Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Pas op met zwaar vuurwerk, (opslaan en bestellen)

Recommended Posts

Pas op met zwaar (illegaal) vuurwerk, het is zeer strafbaar en heeft nog al wat gevolgen voor degene die betrapt wordt onder andere via de loksites van de politie.

U bent nu bekend bij de politie. Dus als u daarna ergens anders koopt bent u al geregistreerd.

Het in bezit hebben van zwaar vuurwerk is zeer strafbaar.

De straffen zijn daarvoor ook hoog.

Bovendien zult u naar veroordeling opgenomen worden in het justitieel documentatieregister

En dat betekend dat u vanaf dat moment in het bezit bent van een strafblad.

Daarnaast kunt u voor het opslaan van dergelijke zware explosieven in uw woning door uw hypotheekverstrekker of verhuurder uit uw huis worden gezet.

LEES VERDER OP TELEGRAAF

Men bedoelt dus dit soort vuurwerk

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Sorry hoor, maar wat een open deur. Wat zou je als NL prepper met zwaar vuurwerk moeten? Stamppot maken? Bovendien als je in een shtf situatie grote knallen gaat maken, heb je al snel ongewenste aandacht.

:cool:

Deze post delen

Gewoon in België kopen. Het mag niet, maar we doen het lekker toch. In de meeste steden en gemeenten is privaat vuurwerk dit jaar illegaal. Je zal wat zien op 31.12. Geen mens die zich daar een reet van aantrekt. Al was het maar uit protest.

Deze post delen

Vuurwerk heb ik voor het laatst gekocht dat ik wat, 17 was of zo? Lang geleden in ieder geval, leuk om een mooie show te zien van professionals maar zelf die kansloze pijltjes afsteken, of erger, knallers vind ik niet voor volwassenen.

Ach wacht, ik lieg, een jaar of vier geleden heb ik nog wat gekocht voor het zoontje van een maat maar dat jochie was er bang van dus ik heb die rotjes nog steeds ergens liggen. Hmm, maar eens weggooien.

Iemand tip voor veilige afvoer van dat spul?

Deze post delen

Vuurwerk heb ik voor het laatst gekocht dat ik wat, 17 was of zo? Lang geleden in ieder geval, leuk om een mooie show te zien van professionals maar zelf die kansloze pijltjes afsteken, of erger, knallers vind ik niet voor volwassenen.

Ach wacht, ik lieg, een jaar of vier geleden heb ik nog wat gekocht voor het zoontje van een maat maar dat jochie was er bang van dus ik heb die rotjes nog steeds ergens liggen. Hmm, maar eens weggooien.

Iemand tip voor veilige afvoer van dat spul?

Opsturen naar 't paleis ?

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben altijd bang geweest voor vuurwerk, als kind al. Heel lastig toen want we woonden naast een vuurwerkverkoper.

Natuurlijk ben ik heel lang uitgelachen om mijn angst, uitgelachen door familie en vrienden, maar goed, ik verdroeg het.

Ik wil gewoon niet naar buiten met die knallen, ik vertrouw de mensen te weinig dat zij er goed mee omgaan (ojee wat slecht van mij) Van mensen die goed en verantwoord omgaan met vuurwerk heb ik geen last, die zijn er ook, dan ben ik ook een stuk geruster.

Ook het kostenplaatje vind ik bizar. Geld om te knallen? Knal dan met twee pannendeksels op elkaar en gebruik die centen voor een goed doel.

Toen ik net in een flat woonde, maakte ik een leuke banier met de tekst BOEM en KNAL, en die rolde ik uit om 00.00 uur. Eenmalige kosten, doe er al tig jaar mee.

Nu wordt ik niet meer uitgelachen. Broer en neefje woonden naast de vuurwerkfabriek in Enschede. De familie is nu banger dan ik.

In de straat zijn twee buren een been kwijt omdat een niet eens zo onverantwoord lijkende jonge man ergens (Belgie) zijn vuurwerk had gekocht wat niet volgens de planning afging. Dat is niet prettig om aan te zien zo'n heftig ongeluk, dus vele buren en bezoekende vrienden zijn getraumatiseerd.

Deze post delen

Toen ik net in een flat woonde, maakte ik een leuke banier met de tekst BOEM en KNAL, en die rolde ik uit om 00.00 uur. Eenmalige kosten, doe er al tig jaar mee.

Goed idee zeg! LOL

Deze post delen

Opsturen naar 't paleis ?

