Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring naar hoge pieptoon (piepkastje)


Aanbevolen berichten

Ik word ziek door een luidspreker die hoogfrequente geluidsgolven voortbrengt. Deze piepkastje is ingezet omdat hier veel overlast was van jeugd die daar bij elkaar hokten. Als voorbijganger hoor ik dat geluid en het doet wat met mijn gezondheid. Ik kan niet goed beschrijven wat het precies is, wel weet ik dat ik hiervan fluitende oren van krijg. Alsof je een schok krijgt zodra je het geluid hoort. Vandaar deze oproep: Ik zoek mensen die dezelfde soort ervaringen hebben als die van mij? Bij elk mens kan dat natuurlijk weer anders zijn of dat je er helemaal niet gevoelig voor bent kan ook natuurlijk.

 

Een foto van deze piepkastje:

 

photo_thumb.php?id=11&x860&y=300&q=90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben bekend met dit systeem, dit kastje heet namelijk "Mosquito" vrij vertaald mug!

Gemeenten maken steeds vaker gebruik van dit systeem in winkelcentra en plekken waar veel overlast is door hangjeugd..

 

Ook geven zowel gemeente als politie vaak aan dat dit systeem een zeer hoge pieptoon genereerd die alleen hoorbaar is voor jeugd (tieners), dit is natuurlijk klinklare bs. Deze hoge pieptoon is duidelijk hoorbaar voor vele mensen!

 

Ik snap dat je last van oorsuizingen hebt, dat is namelijk ook de bedoeling van dit apparaat. Het is gemaakt om mensen (lees jeugd) te weren d.m.v. lichamelijk ongemak. Ieder mens heeft een ingebouwde tuner, als er op de juiste frequentie word afgesteld zoals met deze hoge pieptoon dan kun je je daar erg ongemakkelijk door voelen of negatieve lichamelijke effecten door kunnen gaan ervaren zoals oorsuizingen, hoofdpijn (migraine) en/of misselijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SP heeft er al actie tegen ondernomen, helaas geen effect.

Lees dit artikel er maar op na!

 

http://rood.sp.nl/nieuws/id/767

 

Een KNO arts zegt dit erover:

 

 

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon

of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover

zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige

blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade

aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met

oorsuizen/tinnitus

of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate

er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt.

Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk

is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de binnen stad hangen ze ook. Het is inderdaad de bedoeling dat alleen jongeren er last van hebben, maar dit klopt inderdaad niet. Ik hoor het ding tot ruim 200 meter van waar hij hangt en het is een indringend geluid dat bij mij een soort misselijkheid opwekt als ik er lang aan blootgesteld wordt. Wel jammer, want een van mijn favoriete terrasjes is ruim binnen het bereik van dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...