Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wanneer is genoeg genoeg geweest?

Gast ancestral-viking

Recommended Posts

Gast ancestral-viking

ik vraag mij af hoelang dit zo nog door zal gaan......de boel gaat klappen dat is zeker maar door wie ...door wat......krijgen we een massaal volksopstand omdat we ons niet meer laten afzeiken door de overheid....wat merk jij om je heen ? zijn de mensen nog steeds die makke volgzame schaapjes ....of komt er straks een revolutie een bankrun en een shtf?

enige tijd geleden een poll gezien over wanneer de knikkers door de stront gaan rollen .....ik denk dat die nu wel bijgesteld kan worden en de boeren,burgers , en buitenlui het spuugzat zijn het moraal ver onder nul is gezakt.......

mijn vraag aan jullie is : wanneer zijn we het zat ? wat willen we er aan doen ? en ben jij jezelf al aan het voorbereiden op een SHTF? wanneer gaat het gebeuren? Kom Mensen ik ben zeer benieuwd naar jullie menselijke meningen .

(graag wel beschaafd naar elkaar blijven , geen wedstrijd verpissen....gewoon je mening geven)

groetjes A-V

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nog lang niet. Daarvoor moeten er plotseling een heleboel doden vallen, of massa's mensen in een keer hun huis kwijtraken of iets dergelijks. Zolang de weg van de geleidelijkheid wordt gevolgd, gebeurt er niets en blijft iedereen doodstil om zich heen zitten kijken als een konijn in de koplampen van een aanstormende auto. Iedereen, behalve preppers natuurlijk. ;)

Gooi een kikker in een pan kokend water en hij springt eruit. Zet een kikker in een pan koud water wat je langzaam aan de kook brengt en de kikker blijft zitten tot ie morsdood is.

• Leuk 1

Op facebook staan steeds meer berichten over dat mensen niet willen dat de \bulgaren en de Roemenen naar Nederland komen. Ze vrezen dat wij allemaal meer moeten gaan betalen voor het "misbruik" van de Bulgaren en Roemenen. Ik denk dat mensen het goed zat zijn dat onze sociale voorzieningen op gaan aan die mensen. Ook merk ik dat er veel meer geageerd wordt tegen de alsmaar duurder wordende gezondheidzorg.

Maar wat kan je doen in je uppie en Nederland is nou eenmaal geen land waarin de inwoners massaal de straat op gaan als ons iets niet bevalt.

Ik denk dat het nog een hele poos kan duren.

Gast ancestral-viking

@Molloneke inderdaad dat konijntjes gedrag is mij ook opgevallen en een doorn in mijn poezelige oogjes ......ik zou bijna met een grote soeppan en pollepel door de straten gaan huppelen en veel kabaal maken om die konijntjes veilig in het gras te zetten , echter die konijntjes blijken maar al te vaak schaapjes te wezen en blijven kijken naar de sector om hun heen , aaahhh jantje en pietje zijn ook niet in paniek en boeken hun wintersport vakantie nog gewoon dus zal er niks aan de hand wezen ....... Sad Butt True :0

Gast ancestral-viking

@Amero ik denk dat omdat iedereen blijft wachten tot iemand iets gaat doen iedereen behalve de preppers :) als konijntjes op de a15 worden platgereden en we massaal gaan huilie huilie om die dooie lieve konijntjes ....wie heeft er een giga megafoon en een bandopname ???

Ik ben het al jaren meer dan zat, maar in je eentje begin je er niet veel tegen. In mijn omgeving zitten eigenlijk alleen maar makke schaapjes helaas, er zijn er maar weinigen die zelfs maar het idee hebben dat er iets mis is, ondanks dat ze wel klagen over dat 'alles' steeds maar duurder word. Zoals @Molonneke al zegt gaat het nog wel even duren dus, hier in Nederland gaan 'we' niet meer massaal de straat op, niet zolang de buren het niet doen...

Zelfs al zou de regering van elke Nederlandse spaarder 25% van zijn spaargeld afpakken door een of andere noodwet, dan nog zal met het waarschijnlijk accepteren. Een SHTF, reset van de samenleving of erger zal dan ook niet in Nederland starten, hooguit overwaaien vanuit een buurland, maar dan is het voor de meesten al wel te laat om er zelf nog iets tegen te kunnen doen.

De mensen zijn het zat om in te grijpen. In de jaren 80 stond mijn pa nog op de baricades met de vakbeweging, samen met duizenden anderen, maar vandaag de dag komen er hooguit 200 mensen op zoiets af.

