Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is een goede snelheid om naar je BOL te rijden (300km/u?)


Tom

Aanbevolen berichten

Als je snel wilt rijden dan zou ik snelheden boven de 1000 meter per seconde adviseren, dan ga je ongeveer even snel als een kogel en kan die je dus niet inhalen.

Ze zien je dan ook nauwelijks aankomen dus voor kogels van voren hoef je je dan ook niet meer druk te maken.

Zou wel een keer oefenen, met die snelheid komt het remmen vrij nauwkeurig iets te laat en je bent je bol ver voorbij iets te vroeg en je moet nog een eind wandelen.

 

To zo ver mijn zinnige bijdrage.......

 

Is dit niet een hele slechte smoes om een snelle auto te willen kopen?

" ik wil binnen twee uur op mijn bol zijn, dus dan moet mijn auto ~300km/h halen"

 

Ik heb betere redenen gehoord......

Bv: ik wil graag een snele auto lijkt me enorm gaaf!

 

 

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zelf reed tot anderhalf jaar terug 100 000 km in een jaar . En was niet eens beroeps chauffeur . Dus enige ervaring op de weg heb ik wel . 300km per/u heb ik nog nooit gereden eens 250 niet op de teller maar op GPS dat veel nauwkeuriger werkt . Dit hield ik maar enkele min. vol . Als je zo naar jou BOL wilt rijden leg dan een vuilblik en een borstel in uw auto . Dan hoeven de hulpdiensten dat al niet meer mee te brengen om de resten op te vegen .

 

Geert

Ps

Een raad van een ervaren chauffeur ,, traag rijden is vroeger terplaatse ,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom: Ik heb wel wat ervaring met veel te hard rijden, zowel op de kombaan in Lelystad als de autobahn.

 

Een van de dingen die je al snel gaat opvallen op de autobahn is dat veel van die hele dikke auto's 180 a 190 rijden maximaal en dat heeft een reden.

Boven die snelheid kunnen je hersenen de stroom van alle visuele info niet meer aan en daardoor wordt je heel snel moe en ga je cruciale zaken missen.

 

Eén keer heb ik een kiezelsteentje (waarschijnlijk) op de radiator gehad met ruim 200km/h. Dat lijkt dan alsof je beschoten bent met een .50. Gelukkig was het een lease-bak. :o

Alleen al om schade aan je voertuig te voorkomen zou ik nog geeneens de maximum snelheid gaan rijden. Er zal maar een stuk hout of andere zooi op de weg liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je tijdwinst door met een snelle grote auto te rijden is te verwaarlozen. Mijn vorige auto was een 2.5 liter turbodiesel (topsnelheid 250 en dus ff lekker gassen in Duisland) en de laatse 2 jaar rij ik in een belastingvrij " boodschappenwagentje" (topsnelheid 170 met moeite) Om mijn vakantieadres te bereiken (1500 km) ben ik ongeveer dezelfde tijd kwijt. (15 uur)

Het zelfde traject ook met een volgeladen Vw crafter gereden en dat duurde 45 minuten langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf reed tot anderhalf jaar terug 100 000 km in een jaar . En was niet eens beroeps chauffeur . Dus enige ervaring op de weg heb ik wel . 300km per/u heb ik nog nooit gereden eens 250 niet op de teller maar op GPS dat veel nauwkeuriger werkt . Dit hield ik maar enkele min. vol . Als je zo naar jou BOL wilt rijden leg dan een vuilblik en een borstel in uw auto . Dan hoeven de hulpdiensten dat al niet meer mee te brengen om de resten op te vegen .

 

Geert

Ps

Een raad van een ervaren chauffeur ,, traag rijden is vroeger terplaatse ,,

 

GPS apparaten die de meesten consumenten hebben zijn geen goede snelheids meter

in de vrachtwagen zit een geijkte teller (die is verplicht) als ik 90 rijd op de cruise control op een vlak stuk varieert de snelheid op de GPS tussen de 86 en 95 ofzo

niet heel erg betrouwbaar dus en op hogere snelheid is de afwijking alleen maar groter

