bij de Toko en online. Qvist is goedkoop maar levert slecht dus die zou ik afraden.

 

Wat betreft de pap. Brinta is eigenlijk gewoon grof gemalen tarwe met wat zout. Het wordt staat dan ook voor Breakfast Instant Tarwe. Als je graan neemt en dat grof maalt kun je daar heel makkelijk zelf pap van maken. Verschil met Brinta is dat dat al is voorgekookt waardoor je er alleen warme melk of melkpoeder en warm water bij hoeft te doen. Als je het zelf maakt zet je de melk op het vuur, doe je er de grof gemalen tarwe bij en kook je het even mee. Voordeel is dat je graan veel langer kunt bewaren en je kunt er meerdere kanten mee op. Fijn gemalen voor brood, grof gemalen voor pap en ongemalen een nacht laten weken in water en dan ongeveer 40 minuten koken om zo te eten. Lekker universeel dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
ben ik de enigste die het liefste warm ontbijt? (dan heb ik de hele dag wat aan die maaltijd)

Warm bordje havermoutpap!

 

Collega van me (Chinees) kookt 's morgens een warme maaltijd. Zijn kinderen zitten dus bij het ontbijt rustig aan de broccoli. Ik heb helaas er de tijd niet voor maar zou er wel aan kunnen wennen. Zo heel af en toe doe ik het wel en het bevalt prima. Om zeven uur in de morgen 300 gram kipfilet wegwerken met een bordje groenten erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warm bordje havermoutpap!

 

Collega van me (Chinees) kookt 's morgens een warme maaltijd. Zijn kinderen zitten dus bij het ontbijt rustig aan de broccoli. Ik heb helaas er de tijd niet voor maar zou er wel aan kunnen wennen. Zo heel af en toe doe ik het wel en het bevalt prima. Om zeven uur in de morgen 300 gram kipfilet wegwerken met een bordje groenten erbij.

 

ik heb het liefste mijn calorien sochtends om 2 redenen; je hebt er de hele dag wat aan, en savonds voor je gaat slapen veel eten heeft weinig nut, in je slaap verteer je eten slecht savonds een paar crackers is genoeg als ik sochtend een flink bord pasta/rijst oid heb weg gevroten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brinta......

Ik heb een jeugdtrauma aan dit product over gehouden.

De gedachte aan die lauwe slijmerige brij met de weeë geur van ontbinding alleen al doet me kokhalzen.

Chapeau voor degenen die dit kleutervoer wel dagelijks door hun strot krijgen maar ik sla met graagte over.

Bah viiiiiiieeeeeeeeeees:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jeugdtrauma aan dit product over gehouden.

De gedachte aan die lauwe slijmerige brij met de weeë geur van ontbinding alleen al doet me kokhalzen.

Chapeau voor degenen die dit kleutervoer wel dagelijks door hun strot krijgen maar ik sla met graagte over.

Bah viiiiiiieeeeeeeeeees:)

 

hahaha nu zie ik het echt voor me dat je huilend en krijsend pap door de kamer bombardeert Pap hit the fan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Bij de Jumbo net ELK poeder voor halfvolle melk gevonden.

 

Wil graag poeder voor volle melk vinden en grotere verpakking, wie weet zoiets te koop in NL?

Nido is te krijgen in blikken tot 2,5 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Jumbo net ELK poeder voor halfvolle melk gevonden.

 

Wil graag poeder voor volle melk vinden en grotere verpakking, wie weet zoiets te koop in NL?

Het was al gezegd geloof ik, bij de toko, de Nido melkpoeder. Ook enkele buitensportwinkels zoals Qvist en Globetrotter verkopen volle melkpoeder.

big_nido-0.jpg

 

Ik zou zelf voor de blikken kiezen omdat een geopende grootverpakking, wel sneller bederft.

Ik heb liever blikken, een doos blikken is voor mij een betere optie dan een grote zak van 25 kilo melkpoeder.

Grootverpakking, 10 en 25 kilo , een jaar houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...