Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Draadloos strijkijzer


Amazing Dree

Aanbevolen berichten

In geval van een fikse stroomstoring, is netjes gestreken kleding natuurlijk niet de eerste vereiste !

Maar er zullen altijd situaties zijn, waarvoor een netjes gestreken overhemd voor de heren een must is :)

 

Pas geleden, heb ik het geluk gehad om een draadloos strijkijzer op de kop te tikken, en natuurlijk moest die uitgeprobeerd worden.

 

Charlielief wilde niet dat ik een van zijn overhemden (ivm OPSEC) zou gebruiken, dus ik heb een theedoek geprobeerd.

 

Hieronder de foto's:

 

DSCF3386.jpg.a06987dc6744a0888e7a4dfcd2726024.jpg

 

DSCF3387.jpg.7dab30354d0a9b4952f38e04cebf718b.jpg

 

DSCF3388.jpg.9d0abaa801d29fcdcb91f93f52a5b8c2.jpg

 

Het is een klein handig ding, wel loodzwaar (mag voor de moderne man geen probleem wezen), maar voor RSI lijders geen goede keuze !

 

Vergeleken met een standaard strijkijzer met draad is deze versie erg langzaam,

daar het ding met grote regelmaat terug op de kachel moet (zie hieronder).

 

DSCF3389.jpg.65e090152aba3d689f939d93e339e4c3.jpg

 

Tegen brandwonden gebruikt u bij voorkeur wel een doekje om de greep niet direct in de hand te pakken, zie de actie foto's hierboven !

 

Al met al, een goede keuze, in geval van langdurige stroomstoringen, voor slechts 5 euro te verkrijgen in diverse kringloopwinkels en op marktplaats.

Misschien iets voor de prepshop ? @Simurgh

 

Met een dikke knipoog naar @DickBerts die wel een strijkijzer kan gebruiken, voor al het nog af te leveren naaiwerk, op zijn draadloze naaimachines.

 

Amazing Dree

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

 

Vergeleken met een standaard strijkijzer met draad is deze versie erg langzaam,

daar het ding met grote regelmaat terug op de kachel moet (zie hieronder).

 

Amazing Dree

 

Hee Dree,

 

Vroeger hadden ze een stuk of wat van die dingen op de kachel staan. Als de ene te koud werd, pakten ze de volgende. Heb je al "poppetje blauw" en stijfsel in huis gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er twee. Inderdaad om af te wisselen als eentje te koud wordt. Stonden vroeger bij mijn vader thuis op de vensterbank. Nu bij mij op zolder.

 

Of ik ze zou gebruilen na een shtf? Ik denk het niet. Zal dan ook geen overhemden meer gebruiken denk ik.

Overige kleding na het wassen met de hand zeiknat hangend op een kleerhanger laten opdrogen voorkomt ook (de meeste) kreukels.

Wel mooi om te zien dat er heden ten dage nog steeds gebruik gemaakt kan wordwn van die ouderwetse strijkijzers. Toch een beetje ouderwetse kwaliteit he. Kun je van de moderne niet zeggen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of om je vee te brandmerken ...:p

 

Sowieso wel handig als je mechanische tools hebt, je kunt er altijd wel wat mee.

@Gamble kan bijv. een tosti maken met zijn twee ijzers.:o

 

Wel met de koekepan en boter. Lekkerder dan een tosti ijzer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

 

Sorry, ik heb ook een hekel aan strijken, dus jouw strijk mag jezelf wel doen :p

Of we ruilen, 1 overhemd strijken tegen een blik soep ofzo :)

 

Maar zoals hier in het draadje al te lezen is, kun je er wel meer mee.

De tip waar jij mee kwam, en waar ik ook al aan dacht, vind ik nog de beste, zo goed als mogelijk verbanden en windsels mee steriliseren, door zo heet mogelijk te strijken.

 

Verder zal ik er niet zoveel mee strijken wanneer SHTF, eerder mee gooien, als we in gevaar komen.

 

P.S: schattige avatar zeg, beter als die transformer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke review @Amazing Dree

Laat het zo zijn dat er bij ons al niet veel gestreken wordt en net wat @Piroska zegt, die paar dingen die eventueel gestreken dienen te worden, loop ik wel in de kreukels:p

Wat ik voorheen ook nog wel eens deed, toen ik nog in de caravan woonde en nog op een bedje sliep,... Als ik wist wanneer het van mij verlangt werd dat ik in een gestreken overhemd zou arriveren, dan ging ik er eerst een nachtje over slapen;)

(nat ophangen om te drogen, netjes opvouwen en dan onder het matras)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...