Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk


Jan c

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast gerbewoner

Hier een rustige avond geweest. Even buiten staan kijken naar het vuurwerk. Met oordoppen in dat wel. Alles goed kunnen volgen zonder tuut in mijn oren.geen ongelukken gezien hier op straat. Zal in Nederland best veel gebeurd zijn. Blijft een risico maar wisten jullie dat er in 2009 volgens de Jellinek kliniek ruim 4000 mensen zijn overleden aan de gevolgen van alcoholconsumptie? Even met een knipoog naar het plaatje hierboven ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een rustige avond geweest. Even buiten staan kijken naar het vuurwerk. Met oordoppen in dat wel. Alles goed kunnen volgen zonder tuut in mijn oren.geen ongelukken gezien hier op straat. Zal in Nederland best veel gebeurd zijn. Blijft een risico maar wisten jullie dat er in 2009 volgens de Jellinek kliniek ruim 4000 mensen zijn overleden aan de gevolgen van alcoholconsumptie? Even met een knipoog naar het plaatje hierboven ;-)

 

Geniet ,maar drink met mate(n) ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik heb genoten van het vele vuurwerk in onze buurt (meeste illegaal volgens mij want er zaten flinke klappers bij), krijg ik steeds meer de neiging dat we dit feest beter met georganiseerd vuurwerk kunnen vieren. In ieder geval moet harder worden opgetreden tegen die illegale praktijken, die er steeds meer lijken te komen en ook steeds meer op complete bommen beginnen te lijken. Gewoon lik-op=stuk beleid. Ben je in het bezit, gelijk vastzetten en weer loslaten na nieuwjaar met een flinke boete.

 

Het legale vuurwerk kan ik wel mee leven als traditie, maar dan gewoon weer na 00.00u tot een uur of 03.00u maximaal. Het is natuurlijk belachelijk dat je nieuwjaarsvuurwerk mag afsteken om 10.00u in de ochtend, terwijl het nog oud jaar is. :( Daarnaast idioten die hun ogen, vingers of andere ledematen verliezen het recht op een WIA uitkering ontzeggen. Bij dierenbeulen hard optreden en minimaal twee maanden water en brood. Het liefst hetzelfde laten ondergaan wat ze het dier hebben aangedaan, maar dat mag je natuurlijk weer niet zeggen.

 

Als je de schade en kosten de volgende dag leest, dan zou je bijna denken dat er steeds meer idioten bij komen. Kan er straks niemand meer een leuk feestje vieren met een hapje, drankje en dansje?

 

http://www.nu.nl/binnenland/3665596/nederland-viert-start-2014.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22178368/__Onstuimig_begin_R_dam__.html

http://www.ad.nl/ad/nl/15008/-Alles-over-Oud-en-Nieuw-2013-2014-/index.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik heb genoten van het vele vuurwerk in onze buurt (meeste illegaal volgens mij want er zaten flinke klappers bij), krijg ik steeds meer de neiging dat we dit feest beter met georganiseerd vuurwerk kunnen vieren. In ieder geval moet harder worden opgetreden tegen die illegale praktijken, die er steeds meer lijken te komen en ook steeds meer op complete bommen beginnen te lijken. Gewoon lik-op=stuk beleid. Ben je in het bezit, gelijk vastzetten en weer loslaten na nieuwjaar met een flinke boete.

 

Het legale vuurwerk kan ik wel mee leven als traditie, maar dan gewoon weer na 00.00u tot een uur of 03.00u maximaal. Het is natuurlijk belachelijk dat je nieuwjaarsvuurwerk mag afsteken om 10.00u in de ochtend, terwijl het nog oud jaar is. :( Daarnaast idioten die hun ogen, vingers of andere ledematen verliezen het recht op een WIA uitkering ontzeggen. Bij dierenbeulen hard optreden en minimaal twee maanden water en brood. Het liefst hetzelfde laten ondergaan wat ze het dier hebben aangedaan, maar dat mag je natuurlijk weer niet zeggen.

 

Als je de schade en kosten de volgende dag leest, dan zou je bijna denken dat er steeds meer idioten bij komen. Kan er straks niemand meer een leuk feestje vieren met een hapje, drankje en dansje?

