Ga naar inhoud
GENEGEERD

ALS het mis ga


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Op 25 dec heel vroeg,is een deel van onze bedrijf weg gespoel. Domenica heeft zware regen gehad.en flashflowd. Bij ons is 2 hillux en de tractor door de modder strom meegespoel,die dingen zijn nu onder in de heuvel met zeker 2 meter modder er Boven op.ook een paar besten zijn meegespoel.

Voor de rest ,is met ons alles goed.

Ons huis is gebruikt door vele mensen uit de buurt, wij Haden meer dan genoeg eten en slaapplaats .

De weg is nog steeds weg, wij kunnen Niet naar beneden,wij blijven op ons berg ,even zonder contact met de stad.

Mijn man was in Miami en is nog steeds Niet terug ,hij kan gewon Niet van het vliegveld na huis, en mijn oudste zit ook Klem bij vrienden op Guadeloupe. Gister voor het eerste weer contact met ze gehad.

Nu weet ik ook echt wat ik mis. Meddische kennis , ik kan niet goed echten,wat nodig was bij 1 iemand en ik heb de boel bijelkaar gehouden met zwaluwstaartje,ik heb iemand waar bij ik denk dat de schouder uit de kom is ,maar weet dat Niet op te lossen.

We'll had ik genoeg spullen in huis zo als verband, wondcreme ed.

Ik Houd jullie op de hoogte.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op 25 dec heel vroeg,is een deel van onze bedrijf weg gespoel. Domenica heeft zware regen gehad.en flashflowd. Bij ons is 2 hillux en de tractor door de modder strom meegespoel,die dingen zijn nu onder in de heuvel met zeker 2 meter modder er Boven op.ook een paar besten zijn meegespoel.

Voor de rest ,is met ons alles goed.

Ons huis is gebruikt door vele mensen uit de buurt, wij Haden meer dan genoeg eten en slaapplaats .

De weg is nog steeds weg, wij kunnen Niet naar beneden,wij blijven op ons berg ,even zonder contact met de stad.

Mijn man was in Miami en is nog steeds Niet terug ,hij kan gewon Niet van het vliegveld na huis, en mijn oudste zit ook Klem bij vrienden op Guadeloupe. Gister voor het eerste weer contact met ze gehad.

Nu weet ik ook echt wat ik mis. Meddische kennis , ik kan niet goed echten,wat nodig was bij 1 iemand en ik heb de boel bijelkaar gehouden met zwaluwstaartje,ik heb iemand waar bij ik denk dat de schouder uit de kom is ,maar weet dat Niet op te lossen.

We'll had ik genoeg spullen in huis zo als verband, wondcreme ed.

Ik Houd jullie op de hoogte.

Op dit soort momenten besef je pas goed hoe kwetsbaar we kunnen zijn als je afgesloten wordt van de rest. Goed opgelost door het gebruik van een zwaluwstaartje en veel sterkte toegewenst om het weggespoelde gedeelte van het bedrijf weer op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge meid, dat is nogal wat zeg. Gelukkig zijn je man en zoon in veiligheid, ook al kunnen ze even niet naar huis.

Een harde les, maar je haalt er wel het rendement uit zoals ik lees.

Arm uit de kom misschien opzoeken op GGLE?

Voor verwondingen die eigenlijk gehecht moeten worden heb ik voor nood ook secondelijm. Wel heel voorzichtig mee werken en spaarzaam.

Ik wens je veel succes met alles en hoop dat alles weer een beetje hersteld kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25 dec heel vroeg,is een deel van onze bedrijf weg gespoel. Domenica heeft zware regen gehad.en flashflowd. Bij ons is 2 hillux en de tractor door de modder strom meegespoel,die dingen zijn nu onder in de heuvel met zeker 2 meter modder er Boven op.ook een paar besten zijn meegespoel.

Voor de rest ,is met ons alles goed.

Ons huis is gebruikt door vele mensen uit de buurt, wij Haden meer dan genoeg eten en slaapplaats .

De weg is nog steeds weg, wij kunnen Niet naar beneden,wij blijven op ons berg ,even zonder contact met de stad.

Mijn man was in Miami en is nog steeds Niet terug ,hij kan gewon Niet van het vliegveld na huis, en mijn oudste zit ook Klem bij vrienden op Guadeloupe. Gister voor het eerste weer contact met ze gehad.

Nu weet ik ook echt wat ik mis. Meddische kennis , ik kan niet goed echten,wat nodig was bij 1 iemand en ik heb de boel bijelkaar gehouden met zwaluwstaartje,ik heb iemand waar bij ik denk dat de schouder uit de kom is ,maar weet dat Niet op te lossen.