Ik ben de Nederlanders echt zat, grote bek op forum's en social media maar als het punt bij t paaltje komt, blijft het bij klagen vanachter de pc..........

De ophef over zwarte piet deed meer stof opwaaien dan al het andere. Echt we moeten onze prioriteiten eens gaan bijstellen anders gaat dit land pas echt naar de haaien.

Het is niet de politiek die dit land naar de kloten helpen, het zijn de kiezers die dat doen!

Gast ancestral-viking

dan kunnen we elkaar een handje geven .........phtvs ik deel jou mening en meerdere mensen met mij daar ben ik blij om ......heb ik ieder geval niet het gevoel de David tegen de goliath te wezen :)

Nog lang niet. Daarvoor moeten er plotseling een heleboel doden vallen, of massa's mensen in een keer hun huis kwijtraken of iets dergelijks. Zolang de weg van de geleidelijkheid wordt gevolgd, gebeurt er niets en blijft iedereen doodstil om zich heen zitten kijken als een konijn in de koplampen van een aanstormende auto. Iedereen, behalve preppers natuurlijk. ;)

Gooi een kikker in een pan kokend water en hij springt eruit. Zet een kikker in een pan koud water wat je langzaam aan de kook brengt en de kikker blijft zitten tot ie morsdood is.

nu vinden wij onszelf natuurlijk ubercool met onze geile mora's, tactical usb stick, rijst uit blik en de door nasa ontwikkelde rocket stove

en dat is goed, en natuurlijk dat je jezelf beter vinden dan een ander

nu betekend het niet omdat je toevallig niet op dit forum zit je een schaap bent

heel veel mensen zijn het systeem beu, een paar voorbeeldjes dr bij uiteraard;

mensen halen hun geld wat over is van de bank want die vertrouwen ze niet meer, wat je in je sok hebt heb je

meer en meer mensen beginnen een moestuin om oude kennis niet verloren te laten gaan en ook onder het mom van "maar ik heb te eten"

mensen vinden zelf steeds meer spullen uit om te gebruiken

ik hoor letterlijk overal en nergens de zin "dat kan ooit wel eens handig zijn" bij de dingen waarvan ik denk hee, daar hebben ze gelijk in

steeds meer mensen beginnen aan meer of mindere mate zelfvoorzienendheid beginnen te ontdekken en daar mee experimenteren

Meestal moet de meerderheid het genoeg vinden voordat er iets gebeurt. Natuurlijk wel eerst wat incidenten, dan meer en meer en dan slaat de vlam in de pan. Soms door iets heel kleins kan de druppel de emmer doen overlopen, zoals ze dat zeggen. Kijk maar naar de Zwarte Piet discussie. Er zijn veel ergere dingen aan de hand, maar de grote meerderheid van de bevolking is het er niet mee eens, dus slaat de vlam in de pan.

Preppers zitten echter bij de early adapters, schat ik in. Dus wij zien het al eerder aankomen, maar voor veel mensen die nog braaf hun lasten kunnen betalen en hun baantje hebben behouden gaat het nog niet slecht genoeg.

Zelf sta ik te popelen op een grote landelijke demonstratie waar echt veel mensen de barricades voor op willen gaan, maar dat moet nut hebben. Als je met een paar duizend man en een spandoek gaat staan, dan schiet dat nu nog niet op.

Gast ancestral-viking

@12gauge en wat ben ik daar blij om we zouden elke nieuwe bewuste prepper een medaille moeten geven met een lintje In Omnia paratus .

:) en een TEOTWAWKI monument gaan plaatsen met de tekst voor hen die onvoorbereid gaan vallen........

ik vraag mij af hoelang dit zo nog door zal gaan......de boel gaat klappen dat is zeker maar door wie ...door wat......krijgen we een massaal volksopstand omdat we ons niet meer laten afzeiken door de overheid....wat merk jij om je heen ? zijn de mensen nog steeds die makke volgzame schaapjes ....of komt er straks een revolutie een bankrun en een shtf?

enige tijd geleden een poll gezien over wanneer de knikkers door de stront gaan rollen .....ik denk dat die nu wel bijgesteld kan worden en de boeren,burgers , en buitenlui het spuugzat zijn het moraal ver onder nul is gezakt.......

mijn vraag aan jullie is : wanneer zijn we het zat ? wat willen we er aan doen ? en ben jij jezelf al aan het voorbereiden op een SHTF? wanneer gaat het gebeuren? Kom Mensen ik ben zeer benieuwd naar jullie menselijke meningen .

