Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

ip adres verbergen/faken/veranderen

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Voor een digibeet zo goed als onmogelijk. Door gebruik te maken van TOR is het wel mogelijk maar dan lever je veel snelheid in. Vergelijk het maar met pist ontvangen op je huisadres zonder je adres te willen zeggen tegen de afzender. Dat gaat niet zomaar. Als je perse anoniem wilt zijn rij dan naar de mac donalds. Daar kun je gratis internetten en gebruik je een ip adres dat niet aan jou gekoppeld is.

Gast gerbewoner

Het hele internet is gebaseerd op een ip adres. Zonder kun je niet internetten. Simpel je ip adres veranderen maakt je nog niet anoniem. TOR is het enige middel om redelijk veilig anoniem te surfen maar het is traag. Als je dat er voor over hebt is het geen probleem.

1 waarom zou je dat willen

2 zet dan gelijk je mobile telefoon uit link plaatsbepaling

3 NL is vergeven met camera's link

links zijn de eerste de beste via google zoek daar maar eens verder op , wil je niet in de gaten lopen zul je totaal of grid moeten gaan.

hamster

Hoi,

weet iemand hoe je kan voorkomen dat je overal je ip adres achter laat.

Schijnt dat je dat uit kan zetten of wijzigen. Hoe doe ik dat als digibeet !?

O ja, waarom: lijkt mij toch niet nodig om zo'n spoor achter te laten :)

Beetje flauw, maar het enige echte realistische antwoord hier is: Door niet op internet te gaan.

TOR helpt een beetje, maar als je niet oppast ben je lang niet zo anoniem als de meeste denken.

MAC adressen zijn totaal niet relevant op 't Internet. MAC adressen zitten op layer 2 en zijn na de eerste de beste router niet meer te zien. Mensen die beginnen over 't veranderen van MAC adressen moeten 't OSI model nog eens goed bekijken en dan uitleggen wat ze hiermee denken te bereiken. Het enige wat dit voor "nut" zou kunnen hebben is dat je een ander IP adres van je provider krijgt.

Maar je IP adres bij je provider wijzigen is al net zo doelloos; je provider houdt netjes bij wanneer je welk IP adres in gebruik had en geeft die gegevens netjes door aan bevoegde instanties en IP adressen zijn altijd terug te leiden tot je provider; soms verder.

Dus in 't kort: Nee, je kunt niet uitzetten of wijzigen dat je overal je IP adres achterlaat, je kunt 't deels maskeren door TOR te gebruiken maar dat is alles behalve 100% veilig en dingen als Google's en Facebook's informatie verzamel drift hou je er echt niet mee tegen.

Hoi,

weet iemand hoe je kan voorkomen dat je overal je ip adres achter laat.

Schijnt dat je dat uit kan zetten of wijzigen. Hoe doe ik dat als digibeet !?

O ja, waarom: lijkt mij toch niet nodig om zo'n spoor achter te laten :)

Gast gerbewoner

Eens met @Enki. Zoals ik in mijn eerste post al schreef, een IP adres is nodig om data die je opvraagt terug te sturen naar je computer. Zonder dat adres kun je geen data ontvangen. Door gebruik te maken van TOR stuur je de data via een groot aantal servers waardoor je minder makkelijk terug te vinden bent maar er leid altijd ergens een spoor terug naar jouw PC.

Ik heb het al een keer eerder gezegd in een ander draadje. Als je echt anoniem op internet wilt zijn moet je een laptop kopen via Marktplaats. Uiteraard doe je dit contant met geld wat je her en der als wisselgeld terug gekregen hebt. Het contact met de verkoper leg je met een speciaal daarvoor aangelegd e-mail adres. Als je een telefoonnummer hebt van de verkoper bel je hem op met een prepaid telefoon die je speciaal voor dat doel hebt gekocht en die je ook contant afrekent.

Als je dan eenmaal de laptop hebt kun je hem helemaal configureren maar je hangt hem nooit maar dan ook nooit in je huisnetwerk. Als je op internet gaat zoek je een open accespunt en als je die niet kan vinden ga je naar een plek waar gratis internet wordt aangeboden zoals de MC Donalds of een Texaco langs de snelweg. Pas als je daar bent doe je de laptop aan en doe je je ding. Uiteraard ga je daar niet je Facebook account bij werken of je mail ophalen of ook maar iets doen wat naar jou te herleiden is.

Eens met @Enki. Zoals ik in mijn eerste post al schreef, een IP adres is nodig om data die je opvraagt terug te sturen naar je computer. Zonder dat adres kun je geen data ontvangen. Door gebruik te maken van TOR stuur je de data via een groot aantal servers waardoor je minder makkelijk terug te vinden bent maar er leid altijd ergens een spoor terug naar jouw PC.

