Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Handschoenen Mechanix M-Pact Woodland


wiskers

Aanbevolen berichten

Ik zie deze review even voorbij komen.

Na de review gelezen te hebben.

Had ik ook nog wel een vraag.

In de review van @wiskers staat dat het gedeelte bij de knokkels stevig zijn.

Zijn ze hierdoor ook geschikt om mee te slaan?

Niet dat ik ze daarvoor speciaal wil hebben. Maar zelf vind ik het wel een punt wat ik zou overwegen.

 

Sowieso meer geschikt om mee te slaan dan met je blote vuist of een handschoen zonder verstevigingen op de knokkels zou ik zeggen.

Er zijn geloof ik ook uitvoeringen met harde plastic "cups"op de knokkels, zoals motorhandschoenen die ook wel hebben, zeg maar een meer "tactische variant", persoonlijk zou ik daar geen klap mee willen krijgen.

WSHTF moet je eigenlijk zien te vermijden (nog meer dan anders) dat je uberhaupt iemand met je vuisten slaat. Middenhandsbeentjes breken al te snel en je wilt niet voor langere tijd het gebruik van een hand missen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Sowieso meer geschikt om mee te slaan dan met je blote vuist of een handschoen zonder verstevigingen op de knokkels zou ik zeggen.

Er zijn geloof ik ook uitvoeringen met harde plastic "cups"op de knokkels, zoals motorhandschoenen die ook wel hebben, zeg maar een meer "tactische variant", persoonlijk zou ik daar geen klap mee willen krijgen.

WSHTF moet je eigenlijk zien te vermijden (nog meer dan anders) dat je uberhaupt iemand met je vuisten slaat. Middenhandsbeentjes breken al te snel en je wilt niet voor langere tijd het gebruik van een hand missen.

 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik zal dit dan wel erg gaan overwegen. Ook zal ik ze dan even vergelijken met de motor handschoenen.

En je hebt zeker gelijk dat je het moet vermijden.

Maar ik vind het wel belangrijk als je iemand slaat. Dat het een minder effect heeft omdat je dan een handschoen aan hebt. Daardoor is dit ook een punt wat ik overweeg in het aankopen van deze handschoenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik vind het wel belangrijk als je iemand slaat. Dat het een minder effect heeft omdat je dan een handschoen aan hebt. Daardoor is dit ook een punt wat ik overweeg in het aankopen van deze handschoenen

 

Minder effect op jezelf of op de ander?

Er zijn zelfs leren handschoenen die verzwaard zijn met lood op de knokkels, maar die vallen geloof ik onder de wapenwet. Het zijn een soort boksbeugels die je aantrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder effect op jezelf of op de ander?

Er zijn zelfs leren handschoenen die verzwaard zijn met lood op de knokkels, maar die vallen geloof ik onder de wapenwet. Het zijn een soort boksbeugels die je aantrekt.

 

 

Aahh nee het moet wel legaal blijven.

En minder effect bedoelde ik op andere.

Maar ik zal nog eens kijken naar deze handschoenen en ook gaan vergelijken met andere handschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahh nee het moet wel legaal blijven.

En minder effect bedoelde ik op andere.

Maar ik zal nog eens kijken naar deze handschoenen en ook gaan vergelijken met andere handschoenen.

 

Vergis je niet, wat ik altijd begrepen heb is dat handschoenen weliswaar de druk van de klap meer verspreiden maar samen met het extra gewicht van de handschoen (momentum) de klap ook zwaarder maken. Uiteindelijk gaat "knock-out kracht" om de mate waarin je instaat bent de hersenen binnen de schedel te laten "klotsen", een hersenschudding dus. Misschien dat met een handschoen er iets minder snel een snee in het gezicht ontstaat maar dat zegt weinig over de werkelijke (hersen-)schade. Het is niet voor niets dat veel boksers aan permanente hersenschade lijden. Ik denk dus dat je handschoenen eerder draagt om je eigen handen te beschermen en om harder te kunnen slaan (ook harder slaan omdat je minder bang zult zijn jezelf te bezeren).

Daarbij moet je je afvragen in welke situatie je verwacht iemand met de vuist te moeten neerslaan. In de meeste gevallen zal dat zijn om iemand te stoppen of uit te schakelen, dan kun je beter efficiënt en effectief zijn en je niet teveel zorgen maken over de gevolgen voor de ander, die beslissing is dan al genomen en één klap is altijd beter dan vijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de Mechanix in het zwart vorig jaar gekocht bij de Prepshop en het zal spijtig genoeg de laatste keer zijn.

Ze scheuren namelijk even snel op de bekende plaatsen en slijten even hard en snel.

Leuk om aan te hebben maar om er werkelijk werk met te verzetten (een aantal dagen bomen kappen en zagen en hout versleuren) waren te veel voor deze en scheurden ze nog voor het werk gedaan was.

Dus voor mij deze niet meer en verder op zoek naar een handschoen die echt stevig is .

In de tijd korte lederen handschoenen gehad van het motormerk Richa en die hebben mij 2 jaar plezier gegeven zonder een krimp te geven.

Nadien met heel erg veel werk met stenen en klinkers hebben ze het uiteindelijk begeven. Kosten rond de 50 euro maar meer dan waard.

Deze maar dan in het zwart.

 

 

handschoen.jpg.ff584d0cc7da87c4ef826a9fd451d4f5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...