We'll had ik genoeg spullen in huis zo als verband, wondcreme ed.

Ik Houd jullie op de hoogte.

 

Das balen. Even wat praktisch advies mbt de schouder uit de kom:

als die er uit is dan steekt het schouderblad uit. De bal van het gewricht zal meest waarschijnlijk recht voor het gat zitten, of naar achteren.

Zit die naar achteren is het eerst zaak om die weer recht voor het gat te maneauvreren. Dit kan door de knie in de oksel te zetten van de arm die eruit is, en dan aan de arm te trekken, en voorzichtig te draaien totdat die weer netjes recht voor het gat zit.

Als de schouder er al wat langer uit is zullen de spieren verkrampt zijn, en is Valium of wat maar voor handen is (hoor ik Rum, Tequila, iemand?) nodig, afhankelijk van hoe gespierd de persoon is.

Dan de arm wat naar beneden trekken, en terug in het gat duwen. De persoon zal zichtbaar ontspannen zodra het gewricht terug schiet zoals het hoort.

@Keyser Suze, kom er maar in, ik weet dat het vast niet helemaal medisch correct zal zijn hoe ik het omschrijf, maar weet uit ervaring dat het wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende. ET geeft al goed advies. Blijf kalm en kijk rustig naar de situatie.

Is er een andere route mogelijk naar de stad, of is het verstandiger om op je post te blijven zitten?

Als je voedsel en drink voorraad voldoende is, dan is het misschien het beste om het uit te zitten tot de hulpdiensten onderweg zijn (man, kinderen).

Denk aan eigen veiligheid eerst mocht het zo zijn dat het langer duurt en jullie naar andere alternatieven gaan zoeken.

 

Je hebt internet, dus ik neem aan dat je ook al in contact bent geweest met de instanties op het eiland zodat die weten wat de situatie bij jullie is?

 

Veel succes en keep us posted!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op hoofdlijnen is er met een ruk in de juiste richting kans dat de arm weer op zijn plaats springt.
Ik zou niet zomaar gaan rukken, daarmee scheur je de schouderbanden.

De nog meest veilige thuis toe te passen methode is op een keukentafel gaan liggen(platte niet zachte ondergrond, dus liever geen bed), met schouder net niet op de tafel. Een gewicht in de hand nemen en je hand naar beneden laten hangen en dan je arm zijwaarts omhoog bewegen. Deze methode leerde ik van de huisarts om mijn dochters schouder in de kom te zetten (die schoot er vaak uit en naar de EHBO was soms geen optie)

 

Sterkte Mrs Jones.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat er op een paar gewonden verder niks ergers is . ik hoop dat je snel weer herenigd zult zijn met je familie

Ik neem ook aan naar de verhalen die je hebt verteld over je woonomgeving dat er gezamenlijk gewerkt zal worden om alles weer op orde te krijgen.

veel succes en sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

@Mrsjones Natuurlijk wens ook ik je heel veel sterkte. Maar dat is zo makkelijk..... misschien moeten we als preppers gemeenschap toch eens gaan nadenken over het oprichten van een stichting die wat onderlinge hulp kan verlenen als dat aan de orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@Mrsjones

allereerst blij om te lezen dat jullie verder gezond zijn,

wat een ellende zeg ik ben blij dat je zo positief blijft en de schouders er onder houdt.

secondelijm werkt goed op snijwonden (doet wel auw ) ik heb eens aan boord een persoonlijk ongelukje gehad met een staalkabel tijdens het afmeren

een flinke snee van 8 cm over mijn onderarm door een losse staaldraad , ik heb dit toen dicht gelijmd met seconde lijm en alles wat er nog van over is dat is een litteken .waar ik alleen maar knapper van geworden ben :)

 

ondanks alles ook nog de beste wensen voor het komend jaar.

 

groeten A-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones Natuurlijk wens ook ik je heel veel sterkte. Maar dat is zo makkelijk..... misschien moeten we als preppers gemeenschap toch eens gaan nadenken over het oprichten van een stichting die wat onderlinge hulp kan verlenen als dat aan de orde is.

 

Hier hebben we het in het verleden vaker over gehad en vind ik ook echt een goed idee.

Alhoewel het in het geval van MrsJones een beetje moeilijk wordt op Domenica. Of is er hier iemand die een vliegtuig sponsert met hulpgoederen en een medisch team wat die kant op kan???

