Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spaanse rente stijgt fors na bailout

Rodin
 Share

Recommended Posts

Spaanse rente stijgt fors na bailout

De bailout van de Spaanse banken is een feit. Banken zijn onschendbaar geworden. Ze mogen niet failliet gaan en dus kunnen ze alles maken. De overheid, of anders de andere Europese landen (c.q. belastingbetalers) zijn er toch nog altijd. Nederland staat inmiddels garant voor 6 miljard euro en dat in een tijd van forse bezuinigingen in eigen land.

Een paar zaken zijn nog niet helemaal duidelijk. Het voornaamste punt is: hoe komt het geld bij Spanje terecht? Het EFSF heeft hoogst waarschijnlijk niet genoeg liquiditeiten tot beschikking en het ESM (European Stability Mechanism) werkt nog niet. Het begint erop te lijken dat de bailout van de Spaanse banken voor veel problemen kan gaan zorgen. In eerste instantie reageerden de financiële markten opgelucht. Dit was echter van korte duur. Hieronder de grafiek van de AEX-index van maandag 11 juni.

aex%20index.png

http://biflatie.nl/artikelen/69-eurocrisis/30388-spaanse-rente-stijgt-fors-na-bailout

Vergeet niet de soms veelzeggende reacties eronder te lezen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Zelf zit ik nog best met wat long posities (aandelen en obligaties) in de markt en toen ik de beursopening zag moest ik ook even achter mijn oren krabben. Ben toch er redelijk ongerust op dat we aankomende maanden hard gaan afglijden naar veel lagere niveaus. Bij de AEX rond 240 en daarna 200 zal ik wel groter instappen als de angst er heel hard inzit. Mooie maar oh zo spannende tijden nu.

Link naar reactie

No Magic Wand for Spain as Rally Loses Steam

A credit rally driven by news of a bailout proposal for Spanish banks faded Monday after market participants became alarmed about the Spanish government's ultimate liability and how the bailout may affect contracts insuring against a government debt default.

European officials haven't yet said which rescue fund they will tap for the 100 billion euro ($125 billion) bailout, but, if they use the European Stability Mechanism, repaying the bailout loans to the ESM would have priority over Spain's other debts.

http://online.wsj.com/article/BT-CO-20120611-712282.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...