Ik heb het al een keer eerder gezegd in een ander draadje. Als je echt anoniem op internet wilt zijn moet je een laptop kopen via Marktplaats. Uiteraard doe je dit contant met geld wat je her en der als wisselgeld terug gekregen hebt. Het contact met de verkoper leg je met een speciaal daarvoor aangelegd e-mail adres. Als je een telefoonnummer hebt van de verkoper bel je hem op met een prepaid telefoon die je speciaal voor dat doel hebt gekocht en die je ook contant afrekent.

Als je dan eenmaal de laptop hebt kun je hem helemaal configureren maar je hangt hem nooit maar dan ook nooit in je huisnetwerk. Als je op internet gaat zoek je een open accespunt en als je die niet kan vinden ga je naar een plek waar gratis internet wordt aangeboden zoals de MC Donalds of een Texaco langs de snelweg. Pas als je daar bent doe je de laptop aan en doe je je ding. Uiteraard ga je daar niet je Facebook account bij werken of je mail ophalen of ook maar iets doen wat naar jou te herleiden is.

Ja, mooi man. Maar dan wel iedere keer lopend er heen, of telkens op een andere zojuist gestolen fiets. Vooral niet met je auto, taxi of het OV. Uiteraard ook wel in een boerka anders zien ze je poffertjesporum op de camerabeelden.

Oftewel, forget it. Wees verstandig, en zoek gewoon geen zaken op het internet waarvan je de kans groot acht dat je jezelf in de kijker van de instanties speelt.

• Leuk 1
Gast gerbewoner
Ja, mooi man. Maar dan wel iedere keer lopend er heen, of telkens op een andere zojuist gestolen fiets. Vooral niet met je auto, taxi of het OV. Uiteraard ook wel in een boerka anders zien ze je poffertjesporum op de camerabeelden.

Oftewel, forget it. Wees verstandig, en zoek gewoon geen zaken op het internet waarvan je de kans groot acht dat je jezelf in de kijker van de instanties speelt.

Ik geef alleen de tip he. Don't shoot de messenger. TS wil graag weten hoe hij op internet kan zonder dat zijn surfgedrag op basis van zijn IP adres naar hem terug te vinden is.En daarbij, wat is de kijker van de instanties. Facebook en Twitter zijn hier nu heel algemeen geaccepteerd maar er zijn zat landen waar je al in de kijker loopt als je Twitter berichten leest.

Inderdaad @gerbewoner , zo lukt 't nog redelijk. Moet je natuurlijk geen Windows gebruiken want dat laat veel te veel info vrij; voor een zo anoniem mogelijke laptop draai je OpenBSD of zelfs NetBSD, met de firewall zodanig geconfigureerd dat 'ie uitsluitend toestaat wat je expliciet hebt aangegeven. Ook je computernaam en gebruikersnaam moet iets zijn wat niet naar jou terug te leiden valt!

Maar zelfs dan is 't een kwestie van tijd voor je een foutje maakt en iemand 'm aan jou weet te linken; als je rare dingen doet die de aandacht van veiligheidsdiensten vragen dan duurt 't al helemaal niet lang. Al die plekken waar je "anoniem" op internet kunt hebben beveiligingscamera's hangen; kwestie van wat tijdstippen matchen en beeldjes kijken; daarna je hoofd door een mooie database met hoofden halen (die van Facebook bijvoorbeeld, die gezichtsherkenning is eng goed) en hoppa, daar is je naam...

Nee, echt anoniem is verrot lastig, zo niet onmogelijk.

• Leuk 1

Hou er rekening mee dat je, zoals gemeld, gewoon redelijk wat blood geeft als je op internet en helemaal als je meedoet aan dit soort flora!

Wil je dat niet dan is de beste oplossing: niet doen.

Daarna komen de andere oplossingen waarmee je jezelf ook weer redelijk in de kijker werkt voor sommige personen waarbij je nou net weer niet in de kijker wou zijn!

Anoniem is in deze tijd redelijk onmogelijk, niet opvallen is mischien wel veel belangrijker.

Prep ze,

K a n s

Hiermee zadel je dan toch de verkoper op met een heleboel tracking info, dat eigenlijk van jou afkomstig is, of heb ik het mis?

Gast gerbewoner

Ja en nee. Als je de PC netjes opnieuw installeert, of helemaal leeg gooit en Linux draait vanaf een USB stick dan is die laptop ook niet meer aan de verkoper te linken. Het enige wat dan nog hetzelfde blijft is het MAC adres maar daar kan je weinig mee, zeker ook omdat er dubbele adressen in omloop zijn en omdat het MAC adres verder op internet niet gebruikt wordt. Het IP adres krijg je iedere keer opnieuw als je aanmeld bij een accespoint. De enige die een probleem zou kunnen krijgen is degene die het netwerk beheert waar je gebruik van maakt omdat het IP adres dat je gebruik daar naartoe zal leiden.

Het ja slaat erop dat je veel achter kan laten als je de laptop niet eerst leegmaakt. Dan blijven er allerhande resten informatie over de verkoper op de laptop achter.

