Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF en dan?


Nano

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Yep een atoombom kan maar beter zo dicht mogelijk vallen daar is bar moeilijk tegenaan te preppen. Maar ik maak me echt zorgen of ik de buurt kan laten omkomen terwijl wij onze voorraden hebben. Ik heb ooit tijdens n reis door afrika meegemaakt dat er TWEE dagen geen eten was. Het was ongelooflijk hoe snel mensen vervielen in voordringen en fruit uit bomen jatten van mensen in schamele hutjes. Ze zullen zeker aan de deur staan. En ik kan ze niet allemaal binnenlaten....overigens is dat het enige wat ik nog mis op t forum. Hoe prep je je emotioneel. Of staat daar ergens een topic over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel af en toe komt het vluchtig voorbij.Ik zou zeggen, open een topic :)

 

Hier een eerdere post:http://preppers.nl/forum/threads/8182-Zes-survival-vaardigheden-die-je-moet-kennen?p=197686&highlight=paniek#post197686

 

In Vlaanderen kan je dat regelen voor een euro of 8. Je koopt een bak Jupiler en maakt die soldaat. Dan ga je slapen, 's anderendaags heb je barstende hoofdpijn, je neemt dan 2 paracetemol 500 mg en drinkt veel water. Daarna gaat het beslist beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep een atoombom kan maar beter zo dicht mogelijk vallen daar is bar moeilijk tegenaan te preppen. Maar ik maak me echt zorgen of ik de buurt kan laten omkomen terwijl wij onze voorraden hebben. Ik heb ooit tijdens n reis door afrika meegemaakt dat er TWEE dagen geen eten was. Het was ongelooflijk hoe snel mensen vervielen in voordringen en fruit uit bomen jatten van mensen in schamele hutjes. Ze zullen zeker aan de deur staan. En ik kan ze niet allemaal binnenlaten....overigens is dat het enige wat ik nog mis op t forum. Hoe prep je je emotioneel. Of staat daar ergens een topic over?

 

Das lastig.

 

Als je op het forum kijkt,zal er weinig gedeelt worden.

Ik denk dat delen weinig zin heeft.

Dan ga je samen met de anderen dood.

En heeft niemand het overleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook wel dat delen niet verstandig is @doom ik vraag me alleen af of ik in staat zal zijn de buurtkindjes te zien sterven van de honger....... maar het hele preppen heeft natuurlijk geen zin als je iedereen wilt voeden, dat gaat me niet lukken. Of je moet met je hele buurt gaan preppen ofzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook wel dat delen niet verstandig is @doom ik vraag me alleen af of ik in staat zal zijn de buurtkindjes te zien sterven van de honger....... maar het hele preppen heeft natuurlijk geen zin als je iedereen wilt voeden, dat gaat me niet lukken. Of je moet met je hele buurt gaan preppen ofzo!

Hallo Nano,

Allereerst welkom op dit forum.

Ben benieuwd vanuit welke visie jij je deze zorgen maakt.

Durf mezelf wel de grootste pessimist op dit forum te noemen daar ik denk dat onze taak als mensdom erbijna opzit. Veel zul je hier niet vinden over het emotioneel klaar zijn voor shtf, hoewel ik wel merk dat er steeds meer mensen komen die door krijgen dat er serieus stront aan de knikker is.

De meesten hier hopen stiekum op een shtf in de hoop uit de ratrace te kunnen stappen om daarna een eerlijke en rechtvaardige samenleving te kunnen opbouwen, ik vrees dat we die kans niet gaan krijgen. Emotioneel klaar zijn is voor mij dus preppen vanuit het meest zwarte scenario denkbaar, en dat betekent dat er na shtf een wereld is waarin je eigenlijk niet meer wil leven, dus moet je er voor zorgen dat je er makkelijk uit kunt stappen. Is goed te doen wanneer het alleen om jezelf gaat, maar wordt een stuk lastiger wanneer je een gezin hebt.

Ben ik er klaar voor? Neen. Voor mij nog te heftig vooral wanneer ik kijk naar mijn dochter van dertien. Vooralsnog heb ik niets in huis hiervoor, maar om klaar te zijn moet je wel in die richting denken, denk ik.

Geboren worden en sterven doen we in ieder geval alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altuïstische preppers bestaan welzeker. Zo kan ik mij een uitzending herinneren van doomsday preppers oid waarin een man met schoolbussen een ondergrondse stad bouwde inclusief scholen, medische post, centrale keuken, etc. Speciaal voor de buurt. Als je voldoende geld hebt, kun je dat doen. Als je meerdere mensen organiseert, kom je verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow een hele ondergrondse stad. Dat is wel erg hoog gegrepen. Maar wat slim bedacht.

Ik stel me na de shtf geen fijne wereld voor. Het zal echt ff duren voordat mensen elkaar weer vertrouwen. Ik heb wel plannen om tenminste een ander gezin te betrekken. Niet nu maar als t zover is. Met twee volwassenen en drie kids alleen is het volgens mij onmogelijk het lang vol te houden qua bewaking enzo. Dan mr iets minder eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meerdere mensen organiseert, kom je verder.

Dat is één van de redenen dat ik nu woon in een "Centraal Wonen" of op zijn Engels Cohousing. We zijn met meer.

Hier staan huur en koop door elkaar, ieder heeft zijn eigen woonhuis, sommige groot, sommige kleiner, voor grote gezinnen, alleenstaande moeders, en alleenstaanden.

Het is echt niet zweverig vredig, maar als er wat is komen we er altijd wel uit. Je leert wel samenwerken, overleggen, organiseren, niet alleen voor je eigen doelen en wensen staan maar je ook inzetten voor andermans doelen en wensen. Er is wat meer zorg voor elkaar dan in de doorsnee Hollandse straat. Zo zijn er enkele bejaarden die nog thuis kunnen wonen omdat ze in de gaten gehouden worden of omdat er zorg vanuit de woongemeenschap is. Het is een soort mini-dorp in een stad.

Je leert door zo wonen je buren aardig kennen en met hen samenwerken, dus als er een SHTF komt hebben we een voorsprong. Wij hebben nog een groot voordeel, nl wat gemeenschappelijke gebouwen in het midden van de tuin. Dus een schooltje en een medische post zijn zo opgezet. Verpleging hebben we immers al, leerkrachten ook, en ruimte ook. Zelfs een centrale keuken is er al.

 

In deze wijk functioneerde het blauw op straat niet naar behoren. De wijkbewoners hebben een buurtwacht opgezet, met whatsapp als medium om te waarschuwen en sinds die tijd is er nog maar één keer ingebroken. In het begin zeg maar, toen de boeven nog niet door hadden dat deze wijk extra beveiligd is.

Ik vind het zelf erg prettig om ideeën die je voor ogen hebt na een SHTF ook voor die tijd al te oefenen of in werking te zetten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...