Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lege supermarkt

Fryslan boppe
 Share

Recommended Posts

Toen ik vanavond nog wat dingetjes wilde halen bij de supermarkt hier verderop viel ineens het kwartje: er zijn al minstens 3 dagen geen verse gesneden groente geleverd :eek:

Dat schap is inmiddels zo goed als leeg. Champignons, gesneden sla, groentepakketjes en aardappelschijfjes. Weg. Afgelopen donderdag was het schap al niet meer zo gevuld als normaal toen ik er ook was.

Vorige week was ik begin van de week in een andere supermarkt in een andere plaats, en zag ik hetzelfde beeld. Alleen bij die supermarkt was ook het schap met wc papier zo goed als leeg.

In beide supermarkten de vakkenvullers en caissières aangesproken en gevraagd naar de lege schappen. "Oh, is dat op dan? Zal morgen wel met de nieuwe levering komen. Was me nog niet eens opgevallen mevrouw." waren de antwoorden die ik kreeg. De medewerkers hadden het dus zelf niet eens zo in de gaten...

Zal wel niks zijn, en ik zal wel spoken zien, maar ik heb toch maar weer wat extra blikken groente en soep, pakken vochtig wc papier en zeep in mn karretje gedaan. Ik kreeg direct weer de beelden voor me van Zuid Amerika waar afgelopen zomer een enorm tekort was aan wc papier en mensen uren in de rij stonden voor 1 rolletje.

Is dit iets wat sommigen van jullie ook is opgevallen? Of heb ik gewoon 3x een slechte distributie/bestelling getroffen? :confused:

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Toen ik vanavond nog wat dingetjes wilde halen bij de supermarkt hier verderop viel ineens het kwartje: er zijn al minstens 3 dagen geen verse gesneden groente geleverd :eek:

Dat schap is inmiddels zo goed als leeg. Champignons, gesneden sla, groentepakketjes en aardappelschijfjes. Weg. Afgelopen donderdag was het schap al niet meer zo gevuld als normaal toen ik er ook was.

Vorige week was ik begin van de week in een andere supermarkt in een andere plaats, en zag ik hetzelfde beeld. Alleen bij die supermarkt was ook het schap met wc papier zo goed als leeg.

In beide supermarkten de vakkenvullers en caissières aangesproken en gevraagd naar de lege schappen. "Oh, is dat op dan? Zal morgen wel met de nieuwe levering komen. Was me nog niet eens opgevallen mevrouw." waren de antwoorden die ik kreeg. De medewerkers hadden het dus zelf niet eens zo in de gaten...

Zal wel niks zijn, en ik zal wel spoken zien, maar ik heb toch maar weer wat extra blikken groente en soep, pakken vochtig wc papier en zeep in mn karretje gedaan. Ik kreeg direct weer de beelden voor me van Zuid Amerika waar afgelopen zomer een enorm tekort was aan wc papier en mensen uren in de rij stonden voor 1 rolletje.

Is dit iets wat sommigen van jullie ook is opgevallen? Of heb ik gewoon 3x een slechte distributie/bestelling getroffen? :confused:

Niet herkenbaar in mijn supermarkt dus denk inderdaad een lokale issue.

Link naar reactie

Een beetje prepper maakt zich daar niet druk om, hoewel ik me goed kan voorstellen dat dit wel vreemd is om mee te maken. Maar dat van dat WC-papier is goed om te noemen: inderdaad, Venezuela is redelijk slecht in bevoorrading van dit tamelijk belangrijke produkt. Net als andere zaken die de meeste mensen ook niet op voorraad hebben (maar wij preppers wel natuurlijk) qua persoonlijke verzorging, zoals tandpasta, zeep, tissues, shampoo, scheerschuim en mesjes, maandverband etc.etc. Dit soort zaken raakt denk ik het eerst op bij een wedloop op de supermarkt bij een SHTF.

Link naar reactie

Hier in flippercity afgelopen zaterdag volle supermarkt. Overvol wil ik haast zeggen. Diverse tafeltjes met lekkernijen, koek, zoutjes en chocolade om het koopgedrag naar een nieuw hoogte punt te krijgen. Dat beloofd wat voor aanstaand weekend. Als er iets aan de hand of op voorhanden is, dan heb ik niks in de gaten gehad. Neemt niet weg dat ik ondanks dat extra blik kapucijners en bruinebonen heb geprept:)

Link naar reactie

Vorige winter waren de schappen bij ons in de supermarkt bijna twee dagen leeg. De vrachtwagen die was vertrokken van het distributiecentrum had enorme vertraging opgelopen vanwege het slechte winterweer (snelweg). Voor mij geen probleem natuurlijk, omdat me kasten vol staan. Maar ik zag wel heel veel mensen klagen en zeuren tegen het personeel van de supermarkt.

Link naar reactie

Maar ik zag wel heel veel mensen klagen en zeuren tegen het personeel van de supermarkt.
Ow,daar heb ik zo de pest aan, aan die zeikerds. In de rij bij de kassa mopperen op zo'n jong blaag wat enorm zijn/haar best doet maar nog jong en niet ervaren. Zo'n kind wat wel wil werken en dan afgezeken wordt moet je steunen en stimuleren en effe de tijd geven die kassarol te verwisselen of foutjes op te lossen. Het wordt echt wel een keer een ervaren medewerker...

Meestal draai ik me om naar die zeikerds en bied ze met mijn allerliefste stem en grijnslach aan of ik koffie voor hen zal halen uit de gastvrije koffiecorner in de winkel.

Link naar reactie

Heb je helemaal gelijk in @Stuudje

Alle nieuwe dingen moet je leren, dus geef zo iemand daar dan ook even de kans voor.

Ik zie boodschappen doen bijna als een hobby en struin het liefst elke dag met een karretje door verschillende supermarkten.

Ik ga vandaag weer even naar die supermarkt waar de verse groente al een paar dagen zo goed als uitverkocht zijn. Ben toch wel benieuwd of het vandaag weer aangevuld wordt.

Link naar reactie

De meeste supermarkten liggen voor de feestdagen barstensvol. Ze lokken je met wat aanbiedingen, wat vaak geen echte aanbiedingen zijn maar verhogen de andere prijzen. Mensen kopen toch wel tegen de feestdagen. Soms zijn er schappen leeg door slechte aanlevering\bijvulling of gewoon omdat het te hard is gegaan.

Na de feestdagen vaak lege schappen en kun je koopjes jagen, omdat ze nu eenmaal de rommel kwijt willen. Een echte prepper heeft zijn inkopen al lang gedaan en hoeft alleen maar de laatste verse dingen te kopen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...