Ga naar inhoud
GENEGEERD

Klijnsma en de bijstand


Dreutel

Aanbevolen berichten

De plannen van mevrouw Klijnsma voor de bijstand zijn nogal drastisch: Mensen die niet goed gekleed naar een sollicitatie gaan, wordt voor drie maanden hun uitkering afgenomen! Nu ben ik gelukkig niet afhankelijk van een uitkering, maar ik weet wel dat er mensen in de bijstand zitten die geen cent te makken hebben, laat staan dat ze de mode kunnen volgen. En wat voor eisen worden er dan gesteld? Mag iemand nog wel een snor hebben? Of een baard? en piercings?

 

Wat mij het meest verbaasd, is dat ik dacht dat deze mevrouw van de PvdA was! Blijkbaar zat ik fout.

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De plannen van mevrouw Klijnsma voor de bijstand zijn nogal drastisch: Mensen die niet goed gekleed naar een sollicitatie gaan, wordt voor drie maanden hun uitkering afgenomen!

Ja dat klopt.

Nu ben ik gelukkig niet afhankelijk van een uitkering,

Gelukkig!

maar ik weet wel dat er mensen in de bijstand zitten die geen cent te makken hebben, laat staan dat ze de mode kunnen volgen.

Hmhm(met begrijpend knikje erbij)

 

 

En wat voor eisen worden er dan gesteld?

Dat je eerst vier weken zelf naar een baan zoekt, dat je je netjes kleedt dus, en dat je een tegenprestatie levert dmv vrijwilligerswerk en mantelzorg, en het gezinsinkomen, dus ook de bijbaan van je kind, telt mee ofwel wordt afgetrokken van de uitkering, dat zijn de opvallendste eisen.

 

Mag iemand nog wel een snor hebben? Of een baard? en piercings?

Daarover staat concreet niets in het plan, ook niet wat `netjes gekleed` dan precies is.

Wat mij het meest verbaasd, is dat ik dacht dat deze mevrouw van de PvdA was! Blijkbaar zat ik fout.

Nee, ze is van de PvdA, en een mevrouw

 

 

Ehm...wat was je punt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen krijg ik zwaar het gevoel dat het hele kabinet van een andere planeet komt. Men weet absoluut niet meer wat er onder de mensen speelt. Het ergste is dat onze regering nog steeds het gevoel heeft dat iedereen ontzettend rijk is. En wat nog erger is dat er iedere dag onzinnige en in mijn ogen overbodige regeltjes bij komen. In dit kabinet probeert iedereen elke dag weer de ander te overtroeven met weer nieuwe regeltjes die hopelijk nog meer geld opleveren. Het wordt er niet menselijker op.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit alleen al dat er blijkbaar gesanctioneerd moet worden omdat men anders blijkbaar niet netjes gekleed op sollicitatie gaat zegt al genoeg dacht ik zo.

En voor ik de boe roepers over me heen krijg;er zal niemand verwachten dat je in driedelig pak op sollicitatie gaat als dat niet bij je past maar een schone spijkerbroek,gepoetste schoenen,nageltjes geknipt,geschoren en gewassen en haar verzorgd is voor iedereen haalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden laatste een vacature.. we kregen emails en brieven binnen van mensen die niet eens wouden solliciteren, maar moesten van de bijstand.

Los dat het verspilling van onze tijd is, mogen ze per direct de uitkering stoppen van die personen.

 

Maar goed wat heeft dit met preppen te maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed wat heeft dit met preppen te maken ?

 

Het is weer eens een illustratie van hoe de NL maatschappij aan het verharden is. Als ik het goed heb begrepen, moeten mensen in de bijstand 2x per week solliciteren, en dan reageren ze op alles wat voor hun voeten komt, en ook op wat totaal niet bij hen past, gewoon om aan een quotum te voldoen, dat kun je ze m.i. niet echt kwalijk nemen. Er is momenteel nou eenmaal niet genoeg werk voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat iemand tatoeages in zijn/haar gezicht heeft, dan is dat stom in mijn ogen, ik zou het nooit doen, maar zulke mensen zijn er, en die kunnen dan dus nooit mee aanspraak op een uitkering maken!