Het is allemaal heel erg omslachtig om te doen en in de meeste gevallen ook niet nodig moet ik zeggen. Voor mij is het meer handig de kennis te hebben voor als het wel een keer nodig is. Voor de dagelijkse praktijk is het veel te lastig om zo te werken.

Inderdaad @gerbewoner , zo lukt 't nog redelijk. Moet je natuurlijk geen Windows gebruiken want dat laat veel te veel info vrij; voor een zo anoniem mogelijke laptop draai je OpenBSD of zelfs NetBSD, met de firewall zodanig geconfigureerd dat 'ie uitsluitend toestaat wat je expliciet hebt aangegeven. Ook je computernaam en gebruikersnaam moet iets zijn wat niet naar jou terug te leiden valt!

Maar zelfs dan is 't een kwestie van tijd voor je een foutje maakt en iemand 'm aan jou weet te linken; als je rare dingen doet die de aandacht van veiligheidsdiensten vragen dan duurt 't al helemaal niet lang. Al die plekken waar je "anoniem" op internet kunt hebben beveiligingscamera's hangen; kwestie van wat tijdstippen matchen en beeldjes kijken; daarna je hoofd door een mooie database met hoofden halen (die van Facebook bijvoorbeeld, die gezichtsherkenning is eng goed) en hoppa, daar is je naam...

Nee, echt anoniem is verrot lastig, zo niet onmogelijk.

Ik denk dat je je al redelijk in de kijker speelt als je op internet forums vraagt hoe je zo anoniem mogelijk kan surfen op internet.

Daar maak je dus al een foutje....

Ik denk dat je je al redelijk in de kijker speelt als je op internet forums vraagt hoe je zo anoniem mogelijk kan surfen op internet.

Ja, je vraagt maakt je al verdacht. Ben je wel vrij van "interdiction"?

'NSA onderschept nieuwe computers verdachten

De NSA onderschept nieuwe computers van verdachte personen, organisaties of bedrijven om ze uit te rusten met spyware. Dat zou blijken uit geheime documenten die het Duitse tijdschrift Der Spiegel in handen heeft gekregen.

Als een doelwit bijvoorbeeld een nieuwe laptop koopt, kan de Amerikaanse geheime dienst de bestelling onderscheppen. Medewerkers van de NSA maken de verpakking dan heel voorzichtig open om de computer te voorzien van spionagesoftware. Soms worden er zelfs hardware-onderdelen geïnstalleerd waarmee de organisatie zichzelf later op afstand eenvoudig toegang tot de laptop kan verschaffen.

Deze methode heet 'interdiction' en behoort volgens de documenten tot de 'meest productieve operaties' van de NSA. Die krijgt daardoor toegang tot netwerken 'over de hele wereld'. Op welke schaal bestelde computers worden onderschept, blijft onbesproken.

• Leuk 1
Gast gerbewoner

Hide in plain sight. Iemand die dit op een openbaar forum vraagt zal toch niet echt zo stom zijn om het daadwerkelijk zo te gaan doen :D

Dat is slechts een proxy server; in de meeste gevallen is 't nog steeds eenvoudig om 't IP adres van jouw PC te achterhalen. De meeste proxies geven dit zelfs mee in de request header (X-Forwarded-For: jouw.ip.address).

Denk aub niet dat je met zo'n dienst anoniem bent; veel nuttiger dan "jezelf unbannen van forums" is het niet.

Onder XP een tijdje dit product gebruikt: http://www.real-hide-ip.com/

De nieuwere versie krijg ik niet gehackt, dus of deze z'n werk net zo goed doet, weet ik niet.

Er zijn vast nog wel meer producten voor te vinden, wellicht ook free-, en shareware varianten.

Dat is slechts een proxy server; in de meeste gevallen is 't nog steeds eenvoudig om 't IP adres van jouw PC te achterhalen. De meeste proxies geven dit zelfs mee in de request header (X-Forwarded-For: jouw.ip.address).

Denk aub niet dat je met zo'n dienst anoniem bent; veel nuttiger dan "jezelf unbannen van forums" is het niet.

Vroeger werkte het anders. Met zo'n proxy hoeft het niet in de request header te staan, maar ben je wel afhankelijk van wat de beheerder doet met verzoekjes van 'achterhalende' instanties.

'k Zit er niet meer zo in. Alweer zeven jaar uit de IT business.

vergeet erbij te vermelden dat je nooit je eigen telefoon meeneemt wel dus die prepaid maar niet je eigen zeer zeker niet je smartphone deze zend namelijk ook als ie uit staat signaal door(dit is alleen stop te zetten door de batterij eruit te halen) emailadres dus ook niet aanmaken op je huispc maar ergens in een bieb of internet cafe ,prepaid alleen maar opladen met een belkaart (contant betalen) niet via de bank, en allerbelangrijkste alles wat je koopt op zijn minst een 100 km van jou woonplaats .

hamster

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...