Meh, ik denk dat zij zich wel mooier vuurwerk kunnen veroorloven...of bedoel je dat niet?

@Stuudje ik deel je angst niet maar vind het zeker niet onterecht. Vooral de pubers zijn niet te vertrouwen in combinatie met alcohol of anderszins. Zelfs met het Nederlandse goedgekeurde vuurwerk kun je met een beetje pech een oog kwijtraken.

Zij die het zwaardere illegale vuurwerk kopen en dit ook nog eens afsteken in het midden van het publiek zijn gewoon van de pot gerukt.

Hoe erg de ramp in Enschede ook was, het heeft natuurlijk verder weinig te maken met het vuurwerk rond de jaarwisseling.

Deze post delen

Je bent een rund .

Als je met vuurwerk stunt .

Geert

Ps die tekst komt niet van mij maar uit een antie vuurwerk campagne .

Vond dat zo goed gevonden dat ik het nooit zal vergeten .

Deze post delen

Hoe erg de ramp in Enschede ook was, het heeft natuurlijk verder weinig te maken met het vuurwerk rond de jaarwisseling.
Klopt, heeft meer te maken met mijn besef dat er gevaarlijke stoffen in de wijk opgeslagen zijn, of chemische stoffen in de buurt, of op het spoor vervoerd worden wat vlak langs je huis ligt. Je weet wel, van die dingen die de meeste mensen niet weten...tot er wat mis gaat. Dan ben ik ineens niet meer zo'n aansteller, dan luistert men wel, dan schreeuwt iedereen dat "dit nooit had mogen gebeuren". Ik had het over mijn angst en hoe belachelijk mijn familie het vond, na deze ramp vonden ze dat niet meer zo belachelijk.

Deze post delen

Speciaal voor @Nonkel Jones

Alle soorten vuurwerk tegen democratische prijzen. En legaal.

http://www.wapenhandelpodevijn.be/vuurwerk.html

Kijk, daar kan ik iets mee. Mijn overburen, die zich over ieder spelend kind en over ieder fluitend vogeltje beklagen, vieren oud&nieuw ieder jaar traditiegetrouw bij hun kinderen. En traditiegetrouw steek ik minstens twee knoerten van Chinese rollen in hun voortuin af. Niet om te klieren, maar om ze eraan te herinneren dat de buurt ze - ondanks hun aanwezigheid- niet vergeten is.

Deze post delen

Kijk, daar kan ik iets mee. Mijn overburen, die zich over ieder spelend kind en over ieder fluitend vogeltje beklagen, vieren oud&nieuw ieder jaar traditiegetrouw bij hun kinderen. En traditiegetrouw steek ik minstens twee Chinese rollen in hun voortuin af. Niet om te klieren, maar om ze eraan te herinneren dat de buurt ze - ondanks hun aanwezigheid- niet vergeten is.

*afwezigheid

Ik realiseer mij nu dat het illegale vuurwerk, vooral de zeer zware knallers met hoge concussie (kennelijk geen Nederlands woord --> concussion EN) eigenschappen wel goed kunnen zijn om wraak te nemen op lollige overbuurmannen. Dynamiet werkt dan natuurlijk ook goed.

Deze post delen

Kom nou @AWOL, wraak? Niet meteen zo overdrijven.

Die paar snippertjes van dat irritant rood gekleurde Chinese papier? Hooguit een half klikootje vol nadat je het uit voegen, boomtoppen en laag struikgewas hebt weten te peuteren.

Deze post delen

Kom nou @AWOL, wraak? Niet meteen zo overdrijven.

Die paar snippertjes van dat irritant rood gekleurde Chinese papier? Hooguit een half klikootje vol nadat je het uit voegen, boomtoppen en laag struikgewas hebt weten te peuteren.

Ja ik overdrijf wat :)

Ik erger mij altijd dood aan al dat rode papier dat nog dagen in de goten ligt in mijn omgeving, de rollen karton waarover het voorwiel van de fiets wil wegspringen, het glas van de met zand gevulde flessen enz.

Maar voor je het weet begin ik te lijken op jouw overburen en alhoewel Rotterdam niet om de hoek is weet je het met die gekke preppers maar nooit...

Deze post delen

Ik erger mij altijd dood aan al dat rode papier dat nog dagen in de goten ligt in mijn omgeving, de rollen karton waarover het voorwiel van de fiets wil wegspringen, het glas van de met zand gevulde flessen enz..

Zoals iedere rechtgeaarde Rotterdammer weet: 'waar de man woon, draag hij de kroon'. Als nou iedere vrouw haar plicht waarneemp, en die pleuriszooi opruimp, is er niet aan de hand.

