Ga naar inhoud
GENEGEERD

Media aanvraag (anoniem)


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

There is NO excuse to be fat and not have some level of exercise

 

Als dit om de eerder genoemde prepper gaat: volgens mij heeft die beste man wat serieuze lichamelijke klachten en is zijn plan bij worse case scenario's een bug-in. Niet iedereen beschikt over een blakende gezondheid en het lichaam van rambo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg antwoorden over waarom kunnen ze lezen op de homepage van preppers.nl. En over het hoe hoeven ze alleen even het forum door te bladeren. Meer antwoorden kan niemand geven.

 

Hier ben ik het wel mee eens, ik snap dat een journalist voor een goed artikel wat diepte interviews wil afnemen maar daarvoor zou je face-2-face moeten zitten. Wat door preppers ingevulde vragenlijstjes levert je dezelfde informatie op als het forum even doorlezen. Statistieken kun je ook niet loslaten op 10-20 ingevulde vragenlijsten ivm de aantallen (niet erg betrouwbaar onderzoek).

 

Ik vind het overigens geen punt om anoniem (dus ook zonder nickname) een lijstje te beantwoorden, stuur me gerust een pm Mr. Gold. Wel goed dat in de gevestigde NL media (neem ik dan aan) er meer aandacht aan besteed wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit om de eerder genoemde prepper gaat: volgens mij heeft die beste man wat serieuze lichamelijke klachten

No shit, Sherlock. 3 Keer raden hoe dat komt.

 

en is zijn plan bij worse case scenario's een bug-in.

Wedden dat hij al ligt te hijgen als hij een blik mountain house uit zijn kelder moet halen. Die man gaat het in deze staat ondanks zijn preps niet lang uithouden, bug-in of niet. Ook bij een bug-in moet er gewerkt worden, en ook bij een bug-in moet je eens het huis uit als de voorraden beginnen te verdunnen. Al helemaal leuk dat zoiets het in zijn hoofd haalt om

te maken.

 

Niet iedereen beschikt over een blakende gezondheid en het lichaam van rambo...

Gelukkig zijn er tussen 200 kilo vet en het lichaam van Rambo een paar tussenstadia. Nu heb ik overigens ook mijn twijfels over het lichaam van Sylvester Stalone bij een SHTF, bedenk maar eens hoe veel energie het kost om zoiets mee te slepen en te gebruiken. Lijkt mij erg inefficiënt met voedsel als je doel niet is om een zo zwaar mogelijke halter de lucht in te krijgen. Deze bikkels zie je ook niet rondlopen met zo'n lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het wel wat.

 

Ik zou dan wel graag willen benadrukken, dat ik een totaal geflipte mafkees ben met geen enkel sociaal leven en zijn huis volgestouwd heeft met over de datum noodrantsoenen uit de overbodig geworden opslaagplaatsen van de USSR, elke avond op het plaatselijke kerkhof rondsluip om de eerste horde van The Living Dead te verslaan en alle Rambo films op blue ray heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat je als preppers best wel een maatje meer mag hebben, mits je gezondheid en je conditie er niet onder lijden. Mocht je en tekort aan voeding krijgen, dan heeft het lichaam altijd nog vet te verbranden in plaats van dat het begint spieren af te breken.

 

dat lijkt me ook geen probleem, en er zit nog heel wat maatjes verschil tussen dsarti en rambo, neemt niet weg dat een beetje op je gewicht letten nu al je veel ellende kan besparen

nu leren om op je inname te letten kan je helpen bij het rantsoeneren straks. en ook nu al bij het op papier zetten van maaltijdporties wat dan weer helpt bij het inkopen van voedsel.

 

iemand die nu 120 kilo weegt en 1.90 lang is heeft wanneer shtf echt geen probleem die 30 kilo eraf te lopen hoor. dit is heus echt nog wel te doen.

iemand die nu 220 kilo weegt en 1.90 lang is heeft wanneer shtf echt geen kans om zich normaal voort te bewegen

en stel diegene zou die 130 kilo eraf krijgen, dan alleen al de loslillende huidflappen zullen zorgen voor huidirritaties en ontstekingen omdat ze over mekaar zullen schuiven

in een shtf is er niet veel verzorgingsolieen,cremes en talkpoeder om dit allemaal te verzorgen en droog te houden het zal gaan infecteren je pakt bacterieen mee en het is einde verhaal voor diegene.

 

als iemand overgewicht heeft dus tot 50 kilo zal diegene rekening mee moeten houden in zijn shtf preps dat diegene zorgt voor goede voorraad bio oil en dergelijke om de huid weer te helpen

zo goed als terug te komen in oorspronkelijke positie.

als iemand overgewicht heeft dus meer als 50 kilo dan wens ik diegene zeer veel succes toe, probeer voor die tijd nog af te vallen en misschien een evt huidcorrectie en ook die voorraad bio-oil anders geef ik je weinig kans.

 

het is niet voor niks dat met al die programma,s over mensen met overgewicht dezelfde ellende altijd voorbij komt, doorlig/zit wonden,schaafplekken,wondroos,eczeem,etc etc

obesitas is niet alleen maar een ziekte die slecht is voor je hart en je andere organen maar ook voor je grootste orgaan en dat is de huid.

de doorbloeding, het zweet,de talg, de bacterieen worden niet doelmatig genoeg afgegeven, ziektekiemen en uitslag zijn het gevolg.

