Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Spirit24 tv] Beroemdste voorspeller van het einde der tijden overleden

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

Ik kreeg van Spirit 24 (levensbeschouwelijke themakanaal) het volgende bericht:

Vandaag hebben we in onze uitzending van het Spirit 24 nieuws aandacht besteed het overlijden van de beroemdste voorspeller van het einde der tijden. Het is vandaag niet een reguliere uitzending, maar een soort terugblik. U kunt de uitzending vinden op: http://www.spirit24.nl/#!player/info/program:34330816/group:14627811

Hiernaast hebben we misschien een interessant programma voor u. In ‘Sign of the Times’ komen mensen aan het woord die hun visie delen over het Einde der Tijden. Alle afleveringen zijn te zien in een speciale speellijst, die kunt u hier vinden:

http://www.spirit24.nl/#!player/info/program:15314573/group:17012690

Onheilsprofeet maakt einde der tijden niet meer mee.

Harold Camping, ’s werelds bekendste voorspeller van het einde der tijden, is zondag op 92-jarige leeftijd overleden. Maar liefst drie keer voorspelde de mediaevangelist uit Oakland tevergeefs de precieze datum van de Dag des Oordeels. Zijn eerste voorspelling viel op 6 september 1994. Toen

de aarde toch bleef draaien, verschoof Camping zijn voorspelling naar 21 mei 2011.

In de aanloop van 21 mei 2011 kon de Amerikaan op wereldwijde aandacht rekenen. Ook in Nederland had de onheilsprofeet volgelingen, die zijn voorspelling via abri’s in bushokjes en treinstations aan de man brachten. Zelf bracht Camping zijn voorspellingen liever via zijn eigen radiostation Family Radio, dat aan hoeveelheid luisteraars niets te klagen had.

Tot grote teleurstelling van zijn aanhangers en Camping zelf, kwam de zogenaamde mei-Apocalyps niet uit. Een misrekening, aldus Camping, die zijn voorspelling onder andere baseerde op verschillende Bijbelteksten en de klassiek Hebreeuwse Kalender. Toen zijn laatste voorspel poging ook niet waar bleek te zijn, kregen zowel zijn kerk in Californië als zijn radiostation te kampen met een terugval van aanhangers. Hij stopte met zijn werk.

Harold Camping hield tot z’n dood vol dat het einde der tijden hoe dan ook zou naderen, iets wat hij zelf niet meer zal meemaken.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor een eenvoudige enkeling; Tijd bestaat niet (Einstein bewees dat al). Tijd is mind made. Tik, tak, van verleden naar toekomst. Tijd is dualiteit. Het denken bestaat alleen in de tijd. De mind is als de dood voor het heden, dat is voor hem het einde der tijden. Maar het bewustzijn zelf is onsterfelijk en niet afhankelijk van de wereld van vormen. Toch preppen :)

Link naar reactie

Dat is het inderdaad Ronin. Ik hoop dat zij en Einstein ongelijk hebben, maar ik vrees van niet.

Ik kan er een heel verhaal aan vast plakken, daar ik denk dat het filmpje de lading wel dekt..... Zonder bijen geen mensen

• Leuk 1
Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...