 

wil je veel afstand afleggen in relatief korte tijd;

ga zitten en blijf zitten

bij het tanken iedereen snel plassen ondertussen bestuurders wissel als je wilt

een geoefende blaas helpt want de weg af stoppen en weer opgang komen kost veel tijd (als je stopt naast je auto pist en gelijk weer gaat gassen ben je al 4 min kwijt)

zorg dat je eten/drinken/tabak bij je hebt

rijd snachts dat scheelt gigantisch

ken de weg, vroeger toen de A6 nog niet doorgetrokken was naar Tsjechie nog niet doorgetrokken was reed ik om 11 uur savonds weg om de simpele reden dat ik dan op het binnendoor stukje uitkwam rond een uur of 6 dan werd het net licht dus beter zicht op een donkere weg en was het nog rustig

gang is alles remmen is angst blijf liever 10 km langzamer rijden als je dat constant kan aanhouden onregelmatige snelheden kosten hoe dan ook tijd en een hoop brandstof

goede voorbereiding is alles dus ga met een goede auto weg die helemaal afgetankt etc is

kaarten, gps etc p je dashboard je wilt niet zoeken naar een kaart die onderin de kofferbak ligt

reisverzekering is een must afslepen kost al snel 500 euro

en dan praat ik niet eens over medische zaken

heb geld bij je, meerdere valuta ik heb bv van veel landen voor ong 100 euro liggen dat is genoeg om op de grens te tanken en een vignetje te halen etc

meerdere pinpassen zijn noodzakelijk (niet grappig 1500 km van huis zijn met een kapotte pas)

ken je pappenheimers (ik en vrouw hebben niet veel nodig, ik gooi mn werktas in de auto + slaapzak en kussen + tas eten/drinken/wegwerp bestek wat kleding meer niet)

durf te doen, het leven heb je maar 1x geniet er van ;)

 

 

ik rijd met de vrouw wel eens in een vrij weekend een stukje om ergens uit eten te gaan en een hotelletje te pakken

oostenrijk/zwitserland/tjsechie/polen is prima te doen voor een dinertje vrijdag rond de middag weg, zaterdag met het avond eten thuis

en nee ik heb geen kanon ik heb een golfje SDI die net 150 kmh haalt (fabrieks opgaaf)

wij plannen niks en gaan gewoon durf te leven het ergste wat je dan kan gebeuren is dat je geen slaapplaats hebt dat je in je auto slaapt of zonder slaap naar huis rijd BOEIUH

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met de banden, hoelang houden die 300 km/h uit.

 

Bv de Bugatti Veyron KAN wel 400 km/h, maar de banden houden dat maar, wat was het ?, 50 kilometer vol.

 

Ja, Top Gear is leuk. ;)

 

Een vriend van me had een Yamaha R6 dat nieuwe type uit 2007 ofzo? Had voor de gein zo'n 10 minuten boven de 250km/u gezeten op de autobahn in de zomer. Toen hij afstapte kon hij het rubber met z'n vinger van de banden afvegen zei die, zo heet waren die banden geworden...

 

Dat waren dus motorbanden..autobanden durf ik zo niet te zeggen wellicht iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van me had een Yamaha R6 dat nieuwe type uit 2007 ofzo? Had voor de gein zo'n 10 minuten boven de 250km/u gezeten op de autobahn in de zomer. Toen hij afstapte kon hij het rubber met z'n vinger van de banden afvegen zei die, zo heet waren die banden geworden...

 

Dat waren dus motorbanden..autobanden durf ik zo niet te zeggen wellicht iemand?

 

dat ligt aan de snelheids index van de banden ;)

heet worden ze zoiezo met zulke snelheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan reed ie met rommel of ze waren niet hard genoeg opgepompt.

Ik heb meermaals +280 gereden gedurende +5min en nooit problemen gehad.

Het opgummen doen banden wel als je circuit rijdt, maar dan wel aan de zijkanten.

 

Is een verhaaltje zoals de vissers over de grote van de grootste vis die ze gevangen hebben,

die wordt iedere keer ook groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan reed ie met rommel of ze waren niet hard genoeg opgepompt.

Ik heb meermaals +280 gereden gedurende +5min en nooit problemen gehad.

Het opgummen doen banden wel als je circuit rijdt, maar dan wel aan de zijkanten.

 

Is een verhaaltje zoals de vissers over de grote van de grootste vis die ze gevangen hebben,

die wordt iedere keer ook groter.

 

Nja ben ook geen expert op dat gebied hoor haha. Ik weet wel dat als ik er geen dual-compound banden onder had zitten ik elke 6000km nieuwe banden kon wisselen XD. Had er gewoon dobbelstenen onder hangen op een gegeven moment haha. Die banden waren zo vierkant als wat van alle snelweg ritjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Uit mijn ervaring ( 150.000 km motor / 100.000 km auto )

Waarin ik wel eens in 6 uur tijd (ex tanken ) van nederland naar oosterijk ben gereden (1000km)

Daarbij ruim boven de 250 voor enkele uren

 

Gevaar op snelheid

De belasting op je lichaam en geest

En de andere weg gebruikers

Maken het voor mij iets wat ik ten strengste af raad

 

Daarbij zou ik in geval van BO situatie advieseren de lucht op te zoeken. Helicopter en vliegtuig zijn daarin duur wbt brandstof, aanschaf en onderhoudt.

