Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frontier draagbaar stove kachel fornuis


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@KoosKorstwagen ik heb deze ook gezien. Het gebruikte materiaal lijkt me niet erlg duurzaam. De Wildo houtkachel is daarintegen wel weer stevig/duurzaam. Hierdoor ook minder transportabel....

[ATTACH=CONFIG]7163[/ATTACH]

 

Dat is vanwege de mobiliteit een groot nadeel, het moet ook in een grote fietstas kunnen passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere opties zijn er altijd wel. Lichtgewicht, superlicht zelfs. Titanium, tentkachel van drie pond, en vouwbaar. :)

 

stoveandwood.jpg

 

 

 

Bedankt voor de suggestie, ik vind 'em wel gaaf, maar lijkt mij meer iets voor onder een tarp dan in een tent, ook niets voor in een woning. Ik ben een beetje bang bij deze over fragiliteit en mogelijk vrijkomend rookgas.

 

Primair wil ik het kunnen gebruiken in huis in nood, en secundair in één van mijn drie katoenen tenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 4 weken later...
Ik zoek een kachel onder de 10 kilo anders wordt deze te zwaar. Is dat mogelijk @Geert? Ik heb gedacht aan aluminium, maar dat is verboden voor houtkachels gezien de temperatuur. Zijn er nog andere opties?

Hey...

Ik heb een kachel gemaakt van een 60L olievat.

Boven een zwaardere plaat gelegd om wat potten op te zetten.

Rondom gaten ingeklokt en een deurtje in gemaakt.

Werkt uiterst perfect en brandt niet stuk..doordat de gaten er in zijn geklokt .....heb er al heel erg veel hout in gebrand.

Zo nu en dan maak ik eens iets...Kost niks ..

Zit een kachelpijp op van 80...bocht vast gelast...

Weegt bijna niks...

Zal morgen eens een foto nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 4 maanden later...
@tomm666 kun je uit leggen wat dit geklokt is (ik ken die uitdrukking niet ??? en waarom brandt hij dan niet kapot ? )

''Werkt uiterst perfect en brandt niet stuk..doordat de gaten er in zijn geklokt

gr will

 

Amaai...kom dit nu pas tegen ...hehehe serieus.

Het vuurtje heb ik nog steeds.

Dit is inderdaad gaten in boren met klokzaag.

Het tonnetje brandt niet kapot omdat de lucht door de geklokte gaten speelt en zo tegenhoudt dat de ton doorbrandt. En branden heeft die al gedaan hoor. Heeft een tijdje in de cave gestaan en was te warm omdat de warmtestraling door de gaten te warm was. Ik zal als ik er aan denk nog eens een foto nemen.

Heb trouwens een heel goed vuur staan nu in de cave en een kleinere versie in de kelder nog staan. Heel leuk vuurtje maar krijg het niet over mn hart om het weg te doen.

info volgt ( wat vlugger nu :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

In China is een kacheltje te koop wat voor sommige mensen mishien interessant is. Het kost maar $55 maar weegt 30 kg. Nadeel is dat de bovenkant rond is.

 

Ik heb geen aandelen in deze site :p

 

Link naar kacheltje

 

Edit: @Stuudje wees me er op dat de kachel niet in NL leverbaar is. Ik heb nu een bericht naar de verkoper gestuurd of het wel mogelijk is om in NL te leveren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In China is een kacheltje te koop wat voor sommige mensen mishien interessant is. Het kost maar $55 maar weegt 30 kg. Nadeel is dat de bovenkant rond is.

Ik heb geen aandelen in deze site :p

Edit: @Stuudje wees me er op dat de kachel niet in NL leverbaar is. Ik heb nu een bericht naar de verkoper gestuurd of het wel mogelijk is om in NL te leveren.

 

Waarom zou je dat willen?

Je geeft zelf aan dat ie helaas rond is. Dus niet geschikt om op te koken/bakken.

Pootjes zien er nogal dun uit en zijn (zo te zien) niet inklapbaar. Wel verwijderbaar maar dat ie iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...