 

dit alles hangt natuurlijk samen met leeftijd, iemand die jong is kan nog makkelijker herstellen dan iemand die al wat meer op leeftijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat een uitgebreid artikel met foto's worden in de Nieuwe Revu. Er zijn al een aantal interviews geweest en foto's gemaakt en we krijgen het artikel ook eerst onder ogen.

 

Persoonlijk vind ik dit een goede zaak omdat er ook gewoon veel mensen zijn dit eigenlijk wel "preppers" zijn maar het nog niet weten dat ze het zijn en zo'n artikel kan toch mensen hun ogen kan openen.

 

In diverse projecten buiten preppers om hebben we veel gedaan met de media en ben bekend met "sensatie" in de schriftelijke media en tv en erger mij natuurlijk ook vaak dood hoe bepaalde zaken worden gebracht. Momenteel heb ik er veel vertrouwen in dat het een helder stuk gaat worden waar we natuurlijk niet als een stel gekken worden weggezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf helemaal geen behoefte aan pupliciteit. Het risico dat het er toch heel anders uit komt te zien dan dat jij gedacht had of dat wat je wilde vertellen in een heel verkeerde context wordt geplaatst. De meeste programma's en bladen hebben totaal geen behoefte aan een waarheidsgetrouw artikel of documantaire.

 

Over Rambo / Sylvester Stallone.

Je kan ook overdrijven maar ik vind een getraind lichaam vind ik wel belangrijk. Je hebt een goede voorsprong als je fysiek wat bij te zetten hebt. Het klopt dat spieren energievreters zijn 100kcal per kilo spier per dag. In onze samenleving is voor als dat mensen eerder teveel consumeren. Ik prep ook op volwaardige voeding.

Leeftijd speelt vooral mee omdat mensen hoe ouder ze worden de tijd dat ze hun lichaam verwaarloosd hebben in een steeds belabberde conditie hebben gebracht.

Je bouwt zo wie zo je lichaam op. Met training rust en goede voeding tot een goed werkend instrument. Met op de bank hangen, chips pizza bier en zo meer tot een lichamelijke pudding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

laat ook alstublieft even weten wanneer deze nieuwe revu in de winkel komt te liggen!! die gaan we natuurlijk halen en meerdere :)

laat ik er mooi ook 1 op het werk liggen, misschien word het dan ter sprake gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet al jullie posts gelezen. Mijn broer heeft een kennis en die is journalist bij de NRC (joke mat) en die heeft tegen hem gezegd dat ze een artikel wil schrijven over preppers.

Zijn er nog belangstellende die willen meewerken aan dit interview ?

 

Begin eens met jezelf voor te stellen. Weten we iig met wie we van doen hebben.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet al jullie posts gelezen. Mijn broer heeft een kennis en die is journalist bij de NRC (joke mat) en die heeft tegen hem gezegd dat ze een artikel wil schrijven over preppers.

Zijn er nog belangstellende die willen meewerken aan dit interview ?

 

Zoals bolo boven mij ook al zegt, begin eens met jezelf voor te stellen dan leren we jou wat beter kennen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi High Five, zag dat je ook al een mooie voorstelpost hebt geplaatst, altijd leuk om te lezen, dank.

 

Op zich is het handiger om een apart bericht aan te maken voor dit verzoek, maar nog beter is om eerst even contact te leggen met de site beheerders via support [at] preppers.nl, en dan liefst de journalist direct. Zo is het ook gegaan met andere aanvragen. Dan kunnen wij ook even meedenken en het in goede banen leiden.

 

En dan kunnen wij wel een nieuw topic ervoor openen. Is dat ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is staat aankomende woensdag het artikel in "Nieuwe Revu" over o.a. 21 december en preppen. Er zijn een aantal mensen gevraagd hun verhaal te doen en geeft een aardig beeld hoe we soms denken. Paar mooie foto's komen erbij en een bronvermelding van onze site. We zullen ongetwijfeld wat extra aanloop op de site krijgen vanaf woensdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

super!, ik ben enorm benieuwd.. hopelijk is het een "positief" artikel. dat zou dan volgens mij de eerste echte artikel zijn over preppers in het nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gelukkig zijn er tussen 200 kilo vet en het lichaam van Rambo een paar tussenstadia. Nu heb ik overigens ook mijn twijfels over het lichaam van Sylvester Stalone bij een SHTF, bedenk maar eens hoe veel energie het kost om zoiets mee te slepen en te gebruiken. Lijkt mij erg inefficiënt met voedsel als je doel niet is om een zo zwaar mogelijke halter de lucht in te krijgen. Deze bikkels zie je ook niet rondlopen met zo'n lichaam.

 

Dank voor deze link, ik kende deze documentaire nog niet. Wat een helden zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen interesse in het meewerken aan media-aandacht in welke vorm dan ook omdat het "preppen" vanuit je zelf komt en niet door media(aandacht). Geen enkel programma over preppen van de MSM zal de Nederlander doen ontwaken. Zelfs niet als het avondvullend is. Er zal de volgende dag wat over gelachen worden en that's it.

 

Wanneer iemand er aan toe is om te preppen, dan vindt hij/zij ons wel. Diegene die dagelijks hun "blauwe pilletje" nog slikken mogen van mij best weg blijven. Leidt alleen maar af ....

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...