 

Mm vrijheid van meningsuiting en eerbaarheid van mens eigen lijf inderdaad. Lastig punt, een sociaal vangnet zoals een uitkering dient voor IEDEREEN te zijn. Tuurlijk mogen er van mij prikkels zijn om mensen te stimuleren te gaan werken maar daar zit een grens aan. Als men duidelijk WIL maar niet aan de bak komt dan is dat toch overmacht? Iemand met een tatoeage in z'n gezicht kan makkelijk in een fabriek werken of lopende band etc maar alsdie fabriek n.a.v. de neerslag in de economie de productiecapaciteit heeft teruggeschroefd waardoor er simpelweg geen banen zijn.??

 

En wat ik begreep had deze mevrouw deze maatregel puur gericht tegen moslims en hoofdbedekking zoals petjes/boerka's..naar wat ik vernomen heb hier en daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik mij afvroeg of mevrouw Klijnsma wel van de PvdA was, was een vorm van cynisme: De PvdA is mijn club niet, het is een regenten partij en een baantjes fabriek, maar ze willen wel sociaal zijn, en dat herken ik niet bij deze mevrouw.
Ah, sorry, ik herken cynisme niet zo goed.

Als het je gaat om maatschappelijke verharding te tonen, had dit toch ook in het topic over het kabinet gekund?Er zijn ondertussen zo veel topics over politiek dat de prep-topics bijna ondersneeuwen.

 

Beheer en moderatoren, is het een idee een apart onderdeel "politiek" te creëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat iemand tatoeages in zijn/haar gezicht heeft, dan is dat stom in mijn ogen, ik zou het nooit doen, maar zulke mensen zijn er, en die kunnen dan dus nooit mee aanspraak op een uitkering maken!

 

Stel dat ik een sloop bedrijf had of zoiets dergelijks zou ik zeker dat TattoTedje aannemen;die is veuls te bang dat hij nooit meer aan de bak komt als hij z'n baan verliest :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, sorry, ik herken cynisme niet zo goed.

Als het je gaat om maatschappelijke verharding te tonen, had dit toch ook in het topic over het kabinet gekund?Er zijn ondertussen zo veel topics over politiek dat de prep-topics bijna ondersneeuwen.

 

Beheer en moderatoren, is het een idee een apart onderdeel "politiek" te creëren?

 

Ik denk niet dat onze Chief gelijk staat te springen om weer een nieuwe categorie erbij te plaatsen. Maar wellicht is het inderdaad een idee om ff wat topics door elkaar te husselen mbt politiek.

@Stuudje Wat dacht je van een beveiliger met prison tatt's? Daar wil je toch niet mee F*cken? :p

 

Wel jammer dat men gelijk zo moet oordelen op uiterlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt opzich weinig met preppen te maken te hebben tot dat je in de bijstand komt of er juist inzit.

 

Maar goed. Hoe streng je welke regel dan ook maakt er zullen jammer genoeg altijd mensen zijn die van de nieuwe regels alsnog misbruik maken.

Je moet je alleen afvragen of je met al die nog strengere regels die je kunt verzinnen niet al die mensen die zich wel aan alle regels (willen) houden het leven zo wel heel moeilijk zo niet bijna onmogelijk maakt!

 

Pas op voor mevrouw Klijnsma want ze is een wolf in schaapskleren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker-ding.jpg.2629bc5a027e5765fb8049b0a50a98a8.jpg

De nieuwe personeelsfunctionaris??

 

Ik denk dat deze dame als het dat al is (persoon) zeker in aanmerking zou moeten kunnen komen voor bijstand. Als je er vrijwillig voor kiest om je op die manier te profileren dan is er bijna zeker, ergens in je leven, iets niet helemaal goed gegaan met je. En dat is dan al triest genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minister Kleinsma wordt door haar beperkte hersenfunctionaliteit misbruikt door de zowel de VVD als de PvdA. En de PvdA blijven natuurlijk altijd de grootste draaikonten in de Nederlandse politiek.

 

 

"60.000 hebben al werk", neen neen neen mevrouw Klijnsma, 60.000 wajongers doen een partime job naar vermogen.

Als die fulltime moeten gaan werken belanden ze in de bijstand, daarom werken ze naar vermogen voor een schijntje parttime.

 

Zelfde laken een pak voor de nieuwe bijstands regeling, mensen moet verplicht vrijwilligerswerk gaan doen. Wat is de essentie van vrijwilligerswerk?

 

Ook als ik vrijwilligerswerk doe, wil ik geenzins zedendeliquenten, taakstraffers of ongemotiveerd gespuis tegenkomen het blijkt altijd maar weer als je je beste beentje voorzet je keihard door de overheid genaaid wordt. Daar pas ik voor...

