Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug Out Trailer (soort kampeerwagen) B.O.T.


Tom

Aanbevolen berichten

Een spitmachine is erg sterk, en trekt zoiets gemakkelijk. Ik heb een Briggs & Stratton van 11 PK met een kar er achter. Dat ding rijdt bijna recht omhoog als het moet. Maar de topsnelheid is maar 15 kilometer per uur.

Ik heb geen foto van de mijne zo gauw, maar dit is wat ik bedoel en ik denk dat het ook is wat Propper bedoelt:

 

Terra_kapalogep_6603664283.jpg.e9fb01bea9c12adcc448c2b141cd60ab.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een spitmachine is erg sterk, en trekt zoiets gemakkelijk. Ik heb een Briggs & Stratton van 11 PK met een kar er achter. Dat ding rijdt bijna recht omhoog als het moet. Maar de topsnelheid is maar 15 kilometer per uur.

Ik heb geen foto van de mijne zo gauw, maar dit is wat ik bedoel en ik denk dat het ook is wat Propper bedoelt:

 

Terra_kapalogep_6603664283.jpg.e9fb01bea9c12adcc448c2b141cd60ab.jpg

 

Exact dit is wat ik bedoel en ooit gemaakt hebt, mijn zoon heeft misschien nog wat foto's van het geval, en zonder rijbewijs te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
misschien een domme opmerking, maar er iseen simpele oplossing voor de mensen met een rijbewijs die een Bug Out Trailer willen. Namelijk een vouwwagen. Eventueel een kleine emperial erop maken voor wat gear , eten en drinken en je bent klaar. Of zie ik dat verkeerd??

 

kijk ik zag deze voor maar 240 euro op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/m821488031

Ikzelf heb ook een vouwwagen en heb al zitten nadenken wat ik hiermee zou kunnen. Op elektisch na ben ik redelijk zelfvoorzienend. Eigenlijk een soort van tweede huis voor mijn gezin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb net een vouwwagen aangeschaft. ik ga hem volgende week uittesten , daarna ga ik kijken voor eventuele aanpassingen.

dit houd ook in dat ik al 2 dagen lang mijn eettafel niet kan gebruiken want die gebruik ik nu als sorteer tafel

spullen die vast in de vouwwagen moeten blijven

Spullen die in mijn bob moeten zitten

spullen die ik ook thuis gebruik

 

( En waarom ligt dat ding er in hemelsnaam tussen nee dochter lief je kouwgomdispencer en je barbie kleding enz enz hoort hier niet tussen )

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze net weer opnieuw samen gesteld.

in de curver bakken die erin mogen blijven heb ik nu vooral spullen die onder het keuken deel vallen van pannen tot ingredienten. en natuurlijk schoonmaak spul

dan nog curver bakken die heen en weer gaan voor voeding

en kleding gaat opgerold in plastic zakken

 

mijn vouwwagen is pas net aangeschaft dus heb net pas dit systeem bedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb je normaal in huis staan? Gevuld en wel misschien? Od de hele tijd in de vouwwagen

Wat ik zou doen. Als het echt een vlucht-kampeerwagen is, dan altijd wagen standby met alles erin.

Voor de vakantie pak je alles uit en doe je je vakantiespullen erin, en na de vakantie weer klaarzetten voor het vluchten.

 

Zelf doe ik dat met de BOB (de rugtas met benodigdheden) die staat klaar, altijd.

In de wintermaanden haal ik alles eruit, kijk ik of ik aanvullingen of veranderingen wil, maak daar een lijst van zodat ik het kan bestellen in de opruiming van de outdoorwinkels. Voor de vakanties gaat ook het meeste eruit en vakantiespul erin. Zo controleer ik twee keer per jaar de inhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje, ik zit er idd over te denken om er een soort van bot van te maken. Alleen wordt dit nog wel ff een klus. Maar om allerhande etenswaren enzo er in te bewaren... hij staat het hele jaar buiten op een parkeerplaats in een hoekje zonder wielen.

