Ga naar inhoud
GENEGEERD

Souverein

luna1988
 Share

Recommended Posts

Beste medepreppers,

Een paar dagen geleden werd ik door een vriend gewezen op een youtube filmpje.

Dat filmpje gaat over souvereine mensen, mensen die zich laten uitschrijven bij der staat der Nederlanden..

Ze betalen geen loonbelasting, geen wegen belasting, hebben hun eigen kentekenplaten, betalen geen gemeentelijke belastingen,

Betalen geen hypotheek, sterker nog ze vorderen hun reeds betaalde termijnen terug bij de bank omdat de bank een fraudeus contract zou hebben samengesteld. Ze claimen stukken land waar ze hun eten op kunnen verbouwen.

De gedachten erachter is dat die mensen het zat zijn te betalen voor de koning, voor dure straaljagers, ambtenaren die frauderen, de topsalarissen of dingen die ze niet gebruiken maar wel voor moeten betalen.

Om dit alles te ontlopen beroepen ze zich op de universele wet van de mens uit 1948.

De groeP soevereine mensen neemt snel toe alleen al in de States zijn het er 300.000 in Nederland pas 1600 maar neemt met de dag toe.

Natuurlijk zijn deze soevereine mensen verwikkeld in veel rechtelijke procedures, de staat wil de belasting innen, de banken willen hun huizen niet kwijtraken enz.

Omdat deze hype nog vrij vers is zijn er nog niet echt duidelijke uitspraken geweest.

Wel zie ik filmpjes op youtube van mensen die nadat ze staande zijn gehouden in hun auto gewoon mogen doorrijden. Zonder rijbewijs, zonder kentekenbewijs.

Wellicht een interessant thema voor de prepper, ik ga het zeker de komende tijd volgen.

Als jullie dat ook willen zijn er genoeg filmpjes op youtube te vinden en zijn er diverse websites over.

Persoonlijk vond ik dit filmpje erg leuk,

het bestaat uit 4 delen waarvan dit het eerste is.

Vrijheid blijheid?

Groet Roy

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het zou best kunnen dat het al behandeld is maar in de zoekfunctie kan ik het niet terug vinden.

Of het kansloos is? Denk het wel.

Maar op sommige punten hebben deze mensen best wel gelijk.

Vind het wel goed dat deze mensen niet over zich heen laten lopen en opstaan voor hun idealen.

Al zijn er ook die alleen proberen hun voordeel ermee te doen en toch nog het handje ophouden bij de staat.

Link naar reactie

Ow, ik kan het ook niet vinden. @zwellever, kan jij de linken vinden van die topics? Wil je ze hier plaatsen?

http://preppers.nl/forum/threads/7160-Onafhankelijk-Zonder-staatsburgerschap-wat-zijn-de-mogelijkheden?highlight=onafhankelijk

http://preppers.nl/forum/threads/185-Over-het-claimen-van-soevereiniteit-(ik-claim-mijn-naam)?highlight=soeverein

Valt idd niet mee om terug te vinden,er moet veel meer over zijn.

Link naar reactie

Valt idd niet mee om terug te vinden,er moet veel meer over zijn.

Dank je voor het zoeken van deze topics.

Inderdaad, voor vele topics geldt, er moet meer van zijn.

Vaak zijn onderwerpen slecht terug te vinden, en mensen die er niet waren toen dat topic ontstond, weten niet dat het er is, en zullen na zoeken opnieuw het onderwerp aankaarten. Op zich niet verkeerd om een onderwerp weer eens in beeld te krijgen en de tips en weetjes nog eens met elkaar te delen.

Link naar reactie

Missie kansloos, zo zie ik dat.

Velen maken een dergelijke noodsprong omdat ze waarschijnlijk (financieel) klem zitten.

Wat ga je doen als je ziek wordt? Wat mij betreft geen aanspraak op zorg.

Hoe ziet je oudedagsvoorziening eruit? Je hebt geen pensioen of bankrekening.

Zijn zo maar een paar vragen...

Link naar reactie

Missie kansloos, zo zie ik dat.

Velen maken een dergelijke noodsprong omdat ze waarschijnlijk (financieel) klem zitten.

Wat ga je doen als je ziek wordt? Wat mij betreft geen aanspraak op zorg.

Hoe ziet je oudedagsvoorziening eruit? Je hebt geen pensioen of bankrekening.

Zijn zo maar een paar vragen...

Buiten dat is het merendeel van de Nederlandse SBS6 kijkende schapen hier nog niet rijp voor. Veel te veel vrijheden waar ze niet overweg mee kunnen.

Link naar reactie

Ik vind het allemaal prachtig maar dan ook onmiddelijk arresteren zodra ze zich op, bijvoorbeeld, de openbare weg begeven. Geen rijbewijs/verzekering/kenteken? Dan ook geen gebruik maken van wegen welke gefinancierd worden uit belastinggelden.

Ook geen ambulance bellen als je soevereine echtgenoot een hartaanval heeft, brandweer komt ook alleen om ervoor te zorgen dat het vuur niet overslaat naar andere huizen als je soevereine huis in brand staat. En uiteraard geen uitkering.

Vooral dat laatste doet pijn bij den soevereine medemensch.

Link naar reactie

Ik vind deze mensen eigenlijk wel heel vet.

Het is niet dat ze niet willen betalen, maar ze willen alleen betalen wat ze ook gebruiken.

Dus van de autobelasting word 10% uitgegeven aan de wegen de rest gaat naar de algemene pot waar weer die straaljager of weet ik veel wat van gekocht word.

Ik vind het tof dat er mensen zijn die zich afzetten tegen de staat en de graaiers die daarin actief zijn.

