Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goede budget verrekijker?


Floesh

Aanbevolen berichten

Voor mijn moeder zoek ik een goede budget verrekijker die ze gemakkelijk mee kan nemen tijdens een wandeling in de natuur of op de Wadden om mooi ver over het Wad uit te kijken.

 

Mijn budget is maximaal €100, maar liever wat lager.

 

Zelf kwam ik bijvoorbeeld deze Barska en deze Bresser tegen voor respectievelijk €20,50 en €34,99. Is dit rotzooi of kan het wel degelijk een prima verrekijker zijn voor weinig geld?

 

Ik hoor graag jullie advies en tips, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@wodan

 

Bedankt voor je reactie, op marktplaats heb ik in de buurt gekeken maar het aanbod viel wat tegen.

 

Het is niet voor dagelijks gebruik maar voor af en toe als ze gaat wandelen of een tochtje maken.

Zijn die twee die ik had gevonden wat jou betreft dan redelijke keuzes?

 

Er staat ook een Leica voor 100 euro, zag ik net. Beter lees je hier en daar wat reviews, want Bresser ken ik niet. Leica is gerenommeerd, maar of dat nog zo is durf ik niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht ooit een kijkertje bij de lidle of aldi voor weinig, wel, het werkt, maar handig is het niet echt, de oog afstand is wat lastig.

 

Alles hangt beetje af hoeveel je wil hebben dat ie dichterbij trekt bij welke vergroting natuurlijk.

Een een serieuze zaak binnenstappen en daar wat modellen testen en kijken wat kwaliteit kost kan helpen het juiste product te kiezen,

waar je dat dan koopt voor welke prijs bepaal je dan lekker zelf.

 

Ik heb oa deze: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-verrekijkers/a1000877731-actie-bresser-spotting-scope-20-60x60-tas-statief.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW-locC-WdmbupTIr4WE-AGS_nyD7MhONiyUvGZYTtb03xrN7afwLvmxs2yTeKDWaGoQK6uK3-WTn_NUHU3OEZx552C_2BTymU0WXLGyAC5v_jXRquGrkY0p

Het leuke van grote lens diameter is dat bij minder licht, je toch nog iets ziet.

 

Dit lijkt me faire prijs: http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m757719283-verrekijker.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

En hier kan je niet aan getild zijn: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-verrekijkers/m757665042-nieuwe-kleine-stevige-verrekijker-in-hoes.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Ook leuk: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-verrekijkers/m757659216-gracia-verrekijker.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Bresser Corvette 10x42. Licht, waterdicht en m.i. de beste kwaliteit die je voor zo'n € 100 kunt kopen. Afgelopen jaar heb ik de kijker nog vergeleken in de Franse Alpen met de Zeiss Conquest HD 10x42 die 8x zo duur is voor een beeldkwaliteit die fractioneel beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kwakster

 

Bedankt voor je reactie. De Eden kijkers lees ik inderdaad goede berichten over. Denk dat het de 10*42 wellicht een goede keuze is, wat is eigenlijk het verschil met 8*42?

 

42 = in millimeter de diameter van je objectief (de 'grote' lens); over het algemeen is een groter objectief lichtsterker dan een klein objectief

8 = de vergrotingsfactor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Bresser Corvette 10x42. Licht, waterdicht en m.i. de beste kwaliteit die je voor zo'n € 100 kunt kopen. Afgelopen jaar heb ik de kijker nog vergeleken in de Franse Alpen met de Zeiss Conquest HD 10x42 die 8x zo duur is voor een beeldkwaliteit die fractioneel beter is.

 

Die kost toch meer dan 150 euro of kijk ik naar een verkeerde versie? http://www.kieskeurig.nl/verrekijker/bresser/corvette_10x42/prijzen/bezorgen/871261?xtor=SEC-%5b42015-94A63BB5-F689-4582-9AD6-0169BE9C004DS11127058247%5d-GOO-1%5bgrp%5d-1%5bad%5d-S-%5bBresser%2520Corvette%252010x42%5d&gclid=COXBtLGJvbsCFUiN3godlWQAgw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bresser is een topmerk, die maken al tijden telescopen en staat bij de amateur astronomen zeer goed aan.

Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.

Natuurlijk kun je voor 100 euro maar een beperkte kwaliteit verwachten.

 

Hey Luna bedankt voor je reactie.

Ik had nooit verwacht dat er verrekijkers van duizend of meer bestonden....

 

Ik kwam deze Eden tegen op aanraden van @kwakster en de reviews zijn erg goed, neig nu naar de Eden HD 10*42

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150 Thanks! Denk je dat de Bresser Corvette 10*42 beter is dan de Eden HD 10*42?

 

Geen idee Floesh. Ik ken die Eden HD niet; de recensies zijn lovend en 25 jaar garantie liegt er niet om. Specs lijken op elkaar, de close focus van de Eden is iets beter, maar dat gebruik je in de praktijk nooit. Ook zeggen specs vaak niet zoveel - het is echt een kwestie van er doorheen kijken om het verschil te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Pentax Papilio 8,5×21.

 

Het fijne is dat je ook tot 50 cm scherp kunt kijken. Klein en geweldig. Wel prijzig toen ik hem kocht was hij net uit, 160 euri. Heb hem wel voor minder gezien op het net. Als je gaat wandelen is een grote kijker vaak wat zwaar (maar kun je verder mee kijken).

 

Leg eens uit waar jij een verrekijker voor nodig bent op 50 centimeter afstand. 'k Heb nu hele vreemde ideeën in m'n hoofd, bij 't plassen?. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...