Ga naar inhoud
GENEGEERD

Help het caveman virus treft mij weer eens :p


Gast ancestral-viking

Aanbevolen berichten

Gast ancestral-viking

ik kwam vandaag,vannacht,gisteravond heel heel laat .....euhhhhh lama....

ieder geval een filmpje op joepietoepie tegen over het maken van een houten frame voor een Alice pack medium.

aangezien ik steeds meer back too Basics wil gaan en milieu vriendelijker wil zijn ,ga ik dus vandaag het bos in om met wat dead standing wood en wat jute twine een frame in elkaar te jassen :) (me caveman grom grom :p )

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

 

als het in 1800 werkte dan zal het nu ook werken ...!!!!

 

ik zal later wat foto,s posten van mijn bouwsel :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
ik kwam vandaag,vannacht,gisteravond heel heel laat .....euhhhhh lama....

ieder geval een filmpje op joepietoepie tegen over het maken van een houten frame voor een Alice pack medium.

aangezien ik steeds meer back too Basics wil gaan en milieu vriendelijker wil zijn ,ga ik dus vandaag het bos in om met wat dead standing wood en wat jute twine een frame in elkaar te jassen :) (me caveman grom grom :p )

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

 

als het in 1800 werkte dan zal het nu ook werken ...!!!!

 

ik zal later wat foto,s posten van mijn bouwsel :p

 

Hahaha, gekke caveman. :D

 

Voor de Alicepack had ik gewoon zo'n alu-frame gehaald van een jaren 70 rugzak uit de kringloop. 1 euro. Me kringloop-tarzan. :p

(Paste ook precies)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

even een korte update: vandaag het bos ingeweest en wat mooi hout gevonden er was een wilg omgevallen heb daar een aantal dikke takken vanaf gehaald en op maat gezaagd en even primitief vastgezet en op de alicepack geprobeerd ....:) bigsmile want dat zit als gegoten moet ik zeggen.

nu moet het hout even goed drogen in de schil (rustig) heb het langzaam op temperatuur laten komen en het staat nu in de woonkamer op 22 graden.

(de akkers waren wit vanmorgen vroeg en de plassen waren dicht gevroren dus is het best koud geweest .)

 

als het straks droog is ga ik het uit elkaar halen en de schors verwijderen en het behandelen.

 

ik heb nog even om lederen veters te vinden om het geheel strak in te binden.

 

dan is het klaar voor de fotoshoot :p

 

hier het betreffende filpje in 3 delen

 

1

 

2

 

3

 

4 repairs en MODS :p

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een korte update: vandaag het bos ingeweest en wat mooi hout gevonden er was een wilg omgevallen heb daar een aantal dikke takken vanaf gehaald en op maat gezaagd en even primitief vastgezet en op de alicepack geprobeerd ....:) bigsmile want dat zit als gegoten moet ik zeggen.

nu moet het hout even goed drogen in de schil (rustig) heb het langzaam op temperatuur laten komen en het staat nu in de woonkamer op 22 graden.

(de akkers waren wit vanmorgen vroeg en de plassen waren dicht gevroren dus is het best koud geweest .)

 

als het straks droog is ga ik het uit elkaar halen en de schors verwijderen en het behandelen.

 

ik heb nog even om lederen veters te vinden om het geheel strak in te binden.

 

dan is het klaar voor de fotoshoot :p

 

Ja altijd leuk om te maken. Doen we vaak om het afval weer mee terug te nemen uit het bos naar huis toe. Neefje van mijn maatje is dan de "vuilnisman" ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@Gamble ik kan mezelf erg kwaad maken over de troep in het bos , regelmatig sleep ik 2 vuilniszakken uit mijn bos.....lege energie blikjes ,chipszakjes,zelfs complete jumbo shoppers kom ik er tegen , meestal na een weekend ligt het bos bezaaid met volgeschoten condooms , zelfs injectie naalden ,lege weedzakkjes etc ...te zot om los te lopen ........

mijn bos ? ja want ik doe er het onderhoud wat de gemeente niet doet .na elke storm haal ik de widowmakers uit de bomen, maak de paden vrij , diepe sinkholes gooi ik dicht met aarde bladafval etc.

 

waar ik enorm blij van wordt ? :)

"Doen we vaak om het afval weer mee terug te nemen uit het bos naar huis toe. Neefje van mijn maatje is dan de "vuilnisman"

 

+1 en een boks !!! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble ik kan mezelf erg kwaad maken over de troep in het bos , regelmatig sleep ik 2 vuilniszakken uit mijn bos.....lege energie blikjes ,chipszakjes,zelfs complete jumbo shoppers kom ik er tegen , meestal na een weekend ligt het bos bezaaid met volgeschoten condooms , zelfs injectie naalden ,lege weedzakkjes etc ...te zot om los te lopen ........

mijn bos ? ja want ik doe er het onderhoud wat de gemeente niet doet .na elke storm haal ik de widowmakers uit de bomen, maak de paden vrij , diepe sinkholes gooi ik dicht met aarde bladafval etc.

 

waar ik enorm blij van wordt ? :)

"Doen we vaak om het afval weer mee terug te nemen uit het bos naar huis toe. Neefje van mijn maatje is dan de "vuilnisman"

 

+1 en een boks !!! :p

 

Caveman in hart en nieren hier A-V ; )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vind je deze serie ook vast interessant:

 

 

 

even een korte update: vandaag het bos ingeweest en wat mooi hout gevonden er was een wilg omgevallen heb daar een aantal dikke takken vanaf gehaald en op maat gezaagd en even primitief vastgezet en op de alicepack geprobeerd ....:) bigsmile want dat zit als gegoten moet ik zeggen.

nu moet het hout even goed drogen in de schil (rustig) heb het langzaam op temperatuur laten komen en het staat nu in de woonkamer op 22 graden.

(de akkers waren wit vanmorgen vroeg en de plassen waren dicht gevroren dus is het best koud geweest .)

 

als het straks droog is ga ik het uit elkaar halen en de schors verwijderen en het behandelen.

 

ik heb nog even om lederen veters te vinden om het geheel strak in te binden.

 

dan is het klaar voor de fotoshoot :p

 

hier het betreffende filpje in 3 delen

 

1

 

2

 

3

 

4 repairs en MODS :p

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Ziet er leuk uit. Draagt het ook fijn in de rug? Niet dat je die stokken voelt duwen ofzo.

 

nee absoluut niet vervelend moet ik zeggen ;) wat heb ik namelijk gedaan :p ik had nog wat foam/schuim liggen die heb ik

op maat gesneden en een rug pad van gemaakt moet alleen nog een stukje stof zoeken in odd green of camo o.i.d en wat naaiwerk

maar een medium alice volgestouwd met gear weegt behoorlijk en toch zit het lekker :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

materiaal voor deze :wilgenhout , spanbanden van de praxis , aansteker schaar , wol ,foam , en naald endraad + een lading engelen geduld

de kleur wol had ik liever in groen / zwart gehad maar dit was wat ik had liggen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

materiaal voor deze :wilgenhout , spanbanden van de praxis , aansteker schaar , wol ,foam , en naald endraad + een lading engelen geduld

de kleur wol had ik liever in groen / zwart gehad maar dit was wat ik had liggen :p

 

Ziet er goed uit!

Je maakt hem luxe hoor, als je er van uit gaat dat wij hem altijd maken met alleen hout en touw ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

thanks @Gamble ik wordt creabea als ik me verveel slecht weer koud regen dan ga ik mezelf nuttig maken :p

 

iedereen bedankt voor de kuddo,s en leuke reacties in deze :p

 

groetjes A-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...