 

Kijk daarom naar autogyro of een motor aangedreven paraglider om naast je reguliere auto als BOV

 

Hoewel de ladings capaciteit van deze lager zijn

Is de lucht wel veiliger op snelheid ten opzichte van de grond

 

En zijn de 2 genoemde opties ook veilig bij uitvan van de motor

 

Ook is volgen van een lucht voertuig door andere moeilijker

En zullen andere je bBOL minder snel kunnen traceren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals u misschien wel weet heb ik een BOL in (oost) Duitsland en is ongeveer 550 km rijden vanaf mijn woonplaats.

Nu kan ik in de rustige uren goed doorrijden waarin ik op de rustige lange stukken Autobahn 230KM per uur rijden dit is ook de max snelheid van mijn auto.

Dit is daar goed te doen en het overige verkeer is hier op ingespeeld en zal niet zoals de domme Hollanders hun auto voor de inhalende auto's gooien.

 

Nu ben ik voornemens om in ongeveer 2 uur op mijn BOL te zijn, echter dan is op de geschikte stukken Autobahn een snelheid van 300 km per uur vereist.

Dat is voor ons Nederlanders een aardig gangetje maar is wel aan te wennen en vereist uiteraard een goede stuurmanskunst.

Om dat ik toch nog enigszins twijfel om zo'n snelle auto aan te schaffen wil ik wel enkele adviezen van u.

 

2 opties:

 

optie 1: Je maakt een grapje; in dat geval hierbij stoppen met lezen.

optie 2: Je bent een verkeershufter die zichzelf gegarandeerd dood gaat rijden. Als die dag komt hoop ik alleen dat je niemand anders meeneemt door je aso gedrag. Een begravenis zal er niet in zitten, met die snelheid blijft er niet veel meer van je over dan een flinke portie gehakt en een lange rode streep op 't asfalt.

 

Vaak genoeg in Duitsland gereden, ook op de Autobahn en zelfs met 170 moet je al regelmatig keihard remmen omdat er iemand voor je naar links komt. 230 heb ik er ook wel eens gereden (als passagier) en dat was natuurlijk heel erg gaaf, maar tegelijk ook best wel dom. 300 is gewoon gestoord. Als je met dat soort snelheid wil reizen, koop dan een helicopter en vlieg naar je BOL.

 

Maar doe gerust normaal op de weg, je bent niet de enige in 't verkeer, Remi.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Enki

 

Op de brede autobbahn met 3 rijstroken is 170km toch wel een normaal gangetje voor veel duitsers het moet dan wel rustig zijn.

 

Als je het eng vind worden gewoon de handjes voor de oogjes doen. Net zoals deze vrouw:)

 

[video=youtube;DHSeuaoZ-mI]

 

En je moet de bestuurder wel volledig vertrouwen zoals deze vrouw zegt en deze moet wel weten waar hij (of zij) mee bezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet waarom je iemand leven op het spel zou zetten om snel naar je BOL te willen. Ik ben het met @12gauge eens dat je tijd slim moet benutten enerzijds maar ook aan je brandstof moet denken. Ook @Enki begrijp is helemaal. Ik ga ervan uit dat preppers net even iets snelle door hebben, dat de pleuris uitbreekt en je beter weg kunt wezen. Dan kun je nog op je gemak naar je BOL rijden veilig en zuinig.

 

Ik heb inmiddels veel ritten op Spanje gedaan en afhankelijk van wat ik wil en welke route ik wil, rij ik meestal in 1x door naar en van Spanje. Niet altijd hou ik me aan de snelheid, maar ik pas me aan het verkeer aan, de lading, passagiers en de weg.

 

Vaak zet ik de cruisecontrol op 130km (gps) wat een redelijke snelheid (niet zuinig) is op de grote wegen. Dan komt er een verkeers-hufter die bijv. 160-180 rijdt langs scheuren met levensgevaarlijke capriolen, remmen, weer gas geven, snijden, rechts inhalen etc. Bij een tankstation zie je hem dan weer en ga je hem voorbij. Na een tijdje komt dezelfde wagen weer voorbij gescheurd en een paar uur later bij de volgende stop ga ik hem weer voorbij en dat gaat dan een paar keer door. Totdat het avond wordt en meneer de hufter moe is van zijn eigen rijgedrag, dan moet hij toch even zijn oogjes toedoen. En ik tuf dan met 130km op de cruisecontrol op redelijk gemakje door.

