Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers en baarden


Wel of geen baard als de SHTF?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Wel of geen baard als de SHTF?

    • Neen, geen baard!
      17
    • Ja, een uberbaard!
      20
    • Ja, maar niet langer dan een paar centimenten
      24
    • Anders
      3


Aanbevolen berichten

Als trendwanker overweeg ik, na het Boston incident, ook de overstap te maken naar een baard. #omdathetkan.

Maar zijn er noemenswaardige voor- en nadelen aan het hebben van een baard als de SHTF?

 

Zoals:

 

  • Helpt tegen de kou (voordeel)
  • Shrikt aantrekkelijke vrouwen af (nadeel)
  • Zombies kunnen je bij je baard grijpen en je preps jatten (nadeel)
  • Met een volle baard zie je er al snel uit als iemand die geen cent te makken heeft (voordeel)
  • Je hebt meer zeep nodig (nadeel)
  • Vrouwe.Dr.Prepper wil me niet meer zoenen met baard (nadeel)

 

Mannen, tips? En vrouwen, erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

 

beards-19-750c8a0e-sz500x500-animate.jpg.e0f2a422494af156c43ca3133aad1cca.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hm, waarom niet scheren met een vast mes wat je zelf slijpt? Kost weinig. Prep wat scheerolie of scheerzeep, of leer de zeep zelf te maken.

En moet het een lange baard worden? Met een schaartje kan je de baard kort houden, tegen baardengraaiers en zombies :)

 

Zelf vind ik bij sommige mannen een baard prachtig en bij andere mannen vind ik het niks. Geen idee of het bij jou staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een SHTF zou ik mij niet zo'n zorgen maken over scheren alhoewel ik wel het een en ander daarvoor geprept heb.

Voordeel van ongeschoren is inderdaad de haveloze uitstraling, zeker in mijn geval. Hoe graag ik ook een mooi volle baard zou willen, het zit er bij mij niet in daar mijn wangen vrij kaal blijven.

Een goatee zou misschien wel lukken maar wie wil rond lopen met zo'n pratende k*t :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Gezichstbeharing beschermt tegen schade door de zon en dus ook tegen huidkanker.

- Mannen die astma hebben door pollen kunnen soelaas vinden in een grote snor. Zo zouden de snorharen voorkomen dat allergenen de neus betreden en geïnhaleerd worden.

- Dikke baarden die tot onder de kin groeien, doen de temperatuur van de hals stijgen. "Haar is een isolator. Lange, volle baarden vangen de koude lucht en doen de temperatuur van de hals stijgen. Wanneer je keelpijn hebt, zal je lichaam ook warmte kweken om het virus de das om te doen. Hoe warmer je jezelf daarbij houdt, hoe beter. Baarden vormen een extra laag bescherming.

 

Dus mannen hebben er baard...euh...baat bij om hun gezichtshaar te laten groeien :cool:

 

Zie ook deze link

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel wat geprept mbt scheren voor m'n man (en m'n benen), maar nu al doet ie dat niet vaker dan 4x per jaar ;-)

Ik vind het wel stoer staan, zo'n ongeschoren kop. Zo'n pratend k*tje of ander gestyled gezichtshaar vind ik niks, doe het Neandertaler-style of gladgeschoren.

 

Voor- of nadelen mbt SHTF had ik nog niet over nagedacht.

Er kunnen natuurlijk wel luizen of ander klein ongedierte in gaan komen als de hygiëne minder wordt. Dat is een enorm nadeel.

Wat extra warmte lijkt me wel fijn in de wintertijd. Maar je ziet ook bij bijvoorbeeld die Alaska moutainmen dat er veel ijs en sneeuw in ophoopt. Krijg je dan niet juist meer last van keelpijn of verkoudheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 'm schoon kunt houden dan is 't niet zo'n probleem, ik zou me bij een langdurige SHTF wel een stuk minder vaak scheren, ipv dagelijks 1 keer per 3 dagen ofzo, dan gaan m'n scheermesjes vele malen langer mee. Met een paar mesjes kan je 't zo best een jaar volhouden.

 

Als je je baard niet schoon kunt houden, bijvoorbeeld door plotselinge extreme water-schaarste oid, dan wordt 't weer een verzamelplaats voor beestjes en vieze troep en kan je 'm beter zo kort mogelijk houden.

