Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Pocket kettingzaag - Prepshop.nl


Stealth

Aanbevolen berichten

Pocket kettingzaag - Prepshop.nl

 

Aanschaf

Ik kreeg precies een week geleden het aanbod om de pocket kettingzaag van prepshop.nl te reviewen.

Maandag kreeg ik hem al binnen met een kaartje erbij van prepshop.nl waar mij vast mooie dagen en een goed voorbereid 2014 werden gewenst :)

 

Product Beschrijving prepshop.nl

 

z082wTGl.jpg

 

Eerste impressie

De pocket kettingzaag zit in een klein zwart (nylon?) opbergzakje.

Wanneer u hem uit het zakje haalt, ziet de pocket kettingzaag er uit als een duurzaam en robuust ding. Zo voelt hij ook wanneer u hem in de hand houd.

Als u hem uitvouwt voelt hij enigzins stug aan en zult u waarschijnlijk er aan denken om hem even in te spuiten. (dit heb ik niet gedaan i.v.m. met de review)

 

Hij is gemaakt uit meerdere stalen segmenten, die aan de binnenkant met een stalen plaatje een pinnetje in elk zegment verbonden zijn.

Elk handvat is gemaakt van een stuk paracord dat aan zijn uiteindes is vast geknoopt. Ook het handvat geeft een eerste impressie als een sterk ding.

Met het zakje meegeteld weegt het hele ding 90gram.

 

wH8AaSsl.jpg XNXEiE5l.jpg NVBI9Pdl.jpg Zrv5F0El.jpg DvGH80ul.jpg rB9LuWsl.jpg FQCZhFil.jpg bEqpcoml.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gebruik

Ik heb hem samen met een bekende getest. Persoon A heeft weinig tot geen ervaring met zagen en heeft weinig kracht in de armen. Persoon B heeft wel wat ervaring met zagen, en aardig wat kracht in zijn armen.

 

Persoon "A" kwam door de volgende stronk in 2 minuten en 35 seconden.

Persoon "B" kwam door de zelfde stronk in 57 seconden.

 

Persoon "A":

IV7qHxel.jpg jlJSlKol.jpg 6QcyjTyl.jpg L0DdEFul.jpg2PrvljGl.jpg KlgklCYl.jpg DFUypyRl.jpg TQnnHhPl.jpg wE08W8Ol.jpg 0J3ANT1l.jpg

 

Zoals u kunt zien, is de stronk mooi en netjes doorgezaagt. De enkele keeren dat hij een zaag had gebruikt op een boom vond hij het lang niet zo snel gaan als nu en hij was dus ook aardig enthousiast met de resultaten die hij zag.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoon "B":

dTD2orql.jpg rfX2spTl.jpg 3OPuZiVl.jpg 50hC26Jl.jpg d8ciKuJl.jpg 7ukh1E8l.jpg

 

Ook bij de 2e persoon is er weer een mooie doorsnede gemaakt in de stronk. en ook deze persoon was onder de indruk.

 

 

Een enkel punt die opkwam bij zowel Persoon "A" als "B".

Was dat de paracord handvaten/lussen nogal snijden en dat het wel een goed idee is om handschoenen erbij aan te trekken.

sUWCayDl.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderhoud

Alleen even schoonborstelen / zaagzel er af halen en eventueel inspuiten met wd-40 (spuitbusje smeerolie)

 

Conclusie

De pocket kettingzaag is makelijk in gebruik, robuust, effectief, makkelijk in gebruik EN onderhoud.

Voor een enkele dunne boom te zagen is hij perfect, in het geval van meerdere zijn handschoenen wel aan te raden.

 

Met alles bij elkaar opgeteld, een geweldige prep voor uw BoB!

 

+ Zeer Effectief

+ Stevig

+ Perfecte lengte

+ Licht gewicht

+ Makkelijk onderhoud

 

- Paracord snijd een beetje

 

Prijs / kwaliteit / Gewicht verhouding is erg netjes. Hij is zeker zijn geld waard.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een vrouw er ook mee overweg?

 

Zeker. Waarschijnlijk zelfs kinderen van een jaar of 12. het is echt een top ding. En enorm simpel in gebruik.

En het enige wat u hoeft te doen is: hem om de boom te doen en heen en weer te trekken.

 

Zoals ik in de review vermelde, persoon A de eerste persoon is geen krachtig iemand, sterker nog deze persoon geeft regelmatig de appelmoes pot aan om deze open te laten maken ;)

 

zeer mooie review Stealth. Kan ook 2 stokjes als handvatten gebruiken

 

Kan ook inderdaad :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, moppermopper...wéér iets voor de wensenlijst...steeds als er een eind in zicht lijkt te komen, dan gebeuren er weer dit soort dingen, goede reviews, vergeten items, en aanbiedingen...moppermopper

 

Maar even serieus, bedankt voor de review.Leuk om die opgehoogde vierkante meter tuin te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review @Stealth

 

Ik zie bij beide gebruikers, dat bij het laatste stukje te zagen stam de zaag nogal een scherpe hoek maakt. Je komt dan uit in een soort V vorm. De zaag zaagt beter als je er voor zorgt dat ie in een U vorm blijft. Tevens is de kans op beschadigen van deze zaag dan minimaal met een U vorm.

 

Ik heb de "unbelievable saw". Haast dezelfde versie. Het enige wat anders is zijn de lussen om vast te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd van de 2de is idd minder omdat er minder wrijving is op de zaag. Alsook probeer een scherpe hoek te vermijden.

 

Een extra tip is voor je halfweg hebt gezaagd er een spouw-driehoekje in het gezaagde gedeelte te slaan om de wrijving tegen te gaan.

 

Het lijkt me wel een deftig ding maar ik heb de kettingzaagversie van Web Tex, is bijna 3 keer goedkoper, heeft nylon handvatten die niet zo hard snijden dan paracord,en kan deze met een diamantvijltje in no time zelf aanscherpen. ook de tanden zijn breder dan de ketting dus deze blijft niet snel vastzitten en zeker niet met een spouw-plaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...