 

Mijn volgende wagen wil ik en zuinige diesel hebben en eventueel een extra tank plaatsen om mijn BOL in geval van nood in 1x te kunnen bereiken. Dan wel zoiets aanschaffen.

 

http://www.infrastore.nl/index.php/brandstoftanks/infrastore-dieseltanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je hier een antwoord op te formuleren valt, aangezien er zoveel scenario's zijn die zich voorkunnen doen als STHF. Neem het scenario van een zonnevlam of nucleaire ramp(EMP), dan krijg je je auto niet meer op de normale manier gestart of er wordt een martial law ingezet met wegversperringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft natuurlijk een rede dat het aantal verkeersdoden per miljoen inwoners in Duitsland ongeveer 30% hoger ligt dan in Nederland.

 

Zelf heb ik een paar jaar in Duitsland gewerkt.

Het was 125 km enkele reis.

De eerste maanden dacht ik precies als jou, GASSEN.

Maar als je veel op de weg zit en roekeloos rijd (want dat is het gewoon met die snelheid)

Dan kruip je ook een paar keer door het oog van de naald.

Dat deed me beseffen dat ik dom bezig was terwijl de tijdwinst maar minimaal was.

 

Met die snelheden is er geen tijd meer om normaal te reageren, dat geld voor jou maar ook voor andere weggebruikers die jou over het hoofd zien.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, persoonlijk kom ik liever wat later maar wel heelhuids aan dan helemaal niet... En je kunt dan misschien nog zo'n goede chauffeur zijn, dat geld niet voor iedereen op de weg. Er hoeft maar 1 iemand jou niet op tijd te zien en ook jij ligt in de kreukels.

 

Daar komt nog bij dat je de ruimte nodig hebt om zo hard te kunnen rijden, zoals je zelf al aan geeft. En ik kan me maar 1 SHTF situatie bedenken waarin je mogelijk de ruimte hebt: als alle auto's het niet meer doen (EMP ofzo). Maar ja, dan doet jou supersnelle bolide het waarschijnlijk ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur aan 300km/h^^ Enig idee van de aanhoudende concentratie die nodig is en de uitputting dat dat zal teweeg brengen?

Onafgezien van het feit dat dit een fictief verhaal is natuurlijk, het is niet dat er geen ander volk zal rond rijden op dat moment en ik zou al helemaal niet weten waarom die snelle verplaatsing enig nut zou hebben tegenover een uur later, maar levend toekomen.

Het gevaar schuilt hem trouwens niet alleen in een overschatting van je rijkunsten, maar nog veel meer in de andere weggebruikers, waarvan we weten dat er toch een hele hoop mensen rond rijden die hun rijbewijs hebben gekregen bij de aankoop van een economy-pack botervlootjes bij Albert Hein en waarvan je kan zeker zijn dat ze compleet onverwachte maneuvers gaan maken, op momenten dat ze dat juist niet moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur aan 300km/h^^ Enig idee van de aanhoudende concentratie die nodig is en de uitputting dat dat zal teweeg brengen?

Onafgezien van het feit dat dit een fictief verhaal is natuurlijk, het is niet dat er geen ander volk zal rond rijden op dat moment en ik zou al helemaal niet weten waarom die snelle verplaatsing enig nut zou hebben tegenover een uur later, maar levend toekomen.

Het gevaar schuilt hem trouwens niet alleen in een overschatting van je rijkunsten, maar nog veel meer in de andere weggebruikers, waarvan we weten dat er toch een hele hoop mensen rond rijden die hun rijbewijs hebben gekregen bij de aankoop van een economy-pack botervlootjes bij Albert Hein en waarvan je kan zeker zijn dat ze compleet onverwachte maneuvers gaan maken, op momenten dat ze dat juist niet moeten doen.

 

Bedankt voor de goede adviezen allemaal, de titel van het topic eindigt ook met een vraagteken en de argumenten zijn plausibel en zijn inderdaad te veel onbekwamen op de weg die hun rijbewiijs bij een pakje boter hebben gekregen of in een Verwegistan bij een speciale transactie.

 

Ik heb (nog) geen snellere auto gekocht maar denk dat ik daar nu van afzie mede door alle goede adviezen.

Maar toch als het erg rustig is bijvoorbeeld op zondagmorgen is de ruimte op de autobahn er wel.