(graag wel beschaafd naar elkaar blijven , geen wedstrijd verpissen....gewoon je mening geven)

groetjes A-V

Sjonge wat een moeilijk leesbare tekst voor mij(sorry,mijn mening, die vroeg je) Ik heb het even in stukken geknipt.

Dit, de boel, de knikkers door de stront, het, het, er

-Even wat verwijswoorden eruit gehaald. Voor mij vooral vage termen, concreet staat er niet veel meer dan emotionele verwijzingen naar "het".

"Het" lijkt me in deze meer iets persoonlijks. Misschien jouw persoonlijke angst? Of opgeklopte emotionele uitingen? Zou het jou helpen als je voor jezelf meer concreet kan zijn, dat het je meer houvast geeft om die concrete zaken dan beter een plek te geven en erop te anticiperen?

krijgen we een massaal volksopstand omdat we ons niet meer laten afzeiken door de overheid

-Zo zit het Nederlandse volk niet in elkaar. Nederlanders protesteren niet, in tegenstelling tot het volk vorig jaar in Egypte(het plein) en op dit moment in Kiev(ook op een plein) Nederlanders komen hooguit op het Museumplein bij elkaar om een voetbalwedstrijd die gewonnen is te vieren. Vieren houdt dan vooral in dat er veel gedronken gevochten en beschadigd wordt geloof ik.

wat merk jij om je heen ?

-Dat de mensen druk zijn met inkopen voor de komende kerst. Ofwel,mensen zijn bezig met korte termijn planning.

Natuurlijk vind je op dit forum mensen die zich wel meer voorbereiden, elk met hun eigen scenario. Soms een doemscenario, soms meer realistisch.

zijn de mensen nog steeds die makke volgzame schaapjes ....of komt er straks een revolutie een bankrun en een shtf?

De meeste mensen zijn schapen, een enkeling niet.

ik denk dat die nu wel bijgesteld kan worden en de boeren,burgers , en buitenlui het spuugzat zijn het moraal ver onder nul is gezakt

Dat is jouw mening :)

Ik heb nog moraal, moed, levenszin, plezier, ook al zijn er genoeg omstandigheden in mijn persoonlijk leven die daar een neerwaartse druk op zou kunnen uitoefenen. Mindfullnes helpt mij om bewust in het nu te zijn en met de dingen des levens bezig te zijn. Daardoor kan ik genieten van het goede en het nare accepteren. Maar vooral genieten van het leven zoals het nu nog is.

wanneer zijn we het zat ? wat willen we er aan doen ?

-Ik kan alleen spreken voor mijzelf. Ik ondersteun wat mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken, druppel op gloeiende plaatjes, maar voor hen een uitkomst, en het geeft mij het gevoel dat ik wat kan doen voor anderen.

en ben jij jezelf al aan het voorbereiden op een SHTF?

-Ik houd altijd rekening met rampen van allerlei aard. Poolwissels, aliens en gaswolken zitten niet vooraan in mijn pakket rampen. Uitval van energie, inkomen (of een instortende economie) zitten meer vooraan. Ik kan even vooruit, en als dat stopt is er de pil van Drion als noodoplossing.

wanneer gaat het gebeuren?

-Deo volente

• Leuk 1
nu vinden wij onszelf natuurlijk ubercool met onze geile mora's, tactical usb stick, rijst uit blik en de door nasa ontwikkelde rocket stove

en dat is goed, en natuurlijk dat je jezelf beter vinden dan een ander

nu betekend het niet omdat je toevallig niet op dit forum zit je een schaap bent

heel veel mensen zijn het systeem beu, een paar voorbeeldjes dr bij uiteraard;

mensen halen hun geld wat over is van de bank want die vertrouwen ze niet meer, wat je in je sok hebt heb je

meer en meer mensen beginnen een moestuin om oude kennis niet verloren te laten gaan en ook onder het mom van "maar ik heb te eten"

mensen vinden zelf steeds meer spullen uit om te gebruiken

ik hoor letterlijk overal en nergens de zin "dat kan ooit wel eens handig zijn" bij de dingen waarvan ik denk hee, daar hebben ze gelijk in

steeds meer mensen beginnen aan meer of mindere mate zelfvoorzienendheid beginnen te ontdekken en daar mee experimenteren

om maar even wat toe te voegen op mn eigen verhaal

zoals sommigen weten ik praat graag (haha) met mensen, en ik kom nog wel eens ergens en vraag wel eens wat

ik vraag me oprecht af of sommige hier zich zo zelfgeil voelen omdat ze prepper zijn dat ze zich verheven voelen en een beetje een "prepwaas" voor de ogen hebben

jullie kijken uit naar "survival" maar ZIE je het ook echt?