 

http://www.nu.nl/binnenland/3665596/nederland-viert-start-2014.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22178368/__Onstuimig_begin_R_dam__.html

http://www.ad.nl/ad/nl/15008/-Alles-over-Oud-en-Nieuw-2013-2014-/index.dhtml

 

betere naleving huidige wetgeving ipv alles nog verder aan banden leggen dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het legale vuurwerk kan ik wel mee leven als traditie, maar dan gewoon weer na 00.00u tot een uur of 03.00u maximaal. Het is natuurlijk belachelijk dat je nieuwjaarsvuurwerk mag afsteken om 10.00u in de ochtend, terwijl het nog oud jaar is.

 

Pff wat een selectieve verontwaardiging weer. Het is volkomen legaal om op oudjaarsdag de hele dag door herrie te maken met alles van kerkklokken tot heimachines en tegelzagen. Maar je wilt het mensen verbieden om op oudjaarsdag wat vuurwerk af te steken. :confused:

 

Daarnaast idioten die hun ogen, vingers of andere ledematen verliezen het recht op een WIA uitkering ontzeggen.

 

Goed plan, laten we iedereen het recht op een ziekte of arbeidsongeschiktheidsuitkering ontzeggen die niet zijn hele leven in de trappkast onder een deken blijft zitten, want waarom zou je stoppen bij vuurwerkslachtoffers? Meerdere keren per jaar onnodig op en neer naar Spanje karren is natuurlijk net zo goed jezelf bewust bloot stellen aan onnodige risico's. :p

 

Yep ik chargeer enorm, wordt alleen een beetje moe van al die kansloze argumenten die er altijd bij gehaald worden om vuurwerk te verbieden.

Als je de wereld dan zo nodig een millieuvriendelijkere en veiligere plek wil maken lijkt het me zinvoller om te beginnen met een verbod op privaat gemotoriseerd vervoer of georganiseerde religie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch mooi, al die horroverhalen over afgerukte handen en dergelijke? Al die randdebielen die willen kloten met vuurwerk weten waar ze aan beginnen toch? Ik vind het wel weer jammer dat de maatschappij daar voor op moet draaien.[ behandelingen in ziekenhuis, weinig kans op werk later. e.d ]

 

inderdaad als die kloothommels nou weten wat ze doen...nada niks nul komma nul ze kijken wat youtube filmpjes en denken dat ze hetzelf wel kunnen, verander de wetgeving maar arm pleite door illegaal vuurwerk kosten voor je zelf geen verzekering vergoeding , geld trouwens ook voor rijden zonder gordels of met drank op pak de persoon maar in hun eigen portemonee , als ze voor 1500 eurie aan fout vuurwerk kunnen halen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Burgemeesters willen einde aan zwaar vuurwerk

 

Als het aan de burgemeesters in Nederland ligt, komt er een Europees verbod voor zwaar explosief vuurwerk.

Dat zei Bernt Schneiders, voorzitter van het Genootschap van Burgemeesters vrijdag in het televisieprogramma EenVandaag.

De burgemeesters reageren op de gebeurtenissen tijdens de jaarwisseling. Daarbij viel één dode en raakten veel mensen (zwaar)gewond door zwaar explosief vuurwerk. ''De grens van het toelaatbare is overschreden'', vindt Schneiders.

 

''Ik spreek namens alle burgemeesters, dat er een einde moet komen aan dat illegale zware vuurwerk. Het zijn in feite gewoon explosieven waar je enorme vernielingen mee aanricht. Dus als het even kan een Europees verbod daarop. En verder is het onontkoombaar dat er scherper gehandhaafd en gecontroleerd wordt op de import van dat spul.''

Politievakbond ACP vindt ook dat er een Europees verbod moet komen. ''Dit type vuurwerk is voor publiek maar ook voor hulpverleners gevaarlijk. Ingrijpen is noodzakelijk. Wij zijn het afvoerputje van Europa en dat moet je niet willen'', aldus vicevoorzitter Wiep van der Pal.

 

Een 14-jarige jongen uit Rotterdam ligt sinds de jaarwisseling met zware verwondingen aan zijn hoofd in het ziekenhuis.