Voor mezelf zou het niets zijn :)

Wat ik gek vind dat ik vaak mensen hoor klagen dat Nederland veel vrijer moet en dat en het veel hebben over de vrijemarkt economie.

Nou... Veel vrijer als dit gaat geloof ik niet.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik vind deze mensen eigenlijk wel heel vet.

Het is niet dat ze niet willen betalen, maar ze willen alleen betalen wat ze ook gebruiken.

Dus van de autobelasting word 10% uitgegeven aan de wegen de rest gaat naar de algemene pot waar weer die straaljager of weet ik veel wat van gekocht word.

Ik wil ook niet betalen voor hun uitkering,die ik ook niet gebruik:deal?

Link naar reactie

Lijkt me iid een goede deal;de staat betaald me alle premie's WW,pensioen,ziektekosten verzekering het gedeelte wat ik aan bijstand heb bijgedragen terug en ik zal NOOIT meer een beroep op die diensten,sterker nog;ze krijgen zelfs m'n paspoort en nationaliteit er gratis bij.

De diensten die ik wel gebruikt heb zoals riool recht wegenbelasting etc waar ik belachelijk veel voor betaald heb mogen ze dan zelfs nog houden.

Ja,ik weet het,ik ben eigenlijk veel te goed voor deze maatschappij,maar iets zegt me dat ik wel kan fluiten naar deze "deal".

Eerlijk delen is er al een jaar of 50 niet meer bij,althans niet van de lusten en zeker niet van de lasten.

Gedeeltelijke onzin natuurlijk;niet gebruikte verzekeringen worden ook niet geretourneerd maar het probleem zit het me er in dat er niets te kiezen valt;je zult mee doen aan alles,of je wilt of niet.

Het individu bestaat niet meer,net zoveel keuze vrijheid als onder Stalin,Pol Pot en Mao.

Link naar reactie

Laat ons eerlijk zijn, merendeel van de mensen brengt nog steeds meer op dan ze kosten voor de staat.

dat denk ik niet, de staat leent wel steeds meer met ons als onderpand, dus we brengen nog wel steeds geld binnen maar op een gegeven moment moeten wij dat aan de staat gaan terugbetalen

Link naar reactie

Misschien hebben ze wel een punt...

Misschien ook niet...

Een paar maanden geleden zag ik een serie filmpjes op YouTube die inspeelde op de vraag van bezit. De titel is me even ontschoten, zodra die me weer te binnen, zal ik het laten weten.

Kort samengevat was de vraag: Van wie is je bezit?

Bezit wordt (bijna?) overal, maar zeker ook hier in Nederland, geregistreerd. Hoe wordt het geregistreerd?

Ga naar een bank om een spaarrekening te openen (oké, ik weet het, vloeken in de kerk), wat heb je nodig om dat te doen?

Ga naar een notaris om een stuk on(t?)roerend goed op je naam te zette, wat heb je nodig?

Ga naar een autodealer om een auto te kopen, wat heb je nodig? Sterker, kijk op het kentekenbewijs, daar staat letterlijk: "De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar".

Zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen aan dat lijstje toevoegen. Tot in het absurde toe, zoals "wie is eigenaar van het geld dat je van "jouw" rekening hebt gepind?" en "wie is eigenaar van het met het door jouw gepinde geld betaalde brood?"...

Wat je bij al het hierboven genoemde nodig hebt, is een identiteitsbewijs (en dus bijbehorende identiteit), zoals een paspoort. En in laatstgenoemde staat weer expliciet en letterlijk: "Dit paspoort is eigendom van de staat der nederlanden".

De vraag rijst dan: "Aan wie behoort de bij het identiteitsbewijs behorende identiteit?" of "Hoe wordt/staat een identiteit geregistreerd?". Laatstgenoemde kan beantwoord worden met "Iedere identiteit wordt uniek geïdentificeerd door een BSN (burger service nummer, of burger slaven nummer genoemd door deze soevereinen)". Eerstgenoemde kan beantwoord worden met "Diegene die het beheerd, diegene die het unieke nummertje toewijst". Je kunt immers alleen iets toewijzen wat je bezit. Met andere woorden: onze geliefde staat.

Als dan de staat eigenaar is van "jouw" identiteit, en "jouw" bankrekening/huis/auto staat op naam van "jouw" identiteit, dan is per definitie de staat eigenaar van "jouw" eigendom. Heel erg simplistisch samengevat, ik weet het, maar daar komt het in feite wel op neer.

Wat deze soevereinen proberen te bewerkstelligen is het eigendom verkrijgen over hun identiteit. Op zich een nobel doel, als je van bovenstaande uitgaat, en het brengt de nodige consequenties met zich mee.

Ik heb er een tijdje aan gedacht in hun voetsporen te treden, maar vond er de tijd nog niet rijp voor.

• Leuk 1
Link naar reactie

Het werkt altijd twee kanten op. Als je stateloos wilt zijn ok, maar maak dan ook geen gebruik van de gezamenlijke infrastructuur, gezondheidszorg etc. etc. Dus als je een stuk grond zou hebben van laten we zeggen een hectare, blijf er dan opgesloten zitten en kom er niet vanaf.

Ik ben het ook zat van de hele politieke en "kaal plukkers" organisaties in ons land. Maar het enige wat je eraan kunt doen is demonstreren (werkt als je met veel bent) of een andere politieke partij oprichten en de verkiezingen winnen. Dan kun je van binnenuit een aantal politieke lagen wegsnijden, een andere route uitstippelen voor het land en echte veranderingen doorvoeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...