Ga naar inhoud
GENEGEERD

Future's 10 Events That Could Wipe Out Humanity

Lekker
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Al die dingen zijn wetenschappelijk onderbouwd, het gaat hem hier volgens mij enkel om kansberekening, bij sommigen is de kans extreem klein (of niet belangrijk, zoals het einde van de zon, ligt net iets te ver weg in de toekomst en in de tussentijd zal er wss 1 van de andere 9 gevaren gebeurd zijn lol), bij andere iets groter, maar mogelijk zijn ze allemaal.

Het dichtst bij liggen de epidemies, die 'malthusian catastrophe' en zelfdestructie door ons eigen toedoen, als je het mij vraagt...

Link naar reactie

interessant filmpje

veel gebeurtenissen zijn onrealistisch maar sommigen zijn wel degelijk mogelijk.

Zoals een wereldwijde pandemie. Omdat farmaceutische bedrijven ook gewoon bedrijven zijn die winst willen maken worden er vooral medicijnen ontwikkelen waar nog winst op kan worden gemaakt.

Omdat het onderzoek naar bijvoorbeeld nieuwe antibiotica veel geld kost en bijna geen winst oplevert. Worden er bijna geen nieuwe antibiotica ontwikkeld. Terwijl er steeds meer bacteriën resistent worden tegen de antibiotica die we nu hebben.

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2012/okt/Vernieuw-de-farmacie.html

Link naar reactie

Zoals een wereldwijde pandemie. Omdat farmaceutische bedrijven ook gewoon bedrijven zijn die winst willen maken worden er vooral medicijnen ontwikkelen waar nog winst op kan worden gemaakt.

Omdat het onderzoek naar bijvoorbeeld nieuwe antibiotica veel geld kost en bijna geen winst oplevert. Worden er bijna geen nieuwe antibiotica ontwikkeld. Terwijl er steeds meer bacteriën resistent worden tegen de antibiotica die we nu hebben.

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2012/okt/Vernieuw-de-farmacie.html

Ik kan niet te hard fulmineren omdat ik voor een aantal grote farmaceuten werk, maar de alternatieven voor antibiotica zijn voorhanden. Deze kunnen echter moeilijk tot niet worden gepatenteerd, dus worden ze met grote sommen marketinggeld zwartgemaakt of afgedaan als kwakzalverij.

In het beste geval is een farmaceut is organisatie die geld wil verdienen aan medicijnen; in het slechtste geval maken ze je ziek om nóg meer te kunnen verdienen. Humaniteit is ver te zoeken.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast ancestral-viking

het zijn interessante filmpjes over die doomsday scenario,s echter ik kan hier niet veel mee .......dat de aarde enorm leeggeroofd wordt dat wisten we al,

en zolang er slechts een handvol mensen tegen willen strijden , is die strijd ongelijk .....Greenpeace etc.

gr.A-V

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...