Ga naar inhoud
GENEGEERD

Messen maken in de Uzbek


Lekker

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat zal Bijenman ook leuk vinden (had je al gezien natuurlijk.. :) )

 

Een aantal hier op het forum weten wel dat ik het niet zo heb op discussies van wel mes nu het beste is, maar dit zijn toch wel dingen waarvoor ik warm loop. Dit komt ook omdat ik erg geïnteresseerd ben hoe de Vikingen leefden en ook een aantal jaren aan Viking re-anactment gedaan heb. Waaronder ook het meedoen van Viking veldslagen met uiteenlopende wapens(zwaard, bijl, scramasax, dane-ax, speer).

Ik kende deze docu nog niet, maar heb net even een klein stukje gekeken. Het lijkt me erg interessant en wat in ieder geval correct is, is dat de Viking zwaarden niet vlijm scherp waren destijds.

Thnx for sharing @Ronin Kogaratsu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een aantal hier op het forum weten wel dat ik het niet zo heb op discussies van wel mes nu het beste is, maar dit zijn toch wel dingen waarvoor ik warm loop. Dit komt ook omdat ik erg geïnteresseerd ben hoe de Vikingen leefden en ook een aantal jaren aan Viking re-anactment gedaan heb. Waaronder ook het meedoen van Viking veldslagen met uiteenlopende wapens(zwaard, bijl, scramasax, dane-ax, speer).

Ik kende deze docu nog niet, maar heb net even een klein stukje gekeken. Het lijkt me erg interessant en wat in ieder geval correct is, is dat de Viking zwaarden niet vlijm scherp waren destijds.

Thnx for sharing @Ronin Kogaratsu

 

Net gekeken. Erg interessant. Veel geleerd weer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
zo ben ik zelf al een tijdje op zoek naar een vuurslag scandinavische stijl , en een nieuwe vuursteen woon in zuid limburg maar heb er nog geen een gevonden ......:p

 

Probeer een tuincentrum, bij de sierstenen. Het zit meestal tussen het grove grind. Voor het staal kan je een oude vijl nemen of een mes met carbon steel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff off toppic....

 

zo ben ik zelf al een tijdje op zoek naar een vuurslag scandinavische stijl , en een nieuwe vuursteen woon in zuid limburg maar heb er nog geen een gevonden ......:p

 

Deze gebruikte ik altijd tijdens het Viking re-anacten. Deze kun je op diverse middeleeuwse markten vinden of middeleeuwse/fantasy winkels krijgen.

Voor de wijsneuzen onder ons...niet de blauwe, maar de zwarte. :p (de blauwe erbij gelegd zodat je de grote ervan kunt inschatten)

fire_steel.jpg.93d45c2b2d8468cf4ec8f2f583689c6f.jpg

 

--> Back to toppic :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...