 

Bij een SHTF zal 1 van de eerste dingen die ik doe, m'n kop zo goed als kaal scheren zijn. De accu in m'n tondeuse is altijd vol en redt het wel. Zo kan ik iig een paar maanden vooruit zonder over ongein als hoofdluis e.d. na te hoeven denken.

 

Maar baard? Ligt geheel aan de situatie en 't jaargetij, in de winter waarschijnlijk wel. In de zomer gaat 'ie er absoluut vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haren houdt je luisvrij door schoon te houden en door te kammen...en weg te blijven bij mensen die wel hoofdluis hebben(besmetting)

Als je bang bent voor luis in je baard dan kam je je baard. Lijkt me sowieso iets wat je regelmatig doet.

 

Nog wat meer beestjes:

"Een ander insect dat met zuigende luizen kan worden verward - maar hier niet aan is verwant- is de bedwants (Cimex lectularius). De bedwants zuigt ook bloed maar leeft echter niet op de mens. De wants houdt zich op in de omgeving van het bed om 's nachts tevoorschijn te komen om zich te voeden.

Ook de Haarfollikelmijt (Demodex folliculorum) leeft op de mens en boort zich in haarwortels en leeft van door de huid afgescheiden vetten. Deze mijt is slechts 0,1 tot 0,4 millimeter lang en is met het blote oog nauwelijks te zien. Andere parasieten op de mens die niet te verwarren zijn, zijn de schurftmijt (Sarcoptes scabiei) en de mensenvlo (Pulex irritans). "

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n baard laten staan ??? ik denk er niet aan om mee te doen aan een uit de homo-scene overgewaaid verschijnsel !! Degene die hun baard laten staan omdat het " in " is zijn waarschijnlijk metromannetjes die s' avonds met geschoren ballen bij het vrouwtje op de bank zitten en een prosecootje drinken, ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n baard laten staan ??? ik denk er niet aan om mee te doen aan een uit de homo-scene overgewaaid verschijnsel !! Degene die hun baard laten staan omdat het " in " is zijn waarschijnlijk metromannetjes die s' avonds met geschoren ballen bij het vrouwtje op de bank zitten en een prosecootje drinken, ;)

 

Wat is er mis met geschoren ballen ?, :cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 20 was had ik een tijdje een baard,toen ze me 40 begonnen te schatten en me Achmed begonnen te noemen heb ik hem onder dwang van m'n vrouw weer afgeschoren.

Vorig jaar weer eens laten groeien;toen hij grijs bleek ipv zwart en verschrikkelijk kriebelde,onder gejuich van mevr.Zwellever toch maar weer afgeschoren,dat zal nu wel zo blijven vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als trendwanker overweeg ik, na het Boston incident, ook de overstap te maken naar een baard. #omdathetkan.

Maar zijn er noemenswaardige voor- en nadelen aan het hebben van een baard als de SHTF?

 

Zoals:

 

  • Helpt tegen de kou (voordeel)
  • Shrikt aantrekkelijke vrouwen af (nadeel)
  • Zombies kunnen je bij je baard grijpen en je preps jatten (nadeel)
  • Met een volle baard zie je er al snel uit als iemand die geen cent te makken heeft (voordeel)
  • Je hebt meer zeep nodig (nadeel)
  • Vrouwe.Dr.Prepper wil me niet meer zoenen met baard (nadeel)

 

Mannen, tips? En vrouwen, erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

 

beards-19-750c8a0e-sz500x500-animate.jpg.e0f2a422494af156c43ca3133aad1cca.jpg

Over het algemeen willen vrouwen ook al zegt de trend wat anders graag mannelijke mannen.

Als je je baard netjes verzorgt kan het juist aantrekkingskracht genereren.

Maar jah, ik ben dan ook een heeeluh knappe man :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n baard laten staan ??? ik denk er niet aan om mee te doen aan een uit de homo-scene overgewaaid verschijnsel !! Degene die hun baard laten staan omdat het " in " is zijn waarschijnlijk metromannetjes die s' avonds met geschoren ballen bij het vrouwtje op de bank zitten en een prosecootje drinken, ;)

 

???

Heb jij die oude germanen wel eens gezien???

Allemaal baarden en echte mannen!

 

Ik snap het al... Jij hebt gewoon geen echte baardgroei! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mijn ervaring ook. de meeste dames hebben een hekel aan haren achter de keel, en te moeten flossen, Niets metro aan, hooguit sociaal actief. :cool:

 

Ik voel een nieuw topic aankomen.

Wel of geen geschoren ballen!?!

(Inclusief poll natuurlijk)

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...