Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koud!


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben ook elke dag buiten bezig,vooral bomen.Ik begin s,morgens met een stevig ontbijt.

En ja,in de winter hoort daar spek met eieren zeker bij,dan ook warme thee in een thermos.

S,middags soms nog wat witte pensen op het open vuur bbq,en ik heb het nooit koud.

Integendeel,ik moet altijd na 30 minuten men jas uitdoen,maar onderkleding zijn verschillende

lagen.Probleem bij mij is net andersom,altijd te warm,maar dat regel ik met de juiste kleding.

 

grtn verkenner.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook elke dag buiten bezig,vooral bomen.Ik begin s,morgens met een stevig ontbijt.

En ja,in de winter hoort daar spek met eieren zeker bij,dan ook warme thee in een thermos.

S,middags soms nog wat witte pensen op het open vuur bbq,en ik heb het nooit koud.

Integendeel,ik moet altijd na 30 minuten men jas uitdoen,maar onderkleding zijn verschillende

lagen.Probleem bij mij is net andersom,altijd te warm,maar dat regel ik met de juiste kleding.

 

grtn verkenner.

dus ook een oplosing, trouw met @verkenner,hij houd je warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meeste is al wel opgenoemd.

 

Meerdere lagen kleding is warmer dan 1 dikke laag (isolerende luchtlagen)

Geen strakke kleding. Dit hindert de bloedsomloop. Dus geen dikke sokken aan en je schoenen strak vastmaken. Beter 2 paar dunnere sokken en je schoenen niet strak zodat je je tenen kan bewegen. Zelfde geldt voor ruime wanten met daaronder eventueel 'coldkillers'.

In beweging blijven, zodat het bloed goed rond blijft stromen.

Goed eten voordat je de kou in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Voor koude handen heb ik een metalen doosje waar je een houtskoolstaafje in laat branden.

Dit doosje stop je gewoon in je zak en blijft voor 10 u gloeien.

Heeft iemand iets gelijkaardig?

 

jazeker ik heb dezelfde soort ik gebruikte hem altijd met veld wedstijden met boogschieten de zogenaamde mof waarom ze heb zo noemen weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua ademhaling kan je met een kleine aanpassing meer warmte genereren om bv in je handen, handschoenen, schoenen, binnenin je jas,... te ademen: krul je tong dus met het tipje van tong tegen je gehemelte en adem langzaam in en uit door je mond maar probeer de lucht in je mond te doen circuleren.

 

Een ander trucje is je handen af en toe onder de oksels steken met 1 laag kleding ertussen. Bij koude voeten kan je sokken wisselen die je opwarmt onder je oksels. (belangrijk is dat je voeten droog zijn en blijven)

 

Natuurlijk blijft degelijke kledij prio nr 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Derde week van maart,ga ik met vrienden op wintertrekking.dwz in Zwitserland op hoogte klimmen

en daar vier dagen rond trekken en dus op hoogte blijven.

Dit is op sneeuwraketten,alles in de rugzak,eten, tent,warme kledij.

Nu is mijn vraag,is hier interesse voor een verslag eventueel ivm gebruikte materialen.

 

grtn verkenner.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ondanks goede kledij toch steeds koude handen en voeten houdt dan is er werkelijk wat mis met je doorbloeding. Een bezoekje aan de huisarts kan helpen.

Ondertussen kan het geen kwaad om (als je rookt) te minderen of te stoppen, veel knoflook te eten en veel te bewegen..

 

Om bij kou op te warmen helpt o.a gember, kaneel, en peper, maak een lekkere thee hiermee en je warmt snel weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska Hoe is het nu bij jullie qua weer? sorry beetje mensen off topic of misschien ook niet aangezien het hier koud is

 

Nu, vannacht, -8 maar overdag dooi, er vallen gevaarlijke lawines met sneeuw van de daken, dus binnen blijven is handig... Vooral omdat er gisteren ijsregen gevallen is en als je zon lawine op je hoofd krijgt met 3 cm ijs op die laag sneeuw .. hmm weet niet of je het dan nog na kan vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, vannacht, -8 maar overdag dooi, er vallen gevaarlijke lawines met sneeuw van de daken, dus binnen blijven is handig... Vooral omdat er gisteren ijsregen gevallen is en als je zon lawine op je hoofd krijgt met 3 cm ijs op die laag sneeuw .. hmm weet niet of je het dan nog na kan vertellen.

 

Oke ik snap er geen reet meer van. het was het weekend nog snacht's min 20 en nu is hier ook ineens naar min9 en gaat ook dooien. En voor vrijdag is er weer een sneeuwstorm verwacht moedertje natuur is aan het spelen met ons

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Je kunt zeer warme ski-kleding gebruiken, of zelfs poolkleding die wordt gedragen op expedities naar de noordool en zuidpool: http://rab.uk.com/products/expedition-gear.html Let er op dat de kleding niet afknelt ivm je bloedsomloop, en dat ook het schoeisel waterdamp van zweet kan doorlaten. Want als je huid vochtig wordt, koel je snel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...