Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dontor

Een eerste investering?

Recommended Posts

Mede dankzij de gulle mensen rondom mij heb ik tijdens de feestdagen wat "cadeaugeld" ontvangen.

Momenteel heb ik eigenlijk niet bepaald iets nodig voor iets, dus zat ik te denken, wat als ik dat bedrag nu eens gebruik voor iets anders.

Het is niet onnoemelijk veel, 450 euro, mr je moet ergens beginnen denk ik dan.

Wat doe je nu het best? Goud, zilver, Zwitserse Frank, of nog iets anders, voor de toekomstige economische moeilijke tijden?

Kunnen de financiële experten onder jullie wat raad geven?

Greetz

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Eten, kleren, huisvesting, energie, gereedschap, transport, PM, kennis en kunde vergaring, delen met minder bedeelden....

Deze post delen

Eten, kleren, huisvesting, energie, gereedschap, transport, PM, kennis en kunde vergaring, delen met minder bedeelden....

Uitgaande van de vraagstelling ga ik ervanuit dat eten, kleding en huisvesting op orde zijn.

Investeren in kennis en kunde vergaring, eventueel gereedschap wat mij betreft.

PM is naar mijn mening niet zinvol voor zulke bedragen.

Deze post delen

Gast DRD28

ik zou een bedrag van a €450 eerst proberen te vermeerderen. zodat het voor je gaat werken.

Deze post delen

Voor dat bedrag goud kopen zou ik niet snel doen, koop zelf alleen onces...

Maar je zou dus 20 ounce zilver kunnen kopen.

Ik zou zelf 50 ounces zilver pp als begin doel voor een verzekering voor het redelijk 'onmogelijke' aanhouden.

Er niet mee beginnen is mischien wel de grootste fout die alle anderen maken.......

Een ounce zilver is ~ een week kosten dus 50 ounce is ongeveer een jaar, als je dat pp al hebt ben je op dat vlak redelijk op orde.

Eris al veel over geschreven dus zoek even...

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

ik zou een bedrag van a €450 eerst proberen te vermeerderen. zodat het voor je gaat werken.

Inderdaad, een alternatief zou kunnen zijn een account voor allocated zilver (ja, ik weet het, wat je niet vast kan houden bezit je niet): dan betaal je iig geen berg premie/btw op relatief kleine hoeveelheden zilver.

Zoals @Kans schrijft, is er niet mee beginnen (PM) misschien wel de grootste fout die alle anderen maken, maar persoonlijk heb ik geen trek in de premie op zilveren muntjes.

Ook eens met kans dat goud onder de ounce niet zinvol is (weer: premie).

Deze post delen

Was alles maar zo eenvoudig :-)

• Leuk 1

Deze post delen

Was alles maar zo eenvoudig :-)

Koop een kleine vertical garden (of zet er zelf 1 in elkaar). Het rendement wat je op 1 zaadje kan maken haal je bij lange na niet op de beurs en voor dat rendement op PM kan je wellicht nog ene hele poos wachten...

Plant gewoon wat groente/fruit/kruiden op een kleine vierkante meter achter in je tuin? Kan je alvast 'gratis' wat gardening skills op doen en de vruchten pluk je er vrijwel direct van. Dit zou je overigens egt geen 450 euro kosten (terwijl je het vet duur wilt afwerken voor het aanzicht) dus het restant kan je alsnog in wat PM steken? :)

• Leuk 1

Deze post delen

@Dontor wat denk je van het volgen van een survival/bushcraft training? Mits je natuurlijk de basis zaken echt goed op orde hebt. Zo'n training blijft je levenlang inzetbaar....

Deze post delen

@Dontor wat denk je van het volgen van een survival/bushcraft training? Mits je natuurlijk de basis zaken echt goed op orde hebt. Zo'n training blijft je levenlang inzetbaar....

Hmmm, persoonlijk denk ik dat er meer gevaar schuilt in economische problemen/overheid waartegen ik mijn gezin moet wapenen dan de kans dat ik de natuur moet intrekken om te gaan overleven. Met alle respect voor de survival/bushcraft trainingen natuurlijk.

Deze post delen

Hmmm, persoonlijk denk ik dat er meer gevaar schuilt in economische problemen/overheid waartegen ik mijn gezin moet wapenen dan de kans dat ik de natuur moet intrekken om te gaan overleven. Met alle respect voor de survival/bushcraft trainingen natuurlijk.

Stort het op mijn rekening en help familie Gamble de winter door. Dan investeer je in een goed hart en zeker een plekje in de hemel!

Deze post delen

Gast morningglory

1/3 Cash houden

1/3 Goud/zilver

1/3 investeren in zelf te verbouwen voedsel

Deze post delen

Gast DRD28

Structureel sparen. Ook al is het een klein bedrag per maand. Zet het automatisch opzij. €25 per maand is in een jaar al €300 +interest..enz de kunst is te besparen op alledaagse zaken, terwijl je er niet minder om leeft.

Het is leuk om inPM te investeren, maar als je geen geld hebt om tegenslagen op te vangen heb je daar niets aan. Investeren in PM is voor jou nog niet interessant denk ik.

Deze post delen

Ik zou voor €450 aan zilveren Maple Leafs 2014 kopen, dat zijn precies 25 stuks in een tube (niet van eerdere jaren want die kunnen last hebben van zogenaamde melkvlekken) of een gouden tientje van circa €180 en de rest zilveren Maple Leafs 2014.

Maar als je nog geen waterfilter of multifuel brander hebt zou ik dat eerst aanschaffen.

Deze post delen

Structureel sparen. Ook al is het een klein bedrag per maand. Zet het automatisch opzij. €25 per maand is in een jaar al €300 +interest..enz de kunst is te besparen op alledaagse zaken, terwijl je er niet minder om leeft.

Het is leuk om inPM te investeren, maar als je geen geld hebt om tegenslagen op te vangen heb je daar niets aan. Investeren in PM is voor jou nog niet interessant denk ik.

Dit extraatje reken ik niet mee in hetgeen we momenteel opzij hebben staan en maandelijks ook doen.

'T is nu niet mijn eerste 450 euro hé ;-)

Deze post delen

Melkvlekken zijn weg te werken met gum enzomeer. Zie de jijbuis.

Zilver is meer een belegging dan een verzekering. Goud is meer verzekering dan belegging.

Andere zaken zijn ook belangrijk zoals al aangegeven. Skils, tools, plan, BOL, BOV of een voorbereide BIL.

• Leuk 1

Deze post delen

Je eerste contributie geld voor de handboog of schiet vereniging?

Nice one, moet ik misschien eens overwegen.

Deze post delen

Mensen,

Dit is de pm afdeling.

De beste man vraagt advies.

Ik ga er dan van uit dat hij ALLES op orde heeft en dus klaar is voor de shtf behalve dan dat hij pm heeft.

@Dontor, klopt bovenstaande? Zo ja, dan kunnen we gedegen advies geven.

Zo nee? Be prepared voor mijn preek.

Greener

• Leuk 2

Deze post delen

Gast DRD28
Dit extraatje reken ik niet mee in hetgeen we momenteel opzij hebben staan en maandelijks ook doen.

'T is nu niet mijn eerste 450 euro hé ;-)

Ooooooow dat veranderd de zaak. ;)

Deze post delen

Melkvlekken zijn weg te werken met gum enzomeer.

Wat een non-argument.

Als je een nieuwe auto koopt wil je toch ook geen krasjes erop ook al zijn ze weg te werken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...