Hij werd geraakt door scherven van een parkeerautomaat, die werd opgeblazen door een groep jongeren.De Rotterdamse jongen heeft zelf niets met die actie te maken. Hij liep op het moment dat het gebeurde op zo'n 40 meter afstand. Zijn toestand is kritiek.

 

Jongen (16) in coma na ongeluk met carbidschieten

De jongen die ernstig gewond raakte bij het carbidschieten, is meteen na het ongeval naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht gebracht, waar hij gisteren nog steeds in coma lag.Hij raakte gewond, omdat hij te dicht bij een melkbus stond bij het carbidschieten. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden.

 

Het zijn zo vaak de omstanders die gewond raken, niet eens de daders zelf.

Hieronder een filmpje van stoere jochies. Duizenden euro schade...ik hoop dat ze het van hun zakgeld moeten betalen, en anders de ouders. Ze zullen wel gevonden worden. Een slimmerikje heeft het gefilmd en op internet gezet.

 

 

0fc0bc2109_480.jpg

De explosie is te zien op een filmpje dat op sociale media rondwaart. De brug staat korte tijd in de brand na de vuurwerkbom, die is afgestoken door een groepje jonge jongens. Na de explosie is op het filmpje te horen hoe de vandalen genieten van het effect van de bom.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Carrière studenten weggeknald

 

 

Zeven mensen die tijdens de jaarwisseling in Hilversum het slachtoffer werden van zwaar vuurwerk, blijken geluidstechnici in opleiding. De zeven hebben mogelijk blijvende gehoorschade opgelopen.

Een stuk vuurwerk wat van een balkon naar beneden werd gegooid, explodeerde middenin de groep. De slachtoffers werden getroffen door een intense drukgolf.

De daders zijn nog niet gepakt. De politie heeft onderzoek gedaan in de verdachte woning, maar de aanwezigen ontkenden. De slachtoffers moeten binnenkort medisch worden onderzocht. Ze hebben aangifte gedaan van mishandeling en letsel door schuld, weet de Gooi en Eemlander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...

Zwaargewonde-bij-vuurwerkexplosie-in-woning-Baarn.17jarige jongen zwaargewond naar Beverwijk.

Een binnenmuur is ontzet, de achtergevel is door de kracht van de explosie zo'n vijf centimeter naar buiten gedrukt. De bewoners kunnen voorlopig niet terug in hun woning.

 

Natuurlijk doen jouw kinderen dat niet...maar ik zou toch af en toe hun kamer en de schuur even controleren...dit wil je niet meemaken.

Verder is er nieuw beleid van de politie, bij veel vuurwerk in en om huis wordt de hypotheekverstrekker op de hoogte gebracht, (hypotheek kan ingetrokken worden) kan je ook als ouders extra problemen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Je vraagt je dan echt af of die een vuurwerkbom heeft proberen te maken met zo'n explosieve kracht.

 

Hier komt overigens geen vuurwerk in huis, geniet wel van een ander zn geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaargewonde-bij-vuurwerkexplosie-in-woning-Baarn.17jarige jongen zwaargewond naar Beverwijk.

Een binnenmuur is ontzet, de achtergevel is door de kracht van de explosie zo'n vijf centimeter naar buiten gedrukt. De bewoners kunnen voorlopig niet terug in hun woning.

 

Natuurlijk doen jouw kinderen dat niet...maar ik zou toch af en toe hun kamer en de schuur even controleren...dit wil je niet meemaken.

 

gelukkig lezen mn ouders hier niet , geef ze geen ideeën :rolleyes:

lees in het artikel letterlijk "tiener experimenteerde met zwaar vuurwerk op slaapkamer"

darwin award geven mischien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben pas 13 en ik speel ook wel met vuurwerk maar ik kijk wel uit ik doe een veiligheids bril op en ga op 8 meter afstand staan. En waarom de regering dit niet verbied? Omdat er 61 miljoen euro aan is verdient dit jaar. En een leven is maar 7 miljoen waard (Volgens Amerika :confused: ).

oordopjes en bril met uv bescherming nemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...