Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

L.S.,

 

Ik heb genoeg aspirine, in meerdere doses, om jaren door te komen.

 

Uiteraard ook jodiumpillen, diarree remmers, sinaspril, en de overige gangbare zaken.

 

Wie kan me helpen aan een lijst met meest noodzakelijke preps voor medicijnen? Op YouTube kwam ik het volgende filmpje tegen waarin iemand beweert dat Antibiotica voor dieren, welke vrij verkrijgbaar zijn (althans in de US, ik heb geen vissen dus weet niet of dat in NL het geval is) dezelfde zijn als voor mensen. De biotica waar de beste meneer in het filmpje over spreekt zouden geschikt zijn voor urineweg infecties en "upper respiratory tract infection" m.a.w. infecties aan de luchtwegen e.d.

 

Iemand?

 

Hier het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rpFErPwxeyc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doxycycline behoort tot de groep der tetracyclines en helpt tegen zowel gram positieve als gram negatieve bakterieen. Het is een breedspectrum middel. Wanneer je dit op deze wijze kunt verkrijgen is het wel heel interessant. Enige bezwaar is dat de laatste jaren, deze middelen minder werkzaam zijn geworden door het gestrooi met antibiotica in de veeteelt en vleesindustrie. Maar het is zeker beter dan niets. Aanvullend wellicht, is het goed om te weten dat wanneer je antibiotica gebruikt tijdens ziekte, en deze ziekte is viraal, of door vergiftiging of een schimmel, dat je de kans loopt een erger probleem te creeeren. Ook moet je weten welke dosisje dient te gebruiken en voor hoelang. Fouten in beide, kan leiden tot resistentie van de bakteriestam waar je last van hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het topic breder dan antibiotica?

Ik heb aardig wat medische spullen in huis, maar medicijnen daar weet ik niet veel van en heb ook geen toegang tot dit soort zaken.

Daarnaast hoe zit het met de houdbaarheid? Ik zou daar nog wel eens met een expert over van gedachte willen wisselen.

Volgens mij is bv morfine heel goed houdbaar maar hoe kom je eraan laat staan een voorraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Je kunt het beste beginnen met het gratis downloaden en vervolgens uitprinten van het fantastische boek "Where there is no doctor".

 

http://hesperian.org/wp-content/uploads/pdf/en_wtnd_2011/en_wtnd_2011_full.pdf

 

Naast de adviezen uit dit boek en alle gebruikelijke zaken, vind ik het heel nuttig, om een flesje Australische Tea Tree olie van het merk Chi in huis te hebben, daar kun je erg veel mee doen (zie internet of koop er een klein boekje over). En verder ook nog een partijtje paracetamol zetpillen van 1000 mg. Daarmee krijg je bij vrijwel iedereen -ook bij een terminaal zieke- een derde van de pijn weg. En dat kan onder omstandigheden veel zijn. Maar al te vaak zijn echt heel zieke mensen ook misselijk, waardoor orale inname niet mogelijk is. Daar heb je zetpillen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank 1964

Ook moet je weten welke dosis je dient te gebruiken en voor hoelang. Fouten in beide, kan leiden tot resistentie van de bakteriestam waar je last van hebt

 

Klopt .Erg link om te experimenteren. Als jij te weinig gebruikt kweek jij resistente bacterien...wordt jij later weer ziek of erger ziek.

De mensen/dieren doseringen zijn niet hetzelfde.

De hulpstoffen zijn niet hetzelfde.

De opnamesnelheid is niet hetzelfde.

men moet ook goed de oorzaak weten van het ziek zijn. Teveel mensen halen virussen en bacteriën door mekaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partizan

de houdbaarheid van medicijnen is best wel lang, tot ver na de exp. datum mits droog donker ongeopend en niet te warm bewaard

verder is het van belang om zware pijnstillers te hebben bv oxi contin (opioiden) te hebben

ook het middel naproxen 500 mg is een pijnkiller met een erg goede ontstekingsremmende werking

ook handig is een tube vaseline met lidocaine (bv bij aambeien en grote diepe schaafwonden)

tube miconazolnitraat/ hydrocortison bij schimmels en ontstekingen op de huid

ook wat diazepam tabletten zijn een goed idee

verder zou ook bv isosorbidedine in tablet of spray niet mogen ontbreken(dit middel is terbestrijding van een hartaanval maar kan ook gebruikt worden bij erg zware arbeid of inspanning)

pas op met aspirine 1 a2 stuks zullen niet veel doen maar meer maakt het bloed erg dun dus zul je eerder bij stoten ef snijden ed veel meer bloedverlies

lijden dan dat je paracetamol gebruikt

 

GRTZ partizan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik ben geen apotheker, en ik kan ook niet voor honderd procent instaan voor de juistheid van de informatie bij onderstaande link, maar het lijkt er op, dat uit onderzoek van het Amerikaanse leger blijkt, dat de meeste poeders en pillen jarenlang over de datum nog steeds goed bruikbaar zijn.

 

http://www.endtimesreport.com/Prescription_longevity.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 4 maanden later...

[quote=Dick Berts;9183

Naast de adviezen uit dit boek en alle gebruikelijke zaken, vind ik het heel nuttig, om een flesje Australische Tea Tree olie van het merk Chi in huis te hebben, daar kun je erg veel mee doen (zie internet of koop er een klein boekje over).

 

Deze olie is goedkoper in Duitsland, o.a. bij de Familia. In NL 30 ml. vaak 10-12 Euro of meer. Ik heb een flesje gekocht in Duitsland voor de helft, wel van een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...