 

Ik heb bijna 3 jaar met erg veel plezier vrijwilligerswerk gedaan, met criminelen en mensen die verplicht moeten werken wil ik niet samen werken, vrijwilligerswerk is uit princiepe en niet omdat het moet.

 

En mag bij Klijnsma het looprekje onder haar donder worden weggeschopt, dat is illustratief voor wat zij doet bij anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen mensen die door een paar keer pech in de bijstand terecht zijn gekomen en mensen die in de bijstand zitten en het wel okay vinden als de staat van alles voor ze regelt.

 

Als je graag de bijstand uit wilt dan zorg je ervoor dat je netjes op een gesprek komt en neem je feitelijk iedere baan aan. Voor de andere groep zijn deze strengere regels dus kennelijk nodig. Deze mensen willen niet werken, maar wel alle toeslagen en dergelijke ontvangen van onze staat. Voor mij kan de wet dus niet streng genoeg worden voor deze groep.

 

Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan als ik sommige bijstandsfamilies op TV zie die er een zooitje van hebben gemaakt. Schulden en geen geld voor en en drinken of voor de kinderen. Maar wel allemaal een baal shag in huis, allemaal een flatscreen, mobiele telefoon, auto etc. Om nog maar niet te praten ver drank en drugs, waar ze wel geld voor hebben. Ik vind dat deze groep mensen zwaar onder curatele moeten komen, bijv. een coach die hun financiën regelt en nadat alles eraf is wekelijks wat zakgeld om van te leven. Ik heb het hier dus niet over mensen die door pech in de bijstand zijn beland. Het zou zelf zo moeten zijn dat deze mensen wekelijks getest worden op drank en drugsgebruik totdat ze hun leven beteren. Daarnaast ben ik van mening dat je ook geen kinderen moet krijgen als je er niet voor kunt zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betekend niet voor je kinderen kunnen zorgen.

Op mijn werk heb ik eens een stagair gehad, beide ouders dokter, hij zat in een opvang van jeugdzorg.

Deze mensen wilden niet eens de oopleiding van die jongen betalen, terwijl de stufi word afgerekend naar gelang het inkomen van de ouders.

Dus daar kon hij naar fluiten.

 

Je staat versteld hoeveel gezinnen begeleid worden door jeugdzorg en dat zijn lang niet allemaal gezinnen uit de bijstand of mensen met weinig geld.

 

Waar trek je de grens en wat betekend niet kunnen zorgen voor je kinderen? Te weinig geld, geen zin, een handicap, 1 of andere spychische stoornis, enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om de hoogte van je inkomen, al is dat bijstand of al heb je een baan. Het gaat erom dat je voor je kinderen moet kunnen zorgen zoals, opleiding, opvoeding, veiligheid, toekomst bieden etc,

 

ik ken ook mensen die het niet breed hebben, maar die wel goed hun kinderen opvoeden. De feiten liegen echter niet dat mensen met een lager inkomen\niveau over het algemeen het hoogst in de negatieve rijtjes voor komen. Denk aan drugs, drank, mishandeling, criminaliteit, niet voor hun kinderen zorgen, schulden etc. Uitzonderingen zijn er altijd maar dit is wel de hoofdgroep waar je je op moet richten. Als ze dan geen eigen inkomen hebben maar leven van de bijstand, dan heb je een reden om hier in te grijpen. Veel mensen die begeleiding krijgen, kunnen later wel het trucje leren om met de middelen om te gaan die je tot je beschikking hebt.

 

Jeugdzorg ben ik niet over te spreken, daar worden ook heel wat fouten gemaakt en mensen in de vernieling door geholpen. Mensen in Spanje en Griekenland worden niet meer hun huizen uitgezet, maar in NL gaat dit wel gewoon door. Als er dan iemand in de problemen komt en die kan zijn hypotheek niet meer betalen in NL (door crisis\werk of pech), dan wordt hij zijn huis uitgezet. Wanneer je dan kinds hebt, krijg je gelijk jeugdzorg achter je aan, terwijl het misschien hele goede ouders zijn. Deze mensen zouden vooraf een woning moeten krijgen OF net zoals in het buitenland voorlopig moeten kunnen blijven wonen in hun huidige woning. Hier wordt je dus zomaar op straat gegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...