Ga naar inhoud
GENEGEERD

De 'nieuwe' 2014 Maple

Kans
 Share

Recommended Posts

De Maple is mijn favorieten munt.

Het is de meest zuivere munt, zowel goud als zilver zijn 99,99% puur.

Ik heb al meerdere experts horen vertellen dat al het 'zuiver'zilver dat op de markt komt van deze zuiverheid zou zijn maar de Maple is de enige die het op zijn munt zet en garandeerd (wat dan ook waard mag zijn)...

Bij goud is dat weer wat anders en zijn er wel verschillende zuiverheden in omloop en lijkt de Maple dus wel uniek te zijn in zowel wat als op de munt staat 99,99% als wat de fysieke zuiverhuid betreft, de andere goudenmunten zijn maximaal 99,9%.

Of het uberhaupt iets uitmaakt weet ik niet het kost me niks extra dus waarom niet ?

Maar goed het gaat me om de nieuwe 2014 zilveren Maple:

image.jpg.94f1912bd152bcb4d6fba3ea6cbb673a.jpg

Nieuw zijn de radiale strepen die een optisch effect hebben.

Mooi is persoonlijk het is eens weer iets anders.

Daarnaast maakt dit het namaken moeilijker beweert de mint.

Maar daar hebben ze nog iets op gevonden, de micro gravure die op boven staande foto ook te zien is.

Het is een laser encriptie die een mini maple blad is met daarin het jaartal van de druk, nu dus 14 van 2014.

Met het blote oog nauwelijks zichtbaar maar bij een uitvergroting goed zichtbaar.

De gouden maples hadden dit al sinds 2013 en maakt het vervalsen/namaak weer iets moeilijker.

Ik had het niet in de zilveren maples verwacht, zo snel, omdat het toch weer een extra kostenpost is.

Blijkbaar valt dat dus wel mee.

Samengevat is de 2014 Maple de vertrouwde Maple in een nieuw jasje.

Het is een hele bekende en herkenbare munt met tot op heden een uniek veiligheidsaspect de mini encriptie.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zullen er ongetwijfeld nog een paar van in de kast komen hiero ;). Of onder het matras...of in een oude sok tussen het ondergoed of...

Stiekem hoop ik dat eind volgend jaar die hele zilvermarkt over de kop gaat en ik eindelijk wat van die zilvertjes kan omruilen voor goudjes. Tot die tijd maar stocken dan..

Als het zo extreem gaat worden dan zal je waarschijnlijk je zilver tegen andere dingen willen omruilen.......:confused:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Als het zo extreem gaat worden dan zal je waarschijnlijk je zilver tegen andere dingen willen omruilen.......:confused:

Prep ze,

K a n s

Noujah dat hoeft niet perse. Het enigste wat ik wil zeggen is dat de ratio goud/zilver naar behoren in de prijs wordt weergegeven. Net zoals goud al enkele keren door de platina spotprijs is heen gedoken dit dus eenmaal plaatsvindt voor zilver. Hiermee rendement haal op mijn 'belegging' van zilver en dit kan omzetten naar een 'verzekering' van goud :).

We weten allen hier wel zo'n beetje dat voor elk mens op aarde er slechts zo'n 1/3 oz goud is maar slechts 1/14 aan zilver. De zilver spotprijs zou dus in theorie veel hoger moeten liggen dan goud. Toch gezien het huidige en het historische gebruik, zou ik voornamelijk op goud gokken als het aankomt op een nieuwe (fiat)valuta of herwaardering. Zo als de gulden is komen te vervallen kan de euro ook komen te vervallen. Dit kan een SHTF worden maar hoeft niet perse :).

Ik doel bij deze post dus voornamelijk op een juiste prijs/ratio verhouding en nog niet op een 'verlies van vertrouwen in Fiat' (of juiste weergave valuta/geprint geld naar PM) waarvan de meesten zullen vermoeden dat dit de spotprijs zal doen stijgen van diverse PM's. Ik zal altijd wat zilver achter de hand houden just in case maar ik denk dat een prijs naar ratio (of herwaardering) van zilver best pre-SHTF kan plaatsvinden.

Link naar reactie

Geef eens een voorbeeld, mij niet begrijp...

Zilver zal niet zomaar gelijk met goud komen?

Dus ik denk dat we dan zo ver in tshtf zitten dat je je PM wilt omzetten in eten, drinken, spullen, grond, huizen of wat dan ook maar dat je PM dan wilt 'verzilveren' :cool:

Grt

K a n s

Link naar reactie

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Even een update.

Ik heb deze nieuwe Maple nu voor het eerst in mijn handen.

En wat moet ik zeggen, ik was bang dat het over de top was, maar dat valt dus 100% mee.

Het is redelijk subtiel, je ziet natuurlijk meteen dat de look, en feel, anders is maar je moet goed kijken om de lijntjes te zien.

Het is echt een mooi effect.

Het bevalt me veel beter dan ik had verwacht voor mij een toppertje !

Leuk @SilverSurfer1974 die Macaw kende ik niet, nou moet ik heel eerlijk zijn dat ik ook geen munten kenner ben.

Ik koop zilver als verzekering en heb gekozen voor een bekende munt de Maple.

Bedankt voor de tip, dat blijft toch wel een van de leuke dingen aan dit forum: er is altijd iets te leren.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik heb er ook een aantal. hele mooie munt. niets ordinairs aan. maar eigenlijk boeit me dat niet zo. ik hoop alleen maar dat de zilvermarkt straks door het dak gaat. en dan is de maple leaf een hele goede investering. goede herkenbaarheid, goede zuiverheid, plus het is een officieel betaalmiddel waardoor ze niet te duur zijn in aankoop.

*meer mooie muntjes gaan kopen doet*

Link naar reactie

• 1 month later...

In principe maakt het weinig uit hoe goed ze de munt beveiligen tegen namaak, een zilveren munt is een zilveren munt, en als ie niet zilver is, dan is ie waardeloos, maar als ie wel zilver is dan is ie ongeveer evenveel waard als alle andere zilveren munten.

Maarja, zo'n lasermerkje is misschien makkelijker te controleren dan het materiaal, want om te checken of het echt zilver is heb je dure apparaten nodig. Al kunnen ze dat uiteindelijk ook wel namaken dus het beste is toch nog te testen of het zilver is als je de middelen daarvoor hebt.

Link naar reactie

De meest eenvoudige controle om de echtheid van dergelijke munten vast te stellen, is om het gewicht op een nauwkeurige weegschaal na te wegen en om de afmetingen van de munt op te nemen. Dit dient altijd precies te kloppen met de specificaties van de munt. Een munt geslagen in een ander metaal dan zilver is veel te licht als de afmetingen kloppen en als het gewicht wel klopt zal de munt juist eel te groot of dik zijn. Ook is het in sommige gevallen makkelijk te controleren door een magneet tegen de munt aan te houden. Zilver heeft geen magnetische eigenschappen en reageert dus niet op de magneet. Een munt van nikkel zal wel aan de magneet blijven hangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...