En voor de mensen die bang zijn dat @Tom zijn voertuig niet beheerst kan ik u gerust stellen ik heb de hobby om op (circuits) met mijn auto een beetje (veel) te gassen op het niveau van Jeff Gordon (bestuurder in filmpje) en dan is dit voor een passagier wel eens iets te veel:)

 

[video=youtube;f1sL-Ito4sw]

Link naar reactie
Delen op andere sites

"You're an idiot, I'm going to kill you!" Dat zeg je toch niet tegen een klant... lol :D Leuk flimpje

 

Maar zo rijden kun je dan misschien op een circuit doen maar als je dat op de autobahn probeert zal die polizei waarschijnlijk wel even met je willen kletsen. Het probleem op de openbare weg is dus andere weggebruikers. Als jij op een rustige zondag morgen met 230km/h aan komt racen op de autobahn en 60m voor je gaat zo'n domme Nederlander die jou niet gezien heeft in zijn spiegel opeens inhalen met 130km/h, zit je er al boven op voordat je kunt reageren. Op het circuit heb je daar uiteraard niet zo'n last van, maar ook daar gebeuren nog steeds genoeg ongelukken terwijl de gemiddelde voertuigbeheersingsniveau daar toch wat hoger ligt en de meeste mensen er ook beter opletten.

 

Ik geloof best dat @Tom zijn voertuig goed beheerst, maar dat maakt het nog niet een goed idee om met 300km/h over de openbare weg te rijden ook al lijkt de ruimte er wel voor te zijn. Met zulke snelheden zit een ongeluk werkelijk in een best grote hoek: de dode hoek van de spiegels van de auto's voor je.

 

Ik hoop echt dat je er van af ziet om zo'n snelheidsmonster te kopen of toch iig om hem op de openbare weg als zodanig te gebruiken.

 

Als laatste argument zou ik het volgende willen aandragen: als prepper kun je waarschijnlijk wel een paar zaken bedenken waar je het geld dat je bespaart aan brandstof door niet met zo'n snelheid te rijden aan zou kunnen uitgeven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind iemand pas een bekwame chauffeur als hij zich in allerlei situaties weet aan te passen. Anticiperen dus.

 

Als de situatie er om vraagt om snel van A naar B te rijden heb je vooral inzicht nodig. Vaak kan je al voorspellen wat een medeweggebruiker gaat doen door zijn gedrag op de weg. Om als een gek met 200+Km/h richting je BOL te rijden maakt de kans groter dat je het niet haalt.

Hard rijden kan iedereen. baksteen op het pedaal en gaan!

 

Je auto onder controle houden tijdens onvoorziene situaties is een kunst die weinigen bezitten. Bijvoorbeeld als je met 1 wiel in de berm terecht komt. Of als hij in een flauwe bocht uitbreekt. Of als je plotsklaps een noodstop moet maken...

 

Ooit al eens getest hoe een auto MET en ZONDER ABS remt? en op verschillende ondergronden? Ik weet wel dat ik me de eerste keer het leplazerus schrok toen ik MET ABS remde. Rijvaardigheid gaat veel verder dan enkel hard rijden. Zo heb ik al menig uurtje vertoeft met het 4x4 trail rijden. En zodra het goed heeft gesneeuwd zoek ik ook altijd een parkeerplaats op om te 'spelen'. Niet alleen omdat ik en de kids het erg leuk vinden, maar ook om ervaring op te doen.

 

De hoogste snelheid die ik ooit zelf heb gereden was zo'n 235km/h. Dit was dan ook een opgefokte auto die mij bijna het leven heeft gekost. Altijd als eerste weg bij het stoplicht, altijd maar inhalen waar ik maar dacht dat het kon, etc... maar goed, ik was nog maar net de 20 gepasseerd en dacht niet al te veel na over de gevaren.

 

Ik heb deze bolide toen met zo'n 130km/h tegen een bijna stilstaande taxibus geparkeerd en stapte na dit ongeluk gelukkig ongedeerd uit het wrak. Vanaf dat moment heb ik gezworen nooit meer een snelle auto te willen. Want die vragen er om om het gas in te trappen. Die drang is nooit verdwenen. Ben er gelukkig niet angstig van geworden, wel veel voorzichtiger.

 

Zorg er voor dat je verschillende routes kent richting je bol, zodat je af kunt wijken van je eerste paar routes. Hou er dan ook rekening mee dat sommige routes afgesloten zullen zijn. bijvoorbeeld door wegwerkzaamheden. Dat zijn zaken die in mijn ogen veel belangrijker zijn dan het hebben van een snelle auto en het gebruiken hiervan.

 

Goed om te lezen dat je dankzij dit topic je mening hebt bijgesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...