Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vragen] mbt Morfine


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goh, houden jullie er rekening mee dat morfine in de handen van niet medisch personeel een stof is van de opium lijst? Dat er tevens doseringen worden geadviseerd die volkomen idioot zijn?

 

Hierin onderschrijf ik Keyser precies. Als je niet weet wat je doet, ga dan niet alleen op sommige adviezen hier af. ben je geen apotheker, ben je geen arts, of heb je geen geaccordeerde protocollen, dan doe je maar wat.. toch ? Met alleen de gebruiksaanwijzing lezen en het Farmacotherapeutisch Kompas ben je er nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, houden jullie er rekening mee dat morfine in de handen van niet medisch personeel een stof is van de opium lijst? Dat er tevens doseringen worden geadviseerd die volkomen idioot zijn?

 

Ik weet niet waar iemand een dosering heeft geadviseerd - Ik heb alleen gemeld wat de maximale veilige dosis is (#11) - en verder dat een eventuele dosering zo laag mogelijk gehouden dient te worden (#20). De dosering waar Luna1988 het over had (#18) is een dosering die wordt gebruikt bij palliatieve sedatie (beginnen met de maximale veilige dosis en maar blijven ophogen totdat het lichaam het niet meer trekt) met het doel de dood zo vredig en pijnloos mogelijk op te laten treden zonder actief te euthanaseren - maar dit leek me vrij duidelijk uit de context van het hele verhaal, ook dus dat dit inderdaad geen dosering is die je tot je dient te nemen als je niet van plan bent dood te gaan.

 

De LD-50 van morfine is ongeveer 200 mg in een gezond mens die geen tolerantie voor opiaten heeft opgebouwd. Er zijn gevallen bekend waar iemand overleed bij 60-75 mg wegens overgevoeligheid voor opiaten, en er zijn gevallen bekend waar doorgewinterde heroinejunks 3 gram tot zich namen zonder verdere bijverschijnselen. De halfwaardetijd van het spul is ongeveer 2,5 uur.

En ja, het staat op de opiumlijst, maar als jij het spul veilig hebt opgeborgen en alleen gebruikt waarvoor het is bedoeld, zal er geen haan naar kraaien. Diegene die dom of onverantwoordelijk met dit soort middelen omgaan zullen - terecht - ermee in de knoei komen. Als je kinderen in huis hebt lopen, of om wat voor reden dan ook er een verhoogde kans op (al dan niet moedwillig) misbruik bestaat, kun je wat mij betreft zelfs paracetamol beter achter slot en grendel bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tramadol,max 400 mg per 24 u.

met 250 mg per dag kom ik het vol houden zonder gek te worden.

tuurlijk ben ik niet medisch geschool maar als je pijn kan bestrijden op redelijk veilige wijs, waarom niet?

 

trouwens ik nu meer dan 750 l rum in huis, nou ja in een bijgebouw. het kan in de fik vliegen, er kan een halve dorp aan dood gaan.

eigen verrandwordelijkheid dragen is toch waar je als mens na streef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen moet eigen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, maar ze moeten ook waarschuwingen ter harte nemen. Zolang er hier mensen honing op een acute brandwond wil smeren, zijn die waarschuwingen wel op z'n plaats. Maar dat is maar mijn beperkte mening.

 

ik gebruik honing en aloe vera op wonden, vooral bij besten. maak ook zalf ermee. wat is jou medische omschrijving van een brand wond, accute ok,dus net gebeurd.maar het behandeling is meer gebonden aan welke graads, bij 1de niks doen,,bij 2 afkoelen met lauw water.

het problem is ook meer de opervlak van de brand wond.ik kook op hout dus ik verbrand mij zeker wekkelijks.ook bij het verbranden van ons afval loop ik weleens een blaar op.maar dat zijn kleine opervlakt dus je verlies niet veel vocht en beetje aloe en een likje honing werk prima.

ben benieuw wat jij aanraad bij tuin en keuken brand wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ik gebruik honing en aloe vera op wonden, vooral bij besten. maak ook zalf ermee. wat is jou medische omschrijving van een brand wond, accute ok,dus net gebeurd.maar het behandeling is meer gebonden aan welke graads, bij 1de niks doen,,bij 2 afkoelen met lauw water.

het problem is ook meer de opervlak van de brand wond.ik kook op hout dus ik verbrand mij zeker wekkelijks.ook bij het verbranden van ons afval loop ik weleens een blaar op.maar dat zijn kleine opervlakt dus je verlies niet veel vocht en beetje aloe en een likje honing werk prima.

ben benieuw wat jij aanraad bij tuin en keuken brand wond.