en niet om iedereen zn zelfvertrouwen en feelgood keihard de grond in te trappen maar er zijn meer niet preppers die het wel gaan redden ten opzichte van "echte preppers"

ik ken mensen die meer gereedschap hebben dan de plaatselijke garage en die ook veel zelf maken/repareren

met een moestuintje etc hebben hun de woest aantrekkelijke youtube survivalskillzz? nee

die hebben echte kennis, kunde en boven al aanpassingsvermogen

meer en meer mensen gaan "ouderwets" leven, tuinieren en inmaken in de lente en zomer

voorraden voor meer dan 1 winter

ik kom nog wel eens bij verschillende mensen je kent ze wel, "dat huis met die oude schuur"

de kans is groot dat die mensen meer weten dan dit hele forum

ik ken mn vader al mn hele leven, mijn broertje al zijn hele leven

iedere keer als ik er ben leer ik weer wat

durf te leren, durf vragen te stellen en boven al heb een open geest (zeg ik dit nu echt?)

mensen weten en kunnen vaak meer dan je zo zou denken

ouderwets word weer nieuwerwets laten we het zo zeggen ;)

xenofobie neemt toe. niet alleen in NL met roemenen en bulgaren maar kijk eens wat er aan de hand is met de homo's in de wereld

overal wetten die terug getrokken worden en grote bevolkings groepen die zich keren tegen de (pril) verworven rechten.

grote weerstand tegen volks bewegingen binnen europa. Nationalisme steekt de kop op. Dat kan een opmaat naar geweld worden de nieuwe zondebok wordt uitgetekend.

grote groepen voelen aan dat er wat staat te gebeuren. en ipv de straat op gaan borreld het nu nog onder de opervlakte.

ik ga ook niet de straat op. Ik neem nu maatregelen en als de boel klapt ga ik heeel lowwwww profile de slechte tijd uitzitten. Uiteraard zonder mopperen en klagen.

Wel natuurlijk stemmen op de piraten partij de komende EU verkeizingen

prep on

xenofobie neemt toe. niet alleen in NL met roemenen en bulgaren maar kijk eens wat er aan de hand is met de homo's in de wereld

overal wetten die terug getrokken worden en grote bevolkings groepen die zich keren tegen de (pril) verworven rechten.

grote weerstand tegen volks bewegingen binnen europa. Nationalisme steekt de kop op. Dat kan een opmaat naar geweld worden de nieuwe zondebok wordt uitgetekend.

grote groepen voelen aan dat er wat staat te gebeuren. en ipv de straat op gaan borreld het nu nog onder de opervlakte.

ik ga ook niet de straat op. Ik neem nu maatregelen en als de boel klapt ga ik heeel lowwwww profile de slechte tijd uitzitten. Uiteraard zonder mopperen en klagen.

Wel natuurlijk stemmen op de piraten partij de komende EU verkeizingen

prep on

En als we alle vrouwen weer aan de ketting leggen in de keuken, dan heeft iedereen weer werk.:p

Wat mij verbaast is dat niemand door heeft hoeveel lasten en belastingen we momenteel betalen. Als je vader vroeguh een baan had als timmerman dan kon hij hiervan zijn huur betalen, zijn kinderen naar school doen en hoefde zijn vrouw niet eens te werken om normaal rond te komen. Wanneer je nu geen 2-verdiener bent, dan kom je nauwelijks meer rond.:mad:

Zoveel mensen die zo weinig van zoveel dingen weten. http://www.youtube.com/watch?v=WgOp-nz3lHg james burke.

De mens is voordurend bezig de dag van morgen beter te maken dan die van gister. Het aanpassingsvermogen van de mens is erg groot. Jammer is dat alleen als het echt nodig is, we bereid zijn te veranderen. Daarom duren processen jaren. Opstand, "het niet meer pikken." Zal beslist voorkomen/gebeuren. Maar waarschijnlijk zal er altijd een overgroot deel "verstandig" zijn of "schaaps blijven". Ik denk dat vooral "hoop" een grootdeel van de mensheid op de been houd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...