Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waterwiel


Jan c

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Zowel simpel als geniaal :

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leukste-van-het-web/article/detail/1765337/2013/12/29/Geniaal-waterwiel-maakt-leven-van-vrouwen-pak-makkelijker.dhtml

 

Blijkbaar bestaat het al langer maar heb het zelf nog nooit gezien ...

 

Afgelopen SC keek ik mijn ogen uit: @Vempain en @JamHard hebben zo'n ding. Handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je was me weer net voor @Heksenboot :p

@Jan c wij hebben nu ongeveer een half jaar geleden de waterporter aangeschaft. Het grote voordeel is dat je de 30 liter niet hoeft te dragen maar achter je uit kan rollen en dankzij de rubberen banden om de ton heen is deze erg eenvoudig en hoef je niet hard te trekken om voorruit te kunnen. Afgelopen SC getest door een rondje te lopen wat erg modderig was en zelfs dan is deze makkelijk verplaatsbaar. Zou het zeker mensen aanraden om het te overwegen om te gaan gebruiken. Het enige wat we graag nog willen aanpassen is een extra dop waar we een kraantje in willen maken aangezien deze best lastig giet zonder. Deze porters zijn al een tijdje op de markt maar waren in de eerste instantie bedoeld en gemaakt voor het afvalwater van bijvoorbeeld caravans (ook nog volop verkrijgbaar) en hebben later de water-porter aan hun assortiment toegevoegd.

 

http://sycm.co.uk/water.html

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig om losse zaaibedden wat vaster te rollen. :D

 

In die vorm bestaan ze idd al tientallen jaren.

 

Als je aan de binnenkant een drietal latten lijmt/schroeft, heb je tevens een wasmachine.

 

Zoiets heb ik in het verleden geïmproviseerd toen we met een jachtje onderweg waren. Uiteraard aan de buitenkant dan ook een paar schoepen (gewoon houten latten) en twee punten om een stuk touw te bevestigen.

Hele boel gevuld met was, water en wasmiddel overboord zetten en tijdens het varen draait je wasje. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die vorm bestaan ze idd al tientallen jaren.

 

Als je aan de binnenkant een drietal latten lijmt/schroeft, heb je tevens een wasmachine.

 

Zoiets heb ik in het verleden geïmproviseerd toen we met een jachtje onderweg waren. Uiteraard aan de buitenkant dan ook een paar schoepen (gewoon houten latten) en twee punten om een stuk touw te bevestigen.

Hele boel gevuld met was, water en wasmiddel overboord zetten en tijdens het varen draait je wasje. :cool:

 

We moeten het de vrouwen ook weer niet te makkelijk maken Ray.:p

 

Maar zeker iets om aan te schaffen. Hoe zou het werken op heuvelachtige rotsgrond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...