@rescue zalf :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rescue zalf :D

 

yep, that should do the trick.

het is wel opvalhend hoeveel wonden je krijg als je je land bewerk ,op hout kook en je eigen afval verbrand.mijn tetanus ineentingen zijn allemaal up to date.plus wij hebben onze field hand ook ingeent.ik doe nu ieder subcutanee en intramusculair zelf. ook bij de besten ,ik koop mijn veterinaire middelen en spuit er op los. nou ja erop los .ik doe de ontworming en de andere standard dingen. de dierenarts kom nooit binnen minder dan 2 werk dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
yep, that should do the trick.

het is wel opvalhend hoeveel wonden je krijg als je je land bewerk ,op hout kook en je eigen afval verbrand.mijn tetanus ineentingen zijn allemaal up to date.plus wij hebben onze field hand ook ingeent.ik doe nu ieder subcutanee en intramusculair zelf. ook bij de besten ,ik koop mijn veterinaire middelen en spuit er op los. nou ja erop los .ik doe de ontworming en de andere standard dingen. de dierenarts kom nooit binnen minder dan 2 werk dagen.

 

Prepper Queen. Dat kunnen we aan jou wel overlaten allemaal. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prepper Queen. Dat kunnen we aan jou wel overlaten allemaal. :)

 

nou nee, ik baal juist regelmatig van mijn gebrek aan medische kennis.kijk met sub cutanee kan ieder imbeciel, dus ik ook, met intramusculair is schuim spuiten,langzaam en daarbij terugtrekken met je naald,wel van belang het vermijden van in aders spuiten.

maar er zijn hier weinig arts en dierenarts, de helft is geroyeerd in hun land van herkomts en de rest is slecht. we zijn bevriend met een man van 85 ,al lang met pension,maar hij was een prima dermatoloog in jamaica en wij gaan na hem voor spoed en advies.min punt ,die brave man is bijna blind.

ik lees wel de chirugie boek van kz maar ben bang dat als er een echte ramp is ,ik medisch gezien niet voldoende weet en kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierin onderschrijf ik Keyser precies. Als je niet weet wat je doet, ga dan niet alleen op sommige adviezen hier af. ben je geen apotheker, ben je geen arts, of heb je geen geaccordeerde protocollen, dan doe je maar wat.. toch ? Met alleen de gebruiksaanwijzing lezen en het Farmacotherapeutisch Kompas ben je er nog niet.

 

natuurlijk ben je er dan wel, wat denk jij wel niet? gewoon op de internet wijsheden afgaan

alles wat op internet staat is immers waar en door een professional geschreven toch?

alleen aan de nickname al kan je de kennis en kunde aflezen dat zou je toch moeten weten?

 

[sarcasme off//]

 

vooral met zulke spullen de dosissen gaan verkloten en maar een eind raak spuiten,

het is geen paracetamol waarbij het niet al teveel uitmaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij een arbeidsongeval eens mijn hand verbrijzeld daarnaast werden mijn ringvinger, middelvinger en wijsvinger van mijn hand afgerukt.

Op het eerste moment gaat alles prima de adrenaline houd je op de been en de pijn is niet extreem echter na een paar minuten weet je niet wat je overkomt.

Als je echte pijn hebt kun je niet meer denken sterker nog ik moest mijn best doen om niet van mijn stokje te gaan..

die morfine spuit was een hemels gevoel.

Als je in een situatie verkeerd waar je geen hulp hoeft te verwachten en je verschrikkelijke pijn hebt zal iedereen een moord doen voor wat morfine.

Geloof me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk ben je er dan wel, wat denk jij wel niet? gewoon op de internet wijsheden afgaan

alles wat op internet staat is immers waar en door een professional geschreven toch?

alleen aan de nickname al kan je de kennis en kunde aflezen dat zou je toch moeten weten?