Deze post delen

Ik zal wel weer een vrek zijn, maar ik vind die prijzen voor siervuurwerk niet normaal.

€5 voor één vuurpijl!

En die potten €20+ per stuk.

Deze post delen

Ik ben al heeeeeel lang geleden gestopt met vuurwerk kopen en vind vuurwerk best mooi maar niet dat geknal daar heb ook ik een erg slechte ervaring aan :o

maar ik denk ook aan de dieren want als ik dat zie bij de hond van mijn vriendin , die ligt al sinds afgelopen week onder de tafel en haar rondje doen buiten

is nu al niets meer dan snel snel piesen en poepen en weg wezen naar huis onder de tafel . Zo heb ik ook nog een kennisje , haar hond zit nu in een dierenpension

buiten de stad (weg van alles) want zodra het begint te knallen eet en drinkt hij niet meer :( Ik vind dus zo'n Banner als @Stuudje heeft een hele mooie oplossing :)

Ik weet zeker dat er nog heel veel meer dieren er bang van zijn en voor het milieu is het ook niet goed , voor mij hoeft het dus niet

Trouwens niet zwaar vuurwerk is net zo gevaarlijk , sowieso omdat iedereen het over zwaar vuurwerk heeft en gewoon vuurwerk , wordt dit laatste behoorlijk onderschat:rolleyes:

Zelfs wat sterretjes kunnen vreemd opbranden en een interessante verrassing geven ( en nee het is geen koud vuur ;) )

gr will

Deze post delen

Ik steek wel eens wat vuurwerk af voor en met de kids. Die vinden het prachtig. Het gaat dan vooral om wat siervuurwerk met hier en daar een knal.

Maar door de prijzen die ieder jaar maar weer fors omhoog gaan, is het een stuk minder geworden.

Niet normaal meer wat ze hier voor een goed stuk sier vuurwerk vragen. En dan nog is de kwaliteit om te janken. (vuurpotten waar een fluf uitkomt gevolgt door een sterretje in plaats van een knal en een mooie sierboog)

En dat is nu net DE reden dat mensen illegaal vuurwerk kopen. Illegaal vuurwerk kost een schijntje van de legale rommel en is bovendien veel beter van kwaliteit.

En dan ieder jaar het gezemel van die GL figuren die anderen hun pleziertje willen ontnemen......bah!

Je bent een rund als je een ander zijn pleziertje niet gunt!

Deze post delen

In de meeste steden en gemeenten is privaat vuurwerk dit jaar illegaal.

Kan ik me niet voorstellen, heb je daar een bron van?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Deze post delen

Gast ancestral-viking

ik ben gestopt met vuurwerk sinds de overgang naar de euro ....was echt niet meer te betalen en in de millennium wisseling had ik via via wat C9 op de kop getikt 30 cm lang 5 cm dik en een kort dik groen lontje..........00:05 zo dronken als een mestkever ik zet zo,n ding midden in de straat en met een gloeiaansteker stak ik hem aan ........schade : 18 ramen geklapt de klinkers in de weg verbrijzeld de auto van de overburen allebei de portieren aan de linkerkant ingedeukt...........en 2 maanden een fluitttttt toon in mijn oren waar dj tiesto jaloers van zou worden .....vuurwerk ? nee nooiiit meer !!!

geef mij maar een black label met ijs en mijn gezinnetje om mij heen veel beter :)

Deze post delen

Geen behoefte aan vuurwerk, maar vroeger maakte we wel altijd rookbommen; bij tuinders kali halen (volgens mij kalisalpeter, maar weet niet zeker), daar suiker bij, goed mengen en de fik er in. Fantastische rookbom, verdomd heet ook, asfalt smelt er onder weg... Bij een SHTF misschien wel handig als 't echt fout gaat en je BOL/BIL aangevallen wordt, dan kan je misschien nog net ontsnappen door de dichte rook (want echt, 't doet niet onder voor professionele militaire rookgranaten). Verder zonde van 't geld, al dat vuurwerk, maar ugh, als mensen 't graag afsteken en dat op een veilige manier doen, dan heb ik er geen moeite mee. Die eikels die met lawinepijlen of veel te zwaar knalvuurwerk in woonwijken gaan lopen klootzakken mogen van mij wel weer opgehaald worden door oom agent. Gun ieder z'n pleziertje, zolang je anderen niet in gevaar brengt of schade toebrengt.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...