Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF School....survival shelter.


offgrid

Aanbevolen berichten

Een stukje van SHTF School over shelters.

http://shtfschool.com/security/perfect-survival-shelter/

Zijn er onder ons mensen die n soort van Shelter hebben?Ik heb zelf een kelder waar over t algemeen alleen vooraad staat.Ik zou er niet graag lang in willen zitten.Maar op de BOL denk ik er zekers over om iets ondergronds te maken.(dan wel met n escape die ergens anders uitkomt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij zijn bezig woonboerderijen te bekijken, waarvan we er eentje met twee gezinnen gaan aanschaffen. De boerderij moet een flinke lap grond hebben, maar mag in te verbouwen staat zijn. Om daar zelf wat aan te kunnen doen, ben ik bezig een praktijkcursus metselen te volgen (daarna volgen nog tegelen en straten). De omliggende grond gaan we o.m. gebruiken voor een flinke moestuin en de aanleg van een kelder. De kelder is o.a. bedoeld voor opslag en inderdaad een shelter-achtig iets. Voor wie het interessant vindt, bij deze wat foto's van m'n eerste oefenproject:

 

P1040466-Medium-.jpg.33861ce0a86560138a337190966e8e3b.jpg + P1040467-Medium-.jpg.470e5751560ca651dd1030de59385bae.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rodin, mischien een woonboerderij met een grote stal? je zou dan mits de deuren groot genoeg zijn er een zeecontainer kunnen begraven.als ik me niet vergis hoef je geen vergunning daarvoor aan te vragen en niemand die het ziet.

 

Interessant idee. Ga ik onthouden. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woooo. Zeecontainer begraven..... Ik voorzie structurele problemen daar containers versterkt zijn op de hoeken. Dit om ze te kunnen stapelen. Dump grond op het dak en je krijgt verhoogde kans op instorting.

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rambo

 

Nogal wiedes.

 

Hij zegt dan ook "small caliber bullets". 7,62x39 is allesbehalve klein :-)

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Wat is dan klein?

In dat soort situaties gebruiken ze geen .22 flobert. (Heb ik trouwens gehad. die drong 6 cm diep in eikenhout.)

De AK was het meestgebruikte wapen in oorlogen in die omgeving denk ik, want er was heel eenvoudig aan te komen.

Alles kleiner is risico's nemen dat je een vijand niet uitschakelt, maar alleen verwondt.

Ik denk dat er maar heel weinigen met een pistool rondliepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad de prijs is enorm.

 

de binnenkant zal me worst wezen.

in een shtf moet het functioneel zijn, en zonder shtf kun je het kamertje voor kamertje aanpakken.

 

zoals de situatie nu is zo tegen een shtf aan:

uitgaande dat ik zo,n huis zou kopen en gelijk volledig kon betalen

EN er geen verbouwverplichting zou zijn.:confused:

-zou ik eerst de grond eens goed gaan omwoelen,

-hoekje vrijmaken voor composthoop

-wat hekken en hokken in elkaar timmeren en wat diertjes aanschaffen.

-ik zou een houtkachel installeren in iedere kamer, en beginnen met een voorraad te hakken(die ouwe houtrommel is prima om op te stoken)

-keukenkastjes zien er nog redelijk uit, bij alle bouwmarkten kun je deurtjes bestellen in je eigen gewenste model en kleuren.(ik kies voor mahonie of eiken)

-toilet is kwestie van underlayment tegen het framewerk en aftegelen, nieuwe pot en bril erop en klaar.

zo ga ik dan stuk voor stuk alle kamertjes af.

maar ik zou alvast eerst zorgen dat ik alvast een veestapeltje had en een lap grond klaar om te bewerken en te zaaien.

dat ik kan koken en het huis warm kan stoken dat alles wat tocht netjes dichtgemaakt wordt.

 

mensen willen teveel luxe, en dat heb je niet nodig maar mensen vinden het mooi,luxe kost altijd extra veel geld wat niet nodig is.:)

ik ga niet een maand lang meuten of ik het tegeltje nu wel of niet in dat modelletje kleurtje werkje structuurtje etc wil, gewoon een mooie tegel aanschaffen en GAAN.

zelfde als met kleuren, bij twijfel gewoon kiezen voor wit,room,creme,vanille en 1 muur in een kleur die je mooi vind(donkerrood of donkerblauw of zachtoranje weet ik veel).;)

 

ik zie wel eens van die mensen die containers met rommel eruit slopen en daarna nog maanden en maanden bezig zijn met hun uitgehakte huis in te delen en op te bouwen tja je moet er maar zin in hebben.

gipsplaten,stucplaten, underlayment,tegels, behang, verf ach dan ben je al zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...