 

[sarcasme off//]

 

vooral met zulke spullen de dosissen gaan verkloten en maar een eind raak spuiten,

het is geen paracetamol waarbij het niet al teveel uitmaakt

 

En dat is dus het punt - Paracetamol kun je smerig op overdoseren, neem er maar eens een grammetje op 20 van in... Tuurlijk, de maximale therapeutische dosis ligt op 5% van de LD-50, terwijl dat bij morfine op 30% ligt bij "normale mensen" (en bij "geoefende gebruikers", c.q. junks op >500% ligt - de LD-50 is voor een niet-verslaafde opiatengebruiker een stuk lager) dus het risico van een accidentele overdosis ligt uiteraard vele malen lager bij Acetaminofen, maar toch. Als jij in een noodsituatie verkeert kan die Opiumlijst je de bout haggelen en wil je gewoon een probleem opgelost zien. En je hebt echt geen 5-jarige artsenopleiding nodig om morfine juist te doseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is dus het punt - Paracetamol kun je smerig op overdoseren, neem er maar eens een grammetje op 20 van in... Tuurlijk, de maximale therapeutische dosis ligt op 5% van de LD-50, terwijl dat bij morfine op 30% ligt bij "normale mensen" (en bij "geoefende gebruikers", c.q. junks op >500% ligt - de LD-50 is voor een niet-verslaafde opiatengebruiker een stuk lager) dus het risico van een accidentele overdosis ligt uiteraard vele malen lager bij Acetaminofen, maar toch. Als jij in een noodsituatie verkeert kan die Opiumlijst je de bout haggelen en wil je gewoon een probleem opgelost zien. En je hebt echt geen 5-jarige artsenopleiding nodig om morfine juist te doseren.

 

ik zeg niet dat het niet kan

maar of jij 9 ipv de 8 die je normaal gesproken dagelijks mag nemen maakt niet zoveel uit

bij alles bestaat er een overdosis water of sex bestaat zelfs

 

paracetamol en opiaten zijn 2 totaal verschillende dingen

 

morfine volgens het Farmacotherapeutisch Kompas

 

http://www.fk.cvz.nl/preparaatteksten/M/morfine.asp?blMobile=true

 

dosis voor een volwassene is normaal gesproken 8 paracetamol (dat weet iedereen?)

 

waarom denk je dat morfine onder de opiumwet valt en paracetamol bij alles met een kassa te koop is?

nu kan iedereen hier lang en kort gaan lullen, dat is niet voor niks, zulke medicijnen brengen veel meer risico's met zich mee

iedereen staat vrij om van alles van het internet halen maar ik laat me zeker bij zulke dingen liever helpen door een pro dan door een googlewizzard

Link naar reactie
Delen op andere sites

het idee dat jij niks moet gebruiken of doen als je geen arts ben, en dan.....

je doen gewoon je best ,met de middellen en de kennis die jij op dat moment tot je beschijking heb.

ik wil een doc in residence die ook goed met beesten is ,maar als mijn koe bevalt moet ik de boel regelen de placenta na kijken, de neus vrij maken de ombilicon doorsnijden.

dat is toch de keer van preppen, wetten dat jij er mogelijk alleen voor kan stan en daarna handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het idee dat jij niks moet gebruiken of doen als je geen arts ben, en dan.....

je doen gewoon je best ,met de middellen en de kennis die jij op dat moment tot je beschijking heb.

ik wil een doc in residence die ook goed met beesten is ,maar als mijn koe bevalt moet ik de boel regelen de placenta na kijken, de neus vrij maken de ombilicon doorsnijden.

dat is toch de keer van preppen, wetten dat jij er mogelijk alleen voor kan stan en daarna handelen.

 

dat mag jij vinden, natuurlijk denk ik daar over na, maar als ik nu (vee)artsen etc tot mn beschikking heb waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

ik zou doen wat ik kan maar niet lukraak een beetje raakspuiten of wat dan ook grote kans dat je het alleen maar erger maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van paracetamol kun je geen heroïne maken ik denk dat, dat ook een beetje meespeelt waarom je het niet overal kunt krijgen.

Morfine is een zeer veel gebruikte medicatie, veel meer dan dat wij denken.

Ook is het de oudste bekende pijnstiller.

 

Nee klopt. Wij kochten Opium van de Chinezen waarvan ze helemaal uit hun stekker gingen en we maakten er heroïne van. Dan verkochten we het weer terug aan de Chinezen, onze handelsgeest.:p

 

Van Opium maakt je Morfine en Codeïne en als je Morfine chemisch bewerkt krijg je heroïne wat eigenlijk een merknaam is (eigenlijk is heroïne dus diacetylmorfine). Feit is dat het allemaal dicht bij elkaar ligt. Ik zou nooit zonder arts of ervaren verpleegkundige met morfine gaan spelen. Je kunt hierdoor een vreselijke dood krijgen of eerst dagen in coma vertoeven. Hier moet je dus voorzichtig mee omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het woord spelen ligt me niet echt lekker.

Dat komt over alsof wij er makkelijk over denken, maar dat is niet zo.

Morfine is zeker geen speelgoed, eerder een laatste strohalm.

 

Op het moment dat ik morfine moet gebruiken zonder arts advies zit ik namelijk al heel erg diep in de shit.

 

Wij preppers voor extreme situaties. In zo een situatie moet je keuzes maken en een foute keuze heeft wellicht de dood tot gevolg.

Dat begint al met de keuze om te gaan preppen, of bij de keuze bug in of een bug out.

De foute keuze kan je de nek kosten.

Zo ook de keuze morfine nemen of ergens liggen kermend van de pijn terwijl je gezin afhankelijk van je is.

extreme situaties vereisen soms ook extreme keuzes.

Nee het is geen speelgoed en nee ik doe er niet luchtig over, maar als het echt nodig is zal ik dat doosje zonder twijfel uit mijn rugzak halen.

Blijft het een risico? Ja tuurlijk maar je moet keuzes maken, geen keuzes maken helpt je ook niet verder.

 

En dan moet ik er ook nog bijvermelden dat mijn vrouw verpleegkundige is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is dus het punt - Paracetamol kun je smerig op overdoseren, neem er maar eens een grammetje op 20 van in... Tuurlijk, de maximale therapeutische dosis ligt op 5% van de LD-50, terwijl dat bij morfine op 30% ligt bij "normale mensen" (en bij "geoefende gebruikers", c.q. junks op >500% ligt - de LD-50 is voor een niet-verslaafde opiatengebruiker een stuk lager) dus het risico van een accidentele overdosis ligt uiteraard vele malen lager bij Acetaminofen, maar toch. Als jij in een noodsituatie verkeert kan die Opiumlijst je de bout haggelen en wil je gewoon een probleem opgelost zien. En je hebt echt geen 5-jarige artsenopleiding nodig om morfine juist te doseren.

 

Kijk, Proterra, dit soort teksten, lijkt het er erg op dat je verdiept. Je kan veel informatie van internet zo presenteren dat het lijkt dat je deskundig bent. Echter er zijn hier een groep lezers die informatie niet goed op hun waarde schatten en niet in de context plaatsen.

 

Ik ben het met je eens, dat je geen dokter hoeft te zijn, om veel medische zaken rond een SHTF te organiseren. Maar niet alles is geschikt om zo maar op een forum te plaatsen. want er zijn hier ook mensen, die dan opiaten gaan hamsteren, zonder de bijgaande context te kennen, niet alle verschillende vormen te kennen. Er zijn mensen die de tekst die schrijft zo onthouden, dat ze rustige 30% van de dosis nemen. terwijl je dat niet zo schrijft of bedoeld.

 

Dus soms is het verstandig om bepaalde informatie niet te delen, of op een zo danig wijze te presenteren dat iedereen het als een waarheid als een koe kan nemen.

Zet er een bij wijze van spreken een disclaimer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, Proterra, dit soort teksten, lijkt het er erg op dat je verdiept. Je kan veel informatie van internet zo presenteren dat het lijkt dat je deskundig bent. Echter er zijn hier een groep lezers die informatie niet goed op hun waarde schatten en niet in de context plaatsen.

 

Ik ben het met je eens, dat je geen dokter hoeft te zijn, om veel medische zaken rond een SHTF te organiseren. Maar niet alles is geschikt om zo maar op een forum te plaatsen. want er zijn hier ook mensen, die dan opiaten gaan hamsteren, zonder de bijgaande context te kennen, niet alle verschillende vormen te kennen. Er zijn mensen die de tekst die schrijft zo onthouden, dat ze rustige 30% van de dosis nemen. terwijl je dat niet zo schrijft of bedoeld.

 

Dus soms is het verstandig om bepaalde informatie niet te delen, of op een zo danig wijze te presenteren dat iedereen het als een waarheid als een koe kan nemen.

Zet er een bij wijze van spreken een disclaimer bij.

 

Ben bang dat het soort wat jij bedoeld het tijdens een SHTF het sowieso niet zo lang vol houdt,al dan niet morfine als waren het snoepjes zijnde, etend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luna1988 ik had je al in een van de begin posts aangegeven dat het bezit van opiaten strafbaar is.

Nu ga je zelfs zover om te zeggen dat jouw vrouw verpleegkundige is als dit zo is dan is ze dus ook BIG geregistreerd en dit feit kan jullie wel eens ernstig opgaan breken indien er toevallig iemand is die dit soort dingen controleerd,je hebt t niet over een stripje maar over een boodschappen tas vol !!

denk aub eens na voordat je hier zoiets neerzet je hebt t over overtreding van de opium wet.

just my 2€cents

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...