 

In mijn rugtas zit ook eten. Of nee, in een tasje naast de rugtas zit eten. Daarvan weet ik de einddatum. Als die in zicht komt, zorg ik dat ik het eten ga opeten en nieuw eten in dat tasje doe.

 

Jij zou een tas of Curverdoos vlak bij je deur kunnen zetten...daar je eten in. Niet buiten, wel snel te pakken.

Enne, natuurlijk is een BOT klaarmaken een klus. Dat mag. Het hoeft niet gisteren af. Het is een lopend project. Werke je niet in de stress hoor. En ideetjes en tips en truuks kan je op het forum vragen en vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dreezy Tja, zo voor de vuist weg, en daarbij houd ik aan wat er in mijn BOB zit.

Slaapspullen, setje kleren voor iedereen(aangepast aan het seizoen), EHBO set, (reserve)medicatie, toiletspullen, kookspul, brander, vuur(aansteker/lucifers) pan, borden, bestek, water, waterfilter, eten voor ten minste drie dagen, regenkleding, eventueel goedkoop mobieltje, telefoonnummers en belangrijke gegevens(kunnen op een USB of op papier) foto van elk gezinslid (ook handig als je elkaar kwijt bent) routekaarten, voor de kinderen als je die hebt, wat speelgoed, wat snoep...je moet ze tenslotte kunnen belonen en ze moeten zich niet teveel vervelen. Voor julie zelf boek/kaartspel/ontspanning, radiootje(nieuws kunnen volgen) zaklamp, cash geld.

Wat gereedschap, multitool, mes, zaagje, tyraps,spijkers, touw, ducttape, schep.

Daar kan je mee beginnen, doe het kalm aan, veel zal je wel in huis hebben, van de rest maak je een lijstje en dat ga je rustig afwerken. Er zijn vast aanvullingen van anderen die meer ervaring hebben met een BOT.

 

Hier is een onderdeel waar besproken wordt wat mensen allemaal in een BOB hebben. (klik op de blauwe letters)

Kijk daar ook eens rond. Daar kan je veel informatie uithalen voor je BOT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er eens doorheen wandelen. Ik hoop dat ik nog tijd genoeg heb hiervoor gezien het ww3 draadje. Maar als ik niets doe weet ik zeker dat ik te weinig doe ;)

 

ik gok dat je al eens weg bent geweesd met je vouwwagen , dus weet je al wat je nodig hebt voor een weekje camperen.

en wat er op is aan het einde van de week . stel dat je ergens gaat camperen zonder drinkwater , zonder electra , en geen mogelijkheid tot je campinggastank te vullen geen ehbo in de buurt of wasserette of supermarkt

borduur eerst daar op verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een goede tip. Dan zal ik toch eens goes moeten kijkennwat ik allemaal nog mis. Vrij veel als ik het zo inschat tenminste aan voeding water e.d. heb je trouwens ook standaard kleding gereed liggen in geval van shtf?

dat niet echt gebruik gewoon logisch verstand goede schoenen aan. zorgen voor schone droge sokken en ondergoed.

en wat kou betreft meer laagjes dan je normaal aan doet , die zijn makkelijker weer uit te trekken dan erbij aan te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Swinters natuurlijk muts, handschoenen, sjaal, regenkleding, eventueel warme lange onderbroek en shirt.

Zomers je gewone zomerkleren en petje tegen de zon en denk aan tekentang, zonnebrand en spul tegen muggen en teken. Voor savonds bloes met mouwen tegen de muggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dreezy ik ben aan mijn BOT2 bezig . Het wordt dus geen kampeer aanhanger maar echt een SHTF kar . Wat niet in de lijst van @Stuudje staat is brandstof voor het voertuig en voor te koken . In mijn BOT heb ik verschillende mogelijkheden om te koken . Gas petroleum hout . Benzine komt ook nog maar moet iets kleiner hebben dan dat ik nu heb . De huidige komt in mijn andere aanhanger. Verder zit er ook klim materiaal in schoppen generator .enz .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...