Ik hou me aanbevolen om als eerste op dat vliegtuig te stappen en te kijken wat we aan die weg kunnen doen!

 

Voor Nederland zou het echt geen slecht idee zijn om een interne rampenteam op te zetten. Denk aan medische hulp, logistiek enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Mrsjones wat een narigheid. Zo te lezen heb jij zelf niets. En heb je geprept dus je kunt je even redden. Blij ben ik ook dat je gezinsleden gezond en wel zijn.

 

Balen dat de pickup truck weg is en dito de tractor. Zie je mogelijkheden om een modder stroom in de toekomst beter te lijff te kunnen gaan?

 

Welke tip uit deze link is het beste, of zijn er nog betere?

 

 

http://www.wikihow.com/Fix-a-Dislocated-Shoulder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Hier hebben we het in het verleden vaker over gehad en vind ik ook echt een goed idee.

Alhoewel het in het geval van MrsJones een beetje moeilijk wordt op Domenica. Of is er hier iemand die een vliegtuig sponsert met hulpgoederen en een medisch team wat die kant op kan???

Ik hou me aanbevolen om als eerste op dat vliegtuig te stappen en te kijken wat we aan die weg kunnen doen!

 

Voor Nederland zou het echt geen slecht idee zijn om een interne rampenteam op te zetten. Denk aan medische hulp, logistiek enz enz.

 

Als je een stichting hebt, met wat geld en je koppelt dat aan een team van onze meest handige leden, nou dan komt er wat los hoor. In vrijwel iedere situatie is er door creatieve geesten wel een vorm van hulp te bedenken. En vergeet niet hoe belangrijk een stukje morele ondersteuning is. Het mooiste bij de watersnoodramp van 1953 was in mijn ogen, dat er zelfs een compleet brandweerkorps uit Milaan onderweg was naar Zeeland. Toen ze aankwamen, was de laatste Zeeuw allang gered. Toch hebben ze een belangrijke bijdrage geleverd aan de hulpverlening. Alle media berichtten erover en dat was behoorlijk hartverwarmend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een stichting hebt, met wat geld en je koppelt dat aan een team van onze meest handige leden, nou dan komt er wat los hoor. In vrijwel iedere situatie is er door creatieve geesten wel een vorm van hulp te bedenken. En vergeet niet hoe belangrijk een stukje morele ondersteuning is. Het mooiste bij de watersnood ramp van 1953 was in mijn ogen het feit, dat er zelfs een compleet brandweerkorps uit Milaan onderweg was naar Zeeland. Toen ze aankwamen, was de laatste Zeeuw allang gered. Toch hebben ze een belangrijke bijdrage geleverd aan de hulpverlening. Alle media berichtten erover en dat was behoorlijk hartverwarmend.

 

Nou heb ik helaas weinig geld (weer die jackpot niet gewonnen :( ), maar ik heb sterke schouders en een onmenselijke wil om bergen te verzetten. Denken in oplossingen en niet in problemen is mijn motto.

Ik hou mezelf dan ook gaarne aanbevolen voor de stichting en zal helpen waar ik kan.

 

Iets voor een apart draadje @DickBerts ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Iets voor een apart draadje @DickBerts ?

 

Misschien. Ik wacht het nog even af. Ingewikkeld is dit niet. Op een punt na, de fianciering. Iedereen kan een tientje per jaar missen en daar kom je al een heel eind mee, met een grote groep preppers. Maar opsec is het probleem bij het overmaken van een jaarlijkse bijdrage.....

 

En de rekening van de notaris om een stichting op te richten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien. Ik wacht het nog even af. Ingewikkeld is dit niet. Op een punt na, de fianciering. Iedereen kan een tientje per jaar missen en daar kom je al een heel eind mee, met een grote groep preppers. Maar opsec is het probleem bij het overmaken van een jaarlijkse bijdrage.....

 

En de rekening van de notaris om een stichting op te richten....

 

Ik zou met liefde een tientje per jaar doneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Tsja, je fantasie zou er toch van op hol slaan he. Mannen als @12gauge weten vast wel een betrouwbaar transportbedrijf waar onze stichting een container of iets dergelijks zou kunnen opslaan en waarmee transportafspraken te maken zijn. En @Simurgh wil vast wel tegen inkoopsprijs een mega hoeveelheid waterfilters en andere hulpgoederen leveren als we levensgroot "Gift van de prepshop" op de container zetten. En...... @Keyser Suze kunnen we zwart inhuren